Even reactie op alles in het algemeen:
Bij ons is het niet zo dat je een buitenrit maakt en je op de hoek van de straat een bospadje in gaat, en daar je buitenrit maakt in het bos, dan doel ik even op Tamara, zulke uitrij mogelijkheden hebben wij hier gewoon niet. Wij rijden hier in de polder voornamelijk op de weg, bermen zijn vaak kapot gereden door tractoren een en al hobbel de bobbel waar menig paard alleen maar op zn giegel gaat. De goede stukken pik ik eruit en daar lopen we ook in maar grotendeels moeten we hier helaas toch over de weg.... Draven op de weg doe ik niet, zeker niet zonder ijzers!
Wat betreft het schrapen, elke keer weer wordt Dakota gecorrigeerd, het is echt niet zo dat ik hem dat laat doen
Mijn stem verheffen en een pets onder zn pens wil even helpen, maar vervolgens gaat hij weer verder, Dakota is (en geloof me!!) echt niet snel onder de indruk van iets, al helemaal niet van een pets of een grote mond, meestal moet ik echt zoooo vreselijk boos worden dat hij wel even wakker wordt maar dat helpt echter niet voor lang.
Schrapen doet hij ook in de bak, in de wei, in zn stal, en als ik met hem bezig ben, dus kan moeilijk 24 uur per dag bij hem gaan zitten om het hem zo mogelijk af te leren.
Ik wil hem het liefst natuulijk helemaal niet op ijzers, maar mijn smid en ik hebben de laatste keer gezegd, we kijken het even aan. Dakota wordt netjes om de 6-8 weken bekapt en ik ben heel zuinig op zn hoeven. Doel is om meer buiten te rijden dan in de bak, zeker deze zomer, aangezien ik hem gewoon eerst rechtuit wil rijden, zodat hij zich sterker kan maken in zijn lichaam. Als ik 3 buitenritjes doe per week vrees ik dat zijn hoeven dat niet gaan redden in combinatie met zijn schraapgedrag.