Lisa schreef:Ik kon geen angst herkennen bij gerrit, maar puur koppig heid. En geloof me dat verschil zie je echt wel. Als een paard bang is zou hij heel anders reageren dan gerrit deed.
ze schreef zelf dat hij na 10 minuten in die trailer zeiknat was, dat is toch echt angst....
ik denk dat je niet kan kijken wat er in zijn koppie omgaat
dat het een dominant paard is, was hier op fw al langer duidelijk nav de verhalen van janine en peter, maar een paard wil niet 'voor de lol' de trailer niet in

al helemaal niet als hij er daarvoor wél normaal in liep, er is dus iets gebeurd de laatste keer in of om die trailer wat hij nu aan 'eng' koppelde en dat zal hij dus volgende keer wéér doen door dit hele spektakel (en daarmee zeg ik niet dat ik het anders had gedaan, want de mensen die mij kennen weten ook dat ik een kort lontje kan hebben) maar een paard is wel een 'geheugen' dier en dáár moet je wel rekening mee houden al helemaal met trailers
uniek heeft heel lang de trailer niet in gewild nadat we bij de DA waren geweest en ze een scopie door haar neus had gehad....
dus janine, je kan bij hoog en laag blijven beweren dat peter voortreffelijk rijdt, maar jíj voelt niet wat híj in de trailer voelt, of waar hij dus is geweest of wat dan ook.....
ik ben het dus deels met krista eens (als het een heet paard was geweest had deze gewoon terug geslagen) en ook deels met adanco...
en als gerrit dan na al die maanden (of jaren) dat jullie hem hebben zó dominant blijft zelfs bij simpele dingen als uit de wei halen wat hier genoemd wordt, is het misschien eens tijd om met hulp hem beter aan te pakken, want het paard vind het zelf ook niet fijn als hij geen goede leider heeft om op te kunnen vertrouwen, dat maakt hem ook doodongelukkig....