Ik heb gisteren voor t eerst 5 minuten mogen stappen met Jack
Ik heel fier en blij dat we ein-de-lijk mochten stappen...nou ja...toen we de eerste 20m gestapt hadden was dat al n pak minder...wat was hij ondeugend!!
We moeten dus op de harde grond stappen en omdat het al donker is, kan ik niet anders dan in het stallengebouw zelf stappen, want buiten zie je geen hand voor ogen. maar we gingen dus de andere kant uit dan hoe we normaal gaan naar de poetsplaats: nou dat vond meneer geweldig!! ...nou..hij 'draafde' al direct ipv te stappen. Opt einde van de gang stopte hij plots en draaide n paar keer rond me. Dan de tweede gang staan er heel wat zure paarden die naar hem wilde bijten daar schrok hij dan van, kan hij natuurlijk niet aan doen, maar dan hing ik er echt achter aan...maar opt eind van de tweede gang bleef hij gewoon staan...een stuk wortel genomen en hem gelokt om mee te komen, maar dat wilde hij niet. Uiteindelijk sloeg zn motor dan trug aan en stapte hij even verder, om vervolgens terug in draf te gaan, en dan als we de kleine paddock passeerden richting paddock te gaan trekken en mij mee te sleuren...dan ging hij weer stilstaan, weer niet verder te krijgen,...
Van die 5 minuten heeft hij pakweg 1 minuut fatsoenlijk gestapt...de rest stilgestaan, gedraafd...kortom ondeugend geweest.
Ik weet echt niet hoe ik het dan correct moet oplossen: Als hij zo koppig gaat stilstaan is het volgens mij omdat er volgens hem dan iets gaat volgen wat hij niet graag doet. Het was altijd bijna als we zijn stal passeerden. Hij wilde zo'n signaal geven van ik wil niet in mn stal. Doet hij ook om in de wasplaats te gaan. Vlak voor de wasplaats gaan stilstaan. Ik laat het touw dan doorhangen en moedig hem met mn stem aan om verder te wandelen. Dan beloon ik hem als hij flink tot bij mij komt. Met de wasplaats lukt dat aardig snel. Maar gisteren met het wandelen was er echt geen beweging in te krijgen. Hij staat daar en zelfs lokken met voedsel heeft geen effect...Als je jezelf dan boos maakt door hem een tik op zn kont te verkopen, daar is hij niet van onder de indruk. Druk op het halstertouw heeft het omgekeerde effect.
Iemand tips? Want zo ga ik niet kunnen stappen natuurlijk...En het is echt koppigheid en uitproberen...want hij heeft dit vroeger, tot voor enkele maanden, nooit gedaan. Was altijd heel erg flink met het wandelen. Zelfs op straat ging dit prima!
Maar als ik het lees zijn al de jaarlingen hier vaak wel ns flink ondeugend...

Zal de leeftijd misschien wel zijn!?