Het naaktfjordentopic winter 2010-2011

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Tamara
Contacteer:

Re: Het naaktfjordentopic winter 2010-2011

Bericht door Tamara » zo 31 okt 2010, 18:29

geeft niet hoor :D

ik dacht al een sgelezen te hebben dat ze zonder stond.

Maar is de niet geschoren vacht wel dik dan? Hou je die groei niet tegen met een deken? Karev durf ik met dit model nu niet meer zonder buiten te zetten hoor

En idd, dit model ook omdat wij alleen buiten rijden, en bij veel stappen ik zo geen uitrij dekennodig ben.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Gerritje

Bericht door Gerritje » zo 31 okt 2010, 18:55

Ilonka schreef:Brass weer kaal
Afbeelding
Ze ziet er goed uit. En oohhhh ik ben een beetje jaloers. Rijden in Leersum... heerlijk. Moet nog even wachten tot de auto met trekhaak er is. En dan kom ik graag weer eens samen rijden.
---
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 01 nov 2010, 06:47

In mijn ervaring groeit de vacht eigenlijk nog wel door tot januari, al is het wat langzamer. Als deze straks dik genoeg is kan ze dus haar rust periode in zonder deken. Mocht blijken dat hij te dun is gebleven is het jammer en laat ik haar de deken op. Ik weet niet precies hoe het bij Brass is (eerste jaar zoveel scheren) maar bij Ilonk maakte het geen fluit uit of ze een deken op had of niet, haar groeide net zo hard weer aan.

Gerritje het was ook erg fijn (alhoewel de ondergrond in Leersum ook érg slecht was). Volgend jaar eens samen?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » ma 01 nov 2010, 12:49

banjer mag zich hier ook melden.
heb alleen nog niet echt een mooie duidelijke foto kunnen maken.. :D
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 01 nov 2010, 17:28

Hay mag zich hier ook aanmelden! Hij heeft een modelletje 6 gekregen, niet knap, maar volgens mij wel functioneel (helaas nog niet kunnen rijden...)
Ik heb voor dit model gekozen omdat Hay de hele dag buiten staat (daarom vond ik kale hals/hoofd/benen niks) en ik ga ook vaak buiten rijden en dan met een uitrijdeken gaan zeulen vind ik niks.

Ik krijg persoonlijk eerder de kriebels van mensen die hun paard nutteloos helemaal scheren, dan mensen die kiezen voor een functioneel modelletje :)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » di 02 nov 2010, 12:48

Jilly schreef:Hay mag zich hier ook aanmelden! Hij heeft een modelletje 6 gekregen, niet knap, maar volgens mij wel functioneel (helaas nog niet kunnen rijden...)
Ik heb voor dit model gekozen omdat Hay de hele dag buiten staat (daarom vond ik kale hals/hoofd/benen niks) en ik ga ook vaak buiten rijden en dan met een uitrijdeken gaan zeulen vind ik niks.

Ik krijg persoonlijk eerder de kriebels van mensen die hun paard nutteloos helemaal scheren, dan mensen die kiezen voor een functioneel modelletje :)
Vertel..:D
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Jilly

Bericht door Jilly » di 02 nov 2010, 12:50

Over? :P
claudia

Bericht door claudia » wo 03 nov 2010, 10:17

Mijn paard is nutteloos kaal.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 03 nov 2010, 10:52

Ik denk dat het ook een groot verschil maakt hoe je je paard houd. Of op stal 's nachts of dag en nacht buiten. Maar dat het ook uit maakt wat je qua rijden wil/doet/moet.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Gerritje

Bericht door Gerritje » wo 03 nov 2010, 13:24

Ilonka schreef:Ik denk dat het ook een groot verschil maakt hoe je je paard houd. Of op stal 's nachts of dag en nacht buiten. Maar dat het ook uit maakt wat je qua rijden wil/doet/moet.
Klopt. Zo ben ik zondag nog een pittige rit van 20 km door het duin gaan maken. Prima weer ervoor. Vanochtend toch maar de bak gekozen. Het is bij ons warm vandaag en Zoef heeft alweer een enorme vacht. Dus die gaat dit weekend maar weer kaal zodat we ook met warm weer naar de duinen en het strand kunnen.
---
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » wo 03 nov 2010, 15:38

claudia schreef:Mijn paard is nutteloos kaal.
Mijne ook :+

B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 03 nov 2010, 20:29

nutteloos claudia? Hij is toch lkaal vanwege jeuk? Dan is het toch niet nutteloos.

snap wel wat Jilly bedoelt hoor. Alles er maar af halen omdat iedereen dat doet, of omdat ie het anders zo warm eeft met rijden. Dan kan je met een model ook aardig wat oplossen.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Jilly

Bericht door Jilly » do 04 nov 2010, 07:23

Grappig dat mensen hier zich aangesproken voelen, terwijl ik daar helemaal niet op doelde. Ik weet niet wat jullie met de paarden doen of hoe ze gehouden worden dus ik ben de laatste die er over gaat zeuren dat jullie ze helemaal kaal doen hoor :D

Hay is nu een week geleden in 'modelletje 6' geschoren en nog geen dag later hoorde ik een stalgenootje dat zij haar paard maar helemaal kaal ging doen.
Tegenwoordig komt ze wel vaker, maar er zijn genoeg periodes dat ik ze weken niet zie. Als ze komt is het om de stal te doen, rijden heb ik haar 2 keer zien doen het afgelopen 1,5 jaar.
Ze komt nooit alleen, maar heeft altijd een hoop bengels bij die ze dan laat helpen en af en toe wat 'rijden' binnen.
Paard stond van vorig jaar oktober tot maart in hetzelfde deken wat zelden afging, in maart was het los geraakt en paard in paniek het deken aan flarden gescheurd. Toen stond ze maar ineens zonder (deken schat ik toch zeker op 300gr)
Verder is het paard dus 22, gaat ze het laten dekken volgend jaar, maar ze heeft nog nooit een veulen gehad. Ging ze eerst hengstenstations bezoeken, maar uiteindelijk moest de jonge ponyhengst van de stalbaas er maar op 8)7 ze krijgt het ook gemiddeld 1x in haar hoofd dat ze weer wedstrijden wil gaan rijden, want haar paard heeft zóveel energie (vind je het gek als je nooit rijdt?)

Enfin, ik kan er een boek over schrijven. Ging dus om het feit dat ze er nooit is en nooit wat doet, maar wel een kaal paard wil (vermoedelijk om mijn lelijk model te overtreffen :P )

Ieder doet natuurlijk met z'n paard wat ie wil, maar ik bedoel maar dat ik het kortzichtig vind om alleen naar het mooie te kijken..
Amber_

Bericht door Amber_ » do 04 nov 2010, 07:25

Fjordy heeft weer een vacht, :=
Er is niks meer te zijn van zijn modelletje :+
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 04 nov 2010, 08:59

@ Jilly, Ik snap wat je bedoelt. Ik zeg heel eerlijk dat ik wel kijk naar het 'mooie' EN uiteraard functioneel.
Persoonlijk zou ik geen patronen scheren. IK zou wel 1 van de weinige zijn hoor die ook naar het mooie kijkt en niet alleen naar de functie :P... Verder heb ik er echt niets op tegen hoor... Zolang de beestjes het maar comfortabel hebben, ieder op zijn eigen manier :)

(trouwens wel een gek verhaal van dat meisje en dat 'dekken'...?)

B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 11 nov 2010, 09:45

Halloo,
Ik mag me hier ook weer aanmelden. Adanco is kaal! helemaal, ook hoofd en benen.
Sinds vorige week, wilde een beetje op tijd doen zodat hij weer wat vacht zou hebben voor als het ECHT koud wordt. Die blote halsjes staan me toch altijd wel tegen hoor. Brrr..Ik vind het nu al naar als het regent en hij is buiten.
Hoe doen jullie dat? Direct naar binnen als het regent?
Toen hij zijn vachtje uit had zag ik een prachtig barbiefjordje haha met zijn dikke pluk en staart, prachtig! :+:
Het enige nadeel is dat ik nu weer 20 x per dag aan de weersvoorspellingen denk >;)
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Esther

Bericht door Esther » do 11 nov 2010, 12:09

Ik heb Tea nu een paar dagen onder een wat dikkere deken, ze was echt fris onder haar thor..
Nu heeft ze een deken van mijn KWPN op, maar die vind ik zelf niet super liggen, mooie is wel, hij is nog prima waterdicht!!
Maar ik denk dat ze vannacht met het grut op stal gaat, de berichten zijn zo slecht..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jilly

Bericht door Jilly » do 11 nov 2010, 13:18

Hay staat nog steeds onder zijn fleecegevoerde (de welbekende bruin/rood geruite ;) ) en heeft het daar voorlopig nog prima onder.
Nu ze met die kl*teweer op stal staan heb ik wel een gewone staldeken op, die ligt net iets comfortabeler dan de andere.
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 11 nov 2010, 15:18

adanco schreef:Toen hij zijn vachtje uit had zag ik een prachtig barbiefjordje haha met zijn dikke pluk en staart, prachtig! :+:
Het enige nadeel is dat ik nu weer 20 x per dag aan de weersvoorspellingen denk >;)
Foto!!! :D

Dat weer is idd Bleehhh!
Ik laat de mijne nu ook op stal staan, Ik kom toch elke dag, of rijden of longeren of lekker tutten ofzo.
Bij ons worden ze normaal buiten gezet, maar de paddock is verzopen... De paarden staan dan de hele dag stil in de paddock met de koppies naar benenden, en Jordy staat voor het hek te wachten tot dat hij naar binnen mag..
Vandaar voorlopig ff binnen! en die is ook helemaal kaal. hij staat zo vaak buiten in de regen met een blote hals, wel verders een dek op. 200 gr.
Heeft tie nog nooit wat van gehad. Hij is namelijk zo weer droog :D
Jaja het weer is *** :=

B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Esther

Bericht door Esther » do 11 nov 2010, 21:51

Tea staat nu ook binnen hoor, rotweer en inderdaad de staldekens zitten wat lekkerder dan de outdoordekens..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie