Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Annemarie

Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee

Bericht door Annemarie » di 02 nov 2010, 08:00

We hadden je al bijna als vermist opgegeven in dit topic Carolien :P . Maar Ad gaat dus nog steeds goed? Wat je nog zou kunnen doen, had ik ooit als tip, is een spons vastnaaien op het uiteinde van de deken.

Je hebt het er dan maar druk mee 2 paarden rijden :j.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » di 02 nov 2010, 09:35

Haha.. Ben idd niet zo computerig de laatste tijd :o
Een spons? Maar die zuigt zich toch vol water? Of klein stukje spons? xxl borstbeschermer bestaat dus niet, balen..
Ja, 2 vind ik ook best druk, maar gelukkig is Aty heel leuk om te rijden!
Ad gaat lekker, links nog steeds beter dan rechts hoor maar zijn lichaam is oke nu en krijg hem er steeds vaker en langer echt door zeg maar en ben nu echt weer volop bezig en spaar hem ook niet meer ~~}>
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
marjannekhu

Bericht door marjannekhu » do 11 nov 2010, 18:11

Denk dat ik hier ook maar tussen moet, te kletsen :D over Archibald: Jars X Max. Vandaag helaas niks kunnen doen, Vanwege de orkaan die hier over de stal raast! Gister nog wel gereden, ging eindelijk weer lekker!! :P De idiote explosies en herte sprongen waren al bijna weg!!
Archibald (JarsXuskyld v. Max L1+6, L1+11, L2+0 wedstrijdstop
Cameron L2+9
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 11 nov 2010, 20:03

Ik ben het weer nogal beu!!! ik wil rijden!!! het gedeelte waar de paarden nu moeten staan, is een zwembad!! Normaal gesproken rijd ik daar ook, maar dat kan nu dus niet. Om met dit weer naar buiten te gaan, na anderhalve week er niet meer op te hebben kunnen zitten, lijkt me ook geen slim idee. En ik kan haar inladen en in Beek en Donk in de binnenbak rijden, maar dat doe ik niet in 2 uurtjes (alles bij elkaar, laden, lossen, rijden en weer terug naar huis).

GRRRRRRRRRR -:(- -:(- -:(- HET MOET DROOG WORDEN!!!!

Zo, ben ik een beetje van mijn frustratie kwijt. Sorry, maar het is niet goed om op te kroppen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » do 11 nov 2010, 21:59

Herkenbare dingen in dit topic..
Tea is met dekens ook een ramp, geen hals is wijd genoeg.. Ga nu een eskadron proberen, die lijkt een vrij ruime hals te hebben, als hij bevalt laat ik het je weten Carolien!!

En die kletsnatte weide van Suus komt me ook bekend voor..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 11 nov 2010, 23:03

Adanco heeft nu een pagony 205 zonder schoftbontje en die past perfect! Alleen is het een oude deken die ik al eens met bandenplakspul plaatselijk geplakt heb dus maar kijken hoe lang hij het volhoudt..
Maar hoor t graag Esther!
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

marjannekhu

Bericht door marjannekhu » vr 12 nov 2010, 08:19

heb er met archy en mijn andere paard ook last van met dekens, zitten bij de borst vaak te strak. Heb nu een deken uit engeland een 195 omgerekend en die ligt perfect!
Cameron L2+9
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 12 nov 2010, 17:14

ik heb altijd de hh thor, en die liggen super bij kaat. Ook de deken van HB ligt mooi.

Kaatje is nogal stout,haha. We hebben een halve 100 liter vat ( door midden gezaagd), in het lad, voor hooi. Nou, verplaats dat ding, en in combi met de wind is ze onwijs idioot aan het doen geweest. Echt bizar hoe ze daar op reageerde. Poownie is soms een beetje geestelijk in de war..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Esther

Bericht door Esther » vr 12 nov 2010, 20:22

Tea staat momenteel onder een Pagony 195, maar die zit ook niet echt geweldig. Die deken gaat ook verhuizen naar jullie stal geloof ik, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 12 nov 2010, 20:47

Tamara schreef:ik heb altijd de hh thor, en die liggen super bij kaat. Ook de deken van HB ligt mooi.

Kaatje is nogal stout,haha. We hebben een halve 100 liter vat ( door midden gezaagd), in het lad, voor hooi. Nou, verplaats dat ding, en in combi met de wind is ze onwijs idioot aan het doen geweest. Echt bizar hoe ze daar op reageerde. Poownie is soms een beetje geestelijk in de war..
Nis is ook beetje maf soms met dit weer. Ik had de auto aanstaan zodat ik de koplampen op de wei heb en kan zien waar ik loop dan. Het regende eerst en ik had de ruitenwissers aan. Maar het werd droog terwijl ze brok aten en de ruitenwisser maakte ineens lawaai, nou, bijna die knol in mijn nek }-) . Anka daarentegen vrat gewoon verder en maalde as usual nergens om. Braaf peerd.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » za 13 nov 2010, 23:45

Esther schreef:Tea staat momenteel onder een Pagony 195, maar die zit ook niet echt geweldig. Die deken gaat ook verhuizen naar jullie stal geloof ik, hihi..
Begint met een A en eindigt met linda? :=
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » za 13 nov 2010, 23:47

Stankie ook beetie raar met dit weer en zijn naakte lijf. Hij steigerde toen hij moest stilstaan met opstappen :D
Bij elk ander paard zou ik dat doodeng vinden, maar bij hem vind ik het zoo schattig O:)
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 15 nov 2010, 19:10

Anka is echt een topper. Vandaag al even weer gereden na de verhuizing en dat ging heel goed *o/* . Ze was erg braaf en terug naar huis stappen vanaf de bak deed ze ook heel goed in het halfdonker. Auto´s en fietsers met verlichting vindt ze allemaal prima. Moet alleen zelf wel verlichting halen. Donkere jas en donkere broek is niet echt heel veilig.
marjannekhu

Bericht door marjannekhu » ma 15 nov 2010, 20:24

adanco schreef:Stankie ook beetie raar met dit weer en zijn naakte lijf. Hij steigerde toen hij moest stilstaan met opstappen :D
Bij elk ander paard zou ik dat doodeng vinden, maar bij hem vind ik het zoo schattig O:)
wat leuk. Adanco is een half broer van mijn archibald! Is adanco de laatste tijd ook zo'n boefje met rijden?
Cameron L2+9
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 15 nov 2010, 20:48

Adanco is niet echt een boefje haha.. Hij wil gewoon vooral hard. Blik op oneindig en 100 km flink doordraven, daar doe ik hem vast echt een plezier mee. Raar he? haha.. Jaaa halfbroers! Leuk!

Aty gaat redelijk, alleen de galop is niet je van het. Ben heel benieuwd hoe het volgende week gaat hoor. Op een goede dag moet een A lukken en op een slechte dag een C.. 2,5 maand is natuurlijk ook maar kort om een paard van nul klaar te maken voor zo'n proef.
Soms loopt ze een half uur keurig nageeflijk en soms wil ze alleen maar met haar hoofd omhoog en pakt ze het bit vast. Hopen op een goede dag dus!
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

marjannekhu

Bericht door marjannekhu » ma 15 nov 2010, 22:08

adanco schreef:Adanco is niet echt een boefje haha.. Hij wil gewoon vooral hard. Blik op oneindig en 100 km flink doordraven, daar doe ik hem vast echt een plezier mee. Raar he? haha.. Jaaa halfbroers! Leuk!

Aty gaat redelijk, alleen de galop is niet je van het. Ben heel benieuwd hoe het volgende week gaat hoor. Op een goede dag moet een A lukken en op een slechte dag een C.. 2,5 maand is natuurlijk ook maar kort om een paard van nul klaar te maken voor zo'n proef.
Soms loopt ze een half uur keurig nageeflijk en soms wil ze alleen maar met haar hoofd omhoog en pakt ze het bit vast. Hopen op een goede dag dus!
Leuk! Zijn toch wel overeenkomsten! Archy heeft er ook een handje van om hard te gaan, vooral in galop als hij jollig is, dan piept hij als waarschuwing en dan als een raket weg met vaak vier benen de lucht in! De linker galop heeft archy moeite mee om goed aan te springen. Ik ben ook benieuwd hoe het volgende week gaat, bij archy is het ook als hij een goede dag heeft dan kan hij een A halen, maar op een slechte dag zoals hij twee jaar geleden had dan haalt hij ook zo een D... Toen had meneer dus een D omdat hij ongehoorzaam was haha. Springen vind hij wel super leuk en doet hij erg goed! Op gewone dressuur wedstrijden gaat het gelukkig wel goed.
Cameron L2+9
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 15 nov 2010, 22:28

Adanco piept ook! Soms als hij een beetje spannend in zijn hoofd is en ik ga rennen dan rent hij mee maar doet eerst een soort vrouwelijk piepgilletje, zooo grappig!
Merk wel trouwens nu ik een poosje Aty rij dat ik blij ben geen merrie te hebben zeg. Adanco is gewoon elke dag zijn grappige zelf en merries zijn toch wat minder stabiel merk ik nu weer. En wat kattiger ofzo haha. Tis elke dag afwachten hoe de bui is en dat is met een ruin toch veul minder. Zal niet bij elke merrie zo zijn ;) . (voordat ik iedereen over me heen krijg haha)
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

marjannekhu

Bericht door marjannekhu » ma 15 nov 2010, 23:27

ja indd, vind ook dat je bij een ruin der wat meer van op kan dan een merrie. Vriendin van mij heeft een merrie en die is het hele jaar door bijna hengstig, zij word er zo nu en dan ook helemaal gek van, gelukkig zijn niet alle merries zo. ha ha toevallig! Dat piepgillen doet archy ook wel als ik gek aan het doen ben of als hij met een ander paard in de bak staat, echt zo van doe mij niks, hij zal ook nooit naar een ander paard trappen, maar ze moeten hem altijd hebben in het land. Ik moet ook altijd zo lachen om hem, als hij weer wat uitgevreten heeft dan kijkt hij mij echt zo aan van heb toch niks gedaan.
Cameron L2+9
foss

Bericht door foss » di 16 nov 2010, 05:08

Annelisa gaat steeds beter met haar koeien en trekker angst alleen als de koeien gaan rennen dat is dan wel weer eng, maar staan ze stil dan is het goed.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 16 nov 2010, 08:02

Beesten in de wei vindt Anka niet eng. Paarden die echt helemaal uit hun dak gaan vind ik wel eng. Ben altijd bang dat dat een leuk aanleiding is om jolig mee te doen 8)7 . Terwijl dat nog nooit gebeurt is, zal wel tussen MIJN oren zitten.
Plaats reactie