In echtscheiding..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Amber_

Re: In echtscheiding..

Bericht door Amber_ » di 19 jan 2010, 22:19

Naja geprobeert is overdreven ?
Ik kijk het even aan, maar het lijntje hou niet gespannen. Ja tot het weekend, en dan kijk ik het even aan, mocht het niet gaan dan is het lijntje idd weer zo gespannen :j. Hopen dat ze samen echt koppeltje blijven haha *D.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
foss

Bericht door foss » wo 20 jan 2010, 05:35

Ik heb zelf ook meerdere hengsten het zijn dan wel minipaardjes die ik nu nog heb, maar ik merk wel dat de er veel verschil inzit heb vorige week nog een hengst weg moeten doen omdat hij niet samen ging met mijn andere hengst ze staan niet samen maar braken alleen maar los om een gevecht op te zoeken dit het ik 2 maanden aangekeken en toen terug gebracht naar de fokker nu is de rust weer terug.

Wat ik merk bij hengsten dat alles goed gaat samen met andere paarden tot 2 a 2,5 jaar oud dan beginnen de praatjes en rond de 3 gaan ze proberen hoe sterk ze nu eigenlijk zijn.

Kijk het gewoon even aan met een lijntje er tussen dan zie je snel genoeg of het goed gaat of niet.
Ik weet niet of Fjordy de baas is maar het kan ook zijn dat Toot dat over wilt nemen en hij legt zich er pas bij neer als hij weet dat het niet lukt.

Wel leuk als ik Fjordy type, mijn Foss noemen wij vanaf dat we hem hebben al Fjordy en is ook de leider al vanaf het begin en ondanks dat hij al 25 jaar oud is hij geeft het niet af.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Viv

Bericht door Viv » wo 20 jan 2010, 05:46

Ik ga met Foss mee: denk dat het voorjaar eraan komt en dat tootje zn hormoontjes aan het ontdekken is. En volgens mij is fjordy geen hoooomooooo dus dan kun je er op wachten.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 20 jan 2010, 06:43

als ik dit zo lees, hoop ik dat het draadje genoeg is..
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Vera

Bericht door Vera » wo 20 jan 2010, 07:10

klinkt als hengsten gedrag.Het "kleintje" begint nu waarschijnlijk toch wat last van zijn hormonen te krijgen. Wat Fjordy waarschijnlijk niet pikt. Op zich niet zo vreemd dus.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 20 jan 2010, 09:56

Nee idd, is het ook niet.
Maar ja Toot ze hormomen waren vorig jaar ook al op gang. En toen heeft hij natuurlijk ook gedekt. Toen was het ook wel is 'bonje' maar al snel weer rustig. Misschien hetzelfde geval...
foss schreef: Kijk het gewoon even aan met een lijntje er tussen dan zie je snel genoeg of het goed gaat of niet.
Ik weet niet of Fjordy de baas is maar het kan ook zijn dat Toot dat over wilt nemen en hij legt zich er pas bij neer als hij weet dat het niet lukt.

Wel leuk als ik Fjordy type, mijn Foss noemen wij vanaf dat we hem hebben al Fjordy en is ook de leider al vanaf het begin en ondanks dat hij al 25 jaar oud is hij geeft het niet af.

Fjordy is baas, Toot mag wel meer, maar Fjordy beslist nog in wie er eerst eet en wie er voor aan het lijntje staat :P. Haha wat leuk, Foss ook Fjordy is haha.. Ligt aan de naam
Viv schreef:Ik ga met Foss mee: denk dat het voorjaar eraan komt en dat tootje zn hormoontjes aan het ontdekken is. En volgens mij is fjordy geen hoooomooooo dus dan kun je er op wachten.
Nou.. dat vraag ik me af haha, Soms zitten ze wel is boven op elkaar 8)7
truus1970 schreef:als ik dit zo lees, hoop ik dat het draadje genoeg is..
Ja dat denk, en weet ik, wel :j.
Bedoel ken ze door en door. Heb er net dik uur bijgezeten, achter de bosjes haha, te bespioneren.
Waren super rustig, snuffelen en krabbelen.. alsof er niks is gebeurd ? :+ Maf
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » wo 20 jan 2010, 11:02

jemig schrikken!
gelukkig zijn ze er met kleerschueren vanaf gekomen zeg.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 20 jan 2010, 12:24

Als ik de verhalen van de anderen hier zo lees mag je geloof ik nog blij zijn dat het pas fout gaat nu Toot bijna 4 jaar is.
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 20 jan 2010, 12:37

ja hoor net een echt huwlijk, kunnen niet met en niet zonder elkaar leven haha
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 20 jan 2010, 16:24

Carolinef schreef:ja hoor net een echt huwlijk, kunnen niet met en niet zonder elkaar leven haha
Whahaha jaa idd 8)7
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
claudia

Bericht door claudia » wo 20 jan 2010, 16:56

Hey Lieve schat, ik heb je hiervoor gewaarschuwd.

Jou Tootje wordt volwassen en heeft een keer gedekt. Het voorjaar komt eraan , ijn hormonen zijn aan het spelen.
En dan ga je dit krijgen.

Ik zou ook niet graag nog een paardje bij alco of coen zetten, dat gaat gewoon niet meer.

Fjordy en Toot zijn samen opgegroeid maar eens is het echt over.

Pas heel goed op.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Elvis

Bericht door Elvis » wo 20 jan 2010, 18:17

Jou verhaal komt me bekent voor.Ik heb het mee gemaakt met vader en zoon.Zoon stond vanaf 5 maanden oud bij ze papa en in ene met 3 jaar oud ging het niet meer,hij wou boven ze vader gaan staan,eigenaar wachten het af en vond dat zelf maar moesten uitzoeken wie de winnaar werd,totdat de verwondingen kwamen.Vechten tot bloedens toe,nu mist papa 2 voortanden en zoon werd verkocht...
Hormonen kunnen heel wat doen met je hengstje,ben ook heel benieuwd of dit nog vriendjes gaan worden.
Hoop het wel voor je... :)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Ellebel

Bericht door Ellebel » wo 20 jan 2010, 18:43

Wij hebben ook ervaringen met de combi hengst + ruin die van jongaf samen waren. Beiden als hengst opgefokt, eentje geruind en met dezelfde leeftijd als Toot was het klaar. Onze heren waren toen 4.

Die van ons zijn zonder kleerscheuren uit elkaar gegaan, mijn buurman heeft namelijk niet afgewacht maar op een gegeven ogenblik besloten. Deze waren ook iets te kostbaar om tanden oid te missen. De hengst was nl aangewezen bij het friezenstamboek.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 20 jan 2010, 18:48

ik heb op bokt gezien hoe een hengst een merrie kan toetakelen, dat was niet grappig meer.

ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe Toot het doet op de HK.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 20 jan 2010, 18:55

truus1970 schreef:ik heb op bokt gezien hoe een hengst een merrie kan toetakelen, dat was niet grappig meer.

ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe Toot het doet op de HK.
Klopt !! Dat topic heb ik ook gezien, echt naar..

Het ging vandaag weer super.
Dus nog even zo en dan van weekend even aan kijken weer.

Jaa ik ook :=
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 24 jan 2010, 07:59

hey meis!
ben je al verhuisd met de paarden? ik heb even wat gemist denk.....

ik zou voor de zekerheid het draadje ertussen gaan houden :j

uniek en mora ging samen ook niet, uniek werd doodsbang voor mora terwijl die alleen maar dreigde
nu staat er een draadje tussen en neuzen ze over het draadje met elkaar en als mora dreigt blijft uniek haar gewoon aanstaren van 'doe maar, ik weet dat je me nu toch niet kunt pakken' hahaha dus alles nu weer rustig

ik zou het risico niet nemen dat er echt wat gebeurd in de uren dat je er niet bent, zoals hierboven ook een paar keer staat 'ook al staan ze al zo lang bij elkaar, voor toot is het nu tijd aan het worden en dan dulden ze geen anderen meer' ze kennen dat begrip als hengst niet van 'met die ben ik op gegroeid'
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Fran

Bericht door Fran » zo 24 jan 2010, 09:37

Amber_ schreef: Heb er net dik uur bijgezeten, achter de bosjes haha, te bespioneren.
whaha, ik zie het al voor me, in van die legerkleding met een verrekijker, zak chips er bij. 8)7

lastig, gewoon nog even aan kijken, met een draadje er tussen hebben ze teminste wel contact, paarden alleen houden vind ik persoonlijk niks.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 24 jan 2010, 11:32

Fran schreef:
Amber_ schreef: Heb er net dik uur bijgezeten, achter de bosjes haha, te bespioneren.
whaha, ik zie het al voor me, in van die legerkleding met een verrekijker, zak chips er bij. 8)7

lastig, gewoon nog even aan kijken, met een draadje er tussen hebben ze teminste wel contact, paarden alleen houden vind ik persoonlijk niks.
Nee ik ook echt niet daarom..
Maar ze hebben gisteren weer samen gestaan, en dat ging goed. Knuffelen, beetje spelen en toen eten haha. Net geweest om even te gluren, en stonden gewoon te duffen. +:)+

Hopen dat zo blijft, kijken het aan :D.
Gelukkig is Dirk (ex eigenaar Fjordy) hele week thuis, dus die houd in gaten.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Melanie&Fjordy

Bericht door Melanie&Fjordy » za 30 jan 2010, 20:13

Wat vervelend zeg! Hopelijk gaat het binnenkort wel weer beter, want het zou idd jammer zijn als je ze uit elkaar moest halen voorgoed...
Amber_

Bericht door Amber_ » za 30 jan 2010, 20:51

Melanie&Fjordy schreef:Wat vervelend zeg! Hopelijk gaat het binnenkort wel weer beter, want het zou idd jammer zijn als je ze uit elkaar moest halen voorgoed...
Apart.. dacht dat ik ge-update heb.
Want ze staan alweer kleine week samen, gaat prima +:)+
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Plaats reactie