Onze kanjers Eachann en Ewald

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
vonnie21

Onze kanjers Eachann en Ewald

Bericht door vonnie21 » wo 27 jan 2010, 21:54

Hoi allemaal,

Hier weer eens wat foto,s van onze kanjers Eachann en Ewald.
We hadden al een paar maanden geleden deze leuke blauwe bal voor ze gekocht, en van de week hebben we hem laten op pompen door Nico.
Eerst vonden ze het een beetje spannend maar daarna was het toch wel heel erg leuk :)) en vloog de bal door de hele bak heen!!!
Ook heb ik nog een paar gewone plaatje gemaakt van de boefjes...ze kunnen zo ravotten met elkaar en dat is zo geweldig om naar te kijken!!

Afbeelding
Onze kanjers met de bal... hier vonden ze het nog een beetje spannend want ik had net de bal een schop richting hun gegeven :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier waren ze die hele bal aan het aflikken

Afbeelding
kijk ewald zijn tong... hihi hij likt dat ding af alsof het een ijsje is....dat is echt zo'n grappig gezicht _/-o_

Afbeelding
tja en dan moet je ook even proberen of je er in kan bijten alleen dat lukte niet erg...want dan rolde de bal weg

Afbeelding
Van al dat spelen met die bal wordt je moe he ewald???? hihi

En hier nog wat gewone foto,s van ze

Afbeelding
Onze kanjer Ewald :~

Afbeelding

Afbeelding
Hij was maar een klein beetje nieuwsgierig wat ik in mijn handen had....tjaaaa helaas alleen maar een foto camera :D

Afbeelding

Afbeelding
Daar is Eachann de andere kanjer :~

Afbeelding

Afbeelding
Hier vond eachann steyn wel erg spannend, want steyn was met een longeerzweep aan het spelen...tja daar krijg je alleen wel hele mooie plaatjes van +:)+

Hier nog wat plaatjes van hun samen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier begonnen ze met elkaar te spelen....hier ging het nog rustig...maar dat rustige was snel over :=

Afbeelding
Kijk die mond van Eachann..........Draak

Afbeelding
Jaaaaaa Ewald nu heb ik je te pakken.......ja en dan wel aan zijn oor....en los laten hoooo maar.... :n :n

Afbeelding
en toen ewald eenmaal los was....had eachann alweer zijn halster te pakken :)

Afbeelding

nou dat waren ze weer sorry voor de hoeveelheid maar ik kon er echt niet tussen kiezen
ze waren allemaal zo leuk!!!
Nou tot de volgende keer :wave: allemaal
nancy imka

Re: Onze kanjers Eachann en Ewald

Bericht door nancy imka » do 28 jan 2010, 08:26

Goh zo aan de foto's alleen al kan je zien dat het broertjes zijn die Eachann en Elvis. Die twee hebben gewoon een oren tik. Elvis pakt Emy ook vaak bij haar oor en dan laat hij niet meer los... Die twee van ons hebben maar wat te stellen he Vonnie met die timors!

Leuk zo'n bal, misschien als ze ooit weer in de aanbieding zijn bij de Lidle dat ik er ook een koop voor die twee... Het lintje tussen de paardjes is nu weg en hoop dat ze ook zo kunnen blijven staan hebben ze tenminste lekker de ruimte
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 28 jan 2010, 08:33

Leuke foto's Yvonne!!!!!!!

Nancy, echt wat hebben Elvis en Eachann dan nog veel trukjes onthouden uit hun eerste jaar. In jullie topic las ik dat Elvis bovenop Emy springt, Eachann doet ook niks anders bij Ewald, helaas hebben we dit nog niet op foto vast kunnen leggen. En tja dat orenbijten, soms denk ik: nou, laat nu maar los, hij blijft er soms wel 15 seconden mee in zijn mond staan.. Arme Ewald, haha!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 28 jan 2010, 08:34

Hier ook zo gelachen om de reacties op een opblaasbare bal, maar Timor vond hem toen ook maar niets.
Toch mooi stel deze twee, duo penotti..
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 28 jan 2010, 10:07

Bij jullie hoeft echt niemand zich af te vragen wie wie is, de mannen zijn zo verschillend maar allebei zo leuk. Heerlijk als ze zo samen spelen, met of zonder bal, een genot om naar te kijken.
Misschien is zo'n Jollybal als waar Ferro nu mee op FW staat (zie PP, topic van Esther) ook wel wat voor ze. Kan me zo voorstellen dat Eachann met zijn gewoonte om alles maar vast te pakken, daar heerlijk mee gaat staan rond te slingeren.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 28 jan 2010, 12:39

Leuke foto's Yvonne!! :))
Zo leuk om nog steeds een gelijkenis te zien van Eachann en Elvis kwa gedrag haha..Kwa uiterlijk gaan ze echt wel een andere kant op vind ik.

Ook een super leuk stel zo,en die Timors zijn gewoon goed gewaagd aan de Hermansen(okay Cas dan wat betreft Emy ;) )
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » do 28 jan 2010, 14:30

Wat zijn ze groot geworden
Ik vind ze zooooooo cute
Esther

Bericht door Esther » do 28 jan 2010, 16:50

Anita45 schreef: Misschien is zo'n Jollybal als waar Ferro nu mee op FW staat (zie PP, topic van Esther) ook wel wat voor ze. Kan me zo voorstellen dat Eachann met zijn gewoonte om alles maar vast te pakken, daar heerlijk mee gaat staan rond te slingeren.
Dat viel mij dus nogal tegen.. Hier hebben ze ook een skippy gehad, met handvat, dus ze konden hem ook oppakken, maar Eachann hing en sleurde hier altijd liever aan levend materiaal, die bal boeide hem niet zo, maar dat kan veranderen natuurlijk, hihi..
Het was meer Elvis die met gewone spullen rondsjouwde, takken, ballen, touwen e.d. Dat gestoei is er bij hum natuurlijk al vanaf heel jonge leeftijd in geramd.. Ik geloof dat ze vanaf dat Eachann een paar dagen was bij elkaar hebben gestaan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 28 jan 2010, 17:03

Jeetje, die E-tjes zijn ook geen kleintjes meer he? Gaat snel! Ze zien er goed uit!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 28 jan 2010, 18:27

Jeetje dat zijn al echte twee-jarigen zeg!! Wat een joekels!
Lekker stel is het, mooi dat contrast in voorplukken :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Jilly

Bericht door Jilly » do 28 jan 2010, 18:37

Ik blijf het herhalen denkik 8)7 echt zo'n ontzettend leuk stel! Zo verschillend, maar prachtig op hun eigen manier.
Ewald wordt een buffeltje :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 29 jan 2010, 07:17

wat een heerlijke knuppels! Wat kan Eachann zielig kijken zeg. Ik zie er wel iets van Finnea in, de manier van kijken. Leuke foto's! Hier vinden ze de bal ook geweldig, maar hij kan alleen maar in de wei als het niet waait, anders zijn we hem zo kwijt. De buurvrouw heeft hem weken geleden al een keer op kunnen vangen, net voor hij de snelweg op zou rollen :o
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
vonnie21

Bericht door vonnie21 » vr 29 jan 2010, 07:32

Ja hier kan hij ook alleen maar op de wei of in de bak als het niet waait, ik had hem van de week laten liggen en toen lag de bal al in de sloot.
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 29 jan 2010, 07:36

Anita@ Die 'doperwt' hadden we in het roze, maar die heeft de hond van Yvonne (Tess) verduisteremaand.. Ze kon er niet vanaf blijven, hihi.
En inderdaad, zelfs Steyn van 3, ziet van afstand precies wie wie is..

Ivonne@ Bekend probleem, de eerste dag was hij al vastgevroren in de sloot. Nu spelen ze als we er zijn, en leggen we hem in het fouragehok (waar alle paardentroepjes staan) als we wegggaan.
(oei, bijna de snelweg op? Dan hadden de automobilisten wel raar opgekeken, "alien-infasie oid". Op de zaak met oppompen vroegen ze zich ook al af wat dat voor een achterlijk groot blauw ding was. Bij het andwoord [paardenvoetbal] keken ze nog stommer, haha.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 29 jan 2010, 11:10

Dingo, onze hond, is ook helemaal gek van de Jolly-ballen. We hebben er 2, een rode bij Celony, Djambo en Fendora (Meline telt in dit geval niet mee want die keurt hem geen blik waardig) en een groene bij de F-mannen. Als de paarden ver genoeg weg zijn gaat Dingo heel sneaky het weiland in en haalt de bal snel op, het liefst allebei. Hij vindt dat het zijn ballen zijn. Zodra hij ermee buiten het land is, gaat hij er als een gek in bijten, een soort van triomf. We hebben er altijd veel lol om.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 30 jan 2010, 08:26

Haha, zo Tess dus ook Anita. Het houd ook zo lekker vast he, voor een hond, dat handvat. Overgens deed Eachann er niet zo veel mee. (zoals Esther ook al verwachtte) Hij is meer van het vriendje plagen, oei.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 30 jan 2010, 09:53

Dingo pakt hem nooit bij het handvat beet maar altijd vol in de bal zelf. Volgens mij heeft hij nog niet eens ontdekt dat er een handvat aanzit en dat hij het zichzelf dus onnodig moeilijk maakt, hahaha.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 06 feb 2010, 14:43

Zo ik zal ook ff reageren haha ;)
Mooie stel en idd wat zijn ze groot....meten en vergelijken in Lisse haha ;)
Ik heb voor Ekdal ook zo'n jollybal, omdat Ekdal ook overal in wilde bijten....maar vooral niet in die bal, die ligt maar in zijn stal...
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Plaats reactie