Het F-jes topic, de jongste generatie

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Tass

Re: Het F-jes topic, de jongste generatie

Bericht door Tass » wo 28 okt 2009, 09:43

Fiorano's manen zijn super fijn te knippen, alleen gister bewoog hij ineens en was er een hapje uit :').

Die fenya :'), ben benieuwd naar de foto's :D
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 28 okt 2009, 12:14

adanco schreef:Dank voor je PBtje Lisa.. Volgende week gaan we foto's maken van Flinn en dan zet ik ze op PP.
Het gaat heel goed met hem en ik vind hem natuurlijk de aaaalllermooiste!
Dit even uit het A-topic gehaald. Jij hebt natuurlijk nu ook een F-je Carolien. Ik zal hem in de beginpost zetten. Waar gaat hij opgroeien?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Fenya

Bericht door Fenya » wo 28 okt 2009, 12:33

Sorry Eveline, vergeten jou te laten weten dat nu alle foto's online staan :oo
Voor iedereen die zin heeft in een overdosis Fenya foto's, klik HIER Alleen de allerallerlaatste foto's van gister mis ik nog, maar dat waren er maar 10 ofzo.
Ik heb dr net gepoetst en ze bleef best wel goed staan. Alleen toen weer terug de paddock in was even moeilijk, want ze wandelde onder het draad door :+
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 28 okt 2009, 18:24

Had Anne net aan de telefoon, hoefsmid was vandaag (eindelijk) geweest en heeft Finnea even bekeken. Hij deelde mijn zorgen, maar volgens hem was het niet ernstig. Hij heeft een klein beetje gevijld en dat zou genoeg moeten zijn. Maargoed, het blijft wel iets om goed in de gaten te houden natuurlijk...
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 28 okt 2009, 18:41

Carolien ook een F-je? Nog niet gelezen, ga direct zoeken :)*
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 28 okt 2009, 20:42

Dat Carolien haar spruit nog niet voorgesteld heeft hier...dus bij deze: Waar blijf je??
Geluk is de vrucht van intens werk
Anna

Bericht door Anna » vr 30 okt 2009, 18:33

Anita hoe is het met onze mannen in Mantinge :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 31 okt 2009, 09:15

Anna schreef:Anita hoe is het met onze mannen in Mantinge :D
Het gaat goed met de mannen. Ze eten gezamelijk en slapen gezamelijk. Jouw vent moest gisteren weer even een keertje op zijn nummer gezet worden want toen Jeroen hooi bracht in het land vond hij het nodig om Jeroen bijna omver te drammen. Ook wordt er nog wel eens een onderlinge tik uitgedeeld als er net hooi is gebracht. Daar is vooral Finn weer erg goed in, die denkt dan even dat het allemaal voor hem is.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » za 31 okt 2009, 16:09

Reinou, wat voor zorgen heb je dan over Finnea haar hoefjes?

Ik denk dat Fopke vanaf morgen afgespeend gaat worden.
De weersvooruitzichten zien er niet goed uit, dus dan gaan ze allemaal weer op stal. En dan worden ze (eindelijk) gescheiden.
Ze loopt er toch alweer 5,5 maand bij :)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 31 okt 2009, 17:15

Ik vond al een tijdje dat ze er niet zo lekker op stond, ze staat een beetje frans en graasde steeds met het linkerbeen naar voren. Op de keuring kreeg ze dan ook een bemerking op rechtsvoor, dat ze stijl gekoot was. Ze begon er ook een beetje naar te lopen, dus ik maakte me er best wel zorgen over. Maar zoals het nu lijkt is het niks blijvends gelukkig. Gewoon goed in de gaten houden en dan komen we er wel :)

Spannend dat Fopke morgen gespeend wordt! Ben benieuwd hoe het gaat!

Schrok me vanmiddag ook even kapot toen ik Finnea zag. Er zat opeens een enorme snee onder d'r rechterneusgat 8) Echt een heel raar plekje. Al het haar weg, maar eigenlijk geen bloed, wel een hele gleuf zegmaar... Geen idee hoe ze het voor elkaar heeft gekregen. Mocht er gewoon aan zitten, dus het zal wel meevallen, maar het ziet er niet uit :o
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Lindy

Bericht door Lindy » za 31 okt 2009, 18:28

Anita45 schreef:Ook wordt er nog wel eens een onderlinge tik uitgedeeld als er net hooi is gebracht. Daar is vooral Finn weer erg goed in, die denkt dan even dat het allemaal voor hem is.
Oeps _-:(
Toch een nadeel van het alleen met je moeder op een stukje weide staan denk ik, niet leren spelen, maar ook zeker niet leren delen met anderen....
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Anna

Bericht door Anna » za 31 okt 2009, 21:26

Lindy schreef:
Anita45 schreef:Ook wordt er nog wel eens een onderlinge tik uitgedeeld als er net hooi is gebracht. Daar is vooral Finn weer erg goed in, die denkt dan even dat het allemaal voor hem is.
Oeps _-:(
Toch een nadeel van het alleen met je moeder op een stukje weide staan denk ik, niet leren spelen, maar ook zeker niet leren delen met anderen....
Dan is het nu toch wel fijn dat ze met zijn vieren staan kunnen ze elkaar opvoeden :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » zo 01 nov 2009, 10:27

Haha, Freyr heeft thuis geregeld een hap of trap van "tante" Mickey gehad als hij te dichtbij haar in de buurt kwam, dus hij is wat gewend. Aan de andere kant konden ze soms ook heerlijk staan te krabbelen.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » zo 01 nov 2009, 13:03

Fjelldal is nu oom mama-loos. Vrijdag hebben ze eerst nog wel samen buiten gestaan, maar toen ze naar binnen gingen is hij in zijn eigen stalletje gezet. Hij staat in dezelfde schuur als Wendie en Patricia, maar aan de andere kant. Ze kunnen elkaar niet zien, maar wel horen. We zouden het even aankijken hoe dat ging.
Gelukkig is het allemaal heel goed gegaan! :D ik ben heel trots op me kleine spuit :)) Ze hebben alleen vrijdagavond een paar keer naar elkaar gehinnikt, maar voor de rest is het super gegaan! Ze hebben ook heel erg om hem moeten lachen. Fjelldal liep gewoon gelijk mee toen ze hem naar zijn eigen stalletje gingen brengen. Niet terug willen naar mama of iets. Hij kwam die stal in en dacht: WAUW! ETEN! :P Hij is gaan eten en na een tijdje had hij ineens zoiets van..mmmmm....Ik mis wat....ow ja! MAMA! en toen is hij een paar keer gaan hinniken.

Fjelldal is gister ook al buiten geweest met een paar oude ruintjes en 1 fries merrieveulen en een KWPN merrie veulen en hij voelt zich al helemaal de man := Toen ze gister binnen kwamen zag je hem echt zo lopen van....dit, dit is mijn kudde :P hahaha!
Vandaag staan ze weer lekker buiten en ga zo weer naar stal. Ben benieuwd wat hij vandaag met 'zijn' kudde van 2 merrie beleefd heeft :P :=
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 01 nov 2009, 17:44

Kon net bepaalde Fjes wel achter het behang plakken. Niet mee willen lopen of je niet laten vangen. Argh...het ging vorige week juist zo goed en nu kan ik degene die we wel vrij goed konden krijgen zo onderhand, niet meer krijgen. En Flam heeft een opvoeding meelopen nodig, alhoewel, fleur ook. Die gingen echt terughangen van: ja dáág....geen feest om je dan in dit prutweer je kwaad over te maken.

Verder zijn ook Florian en Foppe gearriveerd, waarvan vooral de laatste nogal hengst is. Die denkt dat hij overal bovenop kan. De dames hebben hem aardig goed op zijn plek proberen te zetten, maar hij reageerde er nog niet echt op. Oftewel, denk dat die op iedere cm van zijn lichaam wel een blauwe plek zou kunnen hebben. Tja....eigen schuld...dames moet je met respect behandelen. Ook Florian was nog een beetje overdonderd de laatste dagen door zijn nieuwe vriendje, die wel erg macho deed. Dan is het toch wel erg fijn als veulens van jongs af aan de rangen en standen in een kudde leren en zich daardoor ook acceptabeler naar elkaar opstellen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 01 nov 2009, 18:19

Fatoush heeft de staartflap van Apollo´s deken ontdekt. Morgen toch maar even anti-bijt opspuiten, anders is hij er zo af :=
Fatoush was braaf, Tamara heeft hem geknipt, ging goed. Daarna was Marga aan de beurt. Fatoush stond er los bij. Hij vond Tamara's capuchon wel erg interessant.
Hij was ook erg braaf toen ik met Marga ging rijden, hij went er al aan dat mama af en toe weg is. Volgend weekend afspenen, spannend!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
claudia

Bericht door claudia » zo 01 nov 2009, 18:28

Ik heb de 3 F jes van de week uit elkaar gehaald.

Fayah is naar haar winterplekje gegaan bij NoNo.
Zij is helemaal in haar nopjes , een lekkere inloopstal met zaagsel en een heerlijke wei om in te rennen.
Samen met NoNo gaat ook erg goed. Ze zijn echt al vriendjes.
Dat moet ook wel want er komt , als het goed is, volgende week nog een oude KWPNer bij.

Dus heb ik vrijdag Finny(frummela) en Farn van Rien weer terug gebracht naar huis.
Die zijn donderdagavond(lees 22.30) nog op stap geweest dankzij de slimme buurman naast mij _-:(
. Die dacht om 22.30 zijn 3jarige nog even in de trailer naar huis te halen(in het pikkedonker)
Paard dacht daar anders over en sprong door mijn draden heen dus de veulens liepen op straat.
F jes zijn heel mak en lief dus ik had ze snel gevangen en heb ze aan de hand mee naar huis genomen en in de bak gezet.

Volgende ochtend in mijn eentje 2 veulens laden 8)7 maar dat ging eigenlijk vanzelf totdat ik Farn vast wilde zetten en Finny even gruwelijk in mijn arm beet. _-:( (dat heeft ze wel even geweten)

Onderweg geen problemen en thuis weer lekker in de wei.

Heerlijk, alles staat nu weer lekker op hun winterplekje en ik heb er weer 2 minder om me zorgen over te maken.

Weer op naar het voorjaar _/-o_
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 02 nov 2009, 06:54

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
ZoekRobinn

Bericht door ZoekRobinn » ma 02 nov 2009, 23:37

hoi :) ik heb binky vandaag voor de grap is gemeten .. hij is nu 5 maanden en is 1,26 hoog :D denk dus wel dat hij de 1,50 gaat halen :D
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » di 03 nov 2009, 10:15

Zozo, dat is best groot :D
Ik zal Fopke voor de grap ook even opmeten.

Ze zijn nu sinds zondag afgespeend. Jeeeetje, wat kunnen die 2 gillen zeg.
Ik had ze even in de bak gedaan, beentjes strekken.... haha, alleen maar gillen en rennen. De moeders blijven er heel rustig onder, vooral Vickey. Die vind het allemaal wel best. :D
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Gesloten