Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Bericht door Ziggy » di 08 jun 2010, 17:11

wowwwww wat een gaaf dier zeg, Samantha heeft een witte Main Coone, is Bijou ook zo groot?

En Beauty gaat gewoon heel netjes lopen met de wedstrijd :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvina

Bericht door Elvina » di 08 jun 2010, 18:06

Ehhmm in het asiel wil ze niet van de kast af komen zo overstuur is ze dus kon niet heel goed zien hoe groot ze is :P maar ze is prachtig! :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 08 jun 2010, 18:09

ja ze ziet er echt heel mooi uit, heeft ze trouwens medicatie voor die hartruis?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Anouska

Bericht door Anouska » di 08 jun 2010, 19:21

Wat is ze mooi Tessa!
Morgen een gesprek in het ZH over hoe een endoscopie gaat enzo. 25 Juni krijg ik de endoscopie.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 08 jun 2010, 19:22

dat duurt ook nog lang zeg Anouska :?

kristelhans

Bericht door kristelhans » di 08 jun 2010, 19:40

Mooie kat! Ben benieuwd of ze samen kunnen.. die van ons heeft ook een hartruisje maar geen medicatie..gaat prima..als ie onder het mes zou moeten wordt het misschien tricky met verdoving..laten we hopen dat dat niet hoeft haha.. Hij heeft ook al blaasgruis, echt een kneusje!

En je wedstrijd gaat vast goed joh!

Anouska, wat duurt dat lang! Ik heb ook onderzoeken gehad voor mijn darmen een paar jaar terug maar hoefde (net) geen endoscopie..dat was de volgende stap maar hoorde toen ook dat het zo lang kon duren...irritant man!

Ik heb net ook lekker gereden..zelfs 2 keer de hoefslag geraakt in galop whahah! En een kruisje gesprongen..braaaaf! Morgen weer..ben de galop echt aan het opvoeren deze week..elke rit, beide kanten en meerdere malen.. Zaterdag onze eerste westernles!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 08 jun 2010, 19:42

Iets minder dan 2 weken. Dan heb ik wedstrijd. Spannende dag dus!

Komt zaterdag vast goed Tessa, we gaan voor je duimen! :D
Wat een onwijs mooie poes en goed dat jullie haar uit het asiel halen! +:)+

Annalynn kom je dit weekend serieus in Zuidwolde??????? Dan moet je écht langskomen hoor! Daar staat Benthe ook! *o/*

Ja... gedoe met namen.. Ik weet er alles van ;) Benthe heet officieel Brigitte. Naar haar oma, die heet Brigitte II.
Brigitte vind ik echt niet uit te spreken, bovendien vind ik het echt niet mooi :=

Vandaag lekker gekeutelt met Benth, ik had de camera mee :+ Ik wilde ons filmen terwijl we kei serieus aan het werk gingen, maar dat wilde niet hoe ik het wilde, dus heb ik een enorm suf praat-filmpje opgenomen, echt hilarisch. Ik zal zo ff kijken of het post-baar is :P

Westernles Kristel? Mis ik iets???? Vertel!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Elvina

Bericht door Elvina » di 08 jun 2010, 19:43

Nee geen medicijnen. Ze konden het ook niet goed horen ivm teveel haar ;) M'n andere kat heeft ook blaagruis. Dus 2 kneuzige oude taarten bij elkaar :D

Dat duurt lang Anouska :S

Spannend, je eerste westernles!!
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 08 jun 2010, 19:51

Annalynn is dit weekend in Ommen..niet in Zuidwolde.

En ja..westernles..zie Dagboek...haha...

Wat is thee met melk en suiker toch heerlijk!
Bailey

Bericht door Bailey » di 08 jun 2010, 20:35

oh, stoer Kristel, westernles!
Grappig, waarschijnlijk krijg ik zaterdag ook mijn eerste 'officiele les' met Bailey (western dus) want ik heb eindelijk een instructrice gevonden die wel bij ons lijkt te passen. Ik hoop zo dat het klikt! Ik kwam via via bij haar en blijk haar ook nog eens van vroeger te kennen, al is dat wel heel lang geleden!

Marleen, ben benieuwd naar je praatfilmpje :P
Brigitte vind ik echt een mensennaam, dan vind ik hem wel leuk, maar voor een fjord vind ik Benthe ook leuker! Mijn nichtje heet trouwens ook Bente (zonder H dus)

Poeh, dat duurt nog lang zeg Anouska, daar zit je dan maar lekker mee :?

Wat leuk zeg, een nieuwe kat Tessa! Ik ben gek op Maine Coons, prachtige katten zijn het.

Ik heb een giga rotdag achter de rug, het komt er op neer dat ik nog een paar maanden langer over m'n studie ga doen. Het is echt heel zuur, heb me maanden over de kop gewerkt, bijna iedere nacht tot 3 of 4 uur snachts door, zelf een goed gevoel erover en dan dit... pfff... Ik zit er echt compleet doorheen en nu blijkt dat ik nog langer door moet. Dat is echt wel een domper hoor. Betekent ook dat ik niet mee kan doen aan de expositie, wat voor ons/mij echt heel belangrijk is.
Morgen ga ik in ieder geval heerlijk naar Bailey en echt genieten en zoveel mogelijk proberen te ontspannen. Daarna zien we wel verder.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 08 jun 2010, 21:24

Wat een rot nieuws Sterre :( ! Wat ongelooflijk *%&^! Zo hard mee bezig geweest en dan zulk nieuws. Balen man!!
Morgen inderdaad even de zinnen verzetten. Lekker klooien met Bailey. Hopen dat het zaterdag gaat klikken met je instructrice, zo ja dan heb je er vast een heleboel aan. Ik vind dat soms zó verhelderend, een instructeur aan de zijlijn!

Mijn praatfilmpje moet ik even uploaden nu geen zin meer in, hehe. Doe ik morgen wel.
Wél wat foto's!! *o/*

Hier word je toch spontaan verliefd op :=

Afbeelding
Afbeelding
heeeeeeel ver ingezoomd, ze stond echt aan de andere kant van het weiland :Y)

En toen lekker geborsteld, meeèen wat was dat vies!! (Ze staat echt kats scheef hier, met kont op hoger stuk en in de rust stand :Z )
Afbeelding

Afbeelding
Na het rijden. Mooi oog! :+:

Afbeelding
_/-o_

Afbeelding
hehe. Deze foto heeft wat info nodig ben ik bang ;)
Op Vlieland voeren we zo alle paarden. Er staan daar 20 paarden die 's middags allemaal muesli, biet e.d. krijgen. Maar allemaal een eigen portie en hoeveelheid.
Iets heeeel handigs op bedacht, emmer met een touwtje! Touwtje om de oren, neus in de emmer. Paard eet alleen uit eigen emmer, gooit niets op de grond (op Vlie staan ze allemaal op zand, dus kans op koliek als ze veel van de grond eten). Ideaal dus!
Dus dat heb ik voor Benthe ook maar bedacht, die gooit altijd de emmer om namelijk.
(Ze krijgt niet zoveel trouwens, buikje moet er juist af op het moment ;) )

Meer foto's en filmpjes morgen, ik zal een PP topic openen!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 09 jun 2010, 05:33

Sterre wat ongelovelijk balen zeg!
Marleen, nee ben niet in Zuidwolde, maar de volgende keer dat ik daar ben kom ik héél graag op bezoek om Benthe te bekijken en jou te ontmoeten!
Tessa wat een schattige kat, ik hoop dat het soepel gaat met je andere kat.

Gisteren Brass rondom beslagen. Voor ging helemaal super, geen verkeerde beweging te bekennen. Brave,brave pony! Jack stelde voor achter te bekappen en als dat goed ging direct te beslaan. Prima. Bekappen ging gewoon heel netjes maar na twee nagels in LA raakte Brass volledig in de stress. Het geluid van de hamer op het ijzer maakte haar echt dol
Ik voorzag haar van een constante stroom van kleine brokjes maar ze kreeg zoveel stress dat ze echt begon te bijten ipv te pakken. En na een poosje begon ze ook te slaan...Met veel hangen en wurgen het ijzer er toch onder gekregen, de smid heeft zelfs een aantal keren met een touw haar been opgetild om haar weer van het slaan af te brengen en zelf veilig te zijn.

Schaamde me rot tegen over hem en voelde me schuldig tegenover Brass omdat ze eigenlijk heel erg haar best deed.
Naya toen had ze 3 ijzers onder en moest er toch echt nog eentje. Wederom eerste twee nagels prima en toen begon het weer. Het lijkt wel of ze het slaan op het ijzers naar de takken toe enger vind. Dat het ijzer dan wat meer speling heeft en het meer doordreunt?
Na 3 nagels binnen en 1 buiten gestopt, ze bleef bijten en slaan, ze was zo bang... Donderdag de laatste twee nagels aan de buitenkant.

Jack vond Brass toch braaf want ze had de hele smidse met gemak kunnen afbreken en dat deed ze niet. Ook heeft ze hem niet geprobeerd te pletten oid. Hij vond ook dat ze absoluut niet mag slaan maar dat ze heel erg bang was en dat het straffen van een bang paard alleen maar averechts werkt.
Nu moet ik dus voor donderdagavond zelf oefenen zodat het hopelijk bij hem makkelijker gaat.

Al met al was Brass dus, stom genoeg, heel braaf want ondanks al haar stress hield ze haar kop er genoeg bij om zich niet los te rukken en er van tussen te gaan. Dat was haar echt wel gelukt als het echt geprobeerd had.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 09 jun 2010, 05:34

Marleen van die emmers ken ik ook (idd van de IJslanders :) )
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 09 jun 2010, 07:20

Oh Sterre wat verrot dat je nog langer bezig bent! Had het te maken met je onderzoek dat je laatst moest inleveren? Hoef je natuurlijk niet te vertellen als je het niet wil...

Marleen, wat een grappige foto, met die emmer! Beer staat ook op zand dus die gaat van de week even een zandkuurtje krijgen..just in case..

Annalynn, wat een avontuur! Maar inderdaad positief bekijken..ze is niet geflipt dus volgende keer gaat het vast weer wat beter!

Ik zit op mijn werk (nakijken) en de telefoon ging net..mijn zusje..of ik haar haar wilde invlechten voor een optreden straks omdat ze dat zelf niet kan..komt ze misschien op school straks hahaha, hoe grappig! Om half 11 heb ik een klas dus het moet voor die tijd..ben benieuwd..ik zei dat ze eerst zelf nog maar even moest pielen..
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 09 jun 2010, 07:57

zo he jullie hebben behoorlijk wat weg zitten kleppen :))

@Kristel: Gaaf hoor Beer into western :D

@Marleen: Benthe is zeker veel mooier dan Brigitte, dat is een mensennaam, heb ik overigens ook met Vera, ben er nu aan gewend, maar er in het begin vond ik het ook niet leuk en heb overwogen om die naam te veranderen. Goed idee trouwens van die emmer, zou voor Exel ook wat zijn, die loopt altijd te eten met als gevolg dat het eten overal en nergens ligt 8)7

@Tessa: ik heb hier ook een blaasgruis kater, kwestie van op het goede voer houden

@Sterre: dat is zeker vreselijk balen zeg van je studie, ik hoop dat je vandaag even alles van je af kan zetten als je bij Bailey bent.

@Annalynn: is Brass in het verleden mishandeld of heeft ze iets heel engs meegemaakt bij de smid? Wel goed dat ze zich niet los heeft getrokken in haar angst.

Anouska

Bericht door Anouska » wo 09 jun 2010, 08:35

Leuk zo'n westernles Kristel! Ik heb het 2 jaar geleden een keer gedaan. Wel ff wennen.

Brigitte roept ook niet makkelijk nee, Benthe is veel leuker. Zo heet Bjørn op papier Berend, zag mezelf dat ook niet roepen, hihihi. Leuke foto's ook.

Wat een rot nieuws Sterre! Ben je er zo druk mee bezig geweest, zoveel uren erin gestoken moet je er nog een paar maanden langer over doen, bah! :(:)

Respect dat jullie het voor elkaar gekregen hebben om Brass rondom te beslaan! Succes met oefenen en komt vast goed donderdag.

Leuk dat Sanne zo even op school komt en jij haar in gaat vlechten. Wou dat ik een zusje had.

Ik ga nu ff relaxen en dan naar ZH en op de terugweg naar Truus om Gio te bekijken. Vanavond even rijden als het lukt. Heb sinds gisteravond een allergie aanval, ik zie er niet uit! Dikke rode ogen, opgezette keel, loopneus en jeuk aan mijn gehemelte. Zo even nat washandje op mijn ogen leggen.

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 09 jun 2010, 08:46

Veel plezier hier in het ZH Anouska, kom je nog in de buurt van Ridderkerk?

Anouska

Bericht door Anouska » wo 09 jun 2010, 11:00

Bedoel ziekenhuis Claudia, niet zuid holland, hihihihi!

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 09 jun 2010, 11:10

Anouska schreef:Bedoel ziekenhuis Claudia, niet zuid holland, hihihihi!
oeps, tja dat heb je als je blij bent weer in je eigen provincie te zijn :o

zo eens even naar Jip en Janneke, allebei ff een wormenkuur, wel zo verstandig als ze met 5 anderen lopen en er geen mest geruimd wordt, maar gesleept :j En ik begin vandaag bij Exel maar eens met bijvoeding van bietenpulp ivm de keuring, krijgen we anders straks weer te horen dat ie te weinig bespiering heeft. Hij heeft wel bespiering, maar hij is gewoon wat slanker dan de gemiddelde fjord, net als Vera

Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 09 jun 2010, 12:35

Brass komt van SBB en is daar bekapt, twee keer per jaar, en heeft dat héél eng gevonden. Voor ging heel goed maar achteren vond ze dus héél eng, het beslaan dan het bekappen ging goed.

Ik heb daarnet even geoefend wat weer redelijk dramatisch was, ze wil wel voeten geven maar als ze denkt dat je er op gaat timmer gaat ze in de stress. Heb haar op een gegeven moment wel een knal gegeven toen ze niet alleen haar voet probeerde los te rukken maar ook op mij probeerde te springen. Dat accepteer ik natuurlijk niet! Stress of niet dat mag natuurlijk echt niet.
Op het laatst lukte het wel een beetje. Morgen voor mijn werk nog eens oefenen en dan hopen dat het donderdag lukt.
Plaats reactie