Vrijheidsdressuur Beer en Marleen op bezoek!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
kristelhans

Vrijheidsdressuur Beer en Marleen op bezoek!

Bericht door kristelhans » zo 03 jan 2010, 10:18

Hallo allemaal!

Gisteren is Marleen (van Benthe hier op FW) op thee visite geweest. Het was heel leuk en Marleen had de camera meegenomen. Eerst dus thee geleut en daarna in de auto naar Beer. Geloof dat Marleen zich een hoedje schrok van het formaat fjord dat opeens voor haar stond want Benthe is een heel mooi, elegant ding..en dan opeens mega Beer is wel even wat anders. Beer liet zich ook absoluut van zijn grappigste kant zien en we lagen de hele tijd krom van het lachen..gek dier!

We hebben onze eerste vrijheidsdressuur dingetjes gedaan en Beer vond alles superleuk! Zelfs zonder biksjes haha..eerst met en daarna zonder en dan afgewisseld. Ik dacht dat wij nog helemaal groen waren op dit gebied maar doordat Beer en ik al heel veel grondwerk hebben gedaan (freestyle en handwerk) zat er toch al aardig wat in. Volgen bijvoorbeeld, gisteren hebben we dat uitgebreid met Beer parkeren en het weglopen van mij. Beer snapte het ook erg snel. Bleef braaf staan tot dat ik hem riep en kwam dan naar me toe gewandeld. Ook terug zit er al aardig in en gisteren heb ik dat geprobeerd zonder aanraken met alleen een stem en hand-commando en jaaaaa hoor! Beer deed braaf wat stappen naar achteren. Ook zijn we met buigen bezig geweest...dat vond ik best spannend maar met aanwijzingen van Marleen had Beer het eigenlijk na 2 keer door.. okee, hij doet het nog niet helmaal maar ik wilde niks forceren dus we zijn ook niet 'all the way' gegaan. Ik beloon nooit met voer en nu deed ik dat af en toe dus wel..wat Beer wel niet voor een enkel biksje doet is echt ongelooflijk!

Nou genoeg geblaat, hier de foto's!

Afbeelding
Eerst moest er even geknipt worden want Beers manen waren al weer aardig lang!

Afbeelding

Afbeelding
Lekker spetteren op de camera van Marleen!

Afbeelding
Beer geparkeerd waarna ik wegliep...Beer houdt me goed in de gaten!

Afbeelding
Kom maar Beer!

Afbeelding
Jaaaaaa! (dat is zijn beloonwoord haha)

Afbeelding
Knuffelen bij de baas... :+:

Afbeelding
Terug Beer! Met een vinger en later met alleen wijzen..braaaf!

Afbeelding
Opwarmen voor de buiging.

Afbeelding
Zo baas?

Afbeelding
Samen aan het werk...goed team!

Afbeelding
Even andere dingen gedaan en later nog eens gevraagd en meneer wist niet hoe snel hij het kunste moest doen!

Afbeelding
Wijken voor druk aan de voorkant (huiswerk voor onze les)

Afbeelding
Wijken voor druk aan de achterkant (ook huiswerk)

Afbeelding
Even een onderonsje..met 5de been(tje).. Die had ie de hele tijd uithangen..charming!

Afbeelding
Hand volgen..ja met een biksje, lekker makkelijk!

Afbeelding
Beer kon geen genoeg van de gymnastiek oefeningen krijgen en gooide er zelf nog een paar tegenaan!

Afbeelding
JEUK!

Afbeelding
Sneeuwschuiven hoort er ook bij natuurlijk..

Afbeelding
Nog wat plukjes knippen..het zinde me niet..haha!

Afbeelding
Voorlopig kapsel..straks nog meer knippen want ik ben nog niet tevreden.

Afbeelding
En meneer in zijn stal..met naamplaatje hihaaa te grappig! Van manlief gekregen..

Ik verbaas me steeds weer over Beers ongelooflijke bereidwilligheid! Hij doet echt ALLES wat ik van hem vraag.heel bijzonder..maar goed, dat wisten jullie al.

Marleen, bedankt voor de foto's en ik vond het een hele gezellige middag! Doen we snel weer! +:)+
DeeDee
Moderator

Re: Vrijheidsdressuur Beer en Marleen op bezoek!

Bericht door DeeDee » zo 03 jan 2010, 11:00

Oh super zeg. Is het niet heel verwarrend voor hem als hij de ene keer wel en de andere keer geen snoepje krijgt? Ik vraag dit omdat ik met Ulvy ook dit soort dingen wil gaan doen, maar ze wordt heel vervelend van snoepjes. En zonder snoepje doet ze het wel, maar naar twee keer denkt ze: bekijk het dit levert niks op :wave:
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Marloes

Bericht door Marloes » zo 03 jan 2010, 11:00

Leuk, weer wat nieuwe bezigheden voor jullie! :)
Beer staat er goed bij, knappe vent.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » zo 03 jan 2010, 11:28

T is net een sprookje :P
Leuk om te zien dat de liefde niet bekoeld haha..
Knap dat je hem zelf knipt hoor! Ik kan het nog steeds niet..
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 03 jan 2010, 11:32

DeeDee schreef:Oh super zeg. Is het niet heel verwarrend voor hem als hij de ene keer wel en de andere keer geen snoepje krijgt? Ik vraag dit omdat ik met Ulvy ook dit soort dingen wil gaan doen, maar ze wordt heel vervelend van snoepjes. En zonder snoepje doet ze het wel, maar naar twee keer denkt ze: bekijk het dit levert niks op :wave:
Nee dat is niet verwarrend. Het is de bedoeling dat je eerst alle goed gedrag bevestigt met een snoepje en dat je daar na de oefeningen laat doen met minder snoepjes. Het dier moet dan dus langer/harder werken voor de beloning die af en toe volgt. Het bereiken van de uiteindelijke beloning blijft dan toch de drijfveer.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Lotte

Bericht door Lotte » zo 03 jan 2010, 11:33

Zijn weer leuke foto's van jullie!
En ik blijf toch heel erg jaloers op jullie binnenbak, vooral nu! :P :D
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 03 jan 2010, 12:22

Dank allemaal! Beer vindt het niet verwarrend..hij doet iedere keer net zo hard zijn best en vooral mij JAAAAA! is zijn echte beloning..haha mooi makkelijk!

Toen ik hem net had was ie nogal gefixeerd op eten met jassen-kapot-trek-taferelen en dat is er nu af dus ik ben niet zo van de snoepjes geven..maar om dingen aan te leren gebruik ik het dit geval wel. Beer is echt een slimme, knappe vent!

En inderdaad, de binnenbak is zalig! Net even gereden..hij had wel wat spierpijn geloof ik hihi..Ohja en ook nog even bijgeknipt..Carolien, gewoon een keer doen! Of ben je bang dat je prins dan voor aap loopt? ;)

Ik heb een boek overgenomen van iemand op FW en die komt hopelijk na het weekend binnen..dan gaan we echt aan de slag!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 03 jan 2010, 12:34

Wat heb je toch een knappe vent Kristel, zowel letterlijk als figuurlijk. Jullie zijn echt een team.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » zo 03 jan 2010, 13:18

bennie bang :P ! heb al wel 20 x geprobeerd haha... ene kant lukt redelijk, andere kant raakt mijn motoriek in de war en kan die kant niet knippen. :?
Beer heeft het toch wel getroffen met jou dacht ik net. En andersom
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 03 jan 2010, 13:25

Oh wat lief dat je dat dacht en zegt! Ik ben zo stapelgek op dat beest..en andersom geloof ik ook hihi..we passen gewoon supergoed bijelkaar!

Motoriek is hier af en toe ook lastig haha en helemaal als meneer niet stil wil staan..
Lisa

Bericht door Lisa » zo 03 jan 2010, 13:41

Leuk is VD! ik wil het ook heel graag, maar ik heb niet echt het geduld en weet niet zo goed hoe ik het aan moet leren, maar het lijkt me wel onwijs leuk!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 03 jan 2010, 14:07

dat doet ie goed!
en als je al bezig bent met grondwerk, dan heb je inderdaad al een goede basis ervoor :j
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 03 jan 2010, 14:15

Ja, inderdaad..heel veel dingen die Beer al lang kent komen nu heel goed van pas..ik ga die dingen komende tijd lekker uitbouwen en veel herhalen..Als dat er in zit gaan we wat verder maar toen ik Beer gisteren zo bezig zag had ik wel het idee dat hij echt supersnel dingen oppikt! Echt heel leuk om te zien en doen!
roos

Bericht door roos » zo 03 jan 2010, 14:29

Beertje weer...En jij klagen van de week dat je het koud had met rijden..niet zeuren met je binnenbak ;)

Die 'oefening'die beer doet met buigen en krabben aan zijn buik moet ik ook doen met Danc voor zijn oude lijfje....
Leuke fotos@
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 03 jan 2010, 14:53

Ha ja dat is bejaardengym he? ;) Wij doen die eigenlijk standaard voor het rijden..en als ik erop zit steek ik mijn teen naar zijn neus en dan likt ie even aan mijn voet..doe ik aan beide kanten haha.. Ja en ik zeur over kou want ook al is het overdekt..KOUD is het wel..en ik ben een mega-koukleum hihi..
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 03 jan 2010, 16:34

Leeeeeuk dat verslag Kristel :D
Ik stond echt te kijken van Beer inderdaad, vergeleken met hem is Benthe echt zo'n my little pony!! Beer leert supersnel en wat zijn jullie een geweldig stel, het straalt er van af!! Ik vond het leuk en dit doen we snel weer indd! Succes verder met de vd, volgens mij is dat een makkie voor jullie, die Beer doet echt alles voor jou en je biksie :D
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Lies

Bericht door Lies » zo 03 jan 2010, 16:38

Beer is echt wel de meest toepasselijke naam voor hem als ik hem nu zo zie :D

Leuk foto-verslagje :)
Don't believe everything you think
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 03 jan 2010, 16:38

op de andere foto's viel het mij nooit zo heel erg op. nu zonder harnachement wel! het is echt een beeeeer. lekker fors! ik vind het wel mooi hoor. beetje stevige fjord!
Hij doet het goed zeg!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 03 jan 2010, 17:31

Jaaa! Dank! Hij is echt een Beer aan het worden..eerder viel het ook niet zo op omdat hij niet echt fors was..alleen maar heel hoog (voor een fjord dan he).. Nu hij spieren krijgt en volwassen wordt, begint het een hele meneer te worden! Hij is de perfecte mix van een ouderwetse fjord en een wat grotere, rankere fjord...mijn drooooomfjord!
Anouska

Bericht door Anouska » zo 03 jan 2010, 17:34

Leuke foto's Kristel! Wat een lekkerding is het toch.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie