@ Marleen : ja als ik heen ga dan ga ik naar Roden
He leuk als je daar ook komt kunnen we elkaar meeten heb je vorig jaar niet gezien (jij mij wel hihi)
Gefeliciteerd trouwens met je verjaardag!! 20 lentes alweer! Ga je nog leuke dingen doen met je verjaardag?
mijn moeder is vandaag ook jarig, 51 jaar!
Heb haar 2 kaartjes gegeven van de musical van Joseph daar gaan we heen, mag ze haar eigen treinkaartje betalen ghihi
Jij ook Anouska (is dat je roepnaam?) niets aan he! ik heb dan nu een super plekkie voor bodan hij kan gewoon van 8 tot 6 uur de wei op met andere paarden!
Heerlijk vind ik dat voor hem alleen ik kan er met slecht weer niet heen, nu met gladheid.
Vind het vervelend dat Bootje zover weg staat.
Ook aan het sporten geslagen? voor de strakke buik in de zomer?
hihi na 10 minuten al das ernstig
Mmm ik zou er mee stoppen mijn paard gaat voor! misschien kan je haar helpen zoeken naar iemand die er echt de tijd voor heeft?
Haha luilak nog steeds in de pieteryama! Wel luxe lekker luieren en dan peerdjehobbelen.
Mazzelkont Kristel wil ook wel zo'n stal!!
Tegen dat punt zit ik nu dus te hikken met dat de stallen hier in de buurt erg weinig weidegang bieden behalve dan in de zomer.
Waar zouden jullie uit kiezen?
Mogelijkheid 1:
voordelen:
Stal 5/6km van mijn huis, dus kan ik lekker op de fiets
Binnenbak
zomers 24/7 buiten
Trailer kan ik er neer zetten
stal word uitgemest
Nadeel:
Slechte buitenbak maar komt van de zomer wel zand in.
Je kan er mooi buitenrijden maar het is 3km voordat je bij een mooi gebied bent.
30 paarden!
In de winter bijna niet naar buiten
Kast staat vrij ver van de stal af dus steeds met spullen versjouwen.
Mogelijkheid 2:
Voordelen:
zomer 24/7 buiten dan staat hij 5 minuten van mijn huis.
Buitenbak
Veel mensen die ik ken, vooral met fjorden.
Dichtbij mooi uitrijdgebied.
Winter waar hij NU staat dus overdag in de wei.
Nadeel:
De ene stal kan ik alleen in de zomer staan dus moet ik iedere 6 maanden wisselen van stal.
Eigenlijk ook een voordeel omdat ik nu maar 6 maanden met de auto hoef dat scheelt weer met kosten.
in de winter zo goed als niet rijden.
Mmm eigenlijk wil ik het bodan niet aan doen om hem zo weinig buiten te doen, ik heb dat al een keer gezien en hij word er niet gelukkig van.
Maar ik wil heel graag rijden en ook de wedstrijden in en dan is het wel handig als je gewoon door kan trainen.
Maar hoe ik nu sta is eigenlijk te duur door bezinekosten en ik sta bijna iedere keer in de file...