Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Eros

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door Eros » ma 08 feb 2010, 22:58

Hahaha, geweldig die verhalen. Ik vraag me toch wel af wanneer Eros gaat beginnen? O:)
Eros (klopt het gauw af) is nog niet zo erg als Elvis.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 09 feb 2010, 09:55

Ik heb gisteren voor t eerst 5 minuten mogen stappen met Jack O:)

Ik heel fier en blij dat we ein-de-lijk mochten stappen...nou ja...toen we de eerste 20m gestapt hadden was dat al n pak minder...wat was hij ondeugend!!
We moeten dus op de harde grond stappen en omdat het al donker is, kan ik niet anders dan in het stallengebouw zelf stappen, want buiten zie je geen hand voor ogen. maar we gingen dus de andere kant uit dan hoe we normaal gaan naar de poetsplaats: nou dat vond meneer geweldig!! ...nou..hij 'draafde' al direct ipv te stappen. Opt einde van de gang stopte hij plots en draaide n paar keer rond me. Dan de tweede gang staan er heel wat zure paarden die naar hem wilde bijten daar schrok hij dan van, kan hij natuurlijk niet aan doen, maar dan hing ik er echt achter aan...maar opt eind van de tweede gang bleef hij gewoon staan...een stuk wortel genomen en hem gelokt om mee te komen, maar dat wilde hij niet. Uiteindelijk sloeg zn motor dan trug aan en stapte hij even verder, om vervolgens terug in draf te gaan, en dan als we de kleine paddock passeerden richting paddock te gaan trekken en mij mee te sleuren...dan ging hij weer stilstaan, weer niet verder te krijgen,...

Van die 5 minuten heeft hij pakweg 1 minuut fatsoenlijk gestapt...de rest stilgestaan, gedraafd...kortom ondeugend geweest.
Ik weet echt niet hoe ik het dan correct moet oplossen: Als hij zo koppig gaat stilstaan is het volgens mij omdat er volgens hem dan iets gaat volgen wat hij niet graag doet. Het was altijd bijna als we zijn stal passeerden. Hij wilde zo'n signaal geven van ik wil niet in mn stal. Doet hij ook om in de wasplaats te gaan. Vlak voor de wasplaats gaan stilstaan. Ik laat het touw dan doorhangen en moedig hem met mn stem aan om verder te wandelen. Dan beloon ik hem als hij flink tot bij mij komt. Met de wasplaats lukt dat aardig snel. Maar gisteren met het wandelen was er echt geen beweging in te krijgen. Hij staat daar en zelfs lokken met voedsel heeft geen effect...Als je jezelf dan boos maakt door hem een tik op zn kont te verkopen, daar is hij niet van onder de indruk. Druk op het halstertouw heeft het omgekeerde effect.
Iemand tips? Want zo ga ik niet kunnen stappen natuurlijk...En het is echt koppigheid en uitproberen...want hij heeft dit vroeger, tot voor enkele maanden, nooit gedaan. Was altijd heel erg flink met het wandelen. Zelfs op straat ging dit prima!

Maar als ik het lees zijn al de jaarlingen hier vaak wel ns flink ondeugend... := Zal de leeftijd misschien wel zijn!?
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 09 feb 2010, 10:47

O ja, das waar ook Esther, de papa is een welsh, vandaar die mooie benen, hihi!

Eachann en Ewald zijn op het moment eigenlijk heel erg lief, nu kijk ik vanaf de zijlijn, maar voor Yvonne en Nico hebben ze heel veel respect.

Haha, maar soms zet Sterre (mijn zusje) ze binnen en buiten, die doet er verder niets mee, dus gaan ze uittesten. Zo dus ook eergister, Ewald had ze al buiten, die liep mak aan het touwtje mee, toen Eachann, ze dacht, ik doe het net als Nico, gewoon met een slap touwtje, en naast me blijven lopen. Nou dat ging dus goed, en inene draait ie zijn hoofd, en beet haar in haar hand, ze heeft hem natuurlijk een rotklap verkocht, maar ooooo wat een draak, ze weten precies bij wie ze wel en niet wat kunnen flikken, de draken.
Ik zal straks ook wel weer in de hoe-ver-kan-ik-bij-haar-gaan fase komen, haha..

Hihi Chuncy, ik denk dat het inderdaad ook de leeftijd is, de E-tjes gaan stout!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 09 feb 2010, 11:47

Ik heb ons E'tje al een tijdje niet meer gezien. De kinders willen graag mee gaan kijken en daar is het nu echt te koud voor!! Mijn schoonpa waait het zo over al die weilanden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Eros

Bericht door Eros » di 09 feb 2010, 12:22

Wat een onduigende verhalen allemaal.

Hier is het weer wit..... Niet heel erg, maar blijft toch wel liggen.. Grrr.

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » di 09 feb 2010, 12:45

Ach praat me er niet van...Hier is zelfs de visite niet veilig.
Vorige week had Elvis een jongetje aan ze capuchon beet,en gewoon vast blijven houden _-:( .Zag het van een afstandje omdat ik zelf bezig was.Achtervolgen is ook een leuk spelletje en nu krijgen we fase duwen,trekken en met je kop gooien.

En ja nanc gister was ik hem goed zat ;) Ik wilde manen gaan knippen maar had al snel door dat mijn bui daar niet geschikt voor was,en die van hem ook niet.
En hij weet het wel want 9 van de 10 keer mep ik mis omdat hij al gevlogen is voordat de straf nadert.
Deugnietje }-)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » di 09 feb 2010, 12:49

Elvis schreef: En hij weet het wel want 9 van de 10 keer mep ik mis omdat hij al gevlogen is voordat de straf nadert.
Deugnietje }-)
:= Dit komt mij ook heel bekend voor.
Eros heeft op dit moment inderdaad wel een fase van kop schudden en deelt graag kopstoten uit. 8)7

Ik ga nu richting Eros, ben heel benieuwd hoe hij is. :wave:

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 09 feb 2010, 18:11

Hahaha die Dees! Nou ik heb hem morgen weer op mn dak ben ik bang. Desire is er niet dan. Al zal het wel schelen dat ze vandaag ff lekker het land opgegaan zijn. Het was lekker hard dus ze konden lekker uit hun dakkie gaan.

Ben benieuwd aanstaande vrijdag, dan komt de hoefsmid hoop dat Ellie zich gedragen kan hihi. Maar ik zei al tegen Dees ik gooi ze mooi ff het land op voor de hoefsmid komt :)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 09 feb 2010, 18:37

Eros is er vroeg bij voor de tandarts zeg, Ekdal gaat van de zomer met Dancer mee, de tandarts moet toch komen.

Daphne; Ekdal heeft mij vorig jaar ook een keer flink gebeten en dat dat niet mocht heeft ie geweten, ik heb hem echt een rotklap verkocht. En nu is het bijten minimaal...

Ekdal is nu weer wat rustiger maar dat kan morgen zo weer anders zijn!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
sandy87

Bericht door sandy87 » di 09 feb 2010, 19:28

zou ik niet streng genoeg zijn dan? of gewoon een volhoudertje hebben?
als sev me met wandelen in mijn arm bijt krijgt hy een tik met het uiteinde van mijn touwtje, de ene keer op zn hoofd de andere keer op zn borst.
ben ook 2 keer heel boos geweest, verkeerde dag, verkeerde moment en toen heb ik hem een paar tikken achter elkaar gegeven terwijl die achteruit liep. maar het heeft maar voor korte duur nut.
verder is die zo braaf, alleen het bijten met wandelen is het enige wat ik kan verzinnen. vrijdag zijn zijn hoefjes gedaan en hy stond erby als een volwassen paard met jaren ervaring haha sukkeltje
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 09 feb 2010, 19:40

Gewoon consequent blijven, het moet dan een keertje ophouden.
Wanneer je hem soms niet straft en soms wel, dan blijven ze het proberen. Nee is nee.
Paarden onderling proberen elkaar ook te bijten op die leeftijd, zeker als ze willen klieren en als ze er niet van gedient zijn krijgen ze ook een flinke optater.

Vandaag heb ik met mijn moeder overleg gehad over Evian en besloten een advertentie te zetten.
Ben benieuwd of er een reactie komt.
Hij was zich vandaag echt aan het vervelen. Heb ik een fles met brokjes gemaakt en daar heeft hij zich kostelijk mee geamuseerd! Op internet zijn we ook aan het kijken voor zo'n bal die Ivonne ook heeft voor de fjordenveulens. Dat is ook wel ideaal! Iemand er ook nog ervaringen mee?
Elvis

Bericht door Elvis » wo 10 feb 2010, 11:48

Bedoel je zo'n bal waar je brokjes in kunt doen?
Nancy heeft er 1 voor Imka,als ze hem vult is Imka de enige die er wat mee doet eigenlijk.
Die kleintjes kijken er niet echt naar om.Zijn niet zo op eten als hun grote "pleegmama" fjord.. :=

Ach nanc dat komt helemaal goed met me Elvisje bij de hoefsmid.Zolang je hem niet pest,pest hij jou ook niet :+
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » wo 10 feb 2010, 16:34

Roos; Ja ze was er toch voor mn shetlander, die is erg lastig met bit in doen en eet moeilijk.
Toen vroeg ze of ze gelijk Eros even mocht bekijken :).

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 10 feb 2010, 18:50

Elvis schreef:Bedoel je zo'n bal waar je brokjes in kunt doen?
Nancy heeft er 1 voor Imka,als ze hem vult is Imka de enige die er wat mee doet eigenlijk.
Die kleintjes kijken er niet echt naar om.Zijn niet zo op eten als hun grote "pleegmama" fjord.. :=

Ach nanc dat komt helemaal goed met me Elvisje bij de hoefsmid.Zolang je hem niet pest,pest hij jou ook niet :+
Zal wel andersom zijn denk je niet hihi

Ze staan nu weer lekker in het weiland. We kunnen helaas morgen allebij niet om te voeren smiddags dus moeten ze hun eigen voer maar even bij elkaar zoeken... Zullen ze vast niet erg vinden denk ik
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » wo 10 feb 2010, 20:22

Ik kijk echt uit naar de tijd dat de paarden weer het land op kunnen. Gelukkig kunnen ze wel buiten staan, maar in het land staan is nog veel leuker(en om te zien ook!!)

Ekdal geeft ik gewoon een flinke mep of schop als hij bijt hoor....en het heeft gewerkt, het bijten is nu minimaal
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
sandy87

Bericht door sandy87 » wo 10 feb 2010, 21:34

ja ik geef hem ook echt op zijn donder hoor
het doet nu geen pijn met al mijn truien aan maar straks met mooi weer wel
en hy ziet geen verschil dus het mag nooit. maar het is een dondersteen
echt een volhouder.
vind het wel vervelend, soms moet ik hem met rondje wandelen vaak straffen, lijkt net alsof ik m niet lief vind. maar zoals jullie zeggen, de aanhouder wint.
ik hou gewoon vol, en als andere er wat van denken, niet mijn probleem! wil niet een onopgevoede fjord die de rest van zijn leven bijt.
vanochtend werden wij ook weer verrast met sneeuw *zucht* dus niet in de wei helaas, heb hem vanavond nog wel lekker in de paddock gehad gelukkig die was goed te doen. hy heeft weer heerlijk liggen rollen. kan me er niks by voorstellen,... het was zooo koud! maar ja als hy maar gelukkig is haha
de wegen zijn gelukkig goed schoon hier, alleen ging ik in de polder weer schuiven met mijn auto, tegen sturen, ging die de andere kant weer op haha snel stuur weer andere kant op! maar het is weer gelukt, alles nog heel!
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 10 feb 2010, 21:41

Eachann en Ewald waren als engeltjes O:) vandaag!!

Echt super lief en mak, Yvonne en ik hebben ze lekker staan poetsen en ik heb de manen weer geknipt, daarna lekker op het land en hebben ze rustig gestaan.

Haha, ze zullen ze misschien de verhalen hier gelezen hebben?? Schijnheilen, hihi.

Helaas had de hoefsmit afgebeld voor vandaag, maar hij komt volgende week.

Yvette@ Hoop dat je snel een leuk vriendje vind voor Evian.
Esther

Bericht door Esther » do 11 feb 2010, 05:37

Eachann weet donders goed dat hij niet mag bijten.. Heb hem dat wel afgeleerd.. Ik had bij hem nog wel eens dat bij beet of hapte uit speelsigheid, dus eerst doen en dan denken.. Want hij wist ook donders goed dat hij een potje op zijn kop zou krijgen en maakt zich dan ook heel snel en berouwvol uit de voeten.. Dan kon hij echt zo kijken van 'oeps'...
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 11 feb 2010, 08:54

Haha, dat heb je goed gedaan Esther, we hebben gelukkig geen bijtproblemen met hem, met Ewald ook niet trouwens.

Maar tja met Sterre,,,,,,,,,,,,,, die doet alle paarden op hol slaan etc. Hihi, lig altijd helemaal dubbel, die heeft zo'n vibe om zich heen, dat alles (dieren) wild van haar worden, haha.
Yada

Bericht door Yada » do 11 feb 2010, 08:58

heeeeeee na lang uit de roulatie te zijn geweest
ben ik weer terug!!
Elmo is nu gezellig thuis bij ons na de hele winter buiten te hebben gestaan.
Ik had af en toe zo veel medelijden met hem maar ja het was even niet anders.
De keren dat ik ben gaan kijken bij hem had hij de ijspegels aan zijn neus hangen.!!!
Angst duurt maar even,spijt je hele leven!!

Katinka wat ben je toch een muts!!

Afbeelding
Gesloten