DB op me nek [update: gesprek met meneer gehad pag 2.]

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Bella
Contacteer:

Re: DB op me nek

Bericht door Bella » do 11 nov 2010, 12:29

Esther schreef:Ik maak me niet zo'n zorgen, Tea heeft een deken op, hihi..
:P als we het nog een paar keer noemen dan wordt het vast geloofwaardig dat een paard zijn vacht er voor nop zit :=
Geluk is de vrucht van intens werk
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 11 nov 2010, 12:36

Daar ben je lekker mee...jeetje..
Ik zou ze gewoon bellen en vragen of ze even bij je langs willen komen zodat je alles wat je hebt kan laten zien.
Soms begrijp ik de wereld ook niet zo geloof ik, aan de ene kant zijn er allerlei campagnes dat paarden niet 24/7 in een stal horen en heb je ze buiten is het ook niet goed. Ik ben ook van mening dat ze de mogelijkheid moeten hebben om droog te kunnen staan/ liggen. Bij ons is de ervaring echter ook dat ze de schuur met name gebruiken in de zomer om tegen de hitte te schuilen. En juist in de zomer zie je legio paarden in de hitte dag en nacht op de wei staan terwijl ik van mening ben dat de schuilstal/ schaduw dan misschien nog wel veel belangrijker is. De wintervacht kan de temperatuur heel goed reguleren. Wat moeten al die paarden en koeien in de natuurgebieden dan? Gaan ze daar ook naartoe met paraplu's?

In mijn ogen zijn de prioriteiten voor een paard in de winter: goed en voldoende ruwvoer tegen de kou want ook dat zorgt voor warm blijven, een droge plek en voldoende vers water. Als je dat kunt faciliteren dan is een stal in feite niet nodig. Maargoed daar zijn de meningen natuurlijk ook over verdeeld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook prettig vind dat wij een stal hebben waarin we nu een deel lekker met stro bedekt hebben waar ze kunnen liggen. Dat is meer mijn eigen gevoel want de paarden gebruiken het met name als wc :+.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Esther

Bericht door Esther » do 11 nov 2010, 12:41

In natuurgebieden kunnen paarden vaak wel onder de bomen staan, dat is niet bij alle weilanden zo, bij ons ook maar minimaal.. Tja, dat is inderdaad niet ideaal..
Maar een schuurtje mag je zo niet zetten, daar komt bij dat wij het land ook huren.. Dat vind ik dan ook zo dubbel, je mag geen schuilstal zetten, maar je mag de paarden dan ook niet zo laten lopen..

Droog liggen vind ik wel een must, vooral bij jonge paarden, maar ook oudere dieren moeten gewoon kunnen gaan liggen.. Ik heb twee weides, de een is blubber met meer beschutting en de ander is minder beschutting en droog.. Lastig hoor..

De vacht van een fjord is toch alleen om modder in op de vangen, hihi.. 8)7
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 11 nov 2010, 12:55

Ja maar in de winter zit er ook niet veel blad meer aan de bomen om te schuilen. Het scheelt misschien wind :j.
Het is allemaal zo tegenstrijdig dat beleid. Overheid en DB zouden eens goed met elkaar om tafel moeten gaan. Als snap ik ook wel dat er niet zo maar overal schuilstallen neergezet kunnen worden.
Wij hebben nu voor het hooi een boogtent staan. Dat mag natuurlijk ook niet..We volgen gewoon het piepsysteem, zolang ze niet zeuren blijft hij staan. Die zie je hier trouwens wel meer ook gewoon als schuilgelegenheid voor paarden van die legertenten :j.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 13:06

nou de wei is bij ons juist heel beschut, want hij ligt in een soort put. Aan 1 kant staan huizen en aan de andere kant ligt de dijk, die dus ook beschutting biedt.
En ze hebben droge plekken om te liggen en te staan, maarja als die bobo van de DB nou eens terug belt dan kan ik hem uitleggen hoe de situatie is en wat ze voor faciliteiten hebben
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 11 nov 2010, 13:19

ben ik weer ;) , en toch vind ik het niet verkeerd dat ze gaan controleren, als alle weilanden worden nagekeken zal er waarschijnlijk niet door iemand zijn gebeld maar is het n regionale aktie, daarnaast al zou r wel iemand hebben gebeld, dan blijft diegene altijd anoniem, daar kom je nooit achter.

ze kunenn beter 1x te veel komen om te kijken dan 1x te weinig.
Het feit dat je r zelf niet bij aanwezig was kan ook voor een communicatie storing zorgen he, misschien heeft die man iets op een andere manier gezegd/bedoeld dan dat jouw weidegenootje heeft opgevangen, je hoort nu maar 1 iemand, die zich natuurlijk al aangevallen voelt, en dan misschien al feller reageert dan anders.

goed dat je hebt gebeld, zou me r niet al te druk om maken
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 14:48

nou meneer heeft net gebeld, er was idd een melding gekomen, omdat er 8 of 9 paarden maar 1 klein schuilstalletje hadden. Heb meneer uitgelegd dat er 5 naar binnen gaan aan het eind van de dag en dat er achterin ook nog een schuilstal is. Heb hem ook verteld dat die van mij een soort van claustrofobie schijnen te hebben en dat ze het dus vertikken om in zo'n stalletje te gaan staan.
Hij vroeg nog naar die bruine pony en ik heb hem gezegd dat ik haar elke dag ook hooi geef en dat ik niet weet of de eigenaar haar overdag ook voert.
Hij zou het liefst zien dat er nog een schuilgelegenheid bij zou komen, maar ik heb ook gezegd dat we niet meer mogen bouwen van de gemeente.
Heb hem ook verteld wat we van plan zijn met dat bouwzeil en hij zei dat we ze daar niet op hoeven te sluiten, maar dan hebben ze een mogelijkheid. Maken ze er geen gebruik van dan is het hun beslissing en hebben wij alles gedaan wat we konden.
Conclusie: we maken dat afdak en houden het hek open, gaan ze er staan prima, gaan ze er niet staan is het ook goed.
Zucht wat een gedoe zeg :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Ivonne

Re: DB op me nek [update: gesprek met meneer gehad pag 2.]

Bericht door Ivonne » do 11 nov 2010, 20:05

er zijn zat paarden en andere dieren die nergens kunnen schuilen. Moet zeggen dat ik er zelf niet tegen zou kunnen als mijn paarden 24/7 buiten moesten lopen, heb ze mijn hele leven al 's nachts op stal, vooral omdat ik dat zelf prettiger vind. Overdag staan ze buiten en dan kunnen ze schuilen onder het afdak voor de stallen, maar dat doen ze nooit.
Ik vind het wel overdreven dat ze bij je zijn geweest Claudia. Je verzorgt ze toch verder goed
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 20:21

ja er was gebeld, omdat er 8 paarden stonden met maar 1 klein schuilstalletje. Die andere schuilstal zie je haast niet, want die staat helemaal achterin de wei in een hoekje en ja er staan overdag 8 paarden, maar 's nachts staan er maar 3. Nouja we gaan gewoon die overkapping maken en dan moet het goed zijn

Viv

Bericht door Viv » vr 12 nov 2010, 06:17

Let op, binnenkort krijg je als controle ook nog bezoek van de LID, een zwarte Toyota (kenteken kan ik je ook per PB geven) met een man en een blond vrouwtje erin.
Die komen altijd weekje erna nog even tsjekken of je er idd wat mee gedaan hebt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 12 nov 2010, 07:01

wat een gedoe.

Ik heb het ook niet ideaal. best te veel blub, maar wel beschutting en ze kunnen droog staan. al lijkt dat vanaf het pad niet zo. ik maak me klaar voor de DB. Als ze binnen mogen staan. en je voert daar. pakken ze een hap en eten het alsnog buiten op.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 12 nov 2010, 07:06

thnx voor de tip Viv, ik wacht het rustig af en morgen gaan we die overkapping maken, dus laat ze maar komen :?

Truus dat is precies wat die van mij ook doen, hooiruif in schuilstal betekend buiten staan en een hele lange nek maken om bij het hooi te komen.

Ik hoorde gisteren via bokt dat iemand ze in het schuilstalletje gespot had, wist niet wat ik hoorde, was het weer voor ze nu toch te slecht om buiten te blijven?

ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » vr 12 nov 2010, 09:30

Carolinef schreef:ben ik weer ;) , en toch vind ik het niet verkeerd dat ze gaan controleren, als alle weilanden worden nagekeken zal er waarschijnlijk niet door iemand zijn gebeld maar is het n regionale aktie, daarnaast al zou r wel iemand hebben gebeld, dan blijft diegene altijd anoniem, daar kom je nooit achter.

ze kunenn beter 1x te veel komen om te kijken dan 1x te weinig.
Het feit dat je r zelf niet bij aanwezig was kan ook voor een communicatie storing zorgen he, misschien heeft die man iets op een andere manier gezegd/bedoeld dan dat jouw weidegenootje heeft opgevangen, je hoort nu maar 1 iemand, die zich natuurlijk al aangevallen voelt, en dan misschien al feller reageert dan anders.

goed dat je hebt gebeld, zou me r niet al te druk om maken

Ik ben het hier ook wel mee eens. Ik vind dat je tegenwoordig nog steeds veel berichten hoort dat paarden niet goed verzorgd worden oid. Dan kunnen ze in mijn ogen ook beter iets te goed controleren dan bijna niet.
In dit geval was het misschien niet nodig, maar wees 'blij' dat als er een melding is gekomen mensen zich bezig houden met jou dieren en ze misschien ook wel in de gaten houden.

Ik zou je vooral niet persoonlijk aangevallen voelen, het is nu mooi opgelost.
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Viv

Bericht door Viv » vr 12 nov 2010, 10:07

Het is alleen zo jammer dat de "klagers" niet eerst even op de eigenaar van het paard zelf afstappen om te vragen hoe en wat. Dat scheelt de DB ook weer werk en kunnen ze hun tijd aan échte probleemgevallen besteden ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » vr 12 nov 2010, 10:14

Viv schreef:Het is alleen zo jammer dat de "klagers" niet eerst even op de eigenaar van het paard zelf afstappen om te vragen hoe en wat. Dat scheelt de DB ook weer werk en kunnen ze hun tijd aan échte probleemgevallen besteden ;)
Daar heb je ook gelijk in :P
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 12 nov 2010, 15:21

Ja want ik zal waarschijnlijk nooit te weten komen wie geklaagd heeft

Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » vr 12 nov 2010, 20:53

nope, das 1 ding wat zeker is ;)
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 12 nov 2010, 21:02

Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Viv

Bericht door Viv » za 13 nov 2010, 06:39

Tsja mooie folder hoor, maar als je geen schuilstal mág bouwen....
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » za 13 nov 2010, 07:40

Ik vind het eigenlijk bezopen dat ze daar voor komen. Als die vent een beetje beter had gekeken had hij gezien dat er schuilmogelijkheden waren.

Bij ons kun je van de gemeente grond huren en daar mag geen schuilstal op worden gezet, dus wat krijg je dan, paardjes/pony's die buitendijks lopen op een super kaal stukje in weer en wind. dat mag allemaal wel :?

En die beesten die in een natuurgebied lopen dan, die mogen niet eens bijgevoerd worden en ja die kunnen schuilen achter een boom :sorry:

Ik vind dat de DB zich eens bezig moet gaan houden met de echte schrijnende gevallen en niet met zulke simpele dingen.

(ben niet zo'n fan van de DB. Heb door mijn werk regelmatig te doen met die overfanatieke "dierenliefhebbers"die van geen toeten nog blazen weten(niet iedereen zal zo zijn maar wij hebben in brabant echte dombo's)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Plaats reactie