deels mee eens, alleen hebben sommige fjorden niet zoveel nodig omdat ze een langzamere spijsvertering hebben dan warmbloedpaarden.Orion1996 schreef:[
Ik ben ervan overtuigd dat je een paard niet moet korten of moet opvullen met voer als ze te druk zijn, maar ze meer moet laten bewegen.
Kdies bv loopt op 1/4 schep basisbrok en 1/4 schep Natural basic muesli per dag (verdeeld over 2 voerbeurten) Ohja en 1 schep luzerne tegen het schrokken en heeft pit zat. Voor echte duurprestaties vervang ik de natural muesli voor power plus mix muesli 2 dagen voor de wedstrijd of prestatie. Dan heeft hij nog net dat beetje extra, werkt prima zo.
Als je "teveel" voert kun je rijden tot je een ons weegt (tipje voor het afvaltopic

Overigens worden sommige paarden ook erg heet van winterpeen, ook altijd idee om dat weg te laten mocht je een paard hebben die peen krijgt en erg druk is.
Vandaag was mijnheertje al lekker gedaan door mn dinnetje, dus had weinig werk

Morgen tot half 5 jureren dus vrees dat er van rijden weer weinig komt. kijk wel ff of de wind al wat minder is. Normaal geef ik er geen klap om maar zo na zn wegrenactie ben ik toch wat voorzichtiger.