Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Eros

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door Eros » zo 15 nov 2009, 15:42

Voor de gene die toch nog met de E'tjes naar het strand zijn geweest vandaag...

HOE WAS HET?? :)) O:)
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 15 nov 2009, 16:04

:waven: Emy was zo stoer :waven:

Ze heeft met een beetje hulp van Cadies tot haar knieen in de zee gestaan. Ze liep met het zelfde gemak voor de hele gang uit. En vond zee water heerlijk smaken 8)7
Emy is gek op drinken en haar zoutblok dus dat samen was heeeeerlijk!!!

Het begon wel vanmorgen al goed toen ik de broodjes gebakken had en op stal kwam met die hele zak met broodjes en Dees vertelde dat ze de kaas vergeten was O:) Maar goed we hadden ook crossantjes dus die maar lekker opgepeuzeld. Je snapt natuurlijk wel dat ze dat heel lang heeft moeten horen :+ Maar goed, toen ging Marjan met Imka een stukje rijden en maakte wij dat we weg kwamen met die kleintjes zodat als Im terug kwam ze al alleen was dan is het niet zo'n probleem. Dus met die kleintjes naar de wagen en met een beetje getreuzel op de klep steeds een stapje verder erin. We hadden er drie kwartier voor uitgedrokken maar ze stonden echt met vijf minuten allebij in de wagen!!! Ik was zo trots op die koters!

Op het strand aangekomen was het heel erg nat kwam met bakken uit de hemel maar het was wel erg leuk! Hopelijk kunnen we volgende keer weer mee als er iets georganiseerd word!

Dinsdag gaan we weer of naar de vlietlanden of naar het strand en dan blijft er een Etje thuis en mag Imka mee kijken hoe dat gaat :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » zo 15 nov 2009, 19:14

Wat fijn dat het zo goed ging.
Ekdal heeft zich vandaag ook als stoere man gedragen onder een tunnel door(waarbij je de bocht, dus het tegeliggende verkeer niet kan zien)En hij was zo stoer!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
sandy87

Bericht door sandy87 » zo 15 nov 2009, 22:37

wat een stoere emy
ik ben erg benieuwd naar de foto's van vandaag
als jullie nog een keer een rit gaan maken, kom ik ook met seven (moet het wel beetje in de buurt zijn)
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Elvis

Bericht door Elvis » ma 16 nov 2009, 07:36

Yeah *o/* We waren zeker ontzettend trots op onze koters!!!
Laden ging perfect,tja alleen het weer zat even tegen in het begin,maar later hebben we zelfs de zon nog gezien dus dat leverde een paar mooie foto's op.
Helaas heeft Elvis wel last van losse achterpootjes en we waren nog geen 2 minuten op het strand en hij had de hond van Daphne geschopt.Heb achteraf nog gevraagd of hij niets had en dat was gelukkig niet het geval,maar de hond krijste het uit en ik zag dat hij hem echt vol te pakken had in ze maag.Ook nam hij erg Emy in bescherming tegenover die andere grote fjorden haha...En Kadies moest ook even een tikkie krijgen.Maar goed wel iets om dus rekening mee te houden..Was voor Elvis ook allemaal spannend en zo zie je maar je weet dan nooit hoe ze reageren.

We zijn met Kadies lopend een stuk gaan wandelen en Emy kreeg zwemles,die vond het echt heerlijk.Zoals verwacht Elvis niet :D Die bleef op veilige afstand kijken hoe de andere het deden,ook Andy kreeg Elvis nog niet overtuigd.Verder was het ontzettende leuke dag wel vermoeiend zo vroeg op en toch ook wat spanning maar zeker voor herhaling vatbaar.
Moest wel zeggen dat Elvis zich niet zo stoer gedroeg tegenover Eachann met ruiken,toen bleef hij heel rustig staan,zouden ze elkaar toch nog herkend hebben??Tegenover de andere was Elvis echt aan maaien en laten zien ik ben het mannetje.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 16 nov 2009, 09:39

Heb de foto's gezien van de strandwandeling...wat leuk zeg!!
En wat fijn dat het zo geweldig meegevallen is, lijkt me ook geweldig om met Jack ns n keertje te doen...alleen moeten wij wel iets meer dan 2h rijden denk ik voor we zee vinden, dus dat vind ik toch wat ver, om al met zo'n kleintje te gaan doen.
Was het georganiseerd? Een soort van fjordenwandeling @ zee? Of deden jullie het op jullie eentje?

Ben dit weekend er niet meer toegekomen om een update te posten van de toestand van Jack maar er zit al sinds zaterdag een positieve ontwikkeling in...
De uitslag van de punctie zal ik pas vandaag hebben, maar de DA gaat er van uit dat hij bloedvergiftiging heeft gekregen, vermoedelijk van de vele medicatie, en dat dit de ontsteking op de gewrichten tot gevolg heeft gehad. Hij is nu dus daarvoor ingespoten. Worminfectie was hij in feite vrijdag al genezen van verklaard. Maar hij stapt ondertussen weer helemaal regelmatig.
Zaterdag heb ik hem een uitgebreide poetsbeurt gegeven, daar genoot hij wel van. Beetje geoefend met voetjes geven. Dan heeft hij nog even in de paddock gestaan.
Dus al 2 dagen gaat het goed, ik ben in ieder geval helemaal blij :D
sandy87

Bericht door sandy87 » ma 16 nov 2009, 20:27

ik heb ook genoten van de strand foto's
word steeds nieuwsgieriger wat seven zou doen op het strand. hihi

en wat een opluchting dat jack vooruit gaat, wat zal je blij zijn!
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Daphne!

Bericht door Daphne! » ma 16 nov 2009, 20:45

[[[zo even heel lui :o , heb onderstaande stukje gekopieerd uit het strandwandeling topic, niet erg toch? haha]]

Wij vonden het ook super leuk met Eachann en Ewald mee te wandelen. Al waren we wel een beetje traag op het strand.. Ik met mijn waggelbuik , en Steyn die criss-cross over het strand sjeesde.
Vandaar dat er een gat ontstond tussen ons.

Mijn stippelmeisje Djenga had inderdaad een trap gehad van een paard, ze gilde harder dan dat ze wat had . Gelukkig had ze niks ernstigs hoor! Alleen een blauwe plek, niks mank oid.
Later bij inladen hoorde ik van Desire dat het Elvis geweest was. Voelde me in de auto wel hammerysk, dat jij je de wandeling een beetje rot gevoeld had, omdat het Elvis was. Geen probleem hoor Desire, normale reactie van Elvis. Het is mijn verandwoording/risico, dat ik mijn hond meenam.

Wat jammer was, dat we geen foto van Elvis en Eachann samen hadden. Bij het uitladen regende het behoorlijk, waardoor foto's maken niet mogelijk was. Ze hebben wel even leuk samen gesnuffeld. Op de trugweg, waren wij een stuk eerder bij de trailer, omdat het me te ver werd (ik oude oma)

Eachann en Ewald waren hartstikke braaf, zover ik zien kon, heb er zelf niet mee gewandeld.
Toen ze op de trailer stonden nog even lekker thee gedronken en gezellig gepraat met andere achterbijvers.
Bij thuis komst was ik verbaasd, ze hebben zich nog rot gerend in de bak. Alsof ze alle spanning er nog even uit moesten gooien.

De foto's volgen nog, Yvonne gaat ze plaatsen, alleen ligt het fototoestel nog bij de paarden . Maar verwacht er niet veel van, ze zijn eigenlijk allemaal van veraf genomen.
Op naar de volgende keer, dan komen we zeker weer!

========Dat was mijn verhaaltje van zondag!

Wel balen, dat ik rond 3 uur met het opruimen van alles, buikpijn en later rugpijn kreeg, pppfff. Tot half 10 heb ik op de bank gelegen.. Al heb ik het super rustig aan gedaan, toch te veel en te hard gelopen. Moeilijk hoor dat aanpassen, het liefst huppel ik lekker met alles en iedereen mee... Las, nancy, dat jouw enkels het ook te verduren hebben gehad. naar en lastig voor je hoor, je wil zo graag!!

Van 't voorjaar/zomer moeten we nog maar eens afspreken. Trouwens Desire, je schreef dat je zag dat Djenga in haar maag getrapt was?? Volgens mij was dat haar bil, ze had namelijk een wondje precies op haar bil, rechts van haar staart. ppfff, wat kan ze gillen he,, dat doet ze vaker bij angst hoor,, klinkt dan erger dan dat het is, die lieve meid..
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Esther

Bericht door Esther » ma 16 nov 2009, 20:58

Oh, stoute Elvis, je zou toch denken dat die niet onder de indruk zou zijn van een hond, hihi.. Die vaak genoeg door Timber achterna gezeten, en andersom..
Arme Djenga..
Dat Elvis dan toch nog zo'n stoertje blijkt te zijn, hihi.. Dat had ik destijds niet achter gup gezocht..

Vond Eachann het ook spannend, of viel dat wel mee..

Jammer dat ze niet samen op de foto staan, maar in het voorjaar dus weer een poging??

Denken jullie dat ze elkaar herkend hebben, ben ik wel heel benieuwd naar.. Als Elvis minder fel was naar Eachann zou het kunnen dat hij er toch iets in heeft herkend..

Fijn om te horen dat het met Jack weer beter gaat, jemig die heeft het wel voor zijn kiezen gehad..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Eros

Bericht door Eros » ma 16 nov 2009, 21:10

Oh wordt jaloers! Volgende keer zorg ik dat ik er ook bij kan zijn, had nu geen vervoer.

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » ma 16 nov 2009, 22:03

Hey Daphne,

Ja je denkt toch aan dat beestje,Nanc zei nog jeetje Elvis is weer 2 minuten op het strand :x Ik dacht inderdaad dat ze in haar maag geraakt was,maar gelukkig toch op een deel die wat meer kon hebben.Ik dacht op het moment dat het gebeurt was ik blijf maar even uit de buurt met mijn draakje maar was blij je achteraf nog even gezien te hebben.
Balen is dat dan he dat je niet mee kan komen.Nanc had er ook wel moeite mee ja de terug weg,maar ach ieder heeft toch ze ding gedaan,volgende keer beter!

Ik denk toch wel dat Elvis Eachann wel een soort van herkende.Tegenover de andere liet hij best zien het mannetje te zijn,beetje maaien en een tik uitdelen,maar bij Eachann bleef hij heel rustig snuffelen.
Volgend jaa maar weer over doen en dan die 2 naast elkaar zetten.Het weer zat niet mee hoor,toen we aankwamen leek het ook wel nog harder te gaan regenen.

De volgende keer moeten er nog meer E'tjes mee :))

Jack is zeker een ongeluksvogel,ben heel benieuwd hoe het nu gaat met hem verder!

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 17 nov 2009, 08:39

Desire, Ja, fijn dat we elkaar nog even gesproken hebben dan, anders hou je dat rot gevoel. Sterre zei ook nog, ze had niet beter geraakt kunnen worden (beetje raar gezegd) maar op deze plek, kan er weinig breken oid. Anders dan de maag of het hoofd.

Ja, bij het aankomen stroomde het echt van de lucht he.. Wij maar wachtten in de auto, tot de zadelgangers gezadeld waren. Als we nou om 12 uur hadden afsgesproken, dan hadden we het de hele rit droog gehad, toen werd het echt mooi weer!
Dan hadden we ook voor het wandelen foto's kunnen maken enz. enz.

Mijn vader hadden we ook meegetroggeld, terwijl hij eigenlijk zoiets had van.. Wat doe ik hier, haha. Die was ook heel blij dat Sterre en haar vriend het te nat vonden en naar huis gingen, kon hij lekker meteen mee terug rijden, losers, hahaha.

Toen Eachann en Elvis elkaar besnuffelden keek Eachann Elvis ook strak aan. Ik weet niet hoe een paard denkt,, maar je weet het niet, zou best kunnen dat ze elkaar nog herkenden..

Arme Jack,, ik duim nog steeds dat hij helemaal aansterkt.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 17 nov 2009, 09:32

Gisteren na mijn les botste ik op mijn DA, en hij had goed nieuws voor me : Jack is genezen verklaard +:)+

Zaterdag is hij voor t laatst ingespoten voor de ontsteking aan het gewricht. En sindsdien doet hij het echt wel goed! Hij ziet er ook al een stuk beter uit: hij heeft n klein beginnend buikje terug en staat er niet meer zo opgetrokken bij. Ook zijn bespiering komt stilaan terug en zijn vacht ziet er helemaal niet meer zo dof uit.

Alleen gisteren had hij niet gegeten...Zijn voer van 's morgens lag nog deels in zn bak, en ook dat van 's avonds lag er nog helemaal in. Zijn hooi at hij wel. Als ik het hem uit de hand gaf, at hij het echter wel :? Mijn DA zei me dat ik me niet meteen zorgen hoefde te maken...

Mijn DA ging hem in ieder geval blijven in het oog houden, ook met het zicht op zijn conditie enzo, en dan bespreken we einde deze maand aangepast voer. Hij moet dan ook zijn jaarlijkse inenting krijgen voor de griep en rhino, maar daar wacht ik nog even mee tot hij volledig hersteld is.

Hij begint ook opnieuw een beetje 'kuren' te krijgen: Hij gaat heel graag de paddock in, maar er terug uit en de stal in is wel een ander verhaal. Vlak voor de stal blijft hij stokstijf staan en is er geen beweging meer in te krijgen }-) en dan trekt hij zo'n gezicht van ' ik heb geen zin!!'.

Wat lijkt die strandwandeling me fijn!
En kennen al jullie fjordjes elkaar al dan? Zijn jullie allemaal daar geweest? Wat jammer dat ik zo ver woon, anders zou ik met mijn kleintje ook graag n keer willen meedoen!! :)
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 17 nov 2009, 09:59

He wat fijn dat Jack genezen verklaard is. Hopelijk blijft hij de goeie kant op gaan nu qua gezondheid hij heeft het nu wel even genoeg voor zn kiezen gehad vind ik!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » di 17 nov 2009, 17:11

Super dat Jack als genezen is verklaard!!

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » di 17 nov 2009, 18:44

Wat fijn dat Jack genezen verklaard is..Nu een sterke vent gaan worden +:)+

Elvis kent Eachann inderdaad al...Hij is met Eachann opgegroeit van veulen af aan,en tot een half jaar geleden hadden ze elkaar niet meer gezien,dus dit was de eerste keer weer.
Jammer dat je dan niet echt in de buurt woont he...Maar ach wij wonen in de buurt en wij zitten weer met vervoer.. :(

Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » wo 18 nov 2009, 15:56

ALARM!!! :x
Krijg net telefoon van staleigenaar dat Jack opnieuw plat in zn stal ligt en niet recht wil komen, en dat ongeloofelijk suf oogt :n Hij vond het wel absoluut nodig dat een DA gebeld werd, het was niet zomaar een middagdutje.
Dus ik bel meteen mijn DA, krijg ik iemand anders aan de lijn, is mijn DA aant opereren...Oh jee 3 dagen is hij 'genezen' geweest ;(

DA gaat me nu zsm terugbellen...
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 18 nov 2009, 18:40

Oh nee he?! Ik wilde al reageren dat het zo fijn was dat hij genezen was verklaard en dan lees ik dit!

Heel veel sterkte allebei. Kom op Jack!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
sandy87

Bericht door sandy87 » wo 18 nov 2009, 20:10

sh*t sh*t sh*t zeg
wat baal ik van dit bericht.
ik hoop dat je het nog een beetje trekt
wat een ellende zeg pfff
laat je het even weten als je dierenarts gesproken hebt of als die langs is geweest?
heel veel sterkte, kaarsjes branden gewoon weer voor jack en ga weer duimen
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » do 19 nov 2009, 08:38

Nou hier ben ik...
Gisteren was denk ik het meest negatieve bezoek van de DA tot nu toe...als ik er aan denk springen de tranen nog in mn ogen...

Dus hij lag blijkbaar al een tijdje neer.
Blijkbaar had een meisje dat daar haar verzorgpony heeft hem zien liggen en ik had de dag daarvoor nog met haar gesproken. Ze was naar mij gekomen en gevraagd hoe het nu met em was en ik uiteraard zeer fier, dat hij helemaal genezen was. Dus ze was meteen ge - alarmeerd doordat hij zo op de grond lag. Ze was dus de staleigenaar gaan verwittigen die op dat ogenblik les had. Hij heeft mij toen gebeld.
Toen ik iets na 18h op stal kwam lag hij plat in zn stal. Ik samen met 2 anderen hem proberen recht te krijgen en er kwam geen beweging in. Voorbeen was opnieuw ongeloofelijk dik. Dus hem laten liggen.
Opnieuw DA gebeld. Hij zat in een operatie. Nadien ging hij meteen komen.
Ik had Nature's best muesli van Pavo voor Jack gehaald. Om te zien of hij die muesli wel zou eten omdat hij de cerevit dus niet meer at. Stalgenoot had hem blijkbaar toen ik het eten uit mn auto was gaan halen even zien rechtkomen om te plassen en toen heeft hij echt minuten na elkaar staan plassen. Hij had het echt opgehouden, van een ganse dag?, om zo min mogelijk op zn beentjes te moeten steunen. Hij had zo'n pijn... arm ding...
Dus hij lag terug toen ik terug bij de stalkwam. Had ik een emmertje met eten voor zn neus gezet en heeft hij liggend gegeten en ook gedronken.
toen de DA aankwam schrok hij wel even...
Uiteindelijk hebben we Jack dan rechtgekregen en dat linkervoorbeen is weer ontstoken. Echt dat been is 2x zo dik. ( eigenlijk zou ik er een foto van moeten nemen, ik heb zoiets nog nooit gezien...). DA begrijpt niet vanwaar dit blijft komen, en hoe hij die infectie lbijft aanmaken. Dus heeft hij nu bloed afgenomen. Jack wilde ook niet blijven rechtstaan, maar DA moest een paar dingen uit zn auto halen, en was echt moeilijk om beestje staande te houde.
Uiteindelijk heb ik hem een paar passen uit zn stal kunnen laten doen. Was echt zo zielig...
DA hoopt alleen niet dat hij door de aanhoudende pijn dat hij hoefbevangen gaat worden. Daar heeft hij heel veel schrik voor.
Nu heeft Jack een pijnstiller gekregen. En als nu vandaag de uitslag van het bloed binnen is kunnen we correct gaan behandelen. Maar van een bloedinfectie is de DA dus nu afgestapt.

Wat ik alleen zeker weet is dat Jack enorm enorm veel pijn had gisteren. Hij maakte koorts, ademde zwaar,...
Naar de kliniek doen vond DA ook op het moment nog niet meteen nodig.

Het was zo ongeloofelijk zielig. Ik vond mezelf ook zo machteloos als baasje...
Gesloten