Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Jilly » wo 06 apr 2011, 20:00

Klopt, dat was de eerste fjord waar ik helemaal hoteldebotel van was :D
M'n ouders hebben beide niet zoveel met paarden, maar ze zijn natuurlijk wel altijd heel betrokken geweest in heel de story van verkoop, verdriet enz. En dat maakt Hay voor hun (vooral voor mams en kleine broer) ook wel een beetje speciaal.
Ooit had ik het eens over verkopen en toen werd m'n moeder toch boos! Dat kon niet hoor, Hay hoorde toch bij de familie?! :L)

Die boom voor de kar is gewoon een voorteken dat er nog eentje bij moet haha! Dat lijkt me echt wel de max, een tweespan fjorden. 'Helaas' (of hoera voor mijn portemonnee) ben ik niet van plan te gaan mennen en al helemaal geen plannen voor een 2e fjord.

Weten jullie eigenlijk wat jullie per maand uitgeven aan je paard? Ik ben altijd van het principe geweest 'ik wil het niet weten, zolang het lukt is het goed en ik wil niet achterover vallen van zo'n gek bedrag', maar nu we een huis kochten moest ik het toch goed berekenen en ja, ik schrok er toch wel wat van hihi. Ik snap er helemaal niks van dat mijn uitgaven 3 keer zo hoog liggen dan die van mijn vriend :o? :D
Ik vind dat hij nu ook maar achterlijk dure voetbalschoenen moet kopen, dan voel ik me weer minder schuldig haha
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 06 apr 2011, 20:06

Ik vond het tweespan shetlanders helemaal geweldig, maar een tweespan Fjorden zou ik zo nodig weer niet hoeven (maar dit ligt ook weer aan mijn 'joehoe-ik-ben-kwijt-lefgehalte') want ik vind 2 Fjorden net wat teveel power voor de wagen en vind Cos wat dat betreft meer dan genoeg :P

Ik zou er wel graag een tweede fjord bij willen uiteindelijk (na de verhuizing), maar dan wel heel gericht een gra, al word ik ook altijd heel hebberig van de paarden die hier aangeboden worden http://paarden.aangeboden.nu/onbeleerd-te-koop/ en dan vooral de aparte kleuren en kruisingen (als ik op die foto met jaarlingen en twenters kijk, zie ik er zo een aantal waar zo een strikje om mag :D )
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » wo 06 apr 2011, 20:12

Oeh, daar word ik ook heel hebberig van, staan echt leuke tussen!

Ik heb volgens mij nog nooit achter een 2-span fjorden gezeten haha, maar het lijkt me zo gaaf om 2 paar gele billen voor je te zien lopen :D

Ga m'n bedje maar eens opzoeken, het lukt me tegenwoordig niet om voor 23u in slaap te vallen (maar 's morgens in de auto heb ik zo'n moeite om m'n ogen open te houden :x ), ik heb echt wallen van hier tot in Tokio pff...
Gelukkig begint mijn vervangster wat ingewerkt te geraken en kan ik het lekker rustig aan doen O:) volgende week vrijdag is m'n laatste dag, ik probeer dus nu zowaar nog even te genieten van de files, je weet nooit of ik het zou missen he
(ok, nu moet ik echt gaan slapen want ik begin echt te kletsen)
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 06 apr 2011, 20:19

oh..je ziet trouwens dat ik de vraag over 'paarden-uitgaven' wijselijk negeer.....(dat is heel bewust :P)

truste Jilly! :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Peertje

Bericht door Peertje » wo 06 apr 2011, 20:28

:o Wat gaan jullie snel! :o
Heb wel een poging gedaan om alles bij te lezen (en een paar pagina's terug helemaal kramp in mijn kaken gehad van het lachen), maar ik loop gewoon te veel achter om overal op te reageren! Dus met jullie goedkeuring hopelijk doe ik vanaf nu weer actief mee! O:)
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 06 apr 2011, 20:33

oh my..ik had ook gewoon naar bed moeten gaan..nu ben ik op youtube gaan kijken en nu wil ik ook een pratende schelp... :')

http://www.youtube.com/watch?v=VF9-sEbq ... dded#at=13

ik vind 'm geweldig!!! :D :D :D ik wil 'm ik wil 'm ik wil 'm

*zwaait naar ML*...hoe is het met Bolle???
Viv

Bericht door Viv » do 07 apr 2011, 05:17

Ik sluit me bij ML aan :D
Kick schelpje Naat, ikke ook hebbe :D

2span is gaan, maar als je eenmaal achter een 4span gezeten hebt is 1tje ervoor maar beetje voor mietjes _O-

Vandaag met Cas en Lizet het bos in, zal kijken of ik mn camera niet vergeet voor pics :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 07 apr 2011, 06:21

oooooooooooooooh ja....Viv we hadden van jou nog een anderhalve meter heuvelopwaarts sprong tegoed ook :D
Een vierspan Fjorden? lijkt me helemaal leuk maar dan mag iemand anders 'sturen' :P

*geeft Viv ook een een-ogig schelpje*
Jilly

Bericht door Jilly » do 07 apr 2011, 06:31

Nathalie schreef:oh my..ik had ook gewoon naar bed moeten gaan..nu ben ik op youtube gaan kijken en nu wil ik ook een pratende schelp... :')

http://www.youtube.com/watch?v=VF9-sEbq ... dded#at=13

ik vind 'm geweldig!!! :D :D :D ik wil 'm ik wil 'm ik wil 'm

*zwaait naar ML*...hoe is het met Bolle???
O-M-G jij was idd ook beter gaan slapen :')
Volgende verjaardagscadeau van Edgar voor jou?

Welkom terug ML! Hoe gaat het met de paardjes?
Ilona

Bericht door Ilona » do 07 apr 2011, 07:08

Haa ML :wave: Hoe is het nu met Bolle?
Dat terug lezen... *ahum* It wasn't me O:) :')
Dus goedgekeurd. Doe maar weer gezellig met ons mee :))

2-span fjorden lijkt me wel machtig mooi. Maar dan moet eerst de ene het heel goed doen en ik moet het heel goed kunnen en dan mag de 2de er eens bij. Dus *denkt nog eens na* die F zou mooi uitkomen, want dat duurt nog een jaar voordat hij ervoor zou mogen. Heb ik nog een jaar om te oefenen met Castor :)*
Maar..... die site van jou Nathalie... Ik wil nu graag een spikkel fjord-appaloosa *D
(slecht eigenlijk een fokkerij promoten met allerlei kruisingen :o tsss)

Die slak met schoenen.... aaaaaaachhhh :L zo schattig..
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » do 07 apr 2011, 07:56

Peertje

Bericht door Peertje » do 07 apr 2011, 08:10

Agossie dat schelpje! :(:) Geniaal hoe mensen dat soort dingen bedenken en maken!

*o/* Wat doet Castor het stoer Ilona!!! *o/* Echt top! Is Cas al een beetje gewend aan het stalleven? Fijn dat het drinken nu met een kuip in de stal opgelost is.

Veel plezier op je buitenritje Viv, het is er heerlijk weer voor!

*nieuwsflits* We krijgen er een Ctje bij, alleen geen fjord. :D 28 april laten we Capone klinisch en röntgenologisch keuren en bij goedkeuring komt hij met ons mee naar huis! Capone is het paard dat ik de afgelopen maanden voor mijn instructrice gereden heb. Wilde liever een 6-7 jarige schimmel of vos in plaats van een 3, bijna 4 jarige donkerbruine, maar het klikt zo goed tussen ons... Hij is ontzettend lief en betrouwbaar, rijdt heerlijk, heeft super gangen en mijn instructrice heeft ons een mooi prijsaanbod gedaan. ;)

Over prijzen gesproken... Zag een paar posts over prijzen van fjorden langskomen... Ik snap echt niet dat een stamboek fjord per definitie zoveel goedkoper is dan een papierloos / huis-tuin-keuken-rijpaard! Zelfs voor dravers wordt volgens mij meer gevraagd! Eigenlijk zouden fjorden flink duurder moeten zijn, want het aanbod is ook veel kleiner dan van rijpaarden. Vind het ook jammer dat bijvoorbeeld predicaten zo weinig met de prijs doen. Bij het KWPN of bij friezen bv gaat de prijs dan direct flink omhoog! Eigenlijk zou het stamboek eens iets met deze afkalving moeten doen! Ik zeg... Verenigt u en maak gezamenlijk prijsafspraken in de markt! _/-o_ Kan me namelijk ook niet voorstellen dat het voor fokkers nog rendabel is met deze prijzen...

Bol heeft zo zijn goede, opgewekte en suffe, stijve dagen. Hij loopt op het moment best oké. We hebben besloten even te bekijken hoe hem de weidegang bevalt. De weides gaan hier binnen twee weken weer open dus als hij daar weer helemaal blij van wordt, goed meekomt met zijn groepje (Peer en Capone) en zichzelf een beetje heel houdt dan krijgt hij in ieder geval nog een fijne zomer van ons!
Ilona

Bericht door Ilona » do 07 apr 2011, 08:18

Oeh ML, die stoere, mooie, knappe Capone?
Heel verstandig dat je voor een C'tje gaat ook. Kun je in ieder geval hier je ontwikkelingen met hem blijven plaatsen :D
Ik zeg alvast voorzichtig "Welkom bij de Club Capone"!

Fijn dat je het met Bol nog even aan kunt kijken. Wie weet hoe lekker hij het weide seizoen weer gaan vinden.

Castor lijkt wel aardig gewend te zijn nu. Ik heb nog niet het idee dat hij de verandering helemaal fanastisch vindt, maar hij doet het nu gewoon goed.
Gisteren kon hij mooi 1,5 uur op de wei. Dat was wel een traktatie voor hem denk ik :+
Jilly

Bericht door Jilly » do 07 apr 2011, 08:22

Echt stoer Ilona! :)) 't is een hele vent zo he

Klinkt geweldig ML! Als hij zo geweldig is, is het kleurtje natuurlijk van ondergeschikt belang he... Hopelijk komt hij door de keuring!

Ik ben het er trouwens mee eens dat de prijs van fjorden wat mag opgetrokken worden :j niet dat ik er baat bij heb want ik koop of verkoop niet, maar toch :D
Peertje

Bericht door Peertje » do 07 apr 2011, 08:28

Dank!!! Het is deze ja (ik ben hier niet de ruiter):
Afbeelding

Kan me voorstellen dat Castor nog een beetje beteuterd is van zijn verhuizing van luilekkerland naar bootcamp! :D
Ilona

Bericht door Ilona » do 07 apr 2011, 08:33

Ik vind hem echt zoooo mooi ML! Ik vind donkerbruin juist wel weer erg mooi.
Ben benieuwd naar meer foto's van hem strakjes als hij helemaal van jullie is. Gewoon los in de wei, onder het zadel.. alles! :))
Jilly

Bericht door Jilly » do 07 apr 2011, 08:39

Wat een knapperd ML! Ik vind donkere paarden wel leuk, die kunnen zo gigantisch glanzen in de zon he :~ (dat mis ik wel eens bij m'n doffe fjordje hihi), maar vos blijft mijn favo kleur, graag met veeeel wit :))
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 07 apr 2011, 11:31

hahaha..erg he die website, gewoon schaamteloos vermeerderings-worsten (worden kruisingen/papierlozen op bokt niet zo genoemd?) pluggen hier, maar ik kan het niet helpen...ik vind dit soort paarden met vreemde kleurslagen zo verschrikkelijk mooi :D

Wauw ML, je had ons wel mogen waarschuwen dat we een zonnebril moesten opzetten voor je die foto plaatste :). Lekker ding en fijn dat je hem hebt kunnen kopen nadat je er zo'n klik mee had

Wat doet Castor het al goed Ilona en wat doet die men-meneer het fijn rustig met hem op het filmpje. Knap he, als mensen zo kalm en rustig kunnen blijven tijdens het werk met paarden en helemaal als het paard het duidelijk nog moeilijk vindt. Denk dat je hier echt een goed adres hebt uitgekozen :)
Peertje

Bericht door Peertje » do 07 apr 2011, 11:37

Dank! Nog 21 dagen duimen tot de keuring!
En tot die tijd heb ik hem wel al elk weekend voor mezelf en traint mijn instructrice hem doordeweeks door! Goede deal! +:)+

Vind er op die website wel erg geslaagde vermeerderingsworsten tussen zitten hoor Nathalie! :j
Alhoelwel ik aan de fjordaloosa even moet wennen! :D
Jilly

Bericht door Jilly » do 07 apr 2011, 11:46

Oh haha die ava van Nathalie :D :D
Plaats reactie