Dus ik uitleggen dat dat niet verstandig was, geen oogkleppies, geen controle bij paniek... maar alles werd weggewuifd, Kdies raakte toch niet in paniek..... Voorbeeld aangehaald van de lange lijnen dat hij dat ook erg spannend vond enzo...
Dus mijnheer eigenwijs hoofdstelletje in wat ik voor de pessoa gebruik met ongebroken trensje eraan (wilde niet dattie mn rijhoofdstel zou gebruiken) en tuig op en hop richting bak.
Sleep (net gerepareerd) erachter gehangen en lopen maar.
Stalgenootje zou tegelijkertijd in de bak gaan rijden dus stond klaar om op te stappen, in de grote paddock stond zn vriendje Clip en in de kleine paddock 2 pony's van ander stalgenootje.
En u raad het al, bij de eerste bocht ging het al mis. Kwam de bocht door, zag die sleep achter zn kont, maakte een rare sprong waardoor Andy zn evenwicht verloor en paf daar ging hij........
Sleep achter hem aan stuiterend, volgas de bak door.
Sleep stuiterde alle kanten op (2 autobanden met rubber mat erachter), raakte de bakpalen en bleef achter het draad hangen, dus nóg meer paniek en nóg harder door de bak (met lint en palen erbij).... enz enz.....
Vervolgens vloog hij óver het draad de grote paddock in om steun te zoeken bij Clip, die vervolgens weer in de stress schoot want die had zoiets van doehoei sout op met je rare ding achter je kont. Vervolgens sprong Andy de paddock in en baf daar ginggie weer, dwars door het draad richting wei.
Godzijdank was het daar glad en ging hij onderuit (gek dat je daar blij mee kan zijn) en konden we hem eindelijk pakken.
Helemaal trillen en beven en 1 bonk spanning dus heeeeeeeeelll langzaam dat wat nog vast zat van de sleep losgemaakt (tipje: panieksluitingen gaan NIET los in zo'n geval), heel voorzichtig tuig eraf en toen naar stal om zn benen af te spuiten.
Ik ondertussen stalbaas uit zn werkplaats getrokken en samen de bak soort van gerepareerd zodat er iig weer paarden naar buiten konden en er weer in de bak gereden kon worden.
Kdies leek niks te mankeren, behalve hele achterhand stijf van de spanning, helemaal over zn toeren.
Nog stukje met hem gewandeld en hij liep niet kreupel en had alweer de grootste praatjes. Alleen harde geluiden van achter ging hij van op de loop (logisch), maarja das niet handig langs de weg en op een druk fietspad in de spits.
U begrijpt dat mijn vetrouwen in manlief in combi met aangespannen werk tot onder nihil is gedaald. Was eindelijk weer zover dat ik zelf durfde te mennen maar ben weer terug bij af en dit komt niet meer goed. Iig niet in combinatie met Andy.
En profecionele hulp inschakelen nu het zo mis is gegaan, welnee, kannie prima zelf oplossen.....

Ik ben op dit moment echt zo ver om kar, tuig en trailer te koop te zetten. Ben er echt helemaal klaar mee.