Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Bericht door Reinou » zo 09 jan 2011, 17:31

Wat een leuk stel Karin! Fjellko ziet er super uit en wat is Idske toch een leuk beest :L

Gelukkig heeft Faira niks aan die rare sprong overgehouden! Kan me voorstellen dat je flink bent geschrokken...

Fijn dat het nu goed gaat met Fatoush Ivonne :) Wie weet zit je er over een paar jaar toch nog op, het wordt een joekel van een fjord en jij bent ook niet zo groot en zwaar natuurlijk, dus wie weet valt het mee. Mocht het toch niet kunnen, wil je dan weer met Marga gaan fokken of er eentje bij kopen?
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 10 jan 2011, 19:21

dat is nou precies waar ik over twijfel Reinou. Stel dat ik niet op hem kan rijden, dan wil ik wel graag nog een veulen van Marga. Maar Marga is bijna 19, dus als ik nog een veulen wil, wil ik daar niet nog jaren mee wachten. Maar wanneer weet ik of Fatoush uit gerevalideerd is? Ik heb geen ruimte en geld voor 3 en Marga of Fatoush verkopen kan ik niet....dus eigenlijk is fokken al niet aan de orde. Maar toch kriebelt het wel om nog een veulen te fokken. De hengstenkeuze ben ik al 100% uit, maar is die hengst er nog als ik b.v. nog 2 jaar wacht? Moeilijk.....denk toch dat ik het niet moet doen. Maar aan de andere kant....als Marga uit de tijd is heb ik niks meer van haar waar ik mee verder kan. Een merrieveulen zou dan mooi zijn, maar ja, dat heb je ook niet voor het uitkiezen. Kortom: twijfel nog erg....Als ik te horen kreeg dat de hengst van mijn keuze naar b.v. het buitenland zou gaan doe ik het waarschijnlijk wel. Ik heb al groen licht van JW. Maar ik ben geen type die haar paard kan verkopen, ik hecht me teveel. Misschien is dat anders als je het van te voren weet. Ik was maanden geleden nog erg negatief over Fatoush, dacht dat ik hem nog in moest laten slapen. Maar ik ben nu véél positiever. Hij loopt best redelijk
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » ma 10 jan 2011, 22:06

Tja als je sowieso geen drie paarden aan kunt houden dan niet doen.. Stel dat je niet op Fatoush kunt rijden, maar hij wel goed genoeg is voor een graasleventje, dan heb je er nog steeds één te veel..

Oeh, ik moet Fjella echt nodig knippen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » di 11 jan 2011, 05:55

Wie weet kan je straks toch op Fatoush rijden en dan heb je straks een veulen waar je afstand van moet doen en dat kan je denk ik niet, Marga kan ook nog jaren mee dus voorloopig heet Fatoush de tijd om uit te groeien.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tass

Bericht door Tass » di 11 jan 2011, 14:20

Moeilijke keuze hoor :(:)....

Ik snap het wel.

Blond staat nu met een ernstig peesletsel en is nog maar de vraag of dat goed komt. Ik zou graag een veulentje van haar willen als het niet meer goed komt, als "opvolger".... Maar ik zou ook heel graag een paint willen, wat meer western gericht. Tsja Blond heeft wat mankementen om te fokken. Wat moet je dan doen fokken of een paard kopen? Daarnaast heb ik nu nog 2 bijna 2-jarige jonkies waar ik straks mee aan de slag kan. 4 paarden houden wordt wel erg veel :j.

Moeilijk hoor zo'n beslissing nemen :j.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Claudje

Bericht door Claudje » di 11 jan 2011, 19:40

Ivonne, we kunnen 'desnoods' ook een veulen uit Caylinn fokken natuurlijk :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 11 jan 2011, 19:52

ja dat kan! Tis ook niet zo dat er na Marga geen merrie meer is uit die lijn. Maar de hengst die ik op het oog heb past niet bij Keetje. Mijn verstand zegt: niet doen. Maar mijn gevoel.....Heb nog tot Mei de tijd om erover na te denken..
Baranna 13-5-2006

foss

Bericht door foss » di 11 jan 2011, 19:55

Moeilijk he keuzes maken gelukkig heb je nog even de tijd.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 11 jan 2011, 20:05

als de hengst van mijn keuze dit jaar voor het laatst hier zou dekken ben ik eruit! Maar denk toch dat ik nog een jaar wacht als ik het zou doen. Fatoush is dan 3 en dan kan ik er waarschijnlijk meer over zeggen. Marga is dan 20 als ze gedekt wordt en heeft al 6 gehad, dus dat moet nog wel lukken op haar 21e.
Baranna 13-5-2006

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 11 jan 2011, 20:15

En anders mag je een baby van Karev, marga´s lookalike, maar ik denk niet dat Karev matcht met de hengst van jouw keuze,hihi
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 11 jan 2011, 20:34

ik wil toch echt een mini-Marga hoor dames :D Weet niet of hengst van mijn keuze vij Karev matcht, maar niet bij Caylinn in elk geval. We dwalen wel erg af, tis het F-jes topic :D

Met mijn F-je nog steeds alles goed, ik durf haast positief te zijn. Neem zijn misvormde knie dan maar voor lief. Maar misschien gaat dat nog wat weg, als het vocht is :? Hij is in elk geval errug lief, net weer een poos met hem geknuffeld. Zijn manen moeten al haast in een boogje geknipt worden. Heb ze laatst helemaal af geknipt, ze lijken nu stevig weer aan te groeien
Baranna 13-5-2006

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 11 jan 2011, 20:49

Kon mijn Fje vandaag wel even achter het behang plakken. Flam is nogal opdringerig soms, de laatste tijd ging het aardig goed, maar vandaag had ze weer echt een dag van op en top kleef. Natte neuzen in je nek, tegen je hoofd en niet denken dat zij voor je aan de kant gaat (flower wel voor haar, wat weer resulteerde in een pony op mijn voet)....dus vond haar even niet zo lief vandaag O:) Binnenkort maar eens kijken of ze dit alles beter gaat begrijpen met aanvullend grondwerk dat ik mijn bubbel heb zij de hare en dat die twee wel mogen samenkomen maar zéker niet botsen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Anna

Bericht door Anna » wo 12 jan 2011, 01:45

Nou met Fugo gaat het ook goed hoor hij is gister bekapt en toen ontdekte ze een wondje op zijn oor dat een beetje aan het etteren was :o , ze hebben het gewassen met betadine en goed ontsmet :)) . Ze belde mij om dit te vertellen dat vondt ik toch wel lief hoor. Ik ga vandaag maar even kijken en er eventueel nog wat groene leem op smeren zodat er geen vuil meer bij kan en het eventuele oude vuil er uit getrokken kan worden :D .

Ze zijn zeker even te ruw geweest met spelen, tja het blijven wel hengsten he *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 12 jan 2011, 11:08

Fjella was redelijk braaf gisteren met meelopen. Mijn vader zegt altijd dat ik alleen in een keer de paarden wel binnen kan halen, Tea aan het touw mee en de rest los, maar ik wil Fjella dan toch wel aan het touw hebben, is net even een educatief momentje..
Ze is in de box niet altijd meer even lief tegen Digai, wat er dan precies gebeurt weet ik ook niet, maar dan zie ik haar dreigen. Terwijl ze wel gezellig uit dezelfde ruif eten, emmers voer met elkaar delen, dat is het probleem niet..
Fjella is sowieso onrustig op stal, loperig, draaikonten e.d. Helpt natuurlijk ook niet dat ze haar box dan moet delen, maar de meeste jonge paarden delen een stal toch??
Ze moet er maar aan wennen.

Verder haar even gepoetst, naja voor de oefening want ze was drijfnat en dan krijg je haar niet schoon. Maar alles kon lekker worden gedaan, beentjes e.d. Moet nu dus alleen nog knippen..

Wil haar nu wel wat gaan bijvoeren want ze is niet dik en ze moet wel de vitamientjes krijgen om te groeien. Digai mag ook wel wat hebben en Tea ook wel met haar dracht, dus gisteren een zak basisbrok gehaald.
Al heb ik gisteren eerst de slobber opgemaakt, allemaal een emmertje met wat brokjes erdoor en wat stukjes appel. Maar de appel hoefde Fjella niet, dat heeft Tea maar opgegeten, hihi..
Maar de emmers vlogen door de stal, dan digai weer die ze met zijn bekkie oppakt, dat verdwijnt er weer een hoef van Fjel in enz. Ben er maar bij blijven staan tot het op was, ik wilde de emmers eigenlijk nog wel vaker gebruiken..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » wo 12 jan 2011, 13:40

Lovemischa schreef:als de hengst van mijn keuze dit jaar voor het laatst hier zou dekken ben ik eruit! Maar denk toch dat ik nog een jaar wacht als ik het zou doen. Fatoush is dan 3 en dan kan ik er waarschijnlijk meer over zeggen. Marga is dan 20 als ze gedekt wordt en heeft al 6 gehad, dus dat moet nog wel lukken op haar 21e.

Ik heb ook 2x gedacht, de hengst waar ik nog een vuelen van wil blijft nog wel een tijdje, dus ik heb nog wel even. Allebei waren ze het jaar erop dood (Jars en Drageset)
Niet om je te ontmoedigen hoor.
Aan de andere kant zou je dan ook kunnen denken: dan was het dus niet de bedoeling om van die combinatie een veulen te fokken.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 12 jan 2011, 14:18

Welke hengst heb je in gedachten Ivonne? Als je zeker weten het niet over je hart zou kunnen krijgen te verkopen kun je er beter niet aan beginnen. Aan de andere kant, vriendin van mij zegt dat het haar ook veel voldoening geeft om haar fokproduct op zijn nieuwe leuke plekkie gelukkig te zien wezen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Tass

Bericht door Tass » wo 12 jan 2011, 15:30

Fijn dat met Fatoush alles goed is :).

En dat ze andere F-jes braaf zijn :).

Keuze wel of niet dekken is moeilijk :(:).
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 12 jan 2011, 20:02

Annemarie schreef:Welke hengst heb je in gedachten Ivonne? Als je zeker weten het niet over je hart zou kunnen krijgen te verkopen kun je er beter niet aan beginnen. Aan de andere kant, vriendin van mij zegt dat het haar ook veel voldoening geeft om haar fokproduct op zijn nieuwe leuke plekkie gelukkig te zien wezen.
Zeker weten weer een Timor! Ik vind Fatoush verder zo goed gelukt, prachtkop, super karakter. Hij is precies geworden zoals ik hoopte, mij blonde adonis :D Ben niet bang dat ik dan weer dezelfde ellende krijg als nu met Fatoush. Groeipijn is zo zeldzaam, hoe groot is de kans dat het door de combi Marga-Timor komt?
Denk dat ik binnenkort toch weer een klein eindje met Fatoush ga wandelen, hij loopt nu al een week of 3 goed. Ik wil toch dat hij leert dat hij best alleen van huis kan, ook al i het maar 50 meter.
Baranna 13-5-2006

Esther

Bericht door Esther » do 13 jan 2011, 04:22

Het geeft mij ook voldoening als ik mijn kindjes op een andere plek zie. Ze staan er allemaal super bij en je maakt andere mensen blij met jou fokproduct. Het is wel altijd even slikken als ze echt weg gaan, maar moet zeggen dat het ook wel went, naja, niet als je het eenmalig wil doen natuurlijk..

Fjella deed vandaag idioot in de box. Ik ging even opstrooien en dat heb ik nog niet zo vaak gedaan met de paarden al in de stal, Nou Fjella wilde wel over de deur!! Zo eng!! Dus ik mooi even ruw door doen en toen ging het wel weer. Heb haar even met de hooivork over de rug gekrabt, gekeken hoe veel stro ik nu precies op Fjella kon stapelen, was een hele berg!! Maar toen stond ze alweer lekker te eten, went dus wel snel genoeg.. Ze keek wel een beetje raar toen ze zag dat er een giga stapel stro op haar rug lag, hihi.. Natuurlijk moest er ook even geproefd worden of dat dan ook lekker was, maar bleek echt gewoon stro helaas..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nina1993

Bericht door nina1993 » do 13 jan 2011, 10:16

Annemarie schreef: Aan de andere kant, vriendin van mij zegt dat het haar ook veel voldoening geeft om haar fokproduct op zijn nieuwe leuke plekkie gelukkig te zien wezen.
Zoals Fjellko het bij Karin heeft geeft mij inderdaad ook voldoening. Het is hartstikke leuk om te zien en horen dat een ander zo wijs is met jouw fokproduct. Ook als je bij voorbaat weet dat het veulen voor de verkoop is of kan zijn hou je gevoelsmatig wat afstand. Kjaere heeft bijvoorbeeld 2 jaar op de nominatie gestaan om uiteindelijk verkocht te worden. Daarna is er gezegd dat ze definitief blijft en nu pieker ik er niet meer over om haar weg te doen en is de afstand ook veel minder.

Timor blijft voorlopig toch wel?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Plaats reactie