Hier alle weetjes over onze G-tjes!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Marijke_

Re: Hier alle weetjes over onze G-tjes!

Bericht door Marijke_ » do 14 okt 2010, 11:49

Wat een leuke foto's!
Ik heb geen idee hoe groot Roselyn nu is eerlijk gezegd. Ik heb haar voor het laatst gezien toen we bij jou zijn geweest Anita.
Haar naam ben ik ook nog niet uit. Roselyn zit er nu al zo in. Pablo komt zondag en Roselyn maandag, dan heb ik mooi afleiding want het hele gebeuren van weer in mijn eentje wonen en relatie die beeindigd is gaat me niet in de koude kleren zitten :). Ik ben gelukkig volgende week de hele week vrij.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 14 okt 2010, 13:21

@ jilly, zijn van 22 sept ofzo toen was florian er nog niet zo lang
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 14 okt 2010, 17:11

Wat leuk dat Roselyn maandag komt Marijke! En Pablo ook, heb je lekker wat om handen voorlopig :)

Gwynna is al een paar dagen niet helemaal fit. Het viel me dinsdag al op dat ze wel heel veel lag te slapen en stond te rusten, maar het was toen zulk mooi weer in combinatie met haar enorme vacht, dat ik dacht dat ze het gewoon warm had. Maar Anne maakte zich zorgen, omdat ze wat lusteloos bleef. Ze sprong af en toe wel lekker door de wei zoals ze anders doet, en is verder ook goed alert, maar het is niet de Gwynna zoals we gewend zijn. Haar mest bleef ook wat week en aan de lichte kant. Ze was vorige week een beetje aan de dunne geweest, maar zaterdag heb ik beide ontwormd, dus als dat ze oorzaak was geweest, had haar mest nu goed moeten zijn. Dus Anne heeft vanochtend vroeg voor de zekerheid haar mest naar de DA gebracht. Na een kleine 3 uur al telefoon +:)+ Super service. DA had niks kunnen vinden. Omdat ze verder geen bijzondere klachten had, dacht de DA dat ze misschien wat te weinig voedingstoffen o.i.d. had gekregen, dus advies was een vitaminespuit en verder goed in de gaten blijven houden of er iets verandert.

Maar hopen dat ze gauw weer net zo levendig is als anders :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » do 14 okt 2010, 17:31

Ben nu wel benieuwd Anita, naar de halffjord, als het dat is, die bij jullie komt..

Digi is ook wel in de groei, vooral ook in de breedte..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 14 okt 2010, 19:21

He,wat lees ik nu...komt er nog iemand bij de groep?
Leuk!

Leuk Marijke dat ze snel komt :j
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Vera

Bericht door Vera » do 14 okt 2010, 19:28

claudia schreef:Met een accu red ik het ook niet.
Daar loopt Guuske ook zo doorheen.

Sandrien heeft stroom via het lichtnet en daar heeft hij wel ontzag voor.

maar ik kan ook niet anders dan met een accu.

Hij bleef zelfs achter een draadje waar geen stroom op stond.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Charret

Bericht door Charret » vr 15 okt 2010, 22:17

Jeetje wat dubbel Marijke..Hopelijk trekken ze je er door.

Morgen ga ik naar Dragan toe!! Ben zo benieuwd of hij nu echt veel veranderd in 2 wkn. tijd.

Morgen dus Glamour naar DL. Zullen ze haar naam aanhouden of weet je dat niet?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 16 okt 2010, 09:39

Als het goed is komt er idd nog een veulen. Het is de bedoeling dat hij morgen gebracht wordt. Op deze foto is een klein stukje van het veulen te zien. Dit was op de keuring in Spoordonk. De moeder is een hulpboeker en werd daar ingeschreven in het stamboek met onbekende ouders.

Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 16 okt 2010, 10:35

hihi duidelijk... leuk dat je nog wat klein grut krijgt te lopen. ben benieuwd naar de kudde straks!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 16 okt 2010, 16:17

Gwynna is gelukkig aardig weer de oude inmiddels. Ze heeft gister een vitaminespuit met moeders gedeeld, daarnaast krijgen ze inmiddels geen kuil meer maar hooi en kraanwater ipv regenwater. Die rare mest moet toch een oorzaak hebben, ook al kon de DA misschien niks vinden. Haar mest is nu veel steviger gelukkig, alleen nog wat raar van kleur. Hopen dat dat de komende dagen ook verbetert :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 16 okt 2010, 16:31

gelukkig gaat het de goede kant op!
hooi geef ik hier ook, lekekr droog goed voor de darmwerking idd.
en zo'n vitamineshot kan ook veel oden denk ik.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Esther

Bericht door Esther » za 16 okt 2010, 21:02

Nou Digai is ook Mamaloos..
Mijn moeder, die thuis was, vertelde dat hij eerst wel flink had gehinnikt, en later was hij wel rustig, maar af en toe nog even flink bleren..
Vanavond met voeren hinnikte de kleine man ook nog wel een paar keer, klinkt zo zielig he..
Maar verder stond hij lekker naast Fjella te eten..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 17 okt 2010, 08:21

Scheelt denk ik ook wel Es dat hij op zijn vertrouwde plekje is gebleven en mama is weggegaan. Behalve het vertrek van mama veranderd er zo niets voor Digai.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 18 okt 2010, 13:06

Mijn kleine G woont nog even langer thuis voor ze op kamers gaat. Ivm bevalling van Jose maar even uitgesteld.

Vanmorgen verbaasd staan kijken. Na 2 dagen de kunst afkijken bij mama Nis en tante Anka weet Gjendra inmiddels hoe je een winterpeen moet handelen. Verbazingwekkend hoe snel ze dat leren. Helaas voor haar was ze net een kwart wortel op weg toen mama Nis de rest opvrat :(:) .

Digai dus ook al mamaloos net als Glamour. Gjendra behoort straks tot de laatsten denk ik. Wel lekker dat Digai gewoon nog thuis is. Is er al belangstelling voor hem Esther?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 18 okt 2010, 13:07

hahaha annemarie, dat zie ik zo voor me over die wortel :))

glamour haar laatste topic bij mij staat bij veulennieuws :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Charret

Bericht door Charret » ma 18 okt 2010, 13:25

Wat raar Reinou. Daar ben je dan toch niet helemaal gerust op he.

Ik ben zaterdag naar Draak geweest. Het gaat goed met hem :D Mijn moeder zo: "Zou hij ons nog wel herkennen? Zou hij verandert zijn?"
Nou mooi niet hoor. Het is nog steeds een grote knuffel :L Lekker tutten blijft favoriet.
Hij is alleen wat baldadig met Guus samen. Ze gingen steeds onder de draden door en opzich was dat niet zo'n heel groot probleem. Alleen ze gingen steeds verder weg. Richting merries. Hahaha, dus extra draadje gespannen. Verder zijn ze lekker mak en dat is handig in zo'n groep, maar met enten was Draak een echte draak. Snap je weer niet he?
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 18 okt 2010, 13:51

Cindy+Uniek schreef:hahaha annemarie, dat zie ik zo voor me over die wortel :))
Gjendra keek best wel een beetje beteuterd toen die peen zo in haar mama verdween (rijmt leuk 8)7 ).

Leuk dat Dragan het goed doet Charret. Hoe heb jij hem eigenlijk naar de opfok vervoerd? Alleen of met Alies mee? Ben bang dat als ik Nis meeneem ik die nooit een keer weer de trailer in krijg dan haha.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » ma 18 okt 2010, 18:18

Gewoon alleen in de 2 paards. Netjes vast tussen het schot in. Dar ging bij Dragan goed. Maar Guus was een stuk nerveuzer onderweg dus het ligt een beetje aan je veulen.
Ik zou zelf ook nooit de merrie meenemen :n
Esther

Bericht door Esther » ma 18 okt 2010, 19:51

Nee, dat zou ik ook niet doen, laat mama maar lekker thuis..
Want ze breken je ook de boel nog af als je terug reist, als je even pech hebt..

Tea voelt zich nu wel erg mama geloof ik.. Ik was verderop aan het mennen en was een stukje weg geweest. Komen we weer op bekend terrein begint ze me een potje te hinniken, en Digai terug bléren natuurlijk, hihi.. Tea hinnikt nooit op zo'n moment!!! hihi..

Digai was verder braaf vandaag, kon hem zo even een halstertje aan doen, hij heeft weer een schuw momentje gehad, de kruiwagen was namelijk wel erg eng.. Maar nu weer knuffelig.
Ik wilde Tea binnen zetten en besloot Fjel en Dig dan ook maar binnen te zetten. Kon Dig dus zo een halster om doen en hij wandelde zo achter me aan naar de stal, lieverd!!
Hij heeft nu een shet halster om, had deze eigenlijk voor Flower gekocht, maar deze bleek wat groot te vallen en Flower heeft maatje shet kleinvallend nodig.. Maar nu heeft hij dus een zwart halster met een knal oranje biesje, staat leuk!!!

Heb verder nog maar 1 iemand gehad met interesse, maar die wilde wel erg goedkoop.. Dan gaat het over hoor!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » di 19 okt 2010, 04:11

Charret schreef:Wat raar Reinou. Daar ben je dan toch niet helemaal gerust op he.

Ik ben zaterdag naar Draak geweest. Het gaat goed met hem :D Mijn moeder zo: "Zou hij ons nog wel herkennen? Zou hij verandert zijn?"
Nou mooi niet hoor. Het is nog steeds een grote knuffel :L Lekker tutten blijft favoriet.
Hij is alleen wat baldadig met Guus samen. Ze gingen steeds onder de draden door en opzich was dat niet zo'n heel groot probleem. Alleen ze gingen steeds verder weg. Richting merries. Hahaha, dus extra draadje gespannen. Verder zijn ze lekker mak en dat is handig in zo'n groep, maar met enten was Draak een echte draak. Snap je weer niet he?
Wat een boefjes he die 2?? Mocht je trouwens bij hun in de stal?? (heb ik vorige keer niet gedaan eigenlijk) Fijn dat ze het goed doen. Ws ga ik van het weekend weer eventjes met de stal eigenaresse.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Plaats reactie