Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Ilona » za 02 apr 2011, 20:36

Ik weet nu denk ik hoe moeders zich voelen als hun kind voor t eerst naar school gaat...

Mag Castor weer naar huis?? Ze doen zo streng tegen hem en hij moest vandaag gelijk al zo hard werken.. :x
Gelijk iets van 1,5 uur voor de kar.. Hij heeft t nog best netjes gedaan als je mee telt dat hij echt nog weinig ervaring heeft. Maar wel een paar dingen meegemaakt die ik hier maar niet allemaal uitgebreid op ga noemen om voor een ieder het menplezier niet te bederven... :roll:
Heeft iets te maken met bijna bomen rammen, stijgeren, paard half onder lamoen, grote sprongen over roosters onder viaduct...
Ik scheet peentjes af en toe op die kar. Ik had gedacht dat we eerst in de bak gingen ofzo... Niet dus. Ga maar gewoon met een paard wat af en toe nog erg onder de indruk is van de druk op zijn borst, maar toch voorwaarts moeten en die nog wat moeite met hefboomwerking op het bit heeft gewoon de weg op...
Die man weet wel wat hij doet al moet hij t paard ook echt nog even leren kennen. Castor weet iets minder wat hij doet en moet doen en ik vond t stik spannend soms.. Ben niet zo stoer hoor..

Nog iets over fronsende hersenwenkbrauwen meegekregen (goed bedacht weer!) en gelezen over een fantastische zaterdag voor Jilly..
Verder onthoud ik me even van enig commentaar. Ben verrot (net als Castor denk ik)...
Please, praat me even moed in en zeg dat t wel goed komt.. Ik vind Castor zoooo zielug als hij zo hard moet werken en als ik zie dat hij t zo moeilijk vindt... :sorry: O:)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 03 apr 2011, 08:06

owww..Ilona ik kan je helemaal niet helpen want ik zou me precies zo voelen als jij :sorry: :(:) Ik zou hem ook helemaal zielig vinden dus aan mij heb je helemaal niks in deze....

Ik heb zelf ook alweer een 'zielig' dilemma namelijk. Ik wil met lessen (heb trouwens nu al een andere lesgeefster omdat ik tijdens het scheren van de stalhoudster vernam dat zij ORUN gediplomeerd is en ons ook wel les wil geven, dus dat komt beter uit i.v.m de kinderen en dat ik dus heel flexibel 's ochtends kan lessen wanneer het mij uitkomt en ook omdat ik nu 30 minuten kan lessen en dat is genoeg voor Cos en mij de eerste tijd)....namelijk weer met bit gaan rijden.
Hoewel de meroth de beste release zou moeten geven, vind ik het nog niet voldoende om duidelijk een verschil te maken als Cos het goed doet (belonen door druk weg te nemen) en met bit kun je immers 'instant release' geven. Het is gek dat ik er zo'n moeite mee heb, want mijn 'hoofd-ding' is mennen en dat zou ik ook nooit bitloos doen.

Nu bedenk ik toch iets om je een hart onder de riem te steken Ilona. Ik denk oprecht, zeker weten, dat het goed komt en dat het voor mensen als jij en ik de enige juiste en wijze beslissing is om dit soort dingen uit handen te geven. Je hebt hier goed over nagedacht, een ervaren stal uitgezocht en je kunt er elke stap van het traject bij zijn dus probeer te vertrouwen op die man en zijn ervaring en ga ervoor!!! :)

Zou ik ook een piercing kunnen nemen in mijn hersenwenkbrauwen?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » zo 03 apr 2011, 08:38

Lijkt me wel sexy zo'n piercing... :~ :P

En dank Nathalie... Ik moet t maar van me afgooien. Ik ga zo weer bij mijn kereltje kijken en lekker een beetje wandelen om de spiertjes soepel te maken.
Morgen kan ik niet mee op de kar. Ik neem aan dat hij dan wel weer mag en misschien is het voor mezelf ook wel goed als ik niet mee ga. (wie moet hem dan gerust stellen en in zijn oor fluisteren dat hij het goed doet..?).
Ik heb hem al vanaf dat hij 2 weken oud is, hij had geen mama meer en ik heb hem soort van 'grootgebracht'. Ik heb hem nog nooit uit handen gegeven. Dat zal t ook wel zijn waarom ik het zo lastig vind..

Gewoon met bitje gaan proberen Nathalie. Hoe zeggen ze dat ookalweer zo mooi.. Een bit is zo scherp als de hand van de ruiter?
En een half uur lessen in het begin vond ik ook meer als genoeg (toen ik nog les had). Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Klinkt goed en handig in ieder geval.

Heb jij de stalhoudster geschoren?? :P := (lees je zin nog eens en dan zoals ik m las whahaha)
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 03 apr 2011, 08:49

hahaha...zou ze niet blij mee zijn als ik met mijn ladyshave achter haar aan kwam rennen :')

Ik snap het echt hoor, het punt is alleen dat je ervoor kiest om met je paard te willen werken (mennen en ohz) en als je puur sec gaat denken is het belangrijkste (naast een fijne band met je paard ;) ) dat je dit veilig kunt doen. Ik weet ook dat ik niet consequent genoeg ben en waarschijnlijk ook te lief, daarom zijn de lessen voor mij heel belangrijk nu ik meer wil gaan doen dan op Cos de hond uitlaten. Ik heb de stalhoudster ook laten beloven dat ze mij flink zal aanpakken, niet omdat ik SM-neigingen heb maar wel omdat ik de lessen meer nodig heb dan Cos ;)

Wat bijzonder trouwens dat jij Castor helemaal hebt grootgebracht, wat was er met zijn moeder gebeurd?
Laatst gewijzigd door Nathalie op zo 03 apr 2011, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » zo 03 apr 2011, 12:33

Dan kunnen wij elkaar de hand wel schudden denk ik Nathalie haha. Ik ben echt wel streng voor Castor, maar hij is wel het paard waarbij ik eerder zwicht ofzo. Zal wel komen omdat het je eigen paard is.. Je kent hem en je kent zijn uitdrukkingen gewoon beter. Je hebt er meer gevoel bij ofzo.
Maar gaat goed komen. Net op stal geweest en een paar meiden ook allemaal vragen hoe het gegaan was gisteren en zij gelijk hun eigen ervaringen vertellen. Heeft me wel weer wat geholpen hoor. Wat jij ook zegt klopt. Ik kies hier ook voor om straks veilig zelf op pad te kunnen.
Castor lekker gepoetst, even in de longeercirkel gelaten en toen nog op een strookje gras laten grazen. Even beentjes strekken.

Wist jij dat niet van Castor? Hier staat wel hoe het toen zo'n beetje gegaan is:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... od#p739317
Jilly

Bericht door Jilly » zo 03 apr 2011, 15:40

Oh Ilona, de moeder bezorgdheid straalt helemaal van je post af. Wat lijkt me dat moeilijk!! Moet zeggen dat ik het ook wel gek vind dat ze er meteen zo vol voor gaan, 't is toch niet dat hij binnen de week helemaal klaar moet zijn := Hopelijk verandert je gevoel er nog bij in de loop van de maand.
Om die reden vind ik het dus ook zo moeilijk om Hay uit handen te geven he! Hij zou in juni wel een maandje naar m'n instructrice, maar zij kent hem en mij wel en ik weet ook hoe zij er over denkt en hoe ze handelt. Ze is rete streng, maar wel rechtvaardig. Denk alleen niet dat ik de eerste week zou gaan kijken, zou meteen ook zwichten voor Hay's zielige puppyblik hihi.

Ook moeilijk dilemma Nathalie! Ik zit ook al maanden in dubio of ik nu toch echt wil gaan dressuren of maar wat lekker bitloos lanterfanten. Heb tot hiertoe nog geen optoming gevonden waarvan ik denk dat we daarmee echt lekker dressuurmatig aan de slag kunnen. Maar Hay lijkt heel dat bak gedoe ook niet zo fijn te vinden. Denk dat ik het zo nog even aankijk en beslis als hij terug komt na z'n maandje bootcamp bij de juf. Als blijkt dat ik gewoon wat strenger moet zijn (want ja, ik zwicht ook meteen voor Hay z'n zielige oogjes en gedoe, dat weet hij ook...) gaan we gewoon lekker door, maar als blijkt dat hij het écht écht niks vindt, leg ik me er maar bij neer dat we gewoon gaan boscrossen en verder niks.

C'tjes eigenaren met dilemma's op zondag joh pfff :P

Ohja, nog helemaal vergeten (of had ik het hier toch al gemeld?), maar worst is weg!! De stalbaas (ik had met de dochter gesproken) was blijkbaar een week niet zo betrokken geweest met de paarden en hij was er zelf van geschrokken hoe dat mormel die van mij had toegetakeld (en nog een andere ook). Dat was voor hem echt de druppel en diezelfde dag is hij nog weggegaan. Waar hij nu is, is me een raadsel, maar het kan me eerlijk gezegd weinig schelen *o/*
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » zo 03 apr 2011, 15:54

Afbeelding
Ghehehe }> Dahaag worst-paard! :=

We zijn gewoon te soft voor onze C'tjes O:)
Eerste paar dagen niet gaan kijken is misschien niet zo'n slecht idee dan Jilly. Maar aan de andere kant is het ook wel weer leuk om het vanaf het begin te kunnen volgen.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 03 apr 2011, 16:01

Ik heb je verhaal over Castor ook nog maar weer eens gelezen Ilona. Zo zielig, die kleine Castor bij zijn dode moeder maar het verhaal heeft een prachtige wending genomen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 03 apr 2011, 16:04

Ilona ik kende dat verhaal idd helemaal niet, was ook voor mijn tijd ;). Ik heb Cos nu vanaf 15 maart vorig jaar en ben ook ongeveer zo lang ingeschreven op Fjordenwereld (al had ik mij oorspronkelijk natuurlijk ingeschreven met het voornemen om Cassper te kopen)
Het maakt het wel heel bijzonder allemaal, zo'n baby achter in de tuin bij je ouders en jullie band zal hierdoor inderdaad wel heel sterk zijn....prachtig dat er nu zo'n mooi grote jongen van geworden is, dat had je destijds toch niet durven hopen?

oooooooooooooooooh...arme worstenpony....nu vind ik het toch weer sneu, hij was geen terror...gewoon onbegrepen *trekt pruillip*

Ik ben wel helemaal gemotiveerd geraakt door Castor's bootcamp dus ben vandaag Cos' "nieuwe" tuig op maat gaan maken. Vorig jaar had ik een leentuig, maar nu heeft Da Cosman zijn eigen tuig...en te soft?? dat zal wel waar zijn, want ik kan deze blik gewoon niet weerstaan en je moet wel heel koudbloedig zijn omdat wel te kunnen, denk ik :')

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 03 apr 2011, 16:05

Wow, wat een gaaf tuig zo vanaf de foto te zien. Heeft het model nog vaker geposeerd met zijn kleding aan?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 03 apr 2011, 16:07

Zeker weten Anita!
En het was/is zeker heel speciaal zo'n guppie in je tuin Nathalie. Erg vermoeiend ook, maar het is zó de moeite waard geweest.

Aaaaachhh Nathalie.... wat doe je met hem... haal eraf dat tuig en zet m in de wei.. dat bit ook.... :roll:
*Herpakt zich* Echt een heel erg mooie foto. Ik wil meer van die knappe Cos in dat mooie tuig zien!!
Als het allemaal goed loopt met Castor en zijn bootcamp ga ik ook voor een nieuw tuig. Kopen, kopen kopen.. :D
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 03 apr 2011, 16:16

Hier nog eentje van de hele leerberg compleet :D (check hoe lang Cos z'n manen al zijn *danst rond* )

Afbeelding

Deze is niet nieuw hoor, dat kon onze bankrekening niet aan...heb heel veel geluk gehad op marktplaats :D :D :D :D

Afbeelding

Ik moet altijd weer lachen als ik oogkleppen zie. P.C. reden we in het begin ook met oogkleppen, toen Cayleigh (toen 2,5) dat voor het eerst zag riep ze meteen "oooooh prince heeft een piratenpak aan!!!" :')
Ilona

Bericht door Ilona » zo 03 apr 2011, 16:28

Erg mooi dat bruine piratenpak. Ik bedoelde ook meer een gelukje 2de handsje hoor ;) Eerst kijken hoe deze maand gaat lopen en dan eens rond gaan neuzen.
Zijn manen worden al mooi lang. Ben benieuwd of hij ze uiteindelijk écht lang gaat krijgen.
Jilly

Bericht door Jilly » zo 03 apr 2011, 16:54

Oh Wauw Nathalie, zo'n gaaf tuig!! :~ kwam die nog na je 'dit is echt het laatste wat ik nodig heb Edgar'? :P

En ach, de worst... Dit is echt zo'n typisch ponietje wat 20 baasjes op rij zou hebben, want hij ziet er echt ontzettend schattig en lief en knap uit. Alleen dat karakter he := Daar zou je als paarden-leek echt op vallen en het meenemen als ideaal kinderponietje. Hoop zowel voor de pony als voor potentiële nieuwe eigenaren dat ze dat bespaard blijft.
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 03 apr 2011, 17:00

ehm...P.C. was volgens de vorige eigenaren ook vals :o en toen wij hem verkocht hadden, werd hij als 'woest' voor de wagen omschreven door de nieuwe eigenaresse :o :o, toch zetten wij hem zo voor slee/kar en ohz en hebben mijn moeder, vader, Edgar en ikzelf met hem leren mennen.....ik hoop dat de worst dus ook z'n plekje vindt, blijkbaar hebben die kleine monsters daar zo hun eigen ideeen over ;)

En het tuig was nog van voor "dit is het laatste dat we nodig hebben", bovendien begreep Edgar ook dat een kar zonder tuig ook niet veel waard is :')
Jilly

Bericht door Jilly » zo 03 apr 2011, 17:04

Deze is ook al een keer verkocht geweest en teruggekomen wegens vals, dus ik denk dat ze het zelf ook een beetje zat zijn... Het zijn en blijven natuurlijk ook min of meer handelaars he. (in de zin van: ze zoeken wel een goeie thuis en zorgen zelf ook heel goed voor hun paarden, maar 't moet wel rendabel blijven)

Edgar snapt dus best nog wat van paarden? Die van mij zou de link tussen kar en tuig nooit leggen denk ik _O-
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 03 apr 2011, 17:30

oh en Ilona...je MOET wel weer naar Castor want wij hebben nog foto's tegoed van Castor voor de wagen :) Met iemand anders op de bok heb jij geen excuus dat er niemand is om foto's te maken want dat kun je zelf :D

Hehehehe...zou die van jou denken dat de kar geautomatiseerd achter het paard aanrijdt dan Jilly :P :P
Ilona

Bericht door Ilona » zo 03 apr 2011, 18:00

Natuurlijk ga ik gewoon heel stoer en dapper weer naar mijn lieve paard. Morgen kan ik niet mee, maar dinsdag gaat t als t goed is weer gebeuren.
Foto's komen zeker ook nog (zodra er geen breekijzer meer voor nodig is om mijn vingers van de greepjes achterop de kar te krijgen :') ).

Natuurlijk zou het ook voor worst fijn zijn als hij een passend huisje zal vinden. Hay en Jilly zullen m missen als kiespijn in ieder geval.

Slimme man die vent van je Nathalie! :P
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 03 apr 2011, 18:31

hehehe...jij krijgt er dus spierpijn in je vingers van Ilona? Ik heb vandaag even met Cos in de bak gelopen met tuig en al en toen ik zo die mooie billen met tuig erop voor me zag dacht ik meteen weer "ja, dit is toch veel meer m'n ding dan rijden" :)
Jilly

Bericht door Jilly » ma 04 apr 2011, 12:08

Nathalie schreef:Hehehehe...zou die van jou denken dat de kar geautomatiseerd achter het paard aanrijdt dan Jilly :P :P
Volgens mij denkt hij niet verder dan paardenbiefstuk _O- haha, hij heeft écht helemaal niks met paarden. Vorige week was hij even mee naar Hay en die wilde dan even snuffelen en vriendje al zo 'zie je wel, hij wil me bijten!' :')

Net de DA gebeld, die komt woensdag enten, zaterdag op ijzers. Dan kunnen we weer even verder! :))
Plaats reactie