Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Bericht door Reinou » di 23 nov 2010, 07:42

Oeps Fjellko :o

Haha geweldige foto van Kobalt!

Fijn dat Fatoush weer iets beter liep Ivonne. Zonde van z'n staart...doet Finnea ook helaas, en ik vermoed dat ze momenteel ook niet zo blij is met haar voorpluk, er missen echt happen uit. Of dit nou van het schuren komt of dat d'r stalgenootjes hier schuldig aan zijn, geen idee, maar wel zonde ;(
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
wolkj

Bericht door wolkj » di 23 nov 2010, 08:14

Haha, die foto van Kobalt.. Goede stroom staat erop! ;)

Wat een mooie foto's van Finnea heb je weer gemaakt Reinou..

Onze bak ligt klaar om gelegd te worden.. maar het is nog te nat om te kunnen dreineren.. Echt jammer, maar zodra hij er is moeten er ook eens actiefoto's van Faira worden gemaakt! ;) (zal vanmiddag eens een fototje maken van de omheining van de bak en 't gat! haha.
Verder met Faira alles goed.. Sinds vorige week haar biks weer wat opgehoogd, ik vond haar wat ingevallen en voor mijn gevoel heeft ze weer even een groeispurt. ;) Kreeg eerst 2x 1/4 kg en nu 2x 1/2 kg per dag.. Verder gewoon hooi! Kuil zal ze denk ik nooit meer van me krijgen, ivm het schuren van afgelopen zomer. Super blij dat dat nu helemaal goed gaat ! :D
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 23 nov 2010, 08:21

Fijn om te horen dat Faira het ook zo goed doet! Hopelijk kan jullie bak gauw aangelegd worden, is wel fijn in deze tijden.
Volgens mij is Fin ook weer aan het groeien. Ze was wat buikig de laatste tijd, maar voor mijn gevoel is haar buikje nu iets strakker, terwijl ze niet anders te eten krijgt :)
Tass

Bericht door Tass » di 23 nov 2010, 11:28

Oeps Fjelko toch :=.

Whahahaha Kootje _O-.
Als die dat maar niet aan die van mij leert O:).
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Tass

Bericht door Tass » di 23 nov 2010, 13:55

Ik had zaterdag wat fototjes gemaakt :D.

Mijn Beer :+: :L
Afbeelding

Mijn mannen :L :L :L
Afbeelding

En topicje :D.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=41420
Mijn Toppers:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 23 nov 2010, 15:56

Die 2e van Finnea, volgens mij was er toen ook wel wat geluid te horen of niet, hahaha.

Oh, die Fjellko, het zou toch wat zijn als hij stiekem die merrie gedekt heeft. Merrie van jezelf Karin?

En Kootje, ook al ondeugend maar dan op een heel andere manier. Je moet toch wat als je vindt dat je op je eigen stekkie niet genoeg krijgt. hihi.

Zonde Ivonne van Fatoush zijn staart. Het is er zo veel sneller af dan er weer aan.

Fendora en Ferro maken het goed. Ferro is alleen een heel stuk van zijn staart kwijt. Dat heeft onze gast er af gevreten. Ben ik niet zo blij mee.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » di 23 nov 2010, 17:22

Nou Fjellko heeft zich als een heer gedragen en de dames met rust gelaten gelukkig.
De dierenarts is geweest en aan de buitenkant zag ze er echt drachtig uit maar de binnenkant is leeg, gelukkig maar ik had echt mijn twijfels ze werd zo dik en ik wilde het wel weten aangezien ze al een dagje ouder is.

De dierenarts heeft gelijk even naar Fjellko gekeken hij was benieuwd hoe hij eruit zag en hij vond hem groot en vond zijn ogen erg mooi.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 23 nov 2010, 18:57

jee, wat is Fiorano al volwassen.
Fatoush wordt breder en dikker. Ik moet wel opletten dat hij niet te dik wordt, likt me niet goed voor zijn knieën.
Hij liep vandaag redelijk. Volgens mij heb ik wel een aparte fjord: hij houdt niet zo van brok :n
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Tass

Bericht door Tass » di 23 nov 2010, 19:23

Fiorano wordt echt groot en volwassen inderdaad, vond ik ook :D.

Hij is ook al bijna 2 dus mag hij wel een keer een grote vent worden he :D.

Aiden gaat ook de mooie, goeie kant op :D..
Mijn Toppers:
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 25 nov 2010, 07:25

ow ik had een heerlijke dag gister. 's middags voor het eerst met kootje alleen buiten gewandeld op het nieuwe 'terrein'.
ging supergoed. wel flink wakker en doorstappen (ow wat is ie knap dan :D ) was echt zalig en was zo trots.
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 25 nov 2010, 08:51

Wow Fio ziet er al helemaal rijklaar uit joh, wat een buffel := Maar wel een hele leuke buffel!

Fijn dat Haila niet drachtig is Karin! Wat grappig dat jouw DA Fjellko's ogen zo mooi vond, da's blijkbaar echt iets van Timor. Niet verkeerd :D

Wat heb jij ook een braaf fjordenbeest Suzanne :L Zit echt een fijn karakter in of niet?

Finnea heeft gister per ongeluk kennis gemaakt met een 'grote' bruine ruin :)) Stalgenootje en ik dachten allebei tegelijk, hee de buitenbak is vrij, kan paardlief even spelen... Alleen gebruikten we allebei een andere ingang, dus daar stonden ze ineens allebei in de bak. Ik schrok wel even, maar ze riep al, mijn paard doet niks, laat die van jou maar los. Nou dat ging super, Finnea vond hem reuze interessant in het begin. Alleen wilde hij graag spelen en zij vond daar niet zoveel aan. Op een gegeven moment liep ie constant achter haar kont aan, was ze niet zo van gecharmeerd, dus toen gingen d'r achterbeentjes even de lucht in _O-
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 25 nov 2010, 13:22

Hij heeft echt een prachtig karakter :j
Heel koulbloedig, wel lekker nieuwsgierig.

Hij hinnikt ook niet zoveel.. maar maakt zo'n gek bromgeluid :+
Kwamen langs wat paarden en dan doet hij een soort combi tussen een snuif en een brom.. heeel apart :')

En Finnea heeft dus gespeeld met een nieuwe grote vriend.. en goed HTG! +:)+ :D :D
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 25 nov 2010, 18:47

Finnea is Baranna ook wel gewend natuurlijk Reinou.

Fatoush draafde gisteren echt goed, met een goed gebruik van het achterbeen. Heb hem máánden niet zo zien draven. En toch blijf ik zo onzeker over zijn voorbenen, het ziet er verschrikkelijk uit ;( Ik wou dat er iemand kwam die me gerust kon stellen....ik maak me zo'n zorgen....
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
wolkj

Bericht door wolkj » do 25 nov 2010, 18:56

@ ivonne: ik wou dat ik je gerust kon stellen. helaas heb ik daar niet de deskundigheid voor, maar ik hoop dat je doordat je hem zo vrolijk ziet toch steeds meer vertrouwen er in mag krijgen dat het goed komt. Vertrouwen in doktoren is tegenwoordig ook nog best lastig..

@ Reinou: Haha, super dat het goed ging samen in de bak.. !

Faira heeft geen bijzonderheden op 't moment.. Heeft alleen wat korte hoefjes,, maar dat had ze vorig jaar ook in het winterseizoen met die uitloopjes.. Zal blij zijn als de bak er is..
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
wolkj

Bericht door wolkj » vr 26 nov 2010, 15:22

haha schrijf ik weeral een nieuw bericht! ;)
vanmiddag een flinke ronde gedaan met Faira.. Grondwerk oefeningen gedaan onderweg! :)

Wanneer ik draai staat ze meteen stil en als ik klik/klak met mijn tong en naar achter wijs loopt ze meteen achteruit :D Trots op mijn steeds beter luisterende F - je! ;) haha! hebben jullie al veel grondwerk gedaan met jullie F-jes?

Yoep (KWPN)
Ootje

Bericht door Ootje » vr 26 nov 2010, 20:16

Wat gaat het hier snel!
Gelukkig wordt Fjellko geen papa. Dat is vast een hele geruststelling.

Leuke foto's van Aiden en Fiorano!

Fijn dat Faira zo braaf is. Het lijkt me wel leuk om dat met Fenna te doen, maar ik ga eigenlijk maar 1x per week. Meestal ga ik 's morgens en dan staan de merries nog op stal. Dan geef ik d'r een lekkere poetsbeurt en dat is het dan wel weer. 's Middags gaan ze lekker naar buiten, dus morgen ga ik maar een keer 's middags. Hopelijk kan ik dan eens actiefoto's maken.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » vr 26 nov 2010, 20:18

Nog niets, ik ben al blij als Madam Fjella braaf aan een touw mee loopt, hihi.. Of valt dat ook onder grondwerk..
Ze is de laatste tijd wel knuffelig, ze hield laatst zelfs op met eten om even over haar koppie geaaid te worden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 27 nov 2010, 08:31

Kobalt klinkt ook echt als een heel leuk paard Suzanne :D heb je goed uitgezocht dus!
Finnea wil je niet horen hinniken...daar wordt je spontaan doof van, zo'n hoog piepgeluid := Dat doet Gwynna niet eens, die heeft echt zo'n laag keelstemmetje hihi.

@ Ivonne: ja dat wel, maar sindsdien heeft ze alleen nog maar met paarden van haar eigen maat/ kleur gestaan, dus ik was erg benieuwd hoe ze hier op zou reageren :D Nou niet dus :O

Faira is ook al zo'n braaf F-je! Super!
Ik wil met Finnea wel grondwerk gaan doen, volgend jaar ofzo, ik vind haar nu nog wat te jong. Zij heeft die concentratie nog niet, dan maak ik het mezelf alleen maar erg moeilijk... Maar de kleine basisdingetjes kent ze wel.

Ik heb gister ook weer om Fin gelachen. Ze kon weer even een uurtje in de buitenbak spelen. Nouja spelen, gewoon bij de uitgang blijven staan, alsof ze een oud wijf is...suf beest. Ik probeer haar wel op te jagen, maar dan doet ze vier drafpassen en dan heeft ze er weer genoeg van :O Na een uur waren er twee meiden die wilden rijden, dus ik Finnea vastgeknupt zodat ze de bak in konden komen. Normaal gesproken ga ik er dan gelijk uit, maar ik ben nu even met haar in de bak blijven staan, even kijken hoeveel geduld ze eigenlijk heeft. Nou dat ging best netjes, ze bleef mooi staan. Alleen vond ze het wel héél erg interessant 8) Ze wist niet naar welke haflinger ze moest kijken hihi. Na een paar minuten de bak uit gelopen, moesten we het gangpad tussen de stallen door waar nog een haflinger vast stond. Daar liep ze keurig langs, zonder gekke dingen gelukkig. Ze wordt af en toe wel wat enthousiast in dat gedeelte, omdat het er vrij donker is en ze niet goed kan zien wat de paarden in de stallen doen, maar ze wel goed kan horen... Dus weer wat geleerd :D

Het zijn eigenlijk simpele dingetjes die we steeds tegenkomen op het erf, maar die voor haar wel erg leerzaam zijn. Zo hebben we afgelopen week de grote vrachtwagen ook aan een inspectie onderworpen. Was ook niet boeiend gelukkig!
Esther

Bericht door Esther » za 27 nov 2010, 12:27

Hoe lang staat Finnea op stal dan? Die van mij moeten wel de hele dag zo'n beetje op stal staan willen ze zich buiten ineens gaan uitsloven, hihi..
Vanmorgen kwamen Fjella en Digai trouwens wel aan gegaloppeerd, maar die dachten dat ze eten kregen.. Jammer joh!!
Was haast van plan om een nieuw halster voor Fjel te kopen, maar ze moet eht maar doen met een oudje van Jeskim, ik weet niet hoe lang het nog duurt, maar zal wel niet zo lang zijn voor ze het maatje van haar moeder krijgt.. Nu maar hopen dat het lijf straks wat bij het hoofd gaat passen, hihi.. Maar ik denk dat dat wel gaat lukken..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » za 27 nov 2010, 12:50

de sloten zijn hier al dichtgevroren! overdag vriest het ook nog net 1 graad onder nul. Lopen de "kleintjes" net lekker in het land, kan ik ze er zowat weer afhalen. Straks even het ijs breken en kijken of ze willen drinken. Als het lang zo blijft moeten ze toch maar naar huis.

Eergisteren had Faay ook al ongewenst berzoek van een hengst van de buren. Hij zat er steeds bovenop. Dewi was niet zo gecharmeerd van hem, dus die beukte hem aan de kant. Mooi dat we het mormel niet te pakken kregen, dus eerst maar onze eigen merries er uitgehaald en toen het mormel via de weg naar zijn eigen erg gejaagd (hij liet zich gewoon niet pakken) maar de rust bij de meiden is weer teruggekeerd.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie