CK Veeningen, KWPN

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Ivonne

CK Veeningen, KWPN

Bericht door Ivonne » di 20 jul 2010, 19:26

Vandaag met 4 veulens naar de cetrale keuring in Veeningen geweest.
Veulens en hun moeder liepen vanmorgen zo de vrachtwagen op, dus voor dag en dauw reden we richting Veeningen.

Fresco, die reservekampioen werd op de veulenkeuring, moest als 1e in de ring. Hij gaf een spetterende show weg. Tis ook echt een showbink. Zijn vader is Tango (een jonge Jazz).
Hij werd 2e in zijn groep, na heel lang voorop te hebben gelopen. Hij mocht mee lopen in het kampioenschap om he beste dressuur gefokte veulen, maar daar werd hij 4e ofzo. Volgens mij werd die van Zeewuster uit Westerbork hier kampioen.
Afbeelding

Toen Firmant, een zoon van Chello III. Hij werd 7e in zijn groep. Liet zich wel goed zien vond ik.
Afbeelding

Daarna Fanna, een dochter van de hengst Azteca. Zij werd ook 2e in haar groep en mocht meelopen om het kampioenschap. Zij werd 4e in deze rubriek om het beste spring gefokte veulen.
Afbeelding

Fanna was erg blij dat ze mee mocht doen om het kampioenslint :D Volgens mij staat Janna op de achtergrond te fotograferen. Was erg lastig fotograferen daar. De hele ring stond vol met planten en bloembakken en fotografen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en last but nog least Faranna. De half zus van Baranna. Zij is van de hengst Up to Date. Ze eindigde als 4e in haar groep. Ik vind dit de mooiste van de 4 die we mee hadden. Ze is niet modern genoeg, vrij grof. Maar dat is precies wat ik mooi vind :D
Afbeelding

Toen werd de boer/fokker waar ik werkte nog even in het zonnetje gezet. Hij werd gehuldigd omdat hij de fokker is van Ganna (mijn lievelingsmerrie die vorig jaar overleed aan koliek). Ganna is preferent geworden.
Afbeelding

Was een leuke dag, wel ontzettend warm. Wij zijn tevreden met het resultaat, ook al hoeven we niet naar de nationale kempioenschappen in Ermelo.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Tamara
Contacteer:

Re: CK Veeningen, KWPN

Bericht door Tamara » di 20 jul 2010, 19:31

blijf Firmant toch erg leuk vinden, knoepert van een dier!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
roos

Bericht door roos » di 20 jul 2010, 19:51

Firmant wat een mooi ding zeg...!
En Fanna is een boefje zo te zien en gewoon erg blij.

Leuke fotos heb je gemaakt Ivonne!
Mnr Zeewuster zal nu wel feestje vieren, ze gaan nu naar Ermelo begreep ik?
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 20 jul 2010, 19:57

ja, hij mag naar Ermelo!
Baranna 13-5-2006

Annemarie

Bericht door Annemarie » di 20 jul 2010, 20:18

Fanna is echt een leuk blij ding. Die ging gewoon vast haar eigen feestje vieren :+ . Was leuk om eens te zien hoe dit gaat. De veulens los bewegen is toch wel heel leuk om te zien.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » di 20 jul 2010, 20:22

Heerlijk dat die veulens daar los voorgesteld mogen worden he. Zo kan een veulen zich pas laten zien vind ik.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 20 jul 2010, 20:25

met z'n allen een verzoek indienen bij het fjordenstamboek. Maar dan wel alle andere deelnemers uit de ring. Dat sommige veulens zich niet laten vangen is onzin. Er is nog nooit een merrie zonder veulen naar huis gegaan hoor ;)
Baranna 13-5-2006

Charret

Bericht door Charret » di 20 jul 2010, 20:26

Bij de Friezen wordt het ook zo gedaan. Idd iedereen even op z'n beurt wachten en je krijgt de beste bewegers er zo uit.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 20 jul 2010, 20:35

Lovemischa schreef:met z'n allen een verzoek indienen bij het fjordenstamboek. Maar dan wel alle andere deelnemers uit de ring. Dat sommige veulens zich niet laten vangen is onzin. Er is nog nooit een merrie zonder veulen naar huis gegaan hoor ;)
Ik ben voor. De veulens laten zich dan veel beter zien, dan aan moeders vast. Ma loopt te hard of te zacht en ze moeten mee of ze willen of niet!
Afgelopen zondag hebben we de veulenkampioen mee naar huis mogen nemen bij de friezenkeuring in Helden Panningen. Dat heertje kon draven!! Even lekker rondkijken, wat galopperen, maar toen kwam er een drafje uit......!

Ik weet zeker dat er wat fjordenveulens zijn die dat ook kunnen laten zien! Plus het feit, dat het voor het publiek veel leuker is om naar te kijken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 20 jul 2010, 20:37

waarom zijn wij bij het fjordenstamboek dan nog zo ouderwets bezig? Dit levert hilarische momenten op, als veulens in rengalop op de jury afrennen, die verschrikt opzij stappen := Of veulens die al zo zelfstandig zijn en er hun eigen show van maken

Ik ben er ook van overtuigd dat ze zich veel beter laten zien.
Baranna 13-5-2006

roos

Bericht door roos » di 20 jul 2010, 20:41

Nou ik dus ook he....Om even voor mezelf te spreken. Mijn beide mannen lopen los veel beter en mooier als aan de hand.
Een verzoek indienen is helemaal niet zo'n slecht idee!

Doen ze dit overigens alleen bij de veulens of bij alle leeftijden?!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Megan

Bericht door Megan » di 20 jul 2010, 21:15

Wat zijn het toch mooie sierlijke veulens. Wat een lange benen ook. De veulens zo los tonen, dat zouden ze bij de fjorden idd ook moeten doen! Kun je met dat ze zich beter tonen en losser lopen, ook een beetje het karakter van zo'n veulen zien!
Mooi voor dat Aaltienus dat hij gehuldigd is. Hij en z'n broer stonden gisteren al helemaal te glimmen (en jullie maar hard werken). . maar ze zien er prachtig uit hoor!
Heb jij het nog droog gehouden? Was voor jou natuurlijk ook wel emotioneel. Hoe is het eigenlijk met het veulen van vorig jaar. Heeft hij die nog? Toen ik daar vorig jaar voor het eerst kwam voor hooi, was het net die week daarvoor gebeurd met Ganna. Aaltienus had de tranen in z'n ogen staan toe hij het erover had. Moet wel een heel bijzonder paard geweest zijn.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 21 jul 2010, 06:56

alleen de veulens gaan los Roos.

Megan, ik heb het drooggehouden. Ik zat op dat moment met Annemarie, Anita en Janna te praten,tot Aaltienus de ring in ging. Ik heb niet geluisterd naar het verhaaltje over Ganna, anders moest ik janken. Voor mij was ze héél bijzonder, en Aaltienus had ook wel ene band met haar hoor.

Ja, dat staan kijken terwijl wij vlechten....vraag me op zo'n dag wel eens af voor wie we nou eigenlijk bezig zijn, veel hulp heb je niet van Aaltienus. Maar gelukkig doen Silvia en en ik het al 22 jaar samen, dat vlechten, we zijn een goed op elkaar ingespeeld team :D Maar je bent wel afhankelijk van goede vasthouders, want vaststaan kennen ze niet.
Baranna 13-5-2006

Megan

Bericht door Megan » wo 21 jul 2010, 07:21

Ik denk dat je het vlechten beter aan jullie kan overlaten :+

Ik had ook wel willen helpen hoor! Ik wilde jullie niet storen in je werk. Soms heb je zo een eigen systeem en zit je niet te wachten op mensen die je misschien in de weg lopen. Vandaar dat ik ook maar stond te kijken ...
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 21 jul 2010, 09:02

ik vind die veulens los in de ring ook veel leuker, zo kunnen ze zichzelf echt laten zien
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 21 jul 2010, 09:20

Hihi ik sta idd op de achtergrond met de camera.
Voor kampioenschap ben ik toch maar even aan de andere kant gaan staan maar jeeh net zo lastig als Belgie met al die dingen in de ring.
Zo jammer want heb een paar zien gaan wow.....Heb van Fanna ook nog een steiger foto hihi, die maakte er echt een eigen feestje van.

Maar hier nog eentje die voor los tonen is in de ring bij de fjorden. Vorig jaar hebben ze dat in Vorden bij de kampioensveulens wel gedaan. Die van Ulinde heeft toen iedereen even weg geblazen, want jeeh wat kan dat diertje sjouwen. Maar was toen wel jammer dat floris niet mee mocht doen, want die kon het ook!
En die van Ulinde dit jaar is nog weer meer een geval apart als het om draven gaat.
En vangen gaat best snel hoor in een fuik.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 21 jul 2010, 10:00

heb je nog leuke foto's van "onze" paarden Janna? Idd erg lastig met al die poespas in de ring, lastig fotograferen
Baranna 13-5-2006

janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 21 jul 2010, 10:05

Lovemischa schreef:heb je nog leuke foto's van "onze" paarden Janna? Idd erg lastig met al die poespas in de ring, lastig fotograferen
Ben ze "nu" aan het uploaden. :P
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 21 jul 2010, 10:32

Ik heb me uitstekend vermaakt gistermorgen in Veeningen. Was een leuke en gezellige ochtend. Prachtig gezicht hoe die veulens los door de baan gaan. Ik ben bang dat, zeker zolang meneer Van Bon aan het roer staat, dit bij de Fjorden never nooit gaat gebeuren. Een gemiste kans vind ik. Het argument 'de meeste veulens laten zich niet meer pakken' slaat echt nergens op. De mensen die met veulens naar de keuring gaan hebben ze over het algemeen wel handmak en dan hoeft het echt niet zo'n probleem te zijn. Bovendien, de rubrieken zijn tegenwoordig toch niet meer zo groot dus ruimte voor een voorring moet niet zo lastig te vinden zijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 21 jul 2010, 12:48

dan wordt het misschien wel eens tijd voor een frisse wind bij het stamboek en tijd voor van Bon om op te stappen O:) Of zeg ik nu iets heel doms? Is zó ouderwets hoe dat allemaal gaat. Je bent toch op de keuring om de beste kant van je veulen te laten zien? Op deze manier lukt dat niet. Gemiste kans idd.
Baranna 13-5-2006

Plaats reactie