Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door roos » za 06 feb 2010, 13:31

Zal binnenkort ook eens geldovermaken voor het DNA van Ekdal.
Anna is vandaag langs geweest, was erg gezellig, ze heeft op Dancer gereden. En idd Ekdal is groot, ben dus niet gek haha ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
roos

Bericht door roos » za 06 feb 2010, 18:32

Heb een nieuwe Daphne ;) :
Ekkie Gekkie met zijn lekker pretbekkie, zonder witte vlekkie binnenkort een fietsenrekkie hahahaha
Vandaag was ie ook de schuur ingelopen, die had ie open gedaan met zijn neus..liep is tussen de caravans door, ik een lichte paniek aanval en Ekdal heel relax zo van dit is toch normaal.
Daarna met de groep naar buiten, meestal staan ze wat en scharrelen meer niet, maar vandaag het pad met zijn alle (6)2 keer op en neer(is 200 m heen, 200 terug zoiets), en het hoofd van Danc en Ekdal zat helemaal onder de modderspetters, jammer dat mijn batterij van mijn camera leeg was..het was echt hilliarisch. Ekdal liep voorop(terwijl hij het laagste in rang staat...maar wel de gangmaker)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 06 feb 2010, 19:34

Haha, het rijmpje is weer langer!!
[...Ekkie Gekkie met zijn lekkere pretbekkie, zonder witte vlekkie binnenkort een fietsenrekkie, dan past er in zijn fietsenrekkenbekkie een sjekkie...]

Was het leuk met Anna, hoorde dat ze op Danc ging rijden, leuk joh!

Oei, soute Ekkie, dat mag niet hoor, de schuur in bij de caravans, hihi.

Eachann en Ewald hebben ondertussen het hele land omgeploegd, en komen savonds zwart van de blub op stal. Voorgaande jaren was dat niet zo,, maar ja,, die oudjes stonden maar wat te staan.. Deze twee doen de hele dag niets anders dan rennen, vliegen, en stuiteren, naja, we hoeven niet van het land te hooien.. Maar dat word wel veel hooi kopen van de zomer, want ik zie zowat geen groen sprietje meer staan.....
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 06 feb 2010, 20:48

Oh zonde Daphne van je land. Wij hebben ze echt lekker in de paddock staan zodat ze van de zomer weer kunnen genieten van het gras! Als je ze er nu niet meer op laat kan het nog aardig goed komen is mijn ervaring...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 06 feb 2010, 21:03

Haha, Nancy, dat waren wij ook van plan, omdat ze zo stoeien. (Justin en Dokie stonden wel altijd 12 maanden op het land). Ik heb ook een rijbak, waar ze in kunnen. Maar ze gaan dan zo lopen kloten, ook als we er hooi in gooien. Ze hebben al 2 keer het draad stukgelopen, gelukkig stonden ze nog IN de bak, maar ja.. voor hetzelfde geld staan ze een keer aan de andere kant, en als er dan niemand thuis is, vind ik dat toch wel een beetje eng.. Dat is dus het dilemma.

(het slaat eigenlijk nergens op, als ik erbij nadenk nu, want de afrastering van de wei en de bak is precies hetzelfde, en ze zijn nog NOOIT ontsnapt,,,,het is meer mijn angst van stel dat..)

Naja, we zien wel weer met de blubermonsters!
roos

Bericht door roos » za 06 feb 2010, 21:14

en als je nou een stuk van het land afzet, is er maar een stuk een omgeploegde modderbende?

Ja Ekdal is een clown op zich en dat versje is natuurlijk geweldig ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 06 feb 2010, 21:48

djenga101 schreef:Haha, Nancy, dat waren wij ook van plan, omdat ze zo stoeien. (Justin en Dokie stonden wel altijd 12 maanden op het land). Ik heb ook een rijbak, waar ze in kunnen. Maar ze gaan dan zo lopen kloten, ook als we er hooi in gooien. Ze hebben al 2 keer het draad stukgelopen, gelukkig stonden ze nog IN de bak, maar ja.. voor hetzelfde geld staan ze een keer aan de andere kant, en als er dan niemand thuis is, vind ik dat toch wel een beetje eng.. Dat is dus het dilemma.

(het slaat eigenlijk nergens op, als ik erbij nadenk nu, want de afrastering van de wei en de bak is precies hetzelfde, en ze zijn nog NOOIT ontsnapt,,,,het is meer mijn angst van stel dat..)

Naja, we zien wel weer met de blubermonsters!
Of een draad ervoor nog spannen dat ze door twee afrasteringen moeten. Zonde joh van je land heb je straks niks meer. Bij ons mogen ze ook echt niet meer het land op hoor. Des te meer hebben ze er van de zomer aan! Heb je ook wel stroom in de bak?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 07 feb 2010, 08:53

Roos, Nancy, dat is inderdaad een goed idee! Een deel van het land even afzetten, blijft de andere helft mooi. Zal ff met Sterre en Yvonne overleggen, die moeten het doen, ahhhh, ik loop nu echt op alledag. Al denk ik steeds, aghh, ze kunnen lekker paard zijn en zich uitleven, is het natuurlijk ook wel heel erg zonde voor de zomer inderdaad.

Ja nancy, overal staat evenveel stroom. We hebben in het fouragehok (hok wat vast zit aan de stallen voor spullen etc.) een groot apparaat, die stroom uit het huis omzet in 'veestroom'. Het draad gaat langs de vijver, tegen de reiger, langs de geitenweide, langs de bak, en langs de weide.
Ze zijn gelukkig dus echt huiverig voor het stroom, alleen telkens presteren ze het dus, als ze ff in de bak staan, een draad lam te krijgen, of een bevestigings isolator te mollen, of weet ik veel wat, de pubers... In de weide gaat nooit wat stuk, tot nu toe, misschien omdat ze daar meer op het midden spelen, omdat het groter is?

Woensdag komt de hoefsmit weer bij ons. En ga ik voor de laatste keer de manen knippen voor de bevalling, hoopte dat het de vorige keer al de laatste keer kon zijn, dat omhoog staan met mijn armen ging bijna niet meer. Maar het is wel erg lang nu toch, en we vinden het zonde als het anders toch gaat hangen. En anders maar zonder zwart randje erbovenuit.
roos

Bericht door roos » zo 07 feb 2010, 09:55

Ekdal zijn manen zijn ook een ramp weer...hmmm
Wat voor draag gebruik je dan Daphne, want het ene draad of band is het andere niet
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 07 feb 2010, 18:00

We hebben 5cm breed stroom draad, maar ik heb geen problemen met stroom hoor, maar dat ze de wei aan het omploegen zijn, haha, banjers! Het is puur dat ze zo achterlijk in de bak gaan spelen, dat er er weleens tegen aan trappen oid, en dan rekken ze het op. Want ontsnappen oid doen ze niet, of per opzet stukmaken, het is gewoon uit jolig gedrag, omdat ze in de bak dicht langs het draad rennen, dat gebeurd in de wei niet.

Maar ja, het weiomploeg gedoe dus... Ik denk dat ik het maar gewoon laat gebeuren. Als ik zo eens foto's van weilanden hier op FW voorbij zie komen is het bij ons nog minder erg.. Dan doen we over een tijdje de eg eroverheen, even nieuw zaaien, en dan laten rusten, en in stukken opdelen. Hebben ze steeds een nieuw stukje. En kunnen ze toch lekker de hele dag op het land.

Misschien komt het nu ook dat het zo erg is, omdat het zo gevroren heeft, nu de dooi erin komt is alles veel natter.
sandy87

Bericht door sandy87 » zo 07 feb 2010, 22:16

klopt
bij ons in de wei er ook slecht aan toe
wij hebben dan het voordeel dat ze op stal heel veel wei hebben, en dus een gedeelte voor de winter gebruiken, daar gaat szomers de dikkertjes op en de ouwe sokken gaan op de andere stukken waar het lekker veel gras staat.
succes met je wei het is even een gedoe maar aan je plannen te zien staan ze er van de zomer weer op en top by
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Eros

Bericht door Eros » ma 08 feb 2010, 12:11

Anita; Bedankt ik ga toch eens kijken inderdaad. Ik heb er ook helemaal geen verstand van. Er werd mij verteld dat de rekening er bij zat als bewijs dat hij DNA-getest was :=

Roos; Haha die Ekdal, tussen de caravans. Heerlijk als ze zo uit hun dak kunnen gaan, wij hebben ook zoiets van dan 400 meter lang ofzo. Mogen ze dan wel eens op en dan ook heen en weer rennen.. :)

Daphne; Zonde van je land, kan je inderdaad zoals al eerder aangegeven niet een stukje afzetten?

Bij ons is het land op dit moment ook 1 grote blubber bende. Maar wij hebben zoveel land dat het de boer niet uitmaakt van de zomer gaan ze gewoon over naar een ander stuk :+

Gister is de tandarts geweest. Eros vond het allemaal maar raar := Het zag er allemaal goed uit, paar kleine haakjes weg gehaald en het was klaar. Ze vond dat Eros zich super gedroeg voor een bijna 2 jarige. Veel staan 9/10 x op hun achter benen en Eros zag je denken.. Hij wist niet zo goed hoe die zich moest gedragen haha.

Een nieuw topic is inderdaad leuk met info over de E-tjes. En foto's uiteraard. :)
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 08 feb 2010, 13:02

Mijn 'Etje' Flower, ook 1,5 verveelt zich!!
Die komt mij echt uitdagen voor een spelletje en gaat dan als een gek door de wei, zie de foto's bij PP..
Kan niet wachten tot er een speelkameraadje uit Jeskim komt ploppen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » ma 08 feb 2010, 13:31

Ja, dat zou Flower vast geweldig vinden als de kleine G er is, en G zelf ook.

Poeh heey, op de foto;s te zien, wat kan ze showen zeg, met die beentjes. Doet Byoux ook wel, het lijkt dan net een ontplofte cavia, die heeft van die korte pootjes, en dan met die wintervacht is het een rondrennende bol wol.
Maar volgens mij heeft Flower wel mooie langere sierlijke beentjes.
Je kan vast ook niet wachtten tot je haar ingespannen hebt, zoooo leuk met zo'n kleintje mennen.
Eros

Bericht door Eros » ma 08 feb 2010, 16:01

Flower ziet er goed uit zeg. En wat kan ze showen! Wauw!
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » ma 08 feb 2010, 17:46

Wat een stum dagen met Elvis.
Hij is ontzettend vervelend en dwars _-:( Misschien door het weer,of een periode ik weet het niet.Vandaag ging hij zowat over me heen om bij ze voer te komen(stel je voor dat je als laatste eet) en gister is hij bijna over het hek gesprongen omdat Emy uit wandelen ging.
Hij heeft zo'n harde trap gehad dat ik zelf mank liep,ga nou gauw weg,mij beetje omver lopen.
Ook Imka en Emy hebben het te verduren met hem,hij zit maar aan ze te ruiken en probeert erop te springen...

Nu laat ik hem dus lekker even met rust en ga me eigen gangtje.Wacht wel tot zijn bui weer over is.
Wandelen gaat opzich wel,maar is erg druk en gooit constant met ze kop.Druk en baldadig gaan dan niet echt samen.Maar ach we zitten in het leerproces we moeten er even door heen O:)
Is wel weer even wennen een trekpaard jaarling of een fjorden jaarling haha...Zei nog tegen nanc Hosta was echt niet zo op deze leeftijd.Maar ach die kreeg het later :x
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 08 feb 2010, 18:19

We hebben het weiland onderverdeeld in 3 stukken en in de winter offeren we ook 1 wei op waar ze op mogen lopen, ravotten en crossen. Het gaat idd kapot, maar het is een aardig stuk wat van de zomer weer bij kan komen. Meestal laten we het opgeofferde stuk in de zomer dan opnieuw inzaaien en bemesten. En dan gebeurt dat eens in de 3 jaar, opzich wel heel fijn!

Ik denk dat Elvis in zijn puberale fase is beland Desiree (dat is je naam toch? :o )
Net kleuters, die hebben ook hun uitprobeerfases in de groei, om het daarna gelukkig weer even rustig aan te doen.
Als ze hun energie even niet in het groeien steken, steken ze het wel in hun mentale groei O:)
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 08 feb 2010, 18:37

Elvis schreef:Wat een stum dagen met Elvis.
Hij is ontzettend vervelend en dwars _-:( Misschien door het weer,of een periode ik weet het niet.Vandaag ging hij zowat over me heen om bij ze voer te komen(stel je voor dat je als laatste eet) en gister is hij bijna over het hek gesprongen omdat Emy uit wandelen ging.
Hij heeft zo'n harde trap gehad dat ik zelf mank liep,ga nou gauw weg,mij beetje omver lopen.
Ook Imka en Emy hebben het te verduren met hem,hij zit maar aan ze te ruiken en probeert erop te springen...

Nu laat ik hem dus lekker even met rust en ga me eigen gangtje.Wacht wel tot zijn bui weer over is.
Wandelen gaat opzich wel,maar is erg druk en gooit constant met ze kop.Druk en baldadig gaan dan niet echt samen.Maar ach we zitten in het leerproces we moeten er even door heen O:)
Is wel weer even wennen een trekpaard jaarling of een fjorden jaarling haha...Zei nog tegen nanc Hosta was echt niet zo op deze leeftijd.Maar ach die kreeg het later :x

Haha dus ik hoef niet te bellen hoe het gegaan is lees ik al! Je hebt mijn schatjes toch niet op hun kop gegeven he O:)
Ik ben blij dat je nu ook eens ervaart dat hij een lastige puber is }-) Normaal moet hij namelijk mij altijd hebben!

Gister jonge... Gaf ik Elvis een tik stiekem onder Imka dr neus door omdat hij weer heel hard aan dr hackemore teugels wilde trekken. Trekt Emy gewoon mn hele zadel van Imka af -:(- Was echt wel pist maar kon haar niet meer op dr donder geven omdat ze zo schrok dat ze meteen weg was. Mn zadel beschadigd |( En hij was zo mooi...

Rotjaarlingen _-:( ;)
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » ma 08 feb 2010, 20:29

Jullie worden wel geterroriseert hoor ik wel, hihi..
Stakkers, hihi..

Flower haar vader was een welsh en geen shet, dat verklaart wel een hoop..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
sandy87

Bericht door sandy87 » ma 08 feb 2010, 22:27

ben blij te lezen dat jullie Etjes ook stout zijn
sev is ook echt een dondersteen
hy is nog niet klaar met zijn bijt periode
met wandelen heel voorzichtig naar je arm en ineens hap!
hy weet nu dat ie op zn donder krijgt dus na zijn 'hapje-arm' dribbelt die
snel een stukje naar voor. zijn ogen spreken dan boekdelen haha
en dan proberen serieus en consequent te blijven. moet soms zo lachen
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Gesloten