meerkamp midden nl

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Ilonka

Re: meerkamp midden nl

Bericht door Ilonka » vr 19 mar 2010, 22:50

Fjordsport heb ik niet, telt klasse IV endurance ook :P
Grapje, omdat je op trens moet rijden doe ik sowieso niet mee.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 20 mar 2010, 08:11

Sjolvir schreef:En voor de B springklasse heb je ook B dressuur nodig.. van fjordemort.

Oke, wie willen er mee doen met een FW clubje en wie hebben er iets van die ellendige diploma's???

Ik wil op zich wel mee doen (mits Sjol oke, en ik mag ook bij Fjovrili meedoen) heb B dressuur..
(springen zou ik dan nog moeten gaan halen, in de zomer, als Sjol echt oke is. En ik wil eigenlijk behalve
die B springen diploma verder niet meer springen met Sjol, dus wie heeft B springen!!!???)

Nog meer liefhebbers
Daar liepen wij ook al tegen aan idd.
Nu hebben wij 3 paarden waarvan 1 een AA, 1 een A en 1 en B certificaat zadelproef heeft.
WIj hebben even aan Van Bon gevraagd of dat ook voldoende is...
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 20 mar 2010, 12:16

rocky&moby schreef:Zie het boekje en de site, daar staat van alles over het jubileum maar met een veulen aan de voet is dat niet zo makkelijk misschien.
was t zo moeilijk om '7 augustus' neer te zetten?! :P

maar dat is idd te snel voor uniek :j

als het later was geweest was het geen probleem geweest, toen ze dj had zijn we ook op ponykamp geweest waar ze 2 x per een flinke rit ging maken en dj gewoon op stal bleef
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Viv

Bericht door Viv » zo 21 mar 2010, 10:23

rocky&moby schreef:mijn gewest is niet zo groot en een vrij vaste groep, dat is ook de reden dat ik er mee gestopt ben toen. Vanuit het vorige jubileum is er vanuit mijn gewest ook geen initatief geweest.

Niet iedereen is ook lid van een gewest dus wie weet kunnen we een leuk clubje vormen.
Je bent altijd lid van een gewest (automatisch) en jij valt toch onder Oost, nou die zijn behoorlijk actief hoor. Ik weet niet of er losse groepen mee mogen doen, moet je evn bij het stamboek navragen. Gezien de beperkte tijd denk ik van niet eigenlijk.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 22 mar 2010, 08:24

ik heb besloten alleen aan de rit mee te doen. Echt weer het stamboek om er weer certificaten en dergelijk aantehangen, zoiets gaat toch om een leuke dag voor iedereen?
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 22 mar 2010, 09:14

Dat lijkt mij ook.
Ik heb zelf geen certificaten maar ik heb denk ik wel bewezen dat ik mijn paard(end) de baas kan. Heb wedstrijden gereden waar je over landingsbanen van vliegvelden reed, waar je rivieren in moest (springen), waar je over hele smalle bruggetjes moest, waar je dingen tegen kwam die je normaal niet in het bos tegen komt. Maar B springen, nee dat heb ik niet.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 22 mar 2010, 09:43

Ik denk dat ze dat doen om de veiligheid enigzins te kunnen waarborgen.
Als je een diploma gehaald hebt, kunnen ze iig zien dat je aan een basisvoorwaarde voldoet. Anders moeten ze weer mensen gaan screenen en dat is organisatorisch denk ik heel moeilijk.

Er worden nog fjordsportproeven gehouden deze zomer voor het jubileum, als je het leuk lijkt heb je nog kansen!
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 22 mar 2010, 10:22

Dat snap ik wel Yvette, maar het is jammer dat ze maar naar één iets kijken. B springen, alsof dat echt wat zegt...
Neuh fjordsportproeven lijken me niet echt wat als ik eerlijk ben. Ik ben gewoon een bosruiter en daar kom ik de nodige dingen (inclusief hindernissen wel tegen).
Ik kom wel gewoon bij de meerkamp kijken. :)
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » ma 22 mar 2010, 11:00

Maar er staat toch niet bij dat die combinaties startgerechtigd moeten zijn in de B springen van FJORDSPORT. Zoals ik het lees kan het net zo goed bij de KNHS zijn..
En B springen startgerechtigd bij de KNHS ben je als je al eerder een paardachtige in het springen uitgebracht hebt en anders als je met betreffende paard minimaal 1 wp in de B dressuur hebt.
Wel een beetje l*llig voor iedereen die niet echt van proefjes rijden houdt..
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 22 mar 2010, 11:34

Ilonka schreef:Dat lijkt mij ook.
Ik heb zelf geen certificaten maar ik heb denk ik wel bewezen dat ik mijn paard(end) de baas kan. Heb wedstrijden gereden waar je over landingsbanen van vliegvelden reed, waar je rivieren in moest (springen), waar je over hele smalle bruggetjes moest, waar je dingen tegen kwam die je normaal niet in het bos tegen komt. Maar B springen, nee dat heb ik niet.
Same here.. ik heb geen certificaten :=

Dus ga nu even twijfelen, ga er is achteraan, want ik doe wel mee via Fjovrilli.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ukie
Contacteer:

Bericht door Ukie » ma 22 mar 2010, 11:43

Maar niet iedereen uit de groep heeft diploma's nodig.
Drie mensen moeten B springen hebben.
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 22 mar 2010, 11:54

Ukie schreef:Maar niet iedereen uit de groep heeft diploma's nodig.
Maar zou een B certificaat zadelproef ook genoeg zijn?
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ukie
Contacteer:

Bericht door Ukie » ma 22 mar 2010, 11:55

Nicole schreef:
Ukie schreef:Maar niet iedereen uit de groep heeft diploma's nodig.
Maar zou een B certificaat zadelproef ook genoeg zijn?
Dat weet ik niet, dan moet je even mailen naar het stamboek :j
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 22 mar 2010, 18:09

@ Ilonka: ik snap dat een springproef niet alles zegt. Maar als je graag het onderdeel springen mee wilt doen, kan ik me goed voorstellen dat ze het diploma vragen, dat sluit dan het beste aan denk ik bij hetgeen ze willen zien.
En zo'n proefje rijden is soms best leuk hoor, zeker als het een makkie is voor jou en je paard :D

ABOP zou niet afdoende zijn, wel B-dressuur en B-springen.
Het is niet verplicht dat je B-springen gehaald moet hebben, heb je een team van max. 8 personen dan hebben 3 mensen B-springen nodig (omdat er drie mensen nodig zijn voor de springwedstrijd).
Op de site van het stamboek staan alle reglementen van de meerkamp.

http://jubileum.thier.org/meerkamp_reglement.pdf

Hebben jullie ook gelezen dat de meerkamp dit keer iets anders is?
De meerkamp is o.a. verandert met menvaardigheid, zodat ook de menners mee kunnen doen :)
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 22 mar 2010, 19:31

Betekend dat dan ook dat de mensen met het B springen diploma de enigen zijn die de spring onderdelen mogen doen?
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 22 mar 2010, 19:45

Ilonka schreef:Betekend dat dan ook dat de mensen met het B springen diploma de enigen zijn die de spring onderdelen mogen doen?
Idd ?
Dus dan zou ik niet mee mogen doen met Fjordy ? ;(
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 22 mar 2010, 22:17

Ik heb de regelementen net nog eens doorgenomen en zie het nergens expliciet staan, dus dat is een goeie vraag.

11 juli op de keuring in Sevenum wordt iig ook fjordsport diploma gereden, zowel dressuur als springen. (Al zijn er ook keuringen op kleinere afstand voor jou met fjordsport denk ik). Maar is natuurlijk wel kei gezellig :D
foss

Bericht door foss » di 23 mar 2010, 06:30

Ik zit er ook wel over na te denken ommee te doen maar wilook wel de afstandsrit rijden en weet niet of dit te combineren is of dat het teveel wordt voor de paarden.
Mijn fjord heeft wel de diploma's ooit gehaald met mij maar ben zelf niet zo'n held meer mag er ook iemand anders mee springen gaat het het om de persoon met de diploma.

Ik begrijp het wel maar best raar ik heb alles maar ben niet meer zo'n held,maar wie weet we hebben nog tijdomte oefenen en komt het goed.

Zijn er al team's compleet?
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » di 23 mar 2010, 08:44

Yvette_Minouk schreef:Ik denk dat ze dat doen om de veiligheid enigzins te kunnen waarborgen.
Als je een diploma gehaald hebt, kunnen ze iig zien dat je aan een basisvoorwaarde voldoet. Anders moeten ze weer mensen gaan screenen en dat is organisatorisch denk ik heel moeilijk.

Er worden nog fjordsportproeven gehouden deze zomer voor het jubileum, als je het leuk lijkt heb je nog kansen!
Opzich logisch maar kan ej rijden als je de super dressuur en springproef van het stamboek hebt gehaald?

mij toen nog 8 jarige groene rocky vloog de proef door en haal het met vlag en wimpel terwijl ik wel kon janken zo slecht. geen rem te vinden niks, toch geslaagd?!
Jilly

Bericht door Jilly » di 23 mar 2010, 14:12

foss schreef:Ik zit er ook wel over na te denken ommee te doen maar wilook wel de afstandsrit rijden en weet niet of dit te combineren is of dat het teveel wordt voor de paarden.
Ik denk idd dat het dan allemaal wat veel wordt op 1 dag.

Wij zouden het liefst ook aan alles meedoen, maar gaan toch keuzes moeten maken denk ik. Zou heel graag een rit over de Veluwe maken, maar de rest is ook zo leuk...
Denk dat we onze chauffeur mss toch maar moeten overhalen om de zondag er ook nog achteraan te plakken en een overnachtingsplaatjes voor ons en de paarden moeten vinden zodat we op zondag een rit kunnen maken.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Plaats reactie