Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Tass

Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Bericht door Tass » zo 31 okt 2010, 19:38

Knappe Fatoush :).

Faira is dus weer braaf :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 01 nov 2010, 17:50

Geweldige foto's van Fatoush en Appie, Ivonne! Heb je ook al foto's van zijn nieuwe coupe? O:)

Hihi Faira is gewoon jong zo te lezen :D Fijn dat ze toch weer braaf was de volgende dag!

Mijn F-je was héél erg stout vandaag _-:( Ik wilde haar manen knippen, maar kon haar niet aan de ring in de buitenmuur van de loopstal zetten, want er stond een auto met trailer voor. Dus uitgeweken naar het gangpad tussen de stallen naar de buitenbak toe. Maar ik had Finnea nog niet eens vast gezet of ze had al bedacht dat ze daar niet wilde zijn :roll: Nou dan is ze best sterk hoor, kreeg haar buiten op het erf pas weer op de rem. Helemaal wild en door het dolle heen was ze, nou zo ken ik haar niet :o Ik had al door dat ik zo niks met haar kon beginnen, dus slim bedacht om haar in een van de lege stallen te zetten. Kon zij geen kant op en ik hoefde mijn kracht ook niet in de strijd te gooien. Nou dat vond ze ook niet leuk. Eerst gooide ze haar hele gewicht tegen de staldeur aan, volgens mij dacht ze dat ze 'm zo wel open kreeg O:) Maar dat ging niet. Toen had ze een nieuw trucje bedacht: met de voetjes van de vloer. Eerst een paar lage, maar omdat dat niks uithaalde, stond ze ineens recht overeind := := En jawel, met haar voorvoetjes half in de tralies. Hoe verzint ze het weer, die tuttebol van mij. Dus toen vond ik dat het leermoment wel lang genoeg geduurd had, en heb ik haar weer naar de loopstal gebracht, met een beetje hulp van een stalgenootje.
Ik ben normaal wel van de lange adem met dit soort dingen, maar als ze zulke gevaarlijke grappen uit gaat halen, is het voor mij snel klaar. Ze moet nog wel wat langer mee.

Gelukkig is ze normaal hartstikke braaf, ze zal haar dag wel niet hebben gehad... Misschien toch een reactie op de drukte op het erf vanochtend, ze waren met de jonge hengsten in de weer geweest.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
wolkj

Bericht door wolkj » ma 01 nov 2010, 18:14

@ Reinou.. Dan is Finnea ook even jong! ;) Wat een stijgerende F-jes op het moment! ;)
Kon je haar niet vastzetten in stal, zodat ze ook niks kon als het ware? Ach ja, misschien is het dan ook niet het juiste moment om haar te knippen en is het wijs van je dat je het opgeschoven hebt naar een andere keer ;) Een beter moment! :)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 01 nov 2010, 18:24

het zal wel aan het weer liggen, Fatoush is ook veel drukker. Hij voelt zih een stuk beter, maar in de winter zijn ze toch altijd drukker dan 's zomers. Heb nog geen foto Reinou. Zal morgen één maken, schrik niet, het is er hélemaal af
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 01 nov 2010, 18:29

soms... zijn het net kinderen :D
als die ukkies 1 wijze les hebben, dan is het geduld kweken he :=

kootje is ook wat stouter/drukker laatste tijd.. misschien ligt het aan het weer :+

kootje is dus verhuisd, ging super!
en is gister gepoetst door mn lief :L
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 01 nov 2010, 21:39

Fjella is ook wel drukker de laatste tijd, nu jullie het zo zeggen.. Laatst toen we weg gingen voor een buitenrit was Fjell ook een pottie mal aan het doen in de wei!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 02 nov 2010, 07:40

:j

normaal heb ik zo'n slaperig hondjepaard achter me aan lopen.. :D
en afgelopen week was dat opeens een stuiterballetje naast/proberend voor me :D
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 02 nov 2010, 07:55

Haha oké, dus dan hoef ik me wat dat betreft niet veel zorgen te maken :+ Deed ik ook niet echt, normaal is ze ook hartstikke braaf namelijk, maar ik heb haar nog nooit recht overeind zien staan, dus dan schrik je wel even hoor :=
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 02 nov 2010, 08:22

Kootje heeft het 2x gedaan toen hij voor de eerste keer arriveerde.. en dat heb ik flink bestraft toen.
met wandelen heeft hij 2x een soort van sprongetje in de lucht gehad.. en daarmee bestrafte hij eigenlijk meteen zichzelf door de flinke druk die daardoor op zijn halster kwam :D
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » di 02 nov 2010, 14:17

Mijn F-je en Aiden hebben niet gesteigerd in de afgelopen 2/3 maanden....

Fiorano heeft maar 2x gesteigerd sinds ik hem heb. 1x op de poetsplaats met de ketting in zijn mond, kwam omhoog toen bloede hij en heeft het nooit meer gedaan, tsja hij leert erwel van :=. en 1x omdat die geen zin had om te wachten en omdat ik mijn handen vol had heb ik hem een schop onder zijn hol verkocht en nooit meer gedaan :+.

Aiden heeft ook 2x gesteigerd sinds ik heb heb. Hij heeft 1x uit paniek gesteigerd toen was hij net bij ons en 1x uit geen zin hebben en toen zat ik in het ziekenhuis :+.
Mijn Toppers:
Ootje

Bericht door Ootje » wo 03 nov 2010, 19:20

Wat een boef is Finnea. Het zal de leeftijd wel zijn.

Fenna was net ook aan het wiebelen toen ik haar wilde poetsen. Ik zet haar meestal vast aan Gwens box, maar ze stak elke keer haar hoofd door het gat boven de voerbak. Wat bleek nou, Gwen had haar bix niet op. Slimme Fenna!
Steigeren heeft ze gelukkig nog nooit gedaan en ik hoop dat dat zo blijft.
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » wo 03 nov 2010, 20:12

Morgen komt Fjellko naar stal om te overwinteren, hij blijft samen met Pebbels buiten staan.
Zal gauw weer foto's plaatsen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 03 nov 2010, 21:24

alle F/jes gaan zo langzamerhand weer naar hun winteradres. Gelukkig heb ik ze zomer en winter lekker bij huis :D
Fatoush wordt wat breder, hoop dat zijn groei in de hoogte nu stilstaat. Hij doet het nog steeds goed, al zijn zijn knieën wel dikker dan normaal.
Baranna 13-5-2006

Anna

Bericht door Anna » do 04 nov 2010, 01:31

Fugo heeft het ook reuze naar zijn zin op zijn winter stal smorgens staan ze lekker buiten en zodra ze buiten staan gaat hij spelen eerst met de een en als die geen zin meer heeft :wave: gaat hij naar de ander en zo werkt hij ze alle drie af en begint weer van voren af aan. Als ze later op stal staan gaan ze eten hooi en wortels en daarna slapen wan je word wel erg moe van al dat spelen en eten :P . De eigenaren van stal hebben echt plezier aan Fugo als ze hem zo bezig zien, ze gaan het proberen te filmen de volgende keer :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 04 nov 2010, 07:51

kootje was braaaf gister. hij lijkt opeens wel volwassen zeg nu in zijn grote nieuwe kamer :D hij stond lekker hooitjes te eten en met Goer zn nieuwe BFF te snuffelen :D lekker gepoetst en voetjes geoefend en in zn stalletje gezeten en geknufd :+: zaterdag gaan we de grooote bak eens verkennen :j
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » di 09 nov 2010, 15:34

Hier gaat alles goed met de mannen en dame :D.
Mijn Toppers:
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 09 nov 2010, 16:32

Fatoush doet het super zonder pijnstilling *o/* Hij is erg druk en jolig, hij zal het wel weer aankunnen. Hij speelt veel met Apollo en gaat in rengalop door de wei, al bokkend. Fijn om te zien dat hij happy is!
Baranna 13-5-2006

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 09 nov 2010, 17:43

Fijn dat Koot het zo goed doet op jullie nieuwe stekkie Suze!

Jeeeeeeejjjjj supernieuws Ivonne! *o/* Wat een heerlijk gezicht moet dat zijn!!

Finnea haar puberbui heeft helaas een beetje doorgezet na vorige week, al zij het iets minder erg. Ze was vrijdag met alles echt ontzettend braaf, zelfs met de hoeven uitkrabben, maar toen ik haar van de paddock weer terug naar stal bracht, kreeg ze weer zo'n dolle-stier-bui -:(- Net alsof het knopje opeens om gaat en ik niet meer tot haar door kan dringen. Dus heb ik het mezelf zondag wat makkelijker gemaakt door er een hengstenketting als extra touwtje aan te knopen. Toen was ze ineens veel makkelijker te hanteren, dus hoop dat ze het nu heeft afgeleerd. Ik houd 'm er nog een tijdje aan, voor de zekerheid. Als ze normaal doet, heeft ie ook geen werking namelijk, wel zo fijn...

Anne is zondag ook naar haar wezen kijken. Hij vond haar wat buikig :D maar verder goed ontwikkeld. Ze heeft inmiddels idd. een hooibuikje ontwikkeld, maar verder is ze gelukkig niet te dik.

En ik heb zaterdag de foto's van Evelien gekregen, heb er nu eentje 70x70cm op doek besteld. Deze:
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » di 09 nov 2010, 17:52

Wat een mooie foto, Reinou!
Odette&Fenna
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 09 nov 2010, 17:57

wat staan jullie er allebei prachtig op reinou!

en groot gelijk met het kettinkje, beter safe then sorry :)
Afbeelding
Plaats reactie