Er was volgens de DB te weinig schuilgelegenheid, meneer had de 2 schuilstallen dus blijkbaar niet gezien. Tevens is er een groot deel betegeld waar ze dus met hun voeten uit de modder kunnen staan en er is een stuk hoger gelegen land waar het ook nog redelijk droog is. Ok de wei is op sommige plekken een zwembad, maar daar lopen ze heel wijs omheen, is er op dit moment nog een weiland waar het niet nat is?

Weidegenoot had al tegen die man van de DB gezegd dat mijn paarden gewend waren altijd buiten te staan en dat ik ze goed verzorg. Ik ga er 2 keer per dag heen om ze hooi en muesli te geven en ik rij ze een paar keer in de week. Die bruine pony is pas zielig, verleden jaar heeft mijn weidegenoot dat dier gevoerd, anders was ze de winter niet doorgekomen. Nu krijgt ze van mij hooi als ik die van mij ga voeren.
Maar goed we moeten dus iets maken dat ze uit de regen kunnen staan, dus nou heeft de vriend van mijn bijrijdster een stuk bouwzeil van 3x6 geregeld op z'n werk en daarmee gaan we bij mijn weidegenoot op het plaatsje voor z'n stallen een afdak maken. Dan kunnen die van mij daar eten en de nacht doorbrengen. Als hij z'n paarden dan de wei op laat gaan die van mij mee.
In Limburg hebben ze altijd buiten gestaan en daar heb ik nooit wat gehoord en de eerste de beste winter hier heb ik al gezeur