Het F-jes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Wanja

Re: Het F-jes topic deel 2!

Bericht door Wanja » vr 11 jun 2010, 18:48

Ben hier een tijdje niet geweest, maar de F'jes groeien goed zo te zien!
Feline gaat ook lekker, maar ze is op dit moment wel enorm overbouwd := , ik hoop dat het een beetje bij gaat trekken voor de keuring in augustus
En ze is doodsbang voor koeien :+ , maar ja die beesten doen soms ook wel heel erg raar als je er met je paard langs komt :))
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 11 jun 2010, 20:42

hier ook van die pinken in de wei die meerennen als je er langs gaat met paard. Lastig.

Wat Fatoush nou weer heeft???? Vanavond toen JW Baranna uit de wei haalde zag ik dat hij een snee op zijn hals had. Wel 5 cm lang. Het had ook gebloed en het was iets opgezet. Zet ik hem net op stal, zit er nóg een snee op zijn hals, Iets minder lang en minder diep..... Onder zijn rechteroog heeft hij ook een piepklein wondje en achter zijn linkeroog is het dik.... :? Lijkt wel of hij vast heeft gezeten, maar ik heb geen flauw idee waaraan? Hij heeft geen halster om. Morgen bij daglicht maar even goed de wei inspecteren. Baranna had na het longeren wel een deken op. Maar daar zitten de gespen allemaal aan de binnenkant, daar kan hij zich haast niet aan bezeerd hebben. En die ene snee had hij al voordat Baranna de deken op kreeg....snap er niks van
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Wanja

Bericht door Wanja » za 12 jun 2010, 00:21

Mss hebben ze lopen klieren met elkaar? Feline had vorige week ook schaafwonden aan de binnenkant van haar achterbeen aan de bovenkant. Ik vermoed dat ze elkaar hebben lopen jennen, zou ook niet kunnen bedenken hoe ze er anders aan gekomen is. Het blijven kinderen he :))
Anna

Bericht door Anna » za 12 jun 2010, 05:32

Hij staat lekker he zo met zijn vriendjes, ik moest hem wel zoeken hoor.

Liet de foto's ook zien aan een stalgenootje en zei meteen raakt hij niet hoefbevangen met zoveel gras? Ik zei haar dat in dit lange gras niet zoveel voedingsstoffen meer zit dan in kort vers gras, maar ze geloofde mij niet echt geloof ik :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » za 12 jun 2010, 05:55

Hij kan beter in lang gras staan dan in dat hele korte idd.

en jaarlingen worden niet zo snel bevangen dat het heb je eerder met paarden die ouder zijn dan een jaar of 2.

Hij doet het goed daar.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
wolkj

Bericht door wolkj » za 12 jun 2010, 10:40

Lovemischa schreef:hier ook van die pinken in de wei die meerennen als je er langs gaat met paard. Lastig.

Wat Fatoush nou weer heeft???? Vanavond toen JW Baranna uit de wei haalde zag ik dat hij een snee op zijn hals had. Wel 5 cm lang. Het had ook gebloed en het was iets opgezet. Zet ik hem net op stal, zit er nóg een snee op zijn hals, Iets minder lang en minder diep..... Onder zijn rechteroog heeft hij ook een piepklein wondje en achter zijn linkeroog is het dik.... :? Lijkt wel of hij vast heeft gezeten, maar ik heb geen flauw idee waaraan? Hij heeft geen halster om. Morgen bij daglicht maar even goed de wei inspecteren. Baranna had na het longeren wel een deken op. Maar daar zitten de gespen allemaal aan de binnenkant, daar kan hij zich haast niet aan bezeerd hebben. En die ene snee had hij al voordat Baranna de deken op kreeg....snap er niks van
Je hebt toevallig ook geen prikkeldraad? (misschien domme vraag maar zou zomaar kunnen)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Lindy

Bericht door Lindy » za 12 jun 2010, 14:54

Vorige week, 4 juni had ik de camera mee naar stal voor Quincy haar grote wasbeurt. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om Finn (en vriendjes) even op de foto te zetten:

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal op een rij:
Afbeelding

Zoals het hoort, bekkie aan de grond:
Afbeelding

Die blonde dame van me en hij gaan trouwens niet zo goed samen. Had een stukje samen gelopen, gehele tijd pisneidig kijken, oren in de nek, liep de hele tijd te stuiterballen. Op weg naar de wei begon Quincy te steigeren, sloeg helemaal nergens op, die heeft echt een Finn allergie.
Toen ik de dam net los had spurtte ze ervandoor, draden door de lucht, Finn in de knoop... Die was overigens niet onder de indruk, bleef gewoon staan en kon hem weer uit de knup halen.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Suzanne

Bericht door Suzanne » za 12 jun 2010, 15:24

ah die eerste foto :L

oeh dat was dus even zoals je niet wilt dat het gaat, fijn dat hij wel bleef staan!

ik heb zon zaaaaaaaaaaaaaalige dag gehad! ik heb een topic bij PP aangemaakt :D
Afbeelding
Wanja

Bericht door Wanja » za 12 jun 2010, 15:54

Leuke foto's!
Ze kunnen soms rare fratsen uithalen := , gelukkig bleef Finn rustig. Dat vind ik toch echt wel het grote voordeel van het karakter van de Fjord, met de gemiddelde KWPN'er had je op zo'n moment denk ik toch wel een probleem gehad (maar met sommige Fjorden ook).
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 12 jun 2010, 19:31

wolkj schreef:
Lovemischa schreef:hier ook van die pinken in de wei die meerennen als je er langs gaat met paard. Lastig.

Je hebt toevallig ook geen prikkeldraad? (misschien domme vraag maar zou zomaar kunnen)
nee, geen prikkeldraad...
Baranna 13-5-2006

Ootje

Bericht door Ootje » za 12 jun 2010, 20:19

Fugo heeft een mooi plekje zeg! Hij kan daar wel verstoppertje spelen in het hoge gras.

Finn ziet er goed uit. Jammer dat Quincy hem niet zo aardig vindt.

Beterschap voor Fatoush.

Fenna blijft braaf stilstaan in de wei als ik haar kom poetsen. De jaarling die erbij staat, vindt het heel interessant als ik kom. Vooral Fenna's poetskoffer wordt dan uitgebreid bekeken. Gelukkig kunnen ze het best vinden met elkaar, want Fenna kan bijna onder haar doorlopen. Zo groot is ze.
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 12 jun 2010, 20:33

Prachtig gezicht, Fugo in het hoge gras :D

Finn ziet er ook goed uit!

Jeetje wat een raar verhaal Ivonne :\ Kan me echt niet voorstellen hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen...hopelijk is het iets eenmaligs en is er straks niks meer van te zien :)

Finnea had het zwaar vandaag :+ Voordat ik er was, had Grietje Ezra uit het land gehaald en daar was ze het niet echt mee eens. Jammer dat ik de actie hebt gemist. Daarna moest ze er zelf nog uit en mee naar stal. Was ze het ook niet echt mee eens...morgen dus maar eens een kort heropvoedingscursusje doen :Y)

Hier vast twee fotootjes van vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

Morgen volgt er meer, mede mogelijk gemaakt door de familie koe: _O-
Afbeelding
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 12 jun 2010, 20:38

mooie kalfjes zeg!

Die 1e foto van Finnea :L draadje wegshoppen, prachtfoto! Ze ziet er goed uit Reinou!

Fatoush heeft best een dikke bult achter zijn linkeroog. JW heeft een wespennest ontdekt onder de golfplaten van de stal. Hij zal toch niet geprikt zijn? Bult is wel heel hard, voelt eerlijk gezegd niet als een wespensteek. Sneetjes helen mooi gelukkig en plekje onder zijn rechteroog valt gelukkig erg mee, zie je straks niks meer van.
Is het morgen echt al weer een week geleden dat ik ze geknipt heb....zucht...moet dus al bijna weer.....Ik mis je wel hoor Reinou ;)

Morgen even lekker tutten met de paarden.
Baranna 13-5-2006

Esther

Bericht door Esther » zo 13 jun 2010, 04:58

Fjella's kijk op het leven:

-Hardlopers zijn doodlopers.
-Wat vandaag niet lukt komt morgen wel.

Het is wel een dooie hoor af en toe..

We hebben vrijdag de paarden verweidt, moeten ze even over de weg, dus even een draadje opgehangen en over de weg gelaten..
Jeskim wist wat er ging beuren en stond vooraan, Flower en Digai kwamen er ook al snel bij staan, maar Fjella was nergens te zien.. Die stond nog achter de schuur, had niets door..

De drie vreetzakjes waren allang aan de overkant en na wat roepen moest ik Fjella maar even ophalen..
Ik zou net de hoek om, komt ze aangeslenterd.
Ze ziet de andere paarden aan de overkant en menig paard zou er snel heen draven.. Nee hoor.. Fjel, pomtiedom, lalalalaaa, sjokt echt naar het hek, waar ik dus alweer een poosje stond te wachten en stiefelt doodrustig de wei in.. Dooie.. hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » zo 13 jun 2010, 06:09

Fjellko doet het nog steeds goed volgende week gaat hij verhuizen naar een ander weiland of naar stal want hij moet nog worden gecastreerd ga maandag bellen voor een afspraak en dan wordt het een ruin en kunnen ook de andere merries lekker het land in.

Zal nog foto's maken als hij hengst is, zie er best tegen op of alles wel goed gaat het is toch een kleine operatie.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 13 jun 2010, 06:16

Arme Fatoush onder de bulten en schrammen :(:)
Soms vraag je je idd af hoe ze dat dan in vredesnaam voor elkaar krijgen he :=

Fjellko ook bijna zonder balletjes!

Fjella deelt Kobalt's kijk op het leven :+ :D

En Finnea krijgt een kort opfrissingscursusje :D

Soms vraag ik me af of dieren net als baby's van die soort regeldagen kunnen hebben.. Ik merk bij Kobalt echt soms van die dagen dat hij opeens erg hangerig/opstandig/moe is nl. :j En dan een week later is het weer over.
Afbeelding
Lindy

Bericht door Lindy » zo 13 jun 2010, 10:13

Het blijft leuk dat opgroeiende spul!
Finnea groeit ook hard hoor en al een behoorlijk volwassen uitstraling, vergeleken met haar is Finn echt nog baby,
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 13 jun 2010, 10:30

Finn is ook al mooi bijgetrokken na de winter. Hij wordt ook mooi glad. Jammer dat Quincy hem niet zo aardig vindt maar wie weet kmt dat nog goed tzt.

Mooie foto's weer van Finnea.

Wespennest maar snel verdelgen Ivonne, geeft alleen maar ellende die rot wespen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 13 jun 2010, 15:44

Lovemischa schreef:mooie kalfjes zeg!

Die 1e foto van Finnea :L draadje wegshoppen, prachtfoto! Ze ziet er goed uit Reinou!

Fatoush heeft best een dikke bult achter zijn linkeroog. JW heeft een wespennest ontdekt onder de golfplaten van de stal. Hij zal toch niet geprikt zijn? Bult is wel heel hard, voelt eerlijk gezegd niet als een wespensteek. Sneetjes helen mooi gelukkig en plekje onder zijn rechteroog valt gelukkig erg mee, zie je straks niks meer van.
Is het morgen echt al weer een week geleden dat ik ze geknipt heb....zucht...moet dus al bijna weer.....Ik mis je wel hoor Reinou ;)

Morgen even lekker tutten met de paarden.
Als ik goed heb zijn het echte Belgische witrikken! Je ziet ze niet veel, maar mooie beesten hoor. Vanochtend lagen ze weer vooraan, nu keken Ezra, Finnea en Fresia er niet meer van op. Went snel :)

Vond de 1e foto ook erg mooi gelukt. Lastig om te maken zeg...als ze al niet constant op m'n neus zit om aandacht te vragen, staat ze met haar hoofd aan de grond. Vind het zo schattig dat ze op deze foto haar mond vol gras heeft en haar oogjes dicht :L Echt Finnea, in d'r element met een wei vol gras ;)

Ze moeten Fatoush wel hebben zeg, of is ie stiekem toch een beetje lomp af en toe? Het is niet voor niets een fjord natuurlijk :+ Fijn dat de plekjes al wat wegtrekken. Sterkte met het wespennest, als ik ergens bang voor ben dan is het wel voor wespen :=
Haha is juist goed voor je dat je nu zelf moet knippen _O- Maar als ik met een paar weken jouw kant op kom, wil ik het best weer eens snoeien hoor. Geen probleem!

Dag 1 van de heropvoeding is prima gegaan trouwens. Had haar zo uit de wei en het eerste stukje liep ze netjes mee. Toen ging de rem er even op, maar had een zweepje mee. Onderweg naar stal een extra hoekje gelopen, om te testen hoe goed ze luisterde. Ze heeft nog wel wat spatjes af en toe, maar het was al een stuk beter dan gister. Met vaststaan gaf ze zich ook wat sneller gewonnen gelukkig. Alleen op de terugweg had ik mijn handen vol :+ Ach ik ben wel wat gewend...zolang ze iedere keer wat minder druk is en beter luistert, dan hoor je mij niet klagen. Verwacht ook niet dat ze strak naast me loopt, die tijd komt nog wel.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Wanja

Bericht door Wanja » zo 13 jun 2010, 15:46

Leuke foto's Reinou! Finnea ziet er goed uit :j
En wat heb jij die manen toch altijd netjes voor elkaar, zou willen dat ik dat kon bij mijn hyperactieve jaarling...
Gesloten