stallingsdilemma

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Ziggy

stallingsdilemma

Bericht door Ziggy » za 12 feb 2011, 14:54

ik sta nu bij een koeienboer en dat was op zich best te doen, totdat er een aantal dingen zijn gebeurd waar ik niet blij mee ben. Om te beginnen bleek de jaarling ruin een hengstveulen van 10 maanden te zijn (in mijn andere topic zei ik 8 maanden, maar hoorde later dat ie 10 maanden is). Ten tweede heerst er dus luis op stal en wordt daar weinig tegen gedaan, ik heb die van mij vandaag weer behandeld en ik merkte ook gelijk resultaat bij Exel, maarja als de andere 2 niet gedaan worden en er ook niks gedaan wordt aan het hout van de stallen, ben je nog wel even bezig en kan ik me blauw blijven kopen aan spullen om die van mij luisvrij te krijgen :( . Ik heb ze 2 weken geleden behandeld en toen was Exel even jeukvrij tot afgelopen donderdag, toen was het weer mis. En van de week kreeg ik te horen dat die van mij niet meer op het pad mogen lopen overdag. Dat pad is zo'n 2 km lang en loopt langs de landerijen van de boer, konden ze toch buiten lopen, maar maakten het gras niet kapot. Alleen heb ik fjorden en die lusten erg graag grasjes, dus wat deden die slimmerds, die gingen over de draad hangen (vooral Exel) om van de grasjes uit de weilanden te snoepen. Boer niet happy, want z'n prikkeldraad ging zo naar de haaien, dus ze mogen niet meer op het pad ;( .

Vandaag moest ik even naar Hyporama en daar vlakbij is ook een stalling, dus ik ben er samen met Vera (bijrijdster) even naartoe gereden om te informeren of er nog plek is. Ja plek hebben ze wel, de prijs is ook zeer aantrekkelijk en er is een bak bij waar je dus in kan rijden, maar ook je paarden los mag gooien als er niemand rijdt. Voordeel is dat ik ze 's avonds kan longeren of rijden als ik daar ben, dus kan ze dan toch beweging geven. Waar we nu staan gaat dat gewoon niet, want ik ga niet 's avonds over landweggetjes rijden (dan ben ik dus een angsthaas) en een bak ofzo is er niet. Alleen overdag komen ze dan nog niet buiten, want je kan moeilijk 's morgens je paard in de bak zetten en er 's avonds weer uit halen, dan zouden je stalgenoten niet kunnen rijden als ze dat willen. Ik heb ook wat minder goede verhalen over die stal gehoord, maar er is op dit moment gewoon heel moeilijk een plekje te vinden.

Terug naar de wei is nog geen optie, dat schijnt nog een zwembad te zijn, dus mijn idee om 1 maart terug te gaan kan ik wel vergeten.

Wat is nou wijsheid, want eigenlijk wil ik dolgraag weg waar ik nu sta, al is het alleen maar om die luizen. Uiteraard behandel ik die van mij nog een keer, voordat we vertrekken, zodat ze niet op een andere stal de boel gaan besmetten.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Krista

Re: stallingsdilemma

Bericht door Krista » za 12 feb 2011, 16:20

Misschien moet je even verder zoeken zodat je iets vindt wat echt fijn is. Even iets langer je ogen de kost geven. Want no offense je verhuist je paarden best vaak, wat de reden dan iedere keer ook moge zijn. Dat is voor de paarden ook niet prettig.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 12 feb 2011, 16:21

Is er ook land bij??
Tsja klinkt als een prima plekje in mijn oren! Ook een beetje goede uitrijmogelijkheden daar?? Aangezien jij graag buiten rijd.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 12 feb 2011, 16:45

Nee uitrijmogelijkheden daar vallen tegen! Welke stal is het precies. Je kunt het altijd uit proberen, kom ik keer naar je toe met Yessie onder het zadel!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 12 feb 2011, 17:48

Thessa er is heel veel land bij, alleen daar mogen ze nu nog even niet op ivm de nattigheid

Roos het is bij Klootwijk
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 12 feb 2011, 18:36

Oke ja hoor ik slechte en positieve verhalen over, maar als je het niet probeerd weet je het niet! Klinkt beter als waar je nu staat.
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 12 feb 2011, 19:20

Roosjuh schreef:Oke ja hoor ik slechte en positieve verhalen over, maar als je het niet probeerd weet je het niet! Klinkt beter als waar je nu staat.
ja dat is mijn probleem ook, ik hoor ook goede en slechte verhalen, maar ik heb inmiddels wel een aantal mensen gesproken die daar hebben gestaan en die waren op zich tevreden, alleen moet je je niks van de andere mensen aantrekken. Nou daar kom ik ook niet voor, ik kom voor mijn paarden. Het is toch de bedoeling dat we in het voorjaar terug gaan naar Oostendam, alleen die wei is nog een zwembad en waar we nu staan wordt gewoon een drama met die luizen :(

Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 12 feb 2011, 20:56

Als je je gewoon met de paarden bezig houdt en niet met de mensen, komt het goed inderdaad!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 12 feb 2011, 21:09

maar sta je daar in de buurt dan?

Ik heb ook al een afspraak met Mar van Tom, als ik daarheen ga, dan gaat zij me de omgeving laten zien en de routes die je kan rijden :D

Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 12 feb 2011, 22:13

Ha die ken ik ook! Sta redelijk in de buurt al staan mijne gewoon in de tuin!

Maar ik ga wel keer met je mee, als yessie weer wat conditie heeft!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 12 feb 2011, 22:18

is goed, het is nog niet zeker dat ik daarheen verhuis hoor, hou nog even wat opties open. Ben op bokt ook bezig met wat eventuele mogelijkheden

Viv

Bericht door Viv » zo 13 feb 2011, 07:00

Kris: al heb je je ogen wagenwijd open hier in de omgeving, er is gewoon niet zoveel te vinden voor een klein budget. Wil je +300pppm betalen dan zijn er mogelijkheden te over, maarja niet iedereen heeft dat geld.

Voordelen: bak, wei, gezellige buuf met fjord.
Nadeel: tsja negative verhalen kun je over elke stal wel verzinnen ;)

Bergschenhoek is zeker te ver voor je? Anders weet ik hier ook nog wel 3 betaalbare stallen aan het bos.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Krista

Bericht door Krista » zo 13 feb 2011, 07:19

Viv ik bedoelde het niet irt het geld maar meer dat de paarden al vaker van wei veranderd zijn doordat er iets niet goed ging of beviel bij een wei dus meer in de zin kijk eerst goed of dit dan wel helemaal is wat je zoekt want je blijft zo aan het slepen met die beestjes.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 13 feb 2011, 08:37

Ik zou toch nog gewoon even blijven staan waar je nu staat. Het is tenslotte nog maar voor een maand of 2 denk ik? Anders blijf je aan het slepen met die dieren. Als je nu naar een ander definitief plekje zou gaan zou het wat mij betreft een ander verhaal worden. Zou me ook voor kunnen stellen dat een stal niet zit te wachten op een gast voor maar een paar maandjes.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 13 feb 2011, 10:11

Anita45 schreef:Ik zou toch nog gewoon even blijven staan waar je nu staat. Het is tenslotte nog maar voor een maand of 2 denk ik? Anders blijf je aan het slepen met die dieren. Als je nu naar een ander definitief plekje zou gaan zou het wat mij betreft een ander verhaal worden. Zou me ook voor kunnen stellen dat een stal niet zit te wachten op een gast voor maar een paar maandjes.
hier blijven staan zou kunnen als er daadwerkelijk wat aan die luizen gedaan wordt, maar nu ben ik de enige die ze behandeld tegen de luis met als gevolg dat ze elke keer even luisvrij zijn en dan weer herbesmet worden. Is ook niet echt prettig voor een paard om elke keer weer helemaal gek te worden van de jeuk.

vera*

Bericht door vera* » zo 13 feb 2011, 10:36

Krista schreef:Viv ik bedoelde het niet irt het geld maar meer dat de paarden al vaker van wei veranderd zijn doordat er iets niet goed ging of beviel bij een wei dus meer in de zin kijk eerst goed of dit dan wel helemaal is wat je zoekt want je blijft zo aan het slepen met die beestjes.

Als claudia ze eventueel gaat verhuizen is dat alleen in het belang van de paarden. Exel staat ze nu gewoon stuk te jeuken.
En ja het vervelende is dat wij er alles aan doen om hun van de jeuk af te helpen. Maar als iemand anders dat niet doen. Blijf je in
het zelfde cirkeltje zitten. Dus als we ze eventueel gaan verhuizen is dit alleen maar voordeliger voor Exel en Vera :)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 13 feb 2011, 10:42

klopt dit zou een winterplekje zijn en dan van de zomer terug naar de wei, waar we dan ook gelijk een winterplekje gaan creeëren, zodat ze daar volgende winter gewoon kunnen blijven. Alleen kunnen we nog niet terug naar de wei, omdat die nog veel te nat is en hier blijven schaadt de gezondheid van Vera en Exel. Ik merk echt aan Exel dat hij down wordt van de jeuk en dat begrijp ik heel goed, heb zelf maar eens jeuk. En om nou nog 6 weken de boel met pappen en nathouden te overbruggen, daar maak ik hem ook niet gelukkig mee :\
En misschien bevalt het ergens anders zo goed dat ik zeg we blijven hier staan en gaan helemaal niet meer terug naar de wei.

Plaats reactie