16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Bericht door Ootje » di 19 jul 2011, 19:20

Leuke foto's van Imka, vooral die eerste 2 met die grassprieten uit d'r mond.

Spannend Nancy, ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt volgende week.

Morgen mag Odette aan Dauwina laten zien hoe je moet springen :D .
Odette&Fenna
Ootje

Bericht door Ootje » za 23 jul 2011, 14:23

Hoe gaat het met de 'oudjes' ?

Odette zal wel blij zijn als ik weer aan het werk ga, ze heeft het maar druk tijdens mijn vakantie. :D
We hebben afgelopen week lekker in de bak gereden, buiten gereden en gesprongen. Dauwina sprong ook mee, leuk om te zien hoe snel zo'n jonge pony dat oppakt, want ze had het nog nooit gedaan.
Odette&Fenna
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 23 jul 2011, 17:18

oww ik schaam me dat ik hier zo weinig kom. zo te lezen gaat het over het algemeen wel goed met de oudjes....
nou met iwan ook.. pff dat dier spoort echt niet, die is volgens mij aan zijn zoveelste jeugd beginnen. hij is zo wakker voorwaards en ziet er lekker uit! IK moet toch eens weer foto's maken, tis echt al lang geleden dat iwan itp is geweest.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ootje

Bericht door Ootje » za 23 jul 2011, 18:53

Dan moet je maar snel foto's plaatsen :D .
Mooi dat het zo goed gaat met Iwan.
Odette&Fenna
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 23 jul 2011, 18:56

Met Nisko gaat het ook goed hoor, maar ze wordt wel ouder nu vind ik. Net kwamen we bij de wei en hing haar ene ijzer nog aan 1 nagel. Maar muurvast. Ik moest Anka even dek verwisselen en dacht ik zal dan even de hoefsmid bellen hoe ik het ijzer los kan weken. Kom ik met Anka weer naar de wei komt Nisko eraan racen, lag het ijzer er al af! Balen, tot woensdag dus niet rijden. Woensdag komt smid gelukkig.

Fijn dat Iwan ook nog going strong is.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
roos

Bericht door roos » zo 24 jul 2011, 12:09

Ja Iwan moet weer op de foto :D:D

Van de week weer les gehad, pff pittig hoor! Je moet op alles letten; benen, armen, voeten ik zei nog tegen mijn instructrice wat een rotsport is het ook :P
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 28 jul 2011, 07:40

Dus Roos wordt aan het werk gezet ;) nog spierpijn gehad?

Karlien heeft gister de eer van de oudere fjorden hoog gehouden in Oldeberkoop :D Met haar 21 jaar was ze de oudste op de keuring. Ze heeft sinds dit jaar ook een nieuw grapje. In 21 jaar heeft ze nooit moeilijk gedaan met trailer laden, maar nu heeft ze het opeens bedacht hoor. Gisterochtend liep ze er in 1x op +:)+ alleen toen we in Oldeberkoop in wilden laden, ging d'r kont naar de trailer toe en wilde ze helemaal niks meer, overal dwars doorheen denderen. Als je haar om wilde draaien, begon ze gewoon te scharen. Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres O:) Dus longeerlijn aan de trailer geknoopt, mevrouw een tik met de zweep verkocht en toen sprong ze er zo op. Het is echt aanstellerij 8)7
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 28 jul 2011, 09:15

Ha ha die Karlien. Je had dus niet tegen mij moeten zeggen dat ze er zo inliep. Mevrouw zal wel gedacht hebben "Moet mijn eer wel hoog houden" :+
roos

Bericht door roos » do 28 jul 2011, 09:28

Hoe ouder hoe....gekker hihi ;)

Spierpijn viel wel mee, maar het is wel weer even pittig! Wil wel goed rijden als ik straks op Ekdal ga...die zal vast niet zooo braaf zijn als dat Danc is...hihi
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 28 jul 2011, 10:11

Nisko heeft sinds gister nieuwe schoenen. Beslaan vind ik altijd wat sneu. Als de ijzers eraf zijn schuifelt ze echt en als het eerste ijzer eronder moet moet ze dus met het volle gewicht op die andere ijzerloze voorhoef staan.
Moest haar gisteren bij het hoofd vasthouden, ze kromt helemaal de rug dan en zakt echt op de achterbenen zowat om die voorvoet te ontlasten. Eenmaal weer ijzers tuft ze zo weer weg. Soms denk ik dit kan toch nooit goed gaan en toch gaat dit al 7 jaar goed. Chronisch bevangen is toch een raar iets.

Karlien is dus stil going stron en ook nog gewoon eigenwijs :+ . Ze ziet er op de foto's prima uit voor een paard van 21.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
roos

Bericht door roos » do 28 jul 2011, 10:18

Arme Nisko!
Danc vindt beslaan gelukkig helemaal neit erg al merk je nu wel dat zijn acherbenen niet meer zo fijn gaan, dat is wel erg sneu om te zien!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » do 28 jul 2011, 12:05

Roos heeft je hoefsmid geen hulpje? Daar legt het paard ze been op,
helpt veel oudere paarden goed.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 28 jul 2011, 13:53

Meline deed met Karlien mee gisteren in Oldeberkoop voor wat betreft de eer van de oudjes hoog houden. Zij was de op 1 na oudste aanwezige. Met trrailerladen doen mijn lieve oude dame nooit moeilijk. Ze leert juist haar kroost dat dit helemaal niet moeilijk is. Mijn Melientje is echt goud waard. Ze leverde ook weer de reserve veulenkampioen.

Braaf opstellen.
Afbeelding

Samen met haar jongste kampioentje.
Afbeelding

Ook braaf aan de trailer staan leert ze haar kinders.
Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 28 jul 2011, 16:32

Dat heeft mijn smid wel hoor, maar zelfs dat is best lastig voor Opaatje....Hij is ook geen 18 meer he ;)

Je hebt het maar weer geflikt he Anita...toppertjes :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 29 jul 2011, 07:52

roos schreef:Dat heeft mijn smid wel hoor, maar zelfs dat is best lastig voor Opaatje....Hij is ook geen 18 meer he ;)

Je hebt het maar weer geflikt he Anita...toppertjes :D
Niet gewoon een standaard maar echt een steuntje waar het beentje in kan liggen. Dat helpt hier goed en, anders moeten ze maar geduld hebben haha, opa's en oma's horen er ook bij gaat gewoon allemaal minder snel. :D
roos

Bericht door roos » vr 29 jul 2011, 12:43

Mijn smid heeft gelukkig geduld hoor. moet ook wel met Ekdal hihi nee geintje die is ook best braaf ;)

Dat ken ik niet Machteld dat steuntje
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 29 jul 2011, 14:33

och arme nisko, gelukkig is het weer gelukt.

Hoe ouder hoe gekker reinou! haha tja, als je op gaat scheppen moeten ze net altijd het tegendeel bewijzen he?
Jullie hadden er mooi weer bij op de keuring!
top dat ze het zo goed deden!
Gefeliciteerd Anita!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 29 jul 2011, 14:38

Meline ziet er nog goed uit voor "een oude taart". Die benaming gebruiken we op stal altijd voor de oldies :D . Benieuwd wat voor mooi veulen ze nu voor je aan het bakken is.
Ootje

Bericht door Ootje » vr 29 jul 2011, 17:21

Vervelend dat Nisko zo'n last heeft van het beslaan. Gelukkig loopt ze wel goed op d'r ijzers.

Nogmaals gefeliciteerd Anita! Wat zul jij trots zijn op Meline!
Odette&Fenna
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 29 jul 2011, 20:58

Annemarie schreef:Nisko heeft sinds gister nieuwe schoenen. Beslaan vind ik altijd wat sneu. Als de ijzers eraf zijn schuifelt ze echt en als het eerste ijzer eronder moet moet ze dus met het volle gewicht op die andere ijzerloze voorhoef staan.
Moest haar gisteren bij het hoofd vasthouden, ze kromt helemaal de rug dan en zakt echt op de achterbenen zowat om die voorvoet te ontlasten. Eenmaal weer ijzers tuft ze zo weer weg. Soms denk ik dit kan toch nooit goed gaan en toch gaat dit al 7 jaar goed. Chronisch bevangen is toch een raar iets.

Karlien is dus stil going stron en ook nog gewoon eigenwijs :+ . Ze ziet er op de foto's prima uit voor een paard van 21.
Dit heeft Imka dus precies het zelfde. Je kan haar bijwijze van zo neer zetten als dr ijzers eraf zijn ze verzet geen stap! En met ijzers is ze zo gek als een deur! Doet ze nog gekker als die twee jonkie's buiten op de straat. Gek he dat zo'n stukje ijzer zo'n opluchting geeft. Moet ook zeggen dat toen ik een andere hoefsmid moest laten komen voor Imka ik wel wat zenuwachtig was. Maar ondanks dat ze het ijzers eronder tikken verschrikkelijk vond en ze ging stijgeren staat ze er nu super op! Je moet elkaar ook leren kennen natuurlijk. Mn oude hoefsmid kent Imka al jaren en weet hoe ze reageert. Gelukkig hebben ze allebei wel gedult met Imka +:)+
Jij hebt toch moeite met Nisko op gewicht te houden? Ik heb moeite met haar geen overgewicht te laten krijgen. Dr nek lijkt zich wel weer erg te vullen laatste tijd. Terwijl ze er verder super goed uit ziet. Hoefjes ook van onder! Geen bloedingen enz... Echt stum bevangen paardjes!

@ Anita gefeliciteerd met je toppertjes
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Gesloten