DB op me nek [update: gesprek met meneer gehad pag 2.]

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

DB op me nek [update: gesprek met meneer gehad pag 2.]

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 07:48

ik kreeg gisteravond een telefoontje van mijn weidegenoot, de DB was bij hem en nog meer mensen aan de deur geweest ivm het weiland. Weidegenoot had zijn paarden op dat moment op stal staan, maarja die 2 van mij en de bruine pony blijven gewoon buiten. Hij woont aan het weiland en heeft achter zijn huis stallen gemaakt voor zijn paarden.
Er was volgens de DB te weinig schuilgelegenheid, meneer had de 2 schuilstallen dus blijkbaar niet gezien. Tevens is er een groot deel betegeld waar ze dus met hun voeten uit de modder kunnen staan en er is een stuk hoger gelegen land waar het ook nog redelijk droog is. Ok de wei is op sommige plekken een zwembad, maar daar lopen ze heel wijs omheen, is er op dit moment nog een weiland waar het niet nat is? :?
Weidegenoot had al tegen die man van de DB gezegd dat mijn paarden gewend waren altijd buiten te staan en dat ik ze goed verzorg. Ik ga er 2 keer per dag heen om ze hooi en muesli te geven en ik rij ze een paar keer in de week. Die bruine pony is pas zielig, verleden jaar heeft mijn weidegenoot dat dier gevoerd, anders was ze de winter niet doorgekomen. Nu krijgt ze van mij hooi als ik die van mij ga voeren.
Maar goed we moeten dus iets maken dat ze uit de regen kunnen staan, dus nou heeft de vriend van mijn bijrijdster een stuk bouwzeil van 3x6 geregeld op z'n werk en daarmee gaan we bij mijn weidegenoot op het plaatsje voor z'n stallen een afdak maken. Dan kunnen die van mij daar eten en de nacht doorbrengen. Als hij z'n paarden dan de wei op laat gaan die van mij mee.
In Limburg hebben ze altijd buiten gestaan en daar heb ik nooit wat gehoord en de eerste de beste winter hier heb ik al gezeur :(
Laatst gewijzigd door Ziggy op do 11 nov 2010, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Kelly

Re: DB op me nek

Bericht door Kelly » do 11 nov 2010, 07:58

Je schrijft dat er schuilstallen zijn maar dat je nu een stuk bouwzeil gaat plaatsen??
Als er schuilstallen zijn kunnen ze toch al droog staan :?
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 07:59

Kelly schreef:Je schrijft dat er schuilstallen zijn maar dat je nu een stuk bouwzeil gaat plaatsen??
Als er schuilstallen zijn kunnen ze toch al droog staan :?
ja klopt, maar die vent van de DB vindt dat niet genoeg blijkbaar :?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

lientje

Bericht door lientje » do 11 nov 2010, 08:02

Is hij dan zo klein ofzo? Vaag..
De mijne staan ook gewoon buiten, met schuilmogelijkheid in de vorm van een overkapping die aan 3 kanten dicht is.

Maar wel vervelend, zou me toch aangevalllen voelen als de dierenbescherming me zou opzoeken :=

Succes met het zeil, lijkt me nog best lastig maken zoiets!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 08:10

dat ene schuilstalletje is niet giga groot, maar er heeft altijd een kruising haflinger/arabier in gestaan, dan moet een fjord ook passen toch?

Ik voel me er ook niet lekker bij hoor Caroline en ik weet nu al dat ik die van mij geen plezier doe met 's nachts daar boven op dat plaatsje verblijven, die zijn dat helemaal niet gewend.

Als je de DB belt met een ernstig probleem hebben ze geen tijd, maar wel gaan lopen mieren over dat weiland :roll:

En dat zeil zal wel gaan lukken, weidegenoot en vriendje van bijrijdster zijn allebei bouwvakkers, nou dan moet het toch wel lukken?

Kelly

Bericht door Kelly » do 11 nov 2010, 08:18

Maar zoals ik het lees passen ze dus niet beide in de schuilgelegenheid die je nu hebt?

Dan heeft de DB naar mijn inziens gelijk namelijk.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 08:29

Kelly schreef:Maar zoals ik het lees passen ze dus niet beide in de schuilgelegenheid die je nu hebt?

Dan heeft de DB naar mijn inziens gelijk namelijk.
er staan 2 schuilstallen, die ene van die kruising arabier/haflinger en er staat nog een schuilstal

colunder

Bericht door colunder » do 11 nov 2010, 08:40

Een schuilstal is volgens mij in Nederland helemaal niet verplicht.
Die van mij hebben in de wei waar ze nu staan ook geen schuilstal.
Zolang ze maar een plek hebben om droog te liggen en genoeg voer krijgen kunnen ze je volgens mij niks maken.
Laat de DB zich maar bezig gaan houden met de zaken die echt hun aandacht nodig hebben, dan doen ze tenminste nog wat nuttigs!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 11 nov 2010, 08:41

Heel raar, dan nam ik de dierenbescherming mee naar die schuilstallen, laat ze dan maar vertellen wat er niet goed is in hun ogen, dan kun je daar misschien iets mee, ze komen niet zomaar zeuren lijkt mij?? Met dat zeil lijkt me maar niets, als het dan eens hard waait klappert dat enorm, dat is niet prettig voor die beesten denk ik, of het waait weg, nou ja succes in ieder geval!

Groetjes Thessa :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
lientje

Bericht door lientje » do 11 nov 2010, 08:44

Die van mij passen ook niet met zijn viertjes tegelijk onder de overkapping (nouja, past wel, maar heb er een dominant paard bij die dat niet altijd tolereert)

MAargoed de mijne gaan met echt dramatisch weer naar binnen.

Wel vervelend, hopelijk ben je snel van het gezuer af. Komen ze nog een kjeer terug voor controle of iets?
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ilona

Bericht door Ilona » do 11 nov 2010, 09:03

Klinkt mij ook wel een beetje flauw hoor.
Ze hebben ruimte, schuilstallen en je komt er 2x per dag om ze eten te geven... Wat moet je dan nog meer doen?
Ze zijn nu toch juist zo erg bezig dat paarden geen 23/7 in een stal horen te staan??

Hoe zit dat dan met de dieren die in de natuurgebieden leven? Moeten daar dan nu ook schuilstallen voor gebouwd gaan worden? 8)7
Plus dat je vaak niet eens een vergunning krijgt van de gemeente om iets dergelijks in je wei te zetten.

Hallo, het zijn fjorden hoor! O:)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 09:06

ik heb die man zelf nog niet gesproken, ik heb zijn nummer gehad en hem gebeld, maar hij nam niet op. Ik heb zijn voicemail ingesproken.

Ze schijnen hier in de regio overal bezig te zijn met controles, heb gehoord dat ze al bij diverse mensen geweest zijn.

Wat betreft dat zeil heb je gelijk Tessa, maar je moet wat om die lui tevreden te stellen, toch? Die van mij gaan gewoon niet in een stal, heb ik verleden jaar al gemerkt, toen heb ik de hooiruif maar in de stal gezet zodat ze in ieder geval even binnen stonden en zelfs toen presteerden ze het om buiten te blijven staan, een hele lange nek te maken en zo hooi te pakken 8)7

Ilona dat heeft mijn weidegenoot ook al gezegd, hij heeft aangegeven dat het winterharde paarden zijn, kijk die bruine pony is echt zielig, ik geef haar nu elke dag ook hooi, dat dier begint echt goed in te vallen en heeft nog lang niet zo'n dikke vacht als die van mij. Die 2 van mij staan al jaren buiten en die houden er niet van om "opgesloten" te staan, maarja hoe maak je dat iemand van de DB duidelijk

Ik word hier echt even niet goed van ;(

Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 11 nov 2010, 09:30

Ben benieuwd of ze dan hier ook zo er over gaan zeuren....gemeente hier kan zelfs moeilijk doen over de kleinste dingetjes, dus ook het ´zomaar´ neerzetten van een schuilstal (mag dan geloof ik enkel en alleen verrijdbaar zijn, dus moet het ook nog op wieltjes zeker 8)7 )

Bedenk me net ineens: Als ze een outdoordekentje op hadden was het zeker wel goed geweest :=??? Je zou het eens moeten vragen....wel gelijk dé vraag of de persoon in kwestie ook verstand van paarden heeft.
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » do 11 nov 2010, 11:04

Jemig, jij hebt in ieder geval al een schuilstal, die van mij niet en met mij velen hier in de buurt, hihi..
Heeft de DB niets te doen ofzo..

En was de eigenaresse van de bruine pony ook aanwezig??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 11:11

Annabel van de gemeente mogen we geen extra schuilstallen bouwen, sterker nog die ene van die haflinger/arabier mag wel verplaatst worden, maar b.v. niet groter gemaakt (wat wij eigenlijk nog stiekem wilden doen, maar door het slechte weer niet aan toegekomen zijn). Ik wilde idd ook vragen of ze er wel mochten staan met dekentje, maarja meneer belt gewoon niet terug :?

Esther kijk maar uit, ik weet niet of dit een landelijke actie is............. ik vroeg me idd ook al af of ze niks beters te doen hadden b.v. broodfokkers aanpakken ofzo? Nee gaan ze lopen mieren over mijn "zielige" paarden :( En nee de eigenaar van die bruine pony weet nog van niks, Steven zou hem ook in gaan lichten. Die eigenaar woont ook aan de wei, is het dan zo moeilijk om dat dier even wat te eten te geven? Verleden jaar heeft Steven haar de winter door geholpen en ik ben nu degene die dat arme dier eten geeft

Viv

Bericht door Viv » do 11 nov 2010, 11:16

DB in zuid holland is heel fanatiek momenteel, zijn bij ons op stal ook al paar keer aan de deur geweest ivm een paard wat een infectie aan zijn benen heeft (en daar al paar jaar voor onder behandeling is).

Zou toch proberen erachter te komen wie er geklaagd heeft, want ze komen niet zomaar.

DB heeft de paarden liever 24/7 in een box van 3x3 dan buiten met alle vrijheid en mogelijkheid om te schuilen. Want als ze paar uur buiten in een blubbie paddock staan is het ook niet goed.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 11 nov 2010, 11:25

Mijn pony's staan ook 24/7 op het land zonder schuilstal. Ik heb een luifel met schuttingen waar ze kunnen schuilen. Heb jaren schuilstallen gehad, echt de allermooiste en groot genoeg maar daar wilde Ilonk pertinent niet in, ja soms stond ze met haar hoofd binnen. Nu heb ik een 'carport' en daar is ze heel gelukkig mee. Vooral in de zon, de regen boeit ze niet echt.

Jammer dat de DB liever paarden op stal lijkt te zien dan in de wei maar er zullen ook wel schrijnende gevallen langs komen zo nu en dan.
Overigens zou ik niet met zeilen gaan werken, het is natuurlijk wel zo dat dit ontzettend kan gaan klapperen etc, en dat willen paarden vaak helemaal niet meer in de bij de schuilstallen komen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 11:27

het schijnt dat ze bij alle weilanden in de buurt bezig zijn Viv, tja of dat n.a.v. een belletje is weet ik niet, maar als ze overal langs gaan dan wordt het moeilijk om erachter te komen waar het vandaan komt. Ze zijn ook in Heerjansdam heel druk bezig met de weilanden daar.

Annalynn die van mij wilden ook die schuilstal niet in, nou hadden we daar ook een rat lopen en ik weet niet of het daarmee te maken had.
Tja dat zeil is een noodoplossing, maar je hebt wel gelijk dat het klapperen ook weer niet zo denderend is :?

Esther

Bericht door Esther » do 11 nov 2010, 12:20

Ik maak me niet zo'n zorgen, Tea heeft een deken op, hihi..
Het land is ook niet echt blub, wat we huren is nogal hoog en daarbij staan ze nogal achteraf, vanaf de doorgaande weg kun je ze niet eens zien..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 11 nov 2010, 12:28

Wat een gezeik zeg, dan zijn er wel hele andere gevallen waar ze hun tijd mee kunnen vullen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie