Wat is er mis met het gezond en heel houden van een paar voeten als die door wat voor omstandigheden dan ook zouden slijten?
Dreeke schreef:Ja hij schraapt echt erg, soms zijn zn hoeven bijna vierkant.
Heb net de smid gebeld en besloten hem alleen voor op ijzers te doen.
Hier ben ik het echt niet mee eensDreeke schreef:
En ik denk niet dat ijzers onmisbaar zijn voor buitenrijden, het is zo
Mag jij het die van mij komen afleren.Ik daar echt alles aan gedaan.lientje schreef:ik ga mee met viv in de oorzaak aanpassen, maar naar mijn idee kan het beiden. Je kunt hem nu beslaan, maar dat gedrag krijg je vaak wel afgeleerd, heb nu een pensionpaard die het al 16 jaar liep te doen en die flikt het ook niet meer hoor. KWestie van mega consequent zijn inderdaad, ik geloof niet in niet kunnen afleren, schrapen is een ondeugd en geen panische paniekreactie waar je vaak niets aan kunt veranderen.
Succes ermee
Ik vind er niks mis mee om een paard op ijzers te zetten, maar ik zou dat nooit 'zo maar' doen omdat het voor een paard uiteindelijk toch niet natuurlijk is om ijzers onder de hoeven te hebben (en nee, ik ben geen NH freak)Krista schreef:Ik snap al dat anti-ijzer gedoe niet zo eigenlijk![]()
Wat is er mis met het gezond en heel houden van een paar voeten als die door wat voor omstandigheden dan ook zouden slijten?
rowenna schreef:Heb je wel eens geprobeert om op het moment dat hij gaat schrapen even met een plantenspuit te spuiten op zijn hoofd, helpt bij Udo wel.
Udo's hoeven zijn ook een ramp die brokkelen al af als je er naar kijkt.
2 weken geleden is de smid geweest en nu kan hij weer komen, zit er dus ook aan te denken weer ijzers onder te doen, maar ben er niet blij mee, want hoeven worden er niet beter van als er ijzers onder gaan en voor de benen van je paard is het het ook niet al te best want ze hebben geen schokdemping meer, ze gaan de voeten ook verkeerd neer zetten omdat ze geen gevoel meer in de voeten hebben.
Dus als het alleen voor schrapen is zou ik voor een andere optie kiezen, je kan bijv ook een rubber mat in je stal leggen.
En voor het buiten rijden hoeft het ook niet echt, want je kunt toch in de berm rijden.
Denk er goed over na, want je kunt de hoeven en benen echt mee verpesten, zeker bij zo'n jong paard.