Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl 11

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl

Bericht door Jilly » do 05 mei 2011, 19:28

Heerlijk ML! Leuk clubje hebben jullie zo, van alles wat!

Wat goed van Cajra! Wordt weer eens tijd voor foto's vind ik ;)

Jullie hebben ook al zo'n woestijnbak Anita. Ik word er hier een beetje simpel van. Alles is zo stoffig, bak vind ik eigenlijk al te zwaar en te stoffig om goed te rijden. Vorige week een nach flink geregend, maar dat was amper te zien pff. Maar Celoon doet het braaf zo zeg!!

Ik wens voor morgen een flinke bui, plaatselijk boven het weiland zodat Hay eens afgestoft wordt. Hij ziet gewoon helemaal grijs en ik krijg hem niet schoon. Frustrerend 8)7
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 06 mei 2011, 07:27

zoooooooooooo.....er gebeurt hier maar van alles.....Ilona krijgt straks een Z-waardig-bak-dressuur paard terug (dan zul je ook aan de lange manen moeten voor knotjes uiteraard :P) in plaats van een "karre-knol" (je weet, ik bedoel dat niet oneerbiedwaardig!)

Jilly lekker op pad geweest met Hay, heerlijk om zo zelf te gaan...ik heb daar de moed nog niet voor teruggevonden maar met P.C. voor de kar erbij vind ik het prima (en Cos al helemaal).

Mooie foto's van Calendula (Michelle??) en Capone is al helemaal thuis zie ik, wat een prachtig paard!

Ilona is uit logeren geweest, wat gezellig :)...ga zo even het filmpje kijken...

Ik heb de afgelopen 2 weken denk ik 1 keer gereden in een heeeeeeeeele winderige bak waar Cos zich weinig druk om maakte, wel een aantal keren met P.C. op pad geweest en daardoor twijfel ik of ik niet toch Cos z'n kar naar stal zal halen (staat nu op de oprit). Ik had die bewust hier laten staan omdat ik vond dat ik ohz met hem aan de slag moet en als de kar er staat, pak ik de kar :P maar misschien moet ik me er gewoon bij neerleggen dat ik niet zo'n ruiter meer ben maar een menner....

Gewoon de stofzuiger eroverheen halen Jilly, werkt bij onze kat ook tegen de losse haren :')
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 06 mei 2011, 07:32

oh..toch nog ander nieuws..heb dan wel niet veel op Cos gezeten (volgende week snel weer aan de les, maar de afgelopen 2 weken waren wat hectisch)...maar wel naast 'm gerend. Ik ben begonnen met hardlopen met 'start to run' (kan het iedereen aanraden en is gratis te downloaden)...mijn nieuwe beste vlaamse vriendin Evy helpt mij via de mp3 speler in 27 lessen om 5 km te kunnen hardlopen en Cos doet af en toe met me mee en onze hond Hummer vindt het al helemaal fantastisch :)

Wil dan een poosje op 5 km blijven hangen en dan zoek ik Evy weer op om door te gaan naar de 10 in 30 lessen :D :D :D

goodbye resterende 5 kilo :P
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » vr 06 mei 2011, 19:31

:wave: weer terug van mijn trip naar t Noorden van t land.
Inderdaad een paar gezellige dagen bij Anita gehad en heul veul fjorden gezien. Erg leuk. Daarna doorgereisd naar Friesland om een paar dagen daar bij een vriendin door te brengen. Leuke dagen gehad afgelopen week.

Dressuur of springen met Castor?? Van de week hebben ze hem wat hindernissen laten springen... Oh oh, ik ben bang dat we Amber achterna moeten... Hij vindt springen geweldig! Dressuur dus ook, buitenrijden ook. Alleen mennen nog niet zo haha.
Kijken of ik Castor weer wat terug kan vorderen. Geloof dat Martina hem een beetje geadopteerd heeft :D wel leuk.

@Nathalie, gewoon die kar weer neerzetten en lekker ook eropuit met de kar!
Als t weer een beetje wil lukken met mijn rug en nek, ga ik Evy ook eens opzoeken. Klinkt als een goede vriendin :)

@Anita, filmpje ga ik zo even een stukje bekijken.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 07 mei 2011, 15:46

Sorry ff een flinke tijd niet echt iets geplaatst in het snellopende Ctjes topic :o

Wauw ML mooi nieuw paard hoor, veel plezier met de nieuwe aanwinst!! *o/*

Volgens mij geniet verder iedereen heerlijk van zijn/haar gele fjordenbaal :D

Update over Cas: voor diegene die het gemist hebben, Cas is vorige week zondag verhuisd naar een andere stal en staat nu gezellig samen met Aran (Kimmes) op het land. Het was wel ff wennen voor hem want daar stonden de paarden (12 op dat land) al een weekje buiten en kwam hij als nieuweling erbij. Aangezien Cas ook niet echt een held is krijgt hij nog wel eens een hapje hier en daar maar na bijna een weekje moet ik zeggen dat het best goed gaat allemaal. Ben er in ieder geval achter gekomen dat Cas komkommers, paprika's en tomaten lust :P
Van de week al een keer gelongeerd, gereden in de bak en vandaag gezellig samen met Monique en Aran het Balijbos verkend. Cas was vooral gericht op Aran zijn kont haha maar heeft zich verder keurig gedragen :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 08 mei 2011, 05:43

Zijn de paden daar al wat beter Liset?

Kdies gaat goed, gister rondje bos gedaan en dat ging echt op turbospeed. Geleende westernzadel van Ilona bleef super liggen!! Dus vandaag even in de bak kijken of ik er wat mee kan.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 08 mei 2011, 11:32

De paden zijn nu heel goed te rijden, ze zijn super droog. Een klein beetje regen zou wel fijn zijn tegen het stof :D
Vandaag alleen hetzelfde rondje gereden als gister en Cas was super braaf maar kon wel aan hem merken dat hij het allemaal wat spannend vond.

Fijn dat het met Cadiz ook goed gaat!!
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 08 mei 2011, 12:16

Ik geloof dat Corner ook weer ingezet kan worden,
gisteren op zijn rug gezeten,been aangelegd,en er gebeurde niks.
straks weer even proberen..
Hij associeert denk ik dat bereden worden met pijn in de buik niet fijn is,
maar nu langzaam aan weer laten wennen dat je buik niet pijn hoeft te doen.
Meeste zand is er nu wel uit,en hij smult heerlijk van m,n gekookte lijnzaad met meusli.
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 08 mei 2011, 17:55

Ik mis mijn C-tje. Zeker als ik jullie verhalen hier lees.

Gisteren wel heerlijk met haar gereden. Ze was in het begin zo gek als een deur. Stond met poetsen met dr voorbenen te piafferen (nu toch is leren dat de achterkant dan ook moet :P) en bij opzadelen werd ik bijna geplet. Zij maar gillen tegen dr nieuwe dushies. Daarna met rijden net een stuiterbal, sloeg een paar keer naar Jannes zijn Fries. Jan snapte geloof ik wel dat ik er een rustige vriendelijke hengst op wilde hebben haha. Toen ze eenmaal haar ergste energie kwijt was heerlijk genoten van de mooie omgeving. Hoop haar zeker nogmaals te kunnen rijden daar voor ze gedekt is en naar huis mag. Jan denkt dat er komende week wel grote kans is dat ze hengstig wordt. Hij dacht dat ik haar net hengstig-af heb aangeleverd :P
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ilona

Bericht door Ilona » zo 08 mei 2011, 19:25

@ Inge, fijn dat het nu eindelijk echt beter lijkt te gaan met Corner. Hopelijk blijft het vanaf nu vooruitgaan met hem.

@ Viv, fijn dat je nu weer een goed zadel hebt gevonden. Hopelijk blijft dit jullie wel bevallen.
Even voor de duidelijkheid. Viv heeft geen zadel van mij, maar van Fjordido-Ilona :)

@ Lizette, Bevalt de nieuwe stal/weide jouw verder ook?

@ Anna, van de nood een deugd maken ;) Even genieten van een lekker ritje in een andere omgeving. Nog even volhouden. Voor je het week is je draakje weer thuis.

Castor kan springen! Gisteren even gekeken hoe hij met Martina op de hindernis afvloog. Hij trekt echt enorm aan op de balkjes en op de hindernis.
Ik heb ook nog even 2 keer met hem over de hindernis gesprongen. Echt lachen dat dier. Hij wordt stik enthousiast zodra de hindernis in zijn zichtveld komt.
Ik vloog de eerste keer over de hindernis heen en bedacht me prompt dat het een jaar of 8 geleden was dat ik te paard een hindernis nam :o Voelde ook wel een beetje onwennig haha. Gelukkig had ik de hindernis terug laten zetten tot het kruisje. Stijltje was dan toch wel erg hoog :=
Kruisje was zo'n 40 cm denk ik en stijltje 60. Hij springt het makkelijk. Techniek is nog niet helemaal super, maar hij heeft afgelopen week pas voor het eerst in zijn leven over een hindernis gesprongen.
Afbeelding
Castor en Martina
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 08 mei 2011, 21:51

Zie ik daar Fjordsporten aankomen Ilona. Geweldig dat hij het zo leuk vindt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 09 mei 2011, 07:25

Haha Anita, dat riep ik ook al. De 60 cm haalt hij vast :P
Viv

Bericht door Viv » ma 09 mei 2011, 16:25

Ilona schreef: @ Viv, fijn dat je nu weer een goed zadel hebt gevonden. Hopelijk blijft dit jullie wel bevallen.
Even voor de duidelijkheid. Viv heeft geen zadel van mij, maar van Fjordido-Ilona :)
Nou dr moet nog wel een gewoon zadel bij hoor tzt, anders kan ik hem nooit model krijgen. Maarja ben voor nu zowizo al blij dat ik een zadel heb wat redelijk past.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 09 mei 2011, 16:39

Maar voor nu ben je mooi even geholpen. Misschien ook wel een lekkerder zadel voor de endurance dan een dressuur zadel?

*o/* Castor liep weer lekker voor de kar!
Vorige week maandag nog Spaanse rijschool kunsten voor de kar... Een weekje onder het zadel getraind en vandaag weer voor de kar. Wel af en toe weer wat scheef, maar geen gebok of gesteiger meer. Erg fijn.
Dat scheve blijft apart. Onder het zadel is hij gewoon recht en heerlijk los naar beide kanten.
Van de week gaan we hem rijden met zijn menhoofdstel om. Kijken of dat wat doet.
Vandaag nieuw bit met zeempje eromheen kunnen gebruiken. Maatje groter (14,5), had hij ook echt wel nodig.
Dat net te kleine bit zal hem ook nirt lekker gezeten hebben.
Ilona

Bericht door Ilona » ma 09 mei 2011, 16:41

Hmm bedenk net... Ik kan aansluitend wel doorgaan voor fjordsporten dressuur, springen en voor de kar. Nu we toch zo lekker bezig zijn :D
Jilly

Bericht door Jilly » ma 09 mei 2011, 19:19

Talentje die Castor!! Zo heb je op een maand opeens een heerlijk veelzijdig paard :))
Ik zeg meteen doortrainen voor de zadelproef en naar de keuring er mee!
Ilona

Bericht door Ilona » ma 09 mei 2011, 19:26

Die keuring wordt het niet meer :n Hij is nu veel te afgetraind... Niet vet genoeg meer :P
Jilly

Bericht door Jilly » ma 09 mei 2011, 19:40

Je hebt toch nog even tijd om er weer wat vetjes aan te kweken? :P
Stop 'm 's avonds een zak chips of m&m's toe hihi

Ik heb trouwens goed nieuws voor Nathalie. Die stomme worst pony zag ik net in de wei lopen! De vader van de stalbaas heeft een paar weien verder nog veel grond en daar loopt hij nu met een koppel merries. Dat gaat dan wel weer goed, geen concurrentie he...
Ik hoorde hem gillen tot in onze bak (irritante schelle brul) en Hay verstijfde ineens joh, die was vast bang dat hij terug was haha
Ilona

Bericht door Ilona » ma 09 mei 2011, 19:59

Brrrr de haren gingen bij jullie overeind staan toen jullie dat BBQ-paard hoorde := Hayco nachtmerries vannacht :')
Echt heel erg fijn dat hij een goed plekje heeft gevonden O:) 'als hij daar dan ook maar mooi blijft!'

Die vetjes zitten er zo weer op ben ik bang. Geef hem een week of 2 weer thuis... :o
Al wil ik echt proberen om het een beetje op peil te houden. Dus niet meer elke dag in een vers stuk weide! (dit houd ik waarschijnlijk vol tot hij me weer eens zielig aankijkt met die smekende oogjes... *zucht*)
Viv

Bericht door Viv » di 10 mei 2011, 04:44

Ilona schreef:Maar voor nu ben je mooi even geholpen. Misschien ook wel een lekkerder zadel voor de endurance dan een dressuur zadel?
Ik heb altijd endurance gereden met een dressuurzadel, ik weet niet beter :=
Westernzadels zijn doorgaans knoeperthard dus niet echt lekker voor endurance in combi met mijn poezelige billetjes :D

Fijn dat hij weer lekker voor de wagen liep. Dat scheve zou ik toch even naar laten kijken, dat betekend dat hij zijn ene been meer belast dan het andere achter en das niet handig.

Welke keuring ga je heen? Opzich hoeven ze niet baggervet te zijn (al leert de ervaring dat dat nog steeds meer punten oplevert helaas) maar wel lekker gevuld.

Jeeeeejjj Jill BBQpeerd opgehoepelt, das wel fijn.
Afbeelding
Plaats reactie