Van vier naar drie...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Van vier naar drie...

Bericht door Reinou » di 13 apr 2010, 10:54

Al sinds ik bij Anne en Liesbeth kom (september 2006) hebben ze het er al over dat ze graag minder paarden willen. Zo ging Cajra in 2007 naar Denise, maar ondertussen was Damaris er al bijgekomen en daarna zat er niet zoveel vaart meer in. Douwina en ik vonden dat niet zo erg, maar Liesbeth wel :D Hun dochter woont met haar gezin in Duitsland en Liesbeth zou daar graag vaker en langer heen willen, maar Anne wil dat nooit vanwege de paarden. Minder paarden zou dat een stuk makkelijker maken.

In augustus vorig jaar werd dan ook besloten Damaris te koop te zetten. De verkoop ging niet zo vlot als gehoopt, maar uiteindelijk vertrok ze eind februari naar Duitsland. Anne had het er toch wel moeilijk mee, ze was natuurlijk bij hem geboren en nu ging ze ineens wel heel ver weg. Maar na een paar dagen merkte hij al dat het een stuk makkelijker was. Iets minder mest, iets minder voer, en de paarden hadden natuurlijk iets meer ruimte. Al gauw gaf Anne aan dat er misschien nog een de verkoop in moest. Maar welke dan...Woudina was voor mij geen optie, Yli voor Douwina niet en Karlien hebben ze al 16 jaar. Dus dan zou het Annelisa worden. Een ontzettend leuke merrie, maar ik zou met haar nooit de band krijgen die ik met Woudina wel heb, dus dan moet je keuzes maken... We besloten toen dat we Annelisa pas in het begin van de zomer te koop aan zouden bieden, als ze wat mooier in conditie was.

Toen ik laatst op FW een topic van iemand zag die op zoek was naar een fjord, besloot ik toch maar te PB-en en toen ging het opeens erg hard... Vooraf 'gewaarschuwd' voor Annelisa’s brave karakter :D en gelukkig bleek dat precies te zijn waar ze naar op zoek was. Afgelopen zondag is ze wezen kijken. Annelisa gedroeg zich als altijd, blij met alle aandacht die ze kreeg en heerlijk rustig. Heb net begrepen dat de koop gesloten is, dus dat betekent dat binnenkort weer een fjord minder in de wei hebben lopen...

Heel erg dubbel, maar ik verwacht dat Annelisa het erg naar haar zin zal hebben op haar nieuwe plekje. Ze zal half mei pas verhuizen, dus dat geeft ons nog even de tijd om aan het idee te wennen en rustig afscheid van haar te nemen.

Ik neem aan dat haar nieuwe eigenaresse zich snel in dit topic zal melden :D Heel veel plezier met je nieuwe topper!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Evy
Contacteer:

Re: Van vier naar drie...

Bericht door Evy » di 13 apr 2010, 11:01

Zo jeetje, dat is idd erg snel gegaan.
Ik snap je gevoelens, bij ons gaat dat precies hetzelfde.
Wel fijn dat Anne rekening houdt met jullie, dat hij niet jullie lievelingen te koop zet. :)
Ben benieuwd wie Annelisa heeft gekocht, hopelijk krijgt ze een fijn huisje!
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » di 13 apr 2010, 11:07

Dat krimpt wel in zo inderdaad.
Jammer zeg, zal best moeilijk zijn...
Wel fijn dat Annelisa weer een goed plekje krijgt, het is zo'n lief paard!
Sterkte ermee!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
nina1993

Bericht door nina1993 » di 13 apr 2010, 11:08

Ik had het al begrepen en vind het helemaal super. Ze heeft er een brave, kwaliteitsvolle merrie bij en hopelijk een waardige opvolger.

Een goed huisje krijgt ze zeker!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » di 13 apr 2010, 11:13

Oke dat krimpt idd in. maar wel beter toch. Elk paard z'n aandacht. Iedereen ook wat meer tijd voor zichzelf.

Ik denk zomaar dat ze naar 'foss' hier op FW is gegaan maar kan er helemaal naast zitten natuurlijk.... ben benieuwd
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Lolly

Bericht door Lolly » di 13 apr 2010, 11:20

Zo zie je maar zo heb je zomaar twee paarden minder.
Maar word wel rustig zo of niet?
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 13 apr 2010, 11:38

Ik kan me er voor mezelf op dit moment helemaal niets bij voorstellen om te minderen. Hier worden het er juist steeds meer, hahaha.
Maar als dit voor jullie allemaal goed voelt dan moet je het gewoon doen. Ben wel heel benieuwd waar Annelisa naar toe gaat en of we haar kunnen blijven volgen. een FW paardje dat verkocht wordt voelt denk ik voor de FW-leden ook een beetje als afscheid.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » di 13 apr 2010, 11:42

Zo dat is snel gegaan. Ik snap het ook wel. Het is waar ik ook regelmatig tegen aan zit te hikken. We hebben er eigenlijk te veel, maar ja welke moet dan weg?
Gelukkig staat het spul weer buiten, dus dan valt het allemaal wel weer mee.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 13 apr 2010, 12:16

nina1993 schreef:Ik had het al begrepen en vind het helemaal super. Ze heeft er een brave, kwaliteitsvolle merrie bij en hopelijk een waardige opvolger.

Een goed huisje krijgt ze zeker!
Ik weet geloof ik genoeg ;) ze mag gup achterna.
Geluk is de vrucht van intens werk
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 13 apr 2010, 13:09

oh datte,haha, dat begreep ik al van Ivonne. fijn, een nieuw huisje! En bij een ''bekende''?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Esther

Bericht door Esther » di 13 apr 2010, 14:34

Ik dacht ook al meteen aan dezelfde als de rest frue denk/suggereerd, hihi.. Moet die persoon dan wel zijn he, hihi..

Maar als ze wat willen minderen, of de groep deze maat willen laten behouden, waarom wordt er dan nog mee gefokt? Vooral als je het afscheid zo moeilijk vindt..
Al heeft Karlien wel bewezen dat ze goed bloed door geeft, dus dat snap ik dan wel weer..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » di 13 apr 2010, 15:40

Hier meld zich de gelukkige nieuwe eigenaar van een hele mooie en vooral lieve merrie ben er erg gelukkig mee het is precies het paard wat ik zocht.
Toen we zondag kwamen kijken en ik haar zag was ik op slag verliefd de uitstraling en haar lieve neusje ze zocht gelijk contact en ging niet meer bij mij vandaan dus dat zat wel goed.
Het was liefde op het eerste gezicht, kan niet wachten tot we haar gaan ophalen het was zondag een lange reis maar zeker de moeite waard.

Van de zomer mag ze mee naar de keuring in Wijk bij Duurstede en als het lukt een B-proefje want ik zou het erg leuk vinden als ze Model gaat worden.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 13 apr 2010, 15:42

Fijn dat ze via FW een nieuw huisje heeft kunnen vinden. Daar gaan we dus zeker nog wat van horen. Super!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » di 13 apr 2010, 15:53

Fijn dat ze een goed tehuis heeft gevonden en Foss jij gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
grietsje

Bericht door grietsje » di 13 apr 2010, 16:05

Fijn dat Annelisa een goed huisje heeft gevonden en ook super voor jouw Karin!
Gefeliciteerd en ook veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 13 apr 2010, 16:30

Hé wat leuk, gefeliciteerd met de nieuwe leuke Fjord en...pfoe, ik dacht effe.... toch niet Karlien he? :=
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 13 apr 2010, 16:34

Een aantal FW-ers heeft idd. goed opgelet :D

Het is wel een hele overgang voor ons, vorig jaar nog 5 en nu opeens maar 3... Maar Anne en Liesbeth worden natuurlijk ook ouder en in de winter is het gewoon veel werk. Daarnaast hebben Douwina en ik er ook de tijd niet voor, oudere paarden vragen toch iets meer aandacht dan het jonge spul. Dus dan is dit de beste oplossing. Vooral als je er iemand anders heel gelukkig mee maakt :D

Wijk valt als het goed is in mijn vakantie Karin, dus dan ben ik er ook bij! Lijkt me leuk! Als ze het vergelijkbaar doet als in Onstwedde 2 jaar terug, dan wordt het een hele leuke dag ;)

@ Esther: kan me heel goed voorstellen dat je je nu afvraagt waarom Anne nog door wil met fokken. Anne heeft een stel hele goede merries staan en wij denken dat de nakomelingen zeker iets voor de fokkerij kunnen betekenen. De veulens die er nu zullen komen zullen dan waarschijnlijk ook voor de verkoop zijn, maar ik twijfel er niet aan dat daar een markt voor is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er gedrochten uit komen, maar misschien denk ik wel te optimistisch :+
Esther

Bericht door Esther » di 13 apr 2010, 16:39

Wat ik al zei, Karlien heeft zich natuurlijk wel bewezen, dus snap heel goed dat jullie daarmee verder willen fokken.. Woudina en Ylirjana zijn zelf natuurlijk mooie dieren, eens kijken of ze dat verder gaan doorgeven..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anouska

Bericht door Anouska » di 13 apr 2010, 17:22

Dat is wel even wennen straks een paard minder. Begrijp het wel van Anne. Ik wens Karin alvast heel veel plezier met haar!
Yoline schreef:De veulens die er nu zullen komen zullen dan waarschijnlijk ook voor de verkoop zijn, maar ik twijfel er niet aan dat daar een markt voor is.
Wie is er nog meer dragend behalve Woudina?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 13 apr 2010, 17:23

Oh ik had het alvast over volgend jaar :D We beginnen eerder met dekken dan dat we dit jaar een veulen krijgen, dus dat is soms een beetje verwarrend...plan is dat Yli en Karlien dit jaar gedekt gaan worden. Woudina krijgt straks een jaartje rust.
Plaats reactie