B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bernadet_Bo

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door Bernadet_Bo » wo 03 feb 2010, 16:04

Leuk hoor kristel, is een behoorlijk opkomst voor zn kleine school. Leuk hoor!

We hebben al leuke lampen.. Zn lamp met "armen" voor boven de eettafel en een hanglamp voor boven de salon tafel..
Beetje apart om te omschrijven een lamp... Laat wel foto's zien als ze hangen :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 03 feb 2010, 16:31

Oh ik denk dat ik weet wat je bedoelt! Ben benieuwd naar foto's! :D
Veel plezier Anouska!
Ik ben niet geslaagd voor een cap, koop nu een nieuwe omdat die ander te groot en niet echt comfortabel was, dus nu wil ik wel écht een fijne. Hier bij de Reinders in Hoogeveen is weinig keus dus wil binnenkort even naar Divoza of Epplejack...
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Elvina

Bericht door Elvina » wo 03 feb 2010, 18:13

Zo het gaat alweer hard hier!

Ben net vanuit werk bollie wezen rijden. Gewoon simpel met lang teugeltje want het lukt op het moment toch niet.. Zit te denken om een bijrijder te zoeken.. Vind dat altijd zo moeilijk ;)

Lampen hebben we ook al haha. Gister nieuwe dekbedden gekocht want met z'n 2en onder 1 wordt niks :P Ik heb het altijd koud en hij altijd warm ;)
Keandra

Bericht door Keandra » wo 03 feb 2010, 18:33

hehe

van bijrijder, zaterdag komt er iemand om mss bijrijder of verzorger te worden. Dan kunnen we makkelijker gaan want met Arwen in deze kou is het niet te doen om haar mee te nemen. En helemaal alleen gaan ben ik geen voorstander van. :n

dus mss dat we zaterdag een bijrijdster hebben, diegene die komt is 16 jaar en 4 jaar rijervaring.
Hoop dat het wat meevalt
Brittlover

Bericht door Brittlover » wo 03 feb 2010, 18:52

deel 3 alweer... jeetje tijdje niet echt geweest.
ga poging doen om weer wat actiever te zijn.
leuke opening marleen.
kan Sanne ook opera, das knap!
en hoop dat de verzorger wat is voor je, heeft ze wel ervaring met eigen paarden
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 03 feb 2010, 19:13

Ja spannend hoor, een verzorger. Heb ik vorig jaar ook wel eens stiekem aan gedacht omdat ik het toen heel vaak gewoon echt niet redde met school. Maar ik ben nogal kieskeurig met wie er op Benth rijd. En dan vooral HOE. Ik heb echt mijn eigen manier van rijden en ik wil graag dat Benth op mijn manier gereden wordt... Maar ik hoop dat het bij jou (jullie) gaat werken, misschien heb je wel enorm geluk en gaat het juist super ;)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bodan

Bericht door Bodan » wo 03 feb 2010, 20:06

Jemig jullie gaan te snel, heb niet eens de tijd om te reageren!! :=
Ontzettend leuk begin met die foto's!! moeten we vaker doen met steeds een andere thema?

Maar dat jullie alweer kunnen rijden!! mijn bak is nog bevroren en onder de sneeuw! 2 maanden al niet gereden op 2 kleine stapritjes na :(
En ik kan nu niet heen vanwege de gladdigheid, baal wel hoor dat mijn bootje zover weg staat.
Ik zit er ook over na te denken om te verkassen en iets dichterbij huis te staan.
Nadeel is alleen dat veel stallen de paarden in de winter weinig tot NIET buiten komen.
Hoe vaak komen jullie paarden buiten, wei paddock?

Ook al zo koukleun hier ook hoor, helemaal mijn voeten brrr die krijg ik niet warm! :o

Ik hoop voor je dat die bijrijder wat is ook wat betreft afspraken nakomen zo zijn er veel mensen die na 2keer niets meer van zich laten horen...
Ja zo ben ik ook hoor Marleen, ik laat ook niet gauw iemand op bodan rijden.
vooral vanwege de manier hoe sommige mensen rijden, en ik ben nogal wijs met mijn spullen ik heb niet graag dat iemand anders ze gebruikt waar ik niet bij ben. (vooral niet mijn zadel die is heilig }> )

He wat leuk Kristel dat je zus opera zingt nu ben ik wel heel erg benieuwd.
Is er ook een filmpje van haar? :))
Zag ook in de keuring topic dat je met Beer heen gaat, leuk joh!!
Ga je ook gelijk zo proef in het najaar afleggen?
Jammer dat we niet een beetje bijelkaar in de buurt wonen konden we met alle Btjes die heen gaan naar 1 keuring gaan, gezellie! :D
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 03 feb 2010, 20:22

Ja inderdaad das waar. Maar Hardenberg wordt volgens mij wel gezellig dit jaar! En jij gaat vast met Bodan naar Roden, of niet? Denk dat ik daar ook nog wel kom spieken!
Balen inderdaad dat jij niet kunt rijden... Ik heb echt geluk met een binnenbak tot mijn beschikking! Het is ook koud inderdaad, ik zit lekker met een pot thee bij de verwarming op mijn kamertje ;)
Keandra

Bericht door Keandra » wo 03 feb 2010, 20:40

bij ons is er ook een binnenpiste, gelukkig
hier komen ze 3 keer in de week de wei op van smorgens rond 9u tot juist voor het donker wordt

ben ook niet van plan om een bijrijdster zomaar direct op Githa te placeren, wil haar eerst zien rijden in een rijles op de locale manege of zo
want het minste ~~}> en Githa profiteert van je en ze is weg met jou ~~}>
isdie rijles niet naar hetgeen ik in mijn ogen heb voor Githa komt die nooit op Githa, en het is dus wel de bedoeling dat ze gewoon mee gaat als 2e persoon, niet haar alleen ofzo
nu met Arwen is dat niet evident om zo maar naar de paarden te gaan en even een hele namiddag daar te blijven door te rijden of wandelen en dan nog eens helemaal toiletteren en de stal doen. Nu doen we Arwen in het weekend vaak bij mijn pa, die op 500m of zo van stal woont, voor een uurtje of 2 telkens. Of een andere mogelijkheid is dat men pa meegaat voor een uurtje of 2 en daar dan op arwen let.
ds moest dat meisje wel goed zijn zou ze altijd (toch bijna) samen met mij of leslie naar de ponys gaan
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 03 feb 2010, 20:59

Ja precies. En misschien gaat het op den duur ook wel zo goed dat ze meer komt of zelfstandig. Wel goed dat je dat doet denk ik, beste voor 't peerdje he ;)
Ik heb startkaart aanvraag binnen, maar snap er de ballen van... Volgens mij vul ik hem helemaal verkeerd in! Ik weet mijn persoonsnummer niet, iemand hier er verstand van misschien? Is dat een nummer van de rijvereniging of van de knhs?? Ik heb al een mailtje naar de rijvereniging gestuurd maar krijg niets terug...
Nog 3 uurtjes en ik ben 20! :D
Anouska

Bericht door Anouska » wo 03 feb 2010, 23:45

Gefeliciteerd met je verjaardag Marleen!
Ik snap wat je bedoeld met de manier van rijden Marleen, dat heb ik dus ook. Er zijn er hier op stal 2 die hem mogen rijden en mijn instructeur, dus 3 in totaal. Ben ook zó zuinig op mijn spullen, vooral mijn zadel.

Spannend die bijrijder/ verzorger Sofie. Hoop dat het wat voor jullie is en dat het klikt.

Ik zit in hetzelfde schuitje Florien, ook al 2 maanden niet gereden! Je kunt nu bij ons op de bak letterlijk schaatsen. Gelukkig komt Bjørn nog iedere dag buiten in de paddock. Is maar een uur of 3, maar beter iets als niets. Vandaag was het ieder voor zich buitenzetten ivm ijs op het erf. Hij is maar 1,5 uur buiten geweest, duurde lang voordat het pad ontdooit was en vroor snel weer op. Op uitzending gemist staat het filmpje van DWDD met het opera zingen (laatste 10 minuten ongeveer).

Het sporten was super leuk, maar dus echt een conditie van 0,0 :o . Kwam al met een licht gevoel in mijn hoofd van de fiets af, had echt het gevoel dat ik elk moment aan de grond kon gaan := . Dat na 10 minuten al, oeps! Dat zal morgen wel flinke spierpijn zijn.

Heb trouwens geen idee welk nummer je in moet vullen Marleen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 feb 2010, 10:35

Jee wat gaan jullie hard! ;) Een dagje geen tijd voor FW..

MARLEEN: Gefeliciteerd met je verjaardag..oud wijf! ;) (en ik wil ook met je mee naar Roden om te koekeloeren, haha)

Sofie, spannend om een bijrijder te zoeken! Ik ken ook maar 2 of 3 mensen die ik op Beer zou laten zonder dat ik erbij ben..maar geef Beer liever een week of 2 vakantie dan dat ik dat doe. Is voor mij ook makkelijk zeggen want Beer komt iedere dag buiten in de wei waar ie lekker kan rennen en spelen. Verder staat ie op volpension dus ik hoef alleen maar de Penny uit te hangen..borstelen en rijden haha.. Bewust zo voor gekozen ivm werk en kopzorgen.

Dat niet naar buiten gaan in de winter daar kan ik met m'n kop echt niet bij..toen ik voor Beer een stal ging zoeken hier in de buurt was dat bij 2 van de 3 stallen ook zo..vreselijk...ik had daar nog nooit van gehoord want ik weet niet beter dan dat een paar 24 uur per dag naar buiten gaat..zo deden wij dat altijd thuis...okee als het superkoud was mochten ze soms een nachtje binnen maar dan stonden de paarden weer te popelen de volgende ochtend om naar buiten te gaan! Als je geen mogelijkheden hebt, okee..maar deze stallen hadden superveel land direct naast de stallen en en buitenbak en een binnenbak..laat ze dan op zijn minst even dollen in de bak overdag..

Ik heb gisteren weer de pony van mijn stalgenoot gereden (die bang is voor haar eigen pony) maar ze heeft 2 keer gesteigerd en een keer gebokt en zich een eer bijna tegen de gront gedrukt van schrik toen mijn stalbaas ging springen in de bak..pffff wat een apart dier is dat zeg..heb ook vette spierpijn..is wel 15 jaar geleden dat ik op een steigerend paard heb gezeten.. Had het paard maandag ook gereden en toen was het ook al zo'n hittepetit..heeeel heftig reageren op het bit..gisteren dus bitloos gereden en dat ging al wat beter..heb baasje gezegd dat ze pony even door de tandarts moet laten nakijken.. Heb niet zoveel zin om er nog een keer op te gaan..niet omdat ik bang ben want raar genoeg ben ik dat dus helemaal niet maar ik wil al mijn energie aan Beer geven en niet aan iemand anders haar drama... vinden jullie het dom dat ik zo denk?
Laatst gewijzigd door kristelhans op do 04 feb 2010, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Keandra

Bericht door Keandra » do 04 feb 2010, 11:02

bij ons is het dus niet zo dat je paarden elke dag door de stalbaas buiten gezet worden

dat is het enige dat je zelf moet doen (uitgezonderd bijvoeren maar dat is naar smaak :+ , altijd dus bij ons, het zijn fjorden he, die moeten altijd toch eten hebben?)

verder hebben we alles in ons volpension, 3 wasplaatsen met koud en warm water, binnen piste, super grote buitenpiste, longeerpaddock, gratis solarium

het is dus echt omdat het bijna niet te doen is met arwen en ik ga niet graag alleen O:)
en kan al moeilijk telkens een babysit laten komen he, een bijrijdster/verzorgster kost mij niks

we zien wel dit weekend, kreeg gister een mailtje van haar terug dat ze daar al eens geweest is bij ons op stal, maar weet dus niet wie het is he
er komen de laatste tijd zo vaak tieners en die juist zien we liever niet dan wel, mss dat ze zich voor de fjorden wilt aanpassen, maar als ik 1 ding zie van wild doen met hen dan vliegt ze ~~}>
een tiener bij ons op stal mocht op een bepaald moment een horseballpaard van iemand op stal rijden omdat hij het te druk had met zijn zaak, en op slag en keer, stonden er vriendinnen bij haar die met haar paard reden en zij dan met dat horseballpaard. Het was toen ook alleen maar wild doen, bvb allemaal (waren met 4) oplijnen naast elkaar op korte zijde om dan om het eerst aan de overkant van de binnenpiste te zijn
en dat terwijl de dochter van de stalbaas een jong paard aan het rijden was. Er werd geen rekening met de anderen gehouden. Sindsdien hebben ze serieus onder hun voeten gekregen en is het veel rustiger geworden.

dus hoop 1 ding en dat die Hanneh niet 1 van die ambetante tieners is :n
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 feb 2010, 11:42

Nou dat zie je vast zo dan.. vooral als er andere mensen op stal zijn die een oogje in het zeil kunnen houden. Die valt dan zo door de mand!

Ik zit nog steeds in mijn pyjama haha..heerlijk! Zometeen maar even mijn paardrijkleren aan doen..lekker nog even op Beer hobbelen.. Ben alleen met een vertaalklusje bezig maar ik kan me er maar moeilijk toe zetten..ben al over de helft maar heb niet zoveel zin meer..haha..erg!
Esther

Bericht door Esther » do 04 feb 2010, 12:13

Mijn vader wilde rond maart nog wel een keer bij Bente kijken!! Mooie wereld daar bij Oldenburg, hij gaat voor de natuur, maar hij vond de stalling van Bente ook erg gaaf, met al die paardjes..
Ben heel benieuwd hoe Bente er nu uit ziet en of ze nog gedekt gaat worden.. Uiteraard gaat de camera ook mee!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 feb 2010, 12:14

Es, is Benthe een nakomeling van Tea?
Bodan

Bericht door Bodan » do 04 feb 2010, 12:15

@ Marleen : ja als ik heen ga dan ga ik naar Roden :)
He leuk als je daar ook komt kunnen we elkaar meeten heb je vorig jaar niet gezien (jij mij wel hihi)
Gefeliciteerd trouwens met je verjaardag!! 20 lentes alweer! Ga je nog leuke dingen doen met je verjaardag?

mijn moeder is vandaag ook jarig, 51 jaar!
Heb haar 2 kaartjes gegeven van de musical van Joseph daar gaan we heen, mag ze haar eigen treinkaartje betalen ghihi

Jij ook Anouska (is dat je roepnaam?) niets aan he! ik heb dan nu een super plekkie voor bodan hij kan gewoon van 8 tot 6 uur de wei op met andere paarden!
Heerlijk vind ik dat voor hem alleen ik kan er met slecht weer niet heen, nu met gladheid.
Vind het vervelend dat Bootje zover weg staat.
Ook aan het sporten geslagen? voor de strakke buik in de zomer?
hihi na 10 minuten al das ernstig

Mmm ik zou er mee stoppen mijn paard gaat voor! misschien kan je haar helpen zoeken naar iemand die er echt de tijd voor heeft?

Haha luilak nog steeds in de pieteryama! Wel luxe lekker luieren en dan peerdjehobbelen.
Mazzelkont Kristel wil ook wel zo'n stal!!
Tegen dat punt zit ik nu dus te hikken met dat de stallen hier in de buurt erg weinig weidegang bieden behalve dan in de zomer.

Waar zouden jullie uit kiezen?
Mogelijkheid 1:
voordelen:
Stal 5/6km van mijn huis, dus kan ik lekker op de fiets
Binnenbak
zomers 24/7 buiten
Trailer kan ik er neer zetten
stal word uitgemest
Nadeel:
Slechte buitenbak maar komt van de zomer wel zand in.
Je kan er mooi buitenrijden maar het is 3km voordat je bij een mooi gebied bent.
30 paarden!
In de winter bijna niet naar buiten
Kast staat vrij ver van de stal af dus steeds met spullen versjouwen.

Mogelijkheid 2:
Voordelen:
zomer 24/7 buiten dan staat hij 5 minuten van mijn huis.
Buitenbak
Veel mensen die ik ken, vooral met fjorden.
Dichtbij mooi uitrijdgebied.
Winter waar hij NU staat dus overdag in de wei.
Nadeel:
De ene stal kan ik alleen in de zomer staan dus moet ik iedere 6 maanden wisselen van stal.
Eigenlijk ook een voordeel omdat ik nu maar 6 maanden met de auto hoef dat scheelt weer met kosten.
in de winter zo goed als niet rijden.

Mmm eigenlijk wil ik het bodan niet aan doen om hem zo weinig buiten te doen, ik heb dat al een keer gezien en hij word er niet gelukkig van.
Maar ik wil heel graag rijden en ook de wedstrijden in en dan is het wel handig als je gewoon door kan trainen.
Maar hoe ik nu sta is eigenlijk te duur door bezinekosten en ik sta bijna iedere keer in de file...
Anouska

Bericht door Anouska » do 04 feb 2010, 16:13

Je denkt niet dom Kristel, waarom zou je de problemen van een ander op moeten lossen? Die energie kun je inderdaad beter aan Beer geven.

Leuk dat je vader bij Bente wil gaan kijken! Willen wij ook foto's zien van hoe ze nu is Esther.

Bente is van Jeskim Kristel.

Anouska is inderdaad mijn roepnaam Florien. Ik vind het een moeilijke keus die je stelt, ik zou voor mogelijkheid 2 kiezen. Kun je bij jullie nergens in een binnenbak rijden? Anders een optie om dat te doen, als je een trailer hebt.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 feb 2010, 16:26

Oooh volgens mij wist ik ook wel dat Benthe een kind van een van Esther's paarden is haha.. En idd, ik wil niet iemand anders problemen oplossen maar ik merk dat ik haar misschien wel kan helpen..zit een beetje in mijn aard geloof ik..wel irritant soms hoor. Vandaag was ik klaar met rijden (ging alweeeeer zo goed!) en toen kwam zij dus en ze vroeg of ik dan weer wilde rijden...heb nee gezegd maar merk dat ik dan meteen een reden wil geven om het te verantwoorden..moet ik niet meer doen!

Ik ga lekker vanavond in mijn huispak zitten niksen..heerlijk! Even een vertaalklusje afmaken en eten dan hoef ik lekker niks meer. Morgen hoef ik pas om 13.00 op mijn werk te zijn..zalig! Kan ik zelfs misschien nog wel even gaan rijden morgenvroeg...
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 04 feb 2010, 18:50

Pff, wat hebben mijn paardjes het slecht, ze zijn te beklagen. Zij komen nooit, maar dan ook nooit binnen. Het enige wat zij kunne is onder een mega afdak staan als er hooi ligt.verder lopen ze maar wat op de weide. en op een giga afstand van 5 minuten stappen van het bosje.

Spannend Esther, kijken bij benthe, ik weet nog dat je haar ging verkopen en je dat zo zwaar viel

Waar staat bodan ergens dan? moet dan ook wel buiten groningen zijn
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie