Nou, eindelijk is het dan bijna zover..onze auto willen we verkopen en dan willen we (ik en Beer

Nu mijn vraag..
De man heeft een bedrijf (KvK nummer) en werkt naast zijn vaste baan dus thuis als freelancer. Hij is dus een ZZP-er. Af en toe moet hij ook op pad en dan krijgt hij km vergoeding van de opdrachtgever van dat moment. We zouden graag een auto met grijs kenteken willen hebben want dat is natuurlijk met zo'n grote bak veeeuuuul goedkoper in de belasting! Maar nu kan ik nergens vinden wat de haken en ogen daar aan zijn m.b.t. privé-gebruik want als puntje bij paaltje komt gaan we de auto meer gebruiken voor privé (Beer) kilometers dan werk kilometers. Ik lees veel over bijtelling en zo maar dat geldt vaak voor nieuwe auto's. Wij kopen een oudere (geen belastingvrije)... Ik heb al op de site van de belastingdienst en allerlei ZZP fora en sites gekeken maar daar word ik ook niet echt wijzer van. (makkelijker kunnen ze het ook niet maken hahah)
Dus, is er iemand hier op FW die toevallig in dezelfde situatie zit als wij en ons wat verlichting kan brengen?
Groetjes Kristel (straks met E rijbewijs en een jeep!