Falco kende ik al langer en heb ik van mijn nicht gekocht. Ik wist toendertijd goed waar ik aan begon en welke problemen ik door zijn overgewicht en scheefheid later zou kunnen tegenkomen. Die heb ik denk ik voor lief genomen omdat ik wist dat de oorzaken van zijn problemen goed weg te werken waren (dieet en rechtrichten).
Jaldiña hebben we gekregen. Ik kende haar ook al een tijdje. Ze is ietwat onderstandig vooraan, maar staat in vooraanzicht wel recht op de benen. Door deze beenstand bouwt ze wel meer spanning in haar schouders op, dat is iets waarmee in het werk rekening gehouden dient te worden. Door haar achterhand en andere spieren heel gericht te trainen haal je al veel gewicht van de voorhand af. Het zal echter wel altijd een "zwakke plek" blijven.
Voor de bedragen die ik betaald heb vond ik keuren gewoon een dure grap. Ik heb natuurlijk wel geluk gehad dat ze niks hadden

Mijn volgend paard wordt wél klinisch en waarschijnlijk ook röntgenologisch gekeurd. Ik ben nu eenmaal verliefd op lusitano's, maar die kosten dan ook een hoop meer geld, dus ook meer geld om ze later te "vervangen"... Dan is keuren wel zo handig, heb je toch net dat ietsje meer zekerheid als je straks een paar duizenden euro's de deur uitgooit.