Toch maar een dagboek berichtje, om mijn hersenspinsels maar even van me af te schrijven.
Degenen die het B-tjes topic een beetje volgen, weten het al even. Benthe gaat waarschijnlijk verkocht worden.
Toen ik in NL was met kerst heb ik er veel over gepraat thuis, en heb ik voor mezelf eigenlijk al de keuze gemaakt.
Ik ga straks weer 4 jaar studeren, dat houdt in weinig geld en weinig tijd. Bovendien daarna op zoek naar een baan, waarbij ik dan 'gebonden' blijf aan mijn paard. Drie jaar lang heb ik (met HEEL veel plezier!!!) op mijn tenen gelopen om haar te kunnen onderhouden, maar nu moet ik wel kiezen voor mijn toekomst, en ik weet dat; ik, een studie en een paard, niet samen gaan. Wat bovendien ook niet eerlijk zou zijn voor Benthe, die verdient volle aandacht en een vaste, constante plek.
Maar ja dit natuurlijk vaaak overdacht, maar bij de langetermijnplannen geschoven.
Tot ik op maandag na de kerstvakantie mijn staldienst aan het doen was, en Marion (moeder) en Nele (dochter, net zo oud als ik, 21) even kwamen bijpraten.
Zij vertelden dat ze op zoek waren naar een paard, een fjord wel te verstaan, ze waren enthousiast geworden door Benthe (dûh wie wordt er niet enthousiast van Benthe

Marion kan nog niet echt rijden, maar is dat op het moment aan het leren. In de toekomst wil ze dan recreatief gaan rijden, af en toe in de bak, maar vooral heel veel buitenrijden.
Dat zette mij aan het denken, wil ik dit???? Mijn paard helemaal in Duitsland achterlaten???? In eerste instantie dacht ik van niet, wat een pokke eind weg! Maar aan de andere kant... ik weet dat Nele en Marion súper goed zijn voor hun paarden, daar zou ze echt niets te kort komen. Ze kan dan lekker op deze boerderij blijven staan, hoeft niet meer 10 uur in de trailer, wennen aan een nieuwe plek, vervolgens verkocht worden en wéér wennen.... En bovendien, wie zegt dat als ik haar in Nederland verkoop, ik wel elke maand bij de nieuwe eigenaren op de stoep kan staan.... Dat zou ik als nieuwe eigenaar ook niet graag willen.
Nu heeft Marion Benthe een paar keer geprobeerd, en is helemaal enthousiast. Ik moet zeggen dat ik ook steeds enthousiaster wordt, ik denk dat ik voor mijzelf al besloten heb dat ze hier gaat blijven.
Betere baasjes kan ze zich niet wensen. Ze zijn heel paardbewust, doen veel aan Dual-aktivierung (Michael Geitner, heel interessant!), grondwerk, heel paardvriendelijk.
Op dit moment is Lucia, hun andere paard dus, ziek. Ze kreeg zaterdag ochtend koliek en ging met een hoop heisa in de trailer naar de kliniek.
Daarom staat Benthe nu bij Suki, omdat die anders alleen staat (zij staan 's nachts op stal en overdag in de paddock/weiland als het weer het toelaat, dat is ander deel van de boerderij, Benthe stond in de loopstal). En die twee gaan eigenlijk heel goed samen.
Also, een heeeel verhaal... Vast ook heel onduidelijk en warrig, ik vind het heel lastig om er over te praten, het raakt me zo, ik vind het zo lastig.
Mijn paardje, mijn alles.

Woensdag gaan we met z'n drieën om de tafel. Dan gaan we het hebben over hoe we het nu gaan doen. Hoe zij er in staan, hoe ik er in sta. Ik ga Benthe sowieso verkopen onder contract, dat mochten ze haar weer kwijt willen dat ze bij mij terug komt. Dit natuurlijk voor de zekerheid, maar ik verwacht geen problemen. Ik ben hier altijd welkom, ze zetten zo een bedje voor mij klaar.
Nu toch ook nog even een vraag aan jullie. Woensdag gaan we het dus ook hebben over de prijs.
Wat is nu een redelijke prijs voor Benthe??? Voor mij is ze natuurlijk onbetaalbaar.... Ik vind haar ook gewoon de beste fjord die er is.

Maar dat doet er niet toe. Wat kan ik voor haar vragen????
Nja alle feiten over haar dan maar kort op een rijtje:
Brigitte heet ze officieel, geboren op 11-05-2005, wordt dit jaar dus 6 jaar oud.
Ze heeft een heerlijk karakter, makkelijk maar ook met pit te rijden. Iedereen stapt er zo op weg. Heb met haar wedstrijden gereden en zijn in een paar wedstrijden B + 5 geworden. Totaal verkeersmak, doet nergens wat op uit.
Kort beleerd voor de wagen maar daar verder geen ervaring mee.
Ohja ouders natuurlijk; v. Timor m. Utah mv. Lestor
Ze heeft verder helemaal geen gebreken, geen eczeem, geen stalgebreken. Kan goed met andere paarden (zowel ruinen als merries).
Pff ben nog nadelen aan het bedenken.... Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ze niet drachtig geworden is, 2 jaar terug. Twee keer gedekt en twee keer niet drachtig. Maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, ik heb namelijk geen idee hoe dat kwam (dierenarts vond haar er 'van binnen' prima uitzien).
Edit nog een toevoeging, op de keuring heeft ze goede punten binnengehaald, was als veulen veulenkampioen met 39 punten en op haar 3e voorlopig model (maar toen de abop niet gereden) en nu weer voorlopig model met 37 punten, wat ik dan nu waarschijnlijk ook niet ga halen

Ik ben benieuwd naar jullie meningen! Ook als je meer info hebt over verkopen naar Duitsland zou dat super zijn!
Pff nu wel heeel lang verhaal!! Dappere dodo als je het tot hier gered hebt

Liefs Marleen