Heerlijk zo'n soepel paard!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Bram

Heerlijk zo'n soepel paard!!

Bericht door Bram » ma 24 okt 2011, 18:36

Zaterdagmorgen met Bram bij een Osteopaat geweest.
Bram is op links best een beetje stijfjes.... O:)
Wou er toch eens naar laten kijken, na allerlei verschillende verhalen ietwat sceptisch Bram op de trailer gezet en op naar de Osteopaat.
Brammetje helemaal betast en bevoelt hij keek eens dom wat er alniet ging gebeuren want dit was toch wel beetje vreemd allemaal. :=
Goed de behandeling werd ingezet....meneer was op links idd niet een beetje stijf maar een beetje boel en op rechts een beetje.... :o
Nu schijnt het niet zo vaak voor te komen dat een paard op twee kanten stijfjes is.(schaam me best wel beetje had wel door dat ie wat stijf was maar zo, instructrice heeft eigenlijk ook nooit wat van gezegt)
Er werd gekneed dit was best lekker, maar toen Nee dit vond Brammetje echt niet leuk er kwamen wel ja je leest het goed 3 grote NAALDEN aan!! :n
De eerste bovenop de rug, de tweede achterop de rug en de derde links in de bil en toen.......PIJNNN..TRAP zei mijn lieve Brammetje AIII schrok me rot Osteopaat sprong opzij assistente moest per direct alle drie de naalden verwijderen en toen was meneer weer rustig....PFFF... 8)
Goed en weer verder toen ging ze hem met jawel rubberen hamers te lijf(riep bij mij enigzins een campeer gevoel op de haringen en scheerlijnen ontbraken er nog aan)een hamer op de rug met de andere zat ze er op te tikken en wat ik toen zag.......ZIJN HELE RUG BEGON TE VEREN....ze duwde hem op en neer heen en weer helemaal SOEPEL!!!!
Tot slot nog een injectie in de bloedbaan om ontstekingen tegen te gaan want er was heel wat gebeurd aan meneertje zijn ruggetje.
Zondag verplichte rustdag en vandaag mochten wij weer rustig een uurtje beginnen....
En dan weet je nog lange niet wat je dan overkomt....wat heb ik een ontzettend SOEPEL paard gekregen..HEERLIJK..Het is alles meer dan waard geweest. +:)+
Wat ben ik ontzettend blij dat ik dit gedaan heb en Brammetje....die is ook helemaal vrolijk!!!!!
Bella
Contacteer:

Re: Heerlijk zo'n soepel paard!!

Bericht door Bella » ma 24 okt 2011, 20:20

Klinkt alsof je bij Rodinde geweest bent (maar die is geen osteopaat maar manueel therapeut, acupuncturist en doet aan chinese geneeskunde) :=
Maar helemaal super dat hij zo soepel is nu, alleen is nu natuurlijk de kunst...houden zo :D ;)
Geluk is de vrucht van intens werk
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 24 okt 2011, 21:21

Rodinde is goed ja, is vriendin met Fries ook geweest. Gefeli met je soepele paard.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 25 okt 2011, 05:27

lekker hoor dat ie weer helemaal soepel is
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » di 25 okt 2011, 10:29

Wat fijn, een soepel paard! En nu lekker los houden in het werk.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 25 okt 2011, 12:11

Fijn dat je meteen resultaat ziet.

Wat heeft de osteopaat ingespoten? Ik snap niet zo goed dat een osteopaat dat doet. Heeft ze uitgelegd waarvoor dat precies is en wat het is?

Mijn paard wordt 1 keer per jaar preventief behandeld door een osteopaat. Er zijn echter nog nooit naalden / injecties aan te pas gekomen. Vandaar mijn vraag. Ben altijd wel benieuwd naar verschillende behandel vormen.
---
Lies

Bericht door Lies » di 25 okt 2011, 12:57

Fijn dat hij weer soepel is, ik ken ook geen osteopaten die met naalden ed. werken.
Mocht je gelijk weer een uur met hem aan het werk? Dat klinkt als vrij veel na zo'n behandeling, of lees ik iets verkeerd?
Don't believe everything you think
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 25 okt 2011, 13:12

Fijn hoor dat je paard er zoveel baat bij heeft gehad!
Alleen ik laat die van mij ook regelmatig door een osteopaat nakijken maar daar zijn ook nog nooit hamers en naalden aan te pas gekomen!
Klinkt inderdaad als een heftige behandeling, dat je alweer zo snel met hem aan het werk mocht! Ik weet niet beter dat daar dan wel een periode overheen gaat!
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Bram

Bericht door Bram » do 27 okt 2011, 20:58

@Gerritje; De osteopaat heeft ontstekingsremmers ingespoten omdat er nogal wat afvalstoffen vrij komen na zo'n behandeling. Verder heb ik het ook maar gelaten over mij heen laten komen, ik ben heel blij met het resultaat!!

@Lies; Idd volgens osteopaat was het een hele behandeling voorzichtig opbouwen. Zij is overigens ook dierenarts(Steffi van der Laar)

@Thessa; Ze heeft mij verder niets over rust vertelt.

Bedankt voor alle reacties!!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 28 okt 2011, 10:07

Bram schreef:@Gerritje; De osteopaat heeft ontstekingsremmers ingespoten omdat er nogal wat afvalstoffen vrij komen na zo'n behandeling. Verder heb ik het ook maar gelaten over mij heen laten komen, ik ben heel blij met het resultaat!!

@Lies; Idd volgens osteopaat was het een hele behandeling voorzichtig opbouwen. Zij is overigens ook dierenarts(Steffi van der Laar)

@Thessa; Ze heeft mij verder niets over rust vertelt.

Bedankt voor alle reacties!!
Oh Steffie van de Laar, zij is wel goed! Alleen wat ik van haar weet heeft een paard na zo'n heftige behandeling echt wel even rust nodig! Die van mijn vriendin is ook onder behandeling bij haar en als ze is geweest mag ze echt niet aan het werk en heeft ze een rust periode nodig waarna het weer langzaam opbouwen is! Anders bel je toch gewoon even, weet je het meteen! Misschien geld het voor jouw paard niet hoor, zou ook kunnen!
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Bram

Bericht door Bram » vr 28 okt 2011, 20:00

Ga ik doen Thessa!! Beter het zekere voor het onzekere.
Plaats reactie