Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Re: Door weer, wind en regen, gaan onze C-tjes naar deel 9

Bericht door Viv » za 05 feb 2011, 20:53

Orion1996 schreef:[
Ik ben ervan overtuigd dat je een paard niet moet korten of moet opvullen met voer als ze te druk zijn, maar ze meer moet laten bewegen.
deels mee eens, alleen hebben sommige fjorden niet zoveel nodig omdat ze een langzamere spijsvertering hebben dan warmbloedpaarden.
Kdies bv loopt op 1/4 schep basisbrok en 1/4 schep Natural basic muesli per dag (verdeeld over 2 voerbeurten) Ohja en 1 schep luzerne tegen het schrokken en heeft pit zat. Voor echte duurprestaties vervang ik de natural muesli voor power plus mix muesli 2 dagen voor de wedstrijd of prestatie. Dan heeft hij nog net dat beetje extra, werkt prima zo.

Als je "teveel" voert kun je rijden tot je een ons weegt (tipje voor het afvaltopic ;) ) maar die energie krijg je er nooit uitgereden. Dus eens minder of ander voer proberen zou niet eens een gek idee zijn. Ze is niet te dun dus kan geen kwaad om eens te proberen.

Overigens worden sommige paarden ook erg heet van winterpeen, ook altijd idee om dat weg te laten mocht je een paard hebben die peen krijgt en erg druk is.

Vandaag was mijnheertje al lekker gedaan door mn dinnetje, dus had weinig werk :D
Morgen tot half 5 jureren dus vrees dat er van rijden weer weinig komt. kijk wel ff of de wind al wat minder is. Normaal geef ik er geen klap om maar zo na zn wegrenactie ben ik toch wat voorzichtiger.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 05 feb 2011, 21:32

Is dezelfde muesli die Cyra krijgt Viv. Die van Pavo toch? Krijgt ze al sinds we hier wonen in die hoeveelheid, dus daar wil ik niks aan veranderen. Ze eet sinds april hetzelfde, ik bedoelde dus dat ik niet in de winter nu mnider wil gaan voeren omdat ze heel heet is. Tot de Abop deed ze het er super op, daarna 2 maanden niks gedaan en in die tijd is ze gaan stuiteren. Ze krijgt idd peen, 3 kg per dag, maar ook die krijgt ze al sinds ze weet te krijgen zijn en elke winter.
Misschien is madame aan de puber? Gisteren heeft ze mijn moeder gebeten. Ze lijkt echt gefrustreerd en ze komt minimaal 4 uur per dag buiten, borstelen elke dag, ze zien hier genoeg gebeuren binnen en buiten en ze socializen.

Ze heeft vandaag een dagdeel alleen gestaan in de rijbak (lees gestuiterd) en ben met Orion heerlijk met de kop de wind in gegaan. Heerlijk! Dan weet ik weer waarom ik Orion heb gekocht. Op de terugweg kwamen we amper tegen de wind in hihi, maar hebben beide genoten. Hij is ook heet momenteel, schiet en springt ook wel, maar gaat niet blind aan de kletter. Dat doet Cyra dus wel. Kwam terug, hefet ze een complete hoefslag in mijn net gesleepte bak geraced. Ze heeft dus in ieder geval vandaag genoeg bewogen. Morgen maar is aan het werk knallen dan.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 06 feb 2011, 16:32

Vandaag toch even een klein kwartiertje met corner door de bak gesjouwd,meneer mocht alleen stappen van mij,en deed dat zonder morren,maar ikzelf vind die harde wind 3 keer niks,dus daarom niet zolang.
Ik had nieuwe beugels van die polytheen kunstof gekocht,en deze hebben een veerbaar voetsteuntje,wat bij het lichtrijden de knieschijf ontlast(beter voor de ouder wordende botjes :roll: plus beugelriemen.
woensdag weer rijles .
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 06 feb 2011, 18:29

Jilly schreef: Oeps, Lisette lag naast Cas! Was dat de eerste keer?
Haha nee dit was nummer 5 in 1,5 jaar, maar wel de 1ste keer tijdens m'n les :P
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 06 feb 2011, 18:31

Klinkt fijn Orion, zo'n ritje! Heerlijk dat je dat zo kunt doen.
Ing: rijd dat beter, ik bedoel dan buiten dat het je knieschijf ontlast?

Hier krijgt ie net in de winter voer (nog steeds maar 1zak, doe er al heel de winter mee := ) maar als hij op stal moet krijgt hij het niet, wordt ie veel te gefrustreerd van. Wel bieten, daar krijgt ie genoeg energie van.

Vandaag heerlijk gereden met Hildar, zelfs beter dan woensdag, ook met al die wind. Wordt een dressuur topper haha O:) nee we zijn wel de goeie kant op aan het gaan, hij liep nu ook in draf een heel tijdje mooi aan de teugel zonder druk van mij. Maar het is wel duidelijk dat hij meer vast zit op rechts dan links, ik heb een linksvoetig paard! Maar daar zijn we aan aan het werken. Wel kan Hildar nu op alle twee de kanten wijken, zowel binnen als buiten kijken. Super vind ik dat, echt +:)+
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 06 feb 2011, 20:01

Met het lichtrijden ontlast het de knie ariazz,
m,n webwinkeltje had alles voor 50 % korting dus dit setje voor 7,50
lastig uitleggen,maar het voetsteuntje veert als het ware een beetje terug als je
met lichtrijden omhoog komt en weer neer gaat.
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » zo 06 feb 2011, 21:29

Iedereen de storm een beetje overleefd?!

Met Peertje gaat alles goed! Vandaag heeft Robbert wat (kleine) hindernisjes met hem gesprongen.
Peer lijkt het springen echt leuk te gaan vinden!

Verder valt het niet mee om voor mij een nieuw 'paardenvriendje' te vinden... :n Gelukkig ben ik door mijn instructrice gevraagd om een van haar paarden van rijden! Capone, KWPN, 1.70m van 3,5 jaar jong... :o Best even spannend met zo'n jong ding in de buitenbak met deze storm, maar zowel gisteren als vandaag weer eens echt heerlijk gereden! *o/*.
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Viv

Bericht door Viv » ma 07 feb 2011, 06:31

Gister was ik eerder klaar door een paar uitvallers. Dus toch maar gereden. Ging supergoed tot mn jas opbolde en begon te klapperen..... maar gelukkig werkt mn noodstop ohz wel goed dus 4m verder stond hij alweer stil. Zweepje maar ff op de grond gegooid en daarna nog zalig gereden incl rechtergalopje waar hij zo in aansprong.

Vanmiddag maggie weer }-) , morgen lange lijnenwerk, woensdag vrij, donderdag les... jaja hij heb het er maar druk mee.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 07 feb 2011, 06:59

Volgens mij kan Lisa zich hier beter gaan melden :=
Ze was gister weer naar buiten geweest en alles is weer goed gegaan.
Van de week zelf maar even heen en aankomend weekend hopelijk ik er weer eens op :))
Peter is dan mee dus dan vertrouw ik het wel.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 feb 2011, 07:09

Orion1996 schreef:
Jilly schreef:Wat geef je haar momenteel aan krachtvoer Anna? Ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat dat (naar mijn normen dan) vrij veel was. Misschien daar iets veranderen?
Ik ben ervan overtuigd dat je een paard niet moet korten of moet opvullen met voer als ze te druk zijn, maar ze meer moet laten bewegen.
Ja, misschien wel, maar als als ik geen mogelijkheid heb om Hay meer te laten bewegen, krijgt hij toch echt minder/ander voer.
Ik voer sowieso al een muesli waar weinig in zit qua energie, maar moest hij in periode met intensief werk 1,5 kg sportbrok krijgen zou dat in minder intensieve periodes toch wel wijzigen :D

Ik had gisteren nog een laat kerstfeestje ( :P ), maar er voor toch nog even kunnen rijden en hij was weer super braaf, ondanks de wind, wapperende plastic naast de bak etc.
Zoals de bak er gisteren bij lag zou hij wel het hele jaar door mogen liggen, echt geweldig.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » ma 07 feb 2011, 07:28

Nee van havens Anna:

NATURAL BALANCE melassevrij
Voor verschillende paarden- en ponyrassen kan een teveel suiker in de voeding voor problemen zorgen, zoals insulineresistentie en hoefbevangenheid. Daarom heeft HAVENS Natural Balance ontwikkeld; een uniek product zonder toegevoegde suikers en geheel melassevrij.
Deze kerngezonde muesli bestaat voornamelijk uit ontsloten granen, veel vezels en extra dinkelspelt en bevat knoflook. Verder is het melasse- en havervrij

Veel gezonde eigenschappen:
Zonder toegevoegde suikers en geheel melassevrij.
Optimale omega 3/6 verhouding voor een optimale gezondheid, prestatievermogen en verschijning
De extra vezels en de grove structuur maakt de muesli zeer geschikt bij maagzweren of stress.
Bevat extra dinkelspelt. Door de glucosamine in dinkelspelt is Natural Balance geschikt voor paarden met artrose.
zonder haver, mét knoflook
zeer geconcentreerd wat betreft vitaminen, mineralen en sporenelementen
KLIK HIER voor extra informatie

En alssie wat moet doen krijgt hij:

POWER-PLUS Mix
De Power-Plus Mix is speciaal ontwikkeld voor topprestaties in duur- en krachtsporten. Met name sporten waar spierkracht erg belangrijk is wordt de Power-Mix vaak gevoerd. Deze muesli is samengesteld met extra toevoeging van maïs- en gerstvlokken en zwarte haver.

Eiwitarme voeding, dus een lage nierbelasting
Zeer hoge vitaminering, in het bijzonder Vitamine B en E
Extra elektrolyten, hierdoor ook bijzonder geschikt tijdens warme perioden en zware training
Versterkt de spiermassa, zonder vervetting

En als basisbrok:
BASIS-SPORT brok
Deze 100% natuurlijke brok is een algemene 'Non-Heating' conditiebrok. Het is een havervrije brok met gematigd energiegehalte, zeer geschikt voor paarden in lichte tot matige belasting. Terwijl het toch alle noodzakelijke vitaminen, mineralen en sporenelementen bevat. Zodat uw paard al het goede binnenkrijgt!

De Basis-Sport brok kan overigens ook uitstekend gevoerd worden aan manegepaarden en/of paarden die maar een paar keer per week worden gereden.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 feb 2011, 07:35

Naar die Natural Balance had ik ook gekeken, die sprak me wel aan bij de site en Havens dealer zit op een kleine 5 km, maar dat zetmeelgehalte was veel te hoog dus dat was weer niks voor mijn zorgenkindje 8)7
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 07 feb 2011, 09:27

phoe phoe dat gedoe met dat eten. is wel belangrijk natuurlijk, maar ben blij dat ik me daar niet veel zorgen over moet maken.

Viv, gelukkig heb je kunnen terug nemen! wind en zweep lijkt me idd niet zo'n goede combi :P
Peertje, ja hoor, heerlijk gereden in de wind! valt me toch op hoe braaf die fjordjes van ons het doen in dat storm weer.
fijn dat hij springen leuk vindt! op naar de 1.50m haha

pjotr, leuk dat je zo'n goeie bijrijdster hebt he, dat ze zo goed overeen komen
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Viv

Bericht door Viv » ma 07 feb 2011, 10:14

Wind en zweep is een prima combi hoor, alleen als je in de noodstop moet en je tikt vervolgens met je zweep zn achterwerk aan :=
Dus daarvoor zweep maar ff laten vallen, gebruik hem toch amper. En nu ik weet dattie zonder ook in de rechtergalop aanspringt :D Vind zonder zweep veel fijner rijden.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 feb 2011, 10:18

Ik heb eigenlijk altijd een zweep vast, ik mis zelfs wat als ik zonder rijd haha

Heb dit weekend trouwens wel gemerkt dat onze galop veel van z'n pluimen verloren heeft. Waar we voor de winterstop in een deftig tempo redelijk gedragen en gecontroleerd konden galopperen, gaan we nu weer plat door de bochten in een snoeihard tempo en lekker op de voorhand. Werk aan de winkel _O-

Zoals het er nu naar uitziet heb ik vanaf nu ook tijdelijk een G'tje onder de kont. Louis houdt in april een hengstenshow en dan moesten ze toch wel gereden worden. Maar dat is al sinds februari vorig jaar niet meer gebeurd ai ai...
Denk dat ik dit weekend er maar mee begin en het probeer vol te houden om toch een keer of 3 in de week te rijden en een paar lesjes nemen, we mogen toch niet afgaan :=
Viv

Bericht door Viv » di 08 feb 2011, 16:21

Nou die speklap heeft weer voor de sleep gestaan, geheel onverwachts. Mn juffie durfde het wel aan met hem. Volgende week heeft hij weer les :D
Maar eerst even klaarstomen voor zn 2e wedstrijdje as zondag :D
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 09 feb 2011, 08:41

Spannend Viv, maar komt vast goed!

Succes Jil, zijn ze echt al een jaar niet gereden?

Ik geloof dat er wat rust in de dikke is gekomen hier. Heb haar afgelopen weekend 2 dagen lang zonder Orion buiten gehad als ik met hem ging rijden. Zij gaat dan volledig uit haar panty, dus mooi wat energie eruit gstuiterd (lees hoefslag 10 cm in net gesleepte bak hihi). Misschien als ik vanmiddag puf heb er maar is op gaan zitten (en hopen dat ze zich gedraagt).
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 09 feb 2011, 08:50

Ze zijn echt een jaar niet gereden idd, behalve ik en Ines rijdt er niemand en ik heb het te druk en eigen peerd en Ines sukkelt al heel lang met haar heup en mag voorlopig niet meer rijden.
Maar goed, we zien wel waar we eindigen :D

Arme bak, zo mishandeld door Cyra :P alvast succes voor vanmiddag!

Ik heb maandag ook nog lekker gereden, maar gisteren bijna 2,5u onderweg geweest naar huis dus dat was gauw stal mesten, zelf eten en douchen en bed in pff...
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 09 feb 2011, 12:57

Nou heb het weer overleeft. Opgestapt, rondje door de bak gestapt en direct tot de conclusie gekomen dat ik me toch echt veiliger voel op de weg met haar, dus naar buiten met die handel.
Mevrouw heeft nagenoeg de hele weg aan de teugel gelopen (combinatie van haar heetheid en het feit dat ze de laatste tijd alleen nog gewerkt heeft aan de pessoa). Ondanks het gedribbel was ze verder braaf, lekker beetje in het zweet en ze ligt nu heerlijk te zonnen buiten samen met Orion.

Jil jij veel succes, mijne is la knetter na 2 maanden er niet op, geen idee hoe die bij jullie zijn na een heel jaar niet rijden :P
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 09 feb 2011, 13:15

Jij durft, er zo mee buiten! :))

Gidar is neef en oom van Hay, dus ik verwacht niet teveel spektakel hihi. Al komt Hay natuurlijk uit een luie moeder en Gidar uit een hete tante :=
Achja we zien wem: cappie op, BP aan en Louis aan de andere kant van het touwtje :D
Plaats reactie