ik ben toch een beetje gefrustreerd hier hoor............
sinds ik Ravina heb,ben ik al aan het rommelen met zadels.
ons allereerste zadel was een wintec 2000 vzh zadel,wat al vrij snel voor geen meter meer lag,het schoof,en lag gewoon niet lekker.
Toen dankzij bijspringen van mijn ouders een gloednieuwe kieffer inzell gekocht,hartstikke fijn zadel.
maar na een jaar lag ook die niet goed meer. de boom was te BREED!(dat geloof je toch niet....)het zadel zakte voor en wipte van achter.
zadel is naar de kieffer fabriek gegaan om te versmallen,maar deze oplossing heeft ook niet lang geduurd.
niet lang daarna lag het weer slecht. toen is de gehele vulling vervangen en de boom nog iets aangepast. maar je raad het al,na niet al te lange tijd lag het weer niet fijn,schuiven en wippen.
uiteindelijk mijn kieffer verkocht,en me helemaal suf gespaard voor een WOW zadel,want dat moest het dan toch helemaal zijn.
de bekendste zadelmaker van dit merk is geweest,en heeft me vlot een zadel verkocht.
helaas uiteindelijk bleek ook dit wéér niet in orde,dankzij die fijne zadelmaker.............de kussens waren te lang voor Ravina,de boom 2 maten te wijd,het zadel schoof,mijn dekjes schoven,enz.
daarna bij een andere zadelmaakster van WOW een nieuw zadel besteld en mijn oude WOW ingeruild,met uiteindelijk een totaal verlies van 1000 euro uiteraard door waardevermindering en het duurder worden van nieuwe zadels.
ook is de osteopaat geweest,en bleek Ravina een kleine blokkade te hebben in haar lijf dankzij die te lange kussens.
het zadel is weer op Ravina afgepast een week of 3 na de geboorte van Hercules,zodat we weer fijn samen konden gaan rijden.
maar na een keer of 6 rijden,bleek het wéér niet te passen,stappen en draven ging redelijk,tot we weer eens een galopje waagden samen............toen schoof het zadel zowat op haar nek.
nu moet ik zeggen dat ik weinig echt heb gereden tijdens het afpassen,omdat het de eerste keer was dat ik er weer opzat.
de zadelmaakster komt hopelijk snel langs om weer aan te gaan passen,maar ik weet het nu echt even niet meer als het nu weer niet goed gaat.
ik heb mijn spaarrekening geplunderd voor de beide WOWs,waardoor daar ook nu te bodem van in zicht is. en dan is het misschien weer niet goed..............zelf mijn kieffer lag niet zo beroerd als de WOW nu. ik hoop heel erg dat de zadelmaakster ons probleem met de WOW kan oplossen,want anders weet ik het echt niet meer,en ben ik sterk geneigd om terug te gaan naar de reguliere zadels.........wat een gedoe allemaal

ik voel me een slechte eigenaar,met steeds een zadel wat niet lekker ligt...........