Afgelopen dinsdag heb ik bij Ivonne een ton voederbieten opgehaald voor de 5 Fjordsels en 2 shetten die op stal wonen. Ik had het idee dat Nis de voederbieten wel lust (Ivonne had laatste stukkie geprobeerd tone ik met Nis in Balloo was). Maar muts als ik ben durf ik ze dus niet in het land te leggen en weg te gaan, stel dat er een stuk dwars komt te zitten in de slokdarm

. Ik weet dat de kans hierop zeeeeeeeeeer klein is maar goed.
Maar gisteren ging ik na het rijden met Nis de wei nog mesten en dacht ik ik kan nu ook wel testen, duurt nog even voor ik weg ga

. Ik leg dus 2 voederbieten in de wei. Nis begint direct enthousiast. Anka snuft wat, hapt er eens in en kijkt mij zo aan van ja daaaaaaaaag dit eet ik niet

. Ze haalde haar neus nog net niet op

.
Toen ging ik dus mestscheppen en ja hoor, als Nis denkt dat er gras te bekennen is laat ze al het andere liggen. Ik had dus weer 2 paarden aan mijn kont/kruiwagen hangen

en heb uiteindeljk toen ik met mestscheppen achter was de draad verzet. Ze krijgen 's morgens en 's avonds gras bij. Maar ja wat nu, er lag nog anderhalve voederbiet voor in de wei. En ik zou geen zicht meer hebben op het eten, het was al aardig donker aan het worden inmiddels.
Ik heb besloten ze te laten liggen. Nis weet hoe ze ze moet eten en Anka had toch geen trek. En ik was heel benieuwd of de dames zich nog zouden herinneren dat er bieten lagen na het gras eten. Het antwoord vanmmorgen was uiteraard ja. Ik heb goed gekeken, geen biet meer te bekennen. En nu kunnen we wel een weddenschap doen

. Ik wed dat er in Nisko 2 bieten zitten en in Anka geen

. Wie wedt er mee?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!