Hier ook een zadeldrama

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
mar

Hier ook een zadeldrama

Bericht door mar » ma 30 mei 2011, 14:57

Vandaag bezoek gehad van zadelmaker nr 4... en nog steeds zadelloos. :( Ondertussen heb ik echt geen ideeeee meer wat ik nog kan doen.. Volgens mij heb ik zo'n beetje alle modellen die je zou aanraden bij zo'n tonnetje als Wada al geprobeerd. We hebben Massimo gehad, de wintec gewoon en wintec xl, thorogwood, kentaur..een barefoot.. Niks lijkt samen te gaan met madame haar rug. De zadelmakers van hulsebos en Arno Brandt willen er niet eens aan beginnen..

-O-

Wat nu?! 8)7
Wada en Sir Phantom van Verhuisdieren!! B+10 (met pensioen?)
http://littlebitfeeders.com/ The natural way of feeding your horse
nina1993

Re: Hier ook een zadeldrama

Bericht door nina1993 » ma 30 mei 2011, 15:47

Herman bellen :D.

Ik weet niet hoe groot je budget is? Anders kun je misschien kijken naar een Zaldi Vila. Doordat dit zadel geen normale zweetbladen heeft maakt het eigenlijk niet uit hoe bol/rondgeribt het paard is, als de boom maar past en dat is bij ieder zadel de vraag.

Ik zou eens een belletje doen naar de Country Mill in Nijkerk. Je hebt best kans dat zij je wel kunnen/willen helpen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » ma 30 mei 2011, 15:48

Probeer Bianca Boonacker eens, ze komt ook uit Loon op Zand.
Wij hebben er hele goede evaringen mee.
http://www.2bone.nl/
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 30 mei 2011, 15:50

Heb je weleens een Freeform erop gehad? Die lag bij Pablo erg goed, ook als hij wat voller was.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
mar

Bericht door mar » ma 30 mei 2011, 16:11

nina1993 schreef:Herman bellen :D.

Ik weet niet hoe groot je budget is? Anders kun je misschien kijken naar een Zaldi Vila. Doordat dit zadel geen normale zweetbladen heeft maakt het eigenlijk niet uit hoe bol/rondgeribt het paard is, als de boom maar past en dat is bij ieder zadel de vraag.

Ik zou eens een belletje doen naar de Country Mill in Nijkerk. Je hebt best kans dat zij je wel kunnen/willen helpen.
Ik heb nu een zaldi van Herman.. vorig jaar laten aanmeten.. nu past het nergens meer naar.

Ben aan het kijken naar Freeform.
@ Mirjam.. ik zal mn profiel even veranderen.. woon in Amsterdam tegenwoordig! :=
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 30 mei 2011, 16:24

Ik woon in Krommenie, heb nog een Freeform Classic liggen (te koop voor 350 euro incl pad).
boyar

Bericht door boyar » ma 30 mei 2011, 18:40

Ik ben vorige week ook naar country mill geweest met Boyar en m,n KN dressuurzadel, deze lag niet helemaal goed, echt vakkundige mensen, nemen de tijd voor je, zadel wordt ter plekke aangepast dan kun je even id binnenbak rijden en kijken ze mee, evt nog wat aanpassen dan weer rijden net zo lang tot je tevreden bent, echt super, m,n zadel heeft nog nooit zo fijn gelegen.

Hij zei toen hij m,n zadel op Boyar legde: ,, hij heeft zeker moeite met de midden/ uitgestrekte draf?,, ik: ja klopt, hij: ,, dat komt omdat het zadel wat nauw is,,. Moet zeggen dat Boyar het nu echt beter doet!!

Dus ik zou zeggen, ga daar es heen met je paardje!!

Succes!!
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!

Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )

Z1 + 2

Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Bailey

Bericht door Bailey » ma 30 mei 2011, 22:25

Wat rottig dat het allemaal zo lastig gaat met zadels!

Mocht je in de richting van boomloos zoeken of uitkomen: ik ben enorm tevreden over mijn trekker endurance (heb de adjust-versie), een semi-boomloos. Is in vergelijking met bijvoorbeeld barefoot veel steviger, heeft ook kussens en is 'meer zadel' zeg maar. De kussens, de breedte, de zitting, de wrongen...alles is verstel- en verplaatsbaar.
Heb op Bailey ook meerdere boomzadels en verschillende modellen barefootjes geprobeerd en gehad, maar was allemaal nooit ideaal of maar van korte duur. Dit is het eerste zadel waar we echt al langere tijd zo tevreden over zijn.

Startrekk werkt trouwens volgens het zelfde principe als Trekker, misschien ook nog een optie.
Ingele

Bericht door Ingele » di 31 mei 2011, 09:55

mar schreef:
Ik heb nu een zaldi van Herman.. vorig jaar laten aanmeten.. nu past het nergens meer naar.

Ben aan het kijken naar Freeform.
@ Mirjam.. ik zal mn profiel even veranderen.. woon in Amsterdam tegenwoordig! :=
Maar dat is niet zo vreemd :) Elk paard veranderd, als een zadel optimaal past, zodat de spieren ook kunnen groeien, is het logisch dat het zadel na verloop van tijd niet meer past.

Ik zweer zelf bij WoW, het is even een uitgave maar dan heb je naar mijn idee ook wat!
Buddy veranderd regelmatig, zomer/ winter conditie := gisteren is zijn zadel weer aangepast en we kunnen er weer tegenaan :) Ideaal!
ujord

Bericht door ujord » di 31 mei 2011, 14:13

zadelattelier.nl van Ninon Schutte
Super zadels, super kwaliteit, super service en goud eerlijk :D
Ujord (v. Tunar) :+:
M1 + 12 eindstand

Dessa (v. Kventin) :+:
L1+ 6

Eefje :+:
Onze kleine grote draak
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » do 02 jun 2011, 07:15

Weet niet wat je wilt uitgeven, maar ik zou van Rijs eens bellen en anders eens zoeken naar Strada.
Wodan en ik M1+10
Viv

Bericht door Viv » do 02 jun 2011, 07:37

Ninon is idd ook super :D Die hou ik nog steeds in gedachten voor alssie uitgegroeid is.

Van Rijs is niet meer wattie geweest is helaas.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nina1993

Bericht door nina1993 » za 04 jun 2011, 13:20

mar schreef:Ik heb nu een zaldi van Herman.. vorig jaar laten aanmeten.. nu past het nergens meer naar.
Zoals Ingele ook zegt, in een jaar tijd kan er qua bespiering een hoop veranderen. Ik zou in ieder geval nog eens contact met hem opnemen om te zien of je je huidige zadel aan kunt laten passen. Ik blijf erbij dat het een vakman is en dat een zadel wat op dit moment niet past niet te wijten is aan het aanmeten een jaar eerder.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
mar

Bericht door mar » wo 15 jun 2011, 13:35

Bedankt voor alle medenkende reacties!

Inmiddels hebben we alle zadels die op stal aanwezig waren erop gehad. (Blijft mooi...warmbloed mensen die overtuigd zijn dat ze ECHT een BREED zadel hebben.. En dan tot de conlcusie komen dat het toch zeker veel en veel te smal is op mijn meissie) :+

Maar goed, gister het westernzadel van een stalgenootje geprobeerd. Wada vond het wel oke geloof ik.. alleen kon ik er dus echt niet op zitten.. 8)7

Morgen komt er als het goed is een trekker testzadel deze kant op. Hopelijk gaat dat een uitkomst bieden.
Gerritje

Bericht door Gerritje » wo 15 jun 2011, 16:58

hopelijk vind je wat. maar waarom ga je niet terug naar Herman om het zadel aan te laten passen?
mijn paarden veranderen ook steeds en ik laat de zadelmaker ook dan weer komen om de zadels aan te passen.
---
mar

Bericht door mar » do 16 jun 2011, 06:43

Om 2 redenen, het zadel is moeilijk aanpasbaar. De boom kan wel breder gemaakt worden, maar niet zoveel als nodig zou zijn. Daarnaast zijn de kussen met latex gevuld, daar is niks aan te veranderen.

De 2e reden is dat het zoals het nu is wel op mijn andere pony past. ;)
Viv

Bericht door Viv » do 16 jun 2011, 20:46

mar schreef:(Blijft mooi...warmbloed mensen die overtuigd zijn dat ze ECHT een BREED zadel hebben.. En dan tot de conlcusie komen dat het toch zeker veel en veel te smal is op mijn meissie) :+
_O- geweldig he, en dan die gezichten _O-

Hier dacht ik in Wintec mijn zadel gevonden te hebben maar had al wat twijfels tijdens het passen. Vandaag nogmaals een Wintec gepast (zelfde type en boom ed) en helaas wat ik dus al vermoedde, hij brugde als een gek. Had ik bij Starho ook al gezien maarja als je maar snel genoeg aansingelt valt het niet zo op denken ze dan.

Dus nu maar rit naar Nijkerk in de planning gezet, kijken of Herman wat voor ons heeft. Nijg toch nog steeds naar een Massimo. Puur omdat dat de enige is met van die achterlijk brede bomen :=
Ook Euroriding maatje 5 was te smal voor spekkie :x

Ben benieuwd hoe de Trekker je bevalt Mar.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » do 16 jun 2011, 20:56

En heb je de freeform er nog op gehad Viv?
Viv

Bericht door Viv » do 16 jun 2011, 21:17

Ja dat is nu even mijn redder in nood. Jammer dat het een vz model is anders had hij mogen blijven, zit ook als een huis valt me alles mee. Zit mag van mij nog wel maatje groter, is die een 18"?
Afbeelding
mar

Bericht door mar » vr 17 jun 2011, 06:11

Als Cadiz verder geen rare rug heeft dan zou je inderdaad met de massimo goed geholpen kunnen zijn. Vindt het nog steeds spijtig dat Wada duidelijk te kennen gaf dat ze het geen fijn zadel vond. En de wintex XL? Die was kwa boom breed genoeg voor Wada.. het lag alleen verder voor geen meter. |o

Volgens track&trace komt de trekker vandaag, ben gewoon zenuwachtig van de spanning of het wel of niet zal passen. :+
Plaats reactie