Tis net alsof je een hond naar z'n mand stuurt

De grond was idd natleoensuzanne schreef:Hij kan ook geschrokken zijn van Janine en mss dat hij wat omhoog sprong. Doordat de grond nat was, kan hij onderuit geschoven zijn.
Ik geloof ook wel, dat Gerrit een dominant heerschap kan zijn. En daar moet je idd boven kunnen staan.
Mss wel goed wat Annabel zegt, om hulp bij te halen.
We hadden gerrit als eerste gedaan, Cindy hebben we er pas later bijgehaald.Viv schreef:Wat ik niet begrijp is waarom je Cindy niet van de trailer hebt gehaald en Gerrit er eerst in hebt gezet?
Zowizo moet je als je paard zeiknat van de trailer af komt je rijstijl eens na laten kijken. Kan nooit kwaad, en gefrustreerd achter het stuur zitten al helemaal nooit doen, onbewust rij je dan toch anders dan normaal.
En waarom is dit niet relevant? Ieder paard is anders en heeft een ander karakter.Krista schreef:Opmerkingen als jullie kennen Gerrit niet zijn niet relevant.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Kul! Neem nu eens een echt temperamentvolle fjord als Alco. Die heb ik gezien in Wijk b D. Probeer er maar eens op te stappen, rond te rijden en met andere paarden in de bak te rijden. Lukt 95% van deze forummensen niet hoor! Zou bij een willekeurig ander ook een lastpak zijn. Gelukkig heeft deze fjord een kundige baas!Yfke-lover schreef:Slaan en schoppen is misschien niet de manier maar elk paard heeft een andere aanpak nodig en als zo,n paard over je heen gaat lopen daar wordt je niet vrolijk van mijn vorige paard had op zijn tijd ook soms een harde aanpak nodig anders was ze mij de baas en dan was het gewoon gevaarlijk. Als ik alles zo lees is Gerrit niet zo maar een volgzame fjord zoals de meeste van ons hebben dus ik denk dat je op dat moment erbij moet zijn om er een goed beeld van te krijgen.
Dus wel!Kalmiya schreef:Hij had echt niet pochend in zijn stal gestaan van "kijk mij eens gewonnen hebben"
Precies!Yfke-lover schreef: dus ik denk dat je op dat moment erbij moet zijn om er een goed beeld van te krijgen.
Zo is Gerrit dus wel!Kalmiya schreef:Ik geloof ook oprecht niet dat een paard in termen van "winnen" denkt als het hierop aan komt