Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Yada

Re: Het E-tjes topic deel 2, iedereen doet gezellig weer mee!

Bericht door Yada » do 15 okt 2009, 14:47

Ja leuk he ! maar nu ik het verschil tussen een ruin en een merrie ken ... pffff wat kan ze tuttig zijn!
En Elmo is echt een sul! Hij heeft nu echt een raar figuur hij is hoog op zijn benen en best nog smal maar heeft een enorme grasbuik! ik neem aan dat dat wel veranderd want er moet nu toch niet zoveel voeding meer in het gras zitten? :D :=
Angst duurt maar even,spijt je hele leven!!

Katinka wat ben je toch een muts!!

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 15 okt 2009, 15:09

Bekend om te horen, de shetters en de kwpn zijn ook merries, ppfff. Heb niet voor niks nu voor ruinen gekozen, heerlijk, vooral Ewald is ook een sul.
Ze mijne staan ook nog steeds op een kaal land, zit volgens mij niks meer aan voeding in inderdaad. Ze krijgen dan ook hooi bij, en wat krachtvoer. Maar allebij ook een dikke pens hoor!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » vr 16 okt 2009, 11:00

Ekdal is een deugniet met wandelen. Hij weet te goed de weg naar huis....en gaat dan aan snelwandelen doen.
En op stal gaat het wel beter, maar laten we niet praten over de rotzooi die hij maakt.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Yada

Bericht door Yada » vr 16 okt 2009, 11:01

Djenga staan jou paardjes bij je thhuis of staan ze bij Enthoven op de dijk?

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 16 okt 2009, 18:31

Ze staan bij mijn ouderlijk huis. Ik ben het huis uit, maar woon wel in het zelfde dorp, lekker dichtbij.
Elvis

Bericht door Elvis » vr 16 okt 2009, 21:35

Elvis is nu 1.36 hoog.Hij zit niet meer zo heel erg in de groei,heeft vast een beetje met het weer te maken heeft ze energie voor andere dingen nodig,of hij heeft gewoon even een stopje.

Vanaf vandaag gaan de paardjes niet meer op ons land....Ze staan nu nog bij de buurman en als dat kaal is gaan ze eraf.We willen het land sparen voor de winter en het is nu erg nat en je ziet dat ze het meer kaal lopen als er van eten.
Kuil is gebracht dus eerdaags breekt voor hun echt het winterseizoen aan. :r
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Eros

Bericht door Eros » zo 18 okt 2009, 12:20

roos schreef:Ekdal is een deugniet met wandelen. Hij weet te goed de weg naar huis....en gaat dan aan snelwandelen doen.
En op stal gaat het wel beter, maar laten we niet praten over de rotzooi die hij maakt.
Dit klinkt heeuull bekend in de oren!! :D
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
grietsje

Bericht door grietsje » zo 18 okt 2009, 20:12

Kben gister ook weer even bij mijn E-tje wezen kijken!
Heb doordeweeks helaas niet veel tijd om naar hem toe te gaan, dus ook weinig over hem te vertellen hier! Vind jullie verhaaltjes altijd wel leuk om te lezen :D

Ezra maakt het goed! Hij groeit lekker door en geniet heerlijk samen met de andere hengsten op het land! Gister dacht ie alleen even met me te kunnen spelen, resultaat was dat ik een voorhoef tegen mn knie had! Auw! Direct maar even goed afgestraft en geloof dat mn boodschap wel duidelijk was!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
DaphneT

Bericht door DaphneT » ma 19 okt 2009, 07:19

grietsje schreef:Kben gister ook weer even bij mijn E-tje wezen kijken!
Heb doordeweeks helaas niet veel tijd om naar hem toe te gaan, dus ook weinig over hem te vertellen hier! Vind jullie verhaaltjes altijd wel leuk om te lezen :D

Ezra maakt het goed! Hij groeit lekker door en geniet heerlijk samen met de andere hengsten op het land! Gister dacht ie alleen even met me te kunnen spelen, resultaat was dat ik een voorhoef tegen mn knie had! Auw! Direct maar even goed afgestraft en geloof dat mn boodschap wel duidelijk was!
Ik heb een beetje hetzelfde hoor. Elske staat hier drie kwartier vandaan, dus ik ga niet elke dag. Maar inderdaad, ik hou jullie verhalen wel bij! Elske en Eliene staan nog steeds lekker samen. Het zijn zulke deugnieten. Pas hadden ze opeens hun waterpomp gesloopt... Ze zijn verder weer lekker toddig in hun wintervachtje en beginnen nu echt wat uit te breden! ze staan lekker te genieten van hun jeugd en dus weinig spannends te vertellen!
sandy87

Bericht door sandy87 » ma 19 okt 2009, 08:20

hier precies andersom, ik zie mijn etje seven bijna elke dag, maar doe ook 2 andere paardjes op stal en help met mesten en binnen buiten zetten, dus ik ben erg weinig thuis, maar lees wel veel mee, en hou de fotos goed in de gaten. blijft leuk.

seven is in november anderhalf en meet nu zo'n 1.39 hy is de laatste tyd voornamelijk wat breder geworden en zijn kont staat weer hoger haha lekker scheef.

staan er nog veel Etjes dag en nacht buiten? seven blijft vanavond even binnen omdat alle paarden geent moeten worden morgen. als het weer mee werkt gaat ie daarna nog 1 a 2 weken dag en nacht, daarna alleen overdag nog de wei op en savonds naar binnen
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 19 okt 2009, 09:28

Ja hoor onze Etjes staan nog steeds dag en nacht buiten. En nog steeds op het land. Daarna gaan ze in de paddock met schuilstalletje dus dan staan ze eigenlijk ook nog buiten
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 19 okt 2009, 09:40

Ons E'tje staat nu ook dag en nacht buiten met haar moeder en 2 vriendinnetjes. Ik zie haar wel bijna iedere dag, maar er is niet zoveel nieuws. Ze vindt onze Barno (hond) wel erg leuk, waar ze dan achteraan gaat met Femke samen. Heb haar gisteren even aan een touwtje weg geleid van de anderen en dat ging ook prima.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Yada

Bericht door Yada » ma 19 okt 2009, 13:52

Onze Elmo staat ook op ongeveer 3 kwartier bij ons vandaan soms baal ik daar wel van aan de andere kant vind ik het wel leuk om hem steeds zo te zien veranderen.
Hij blijft de hele winter buiten en heeft geen schuilstalletje.
Gaat zelfs in de regen liggen rollen dus ik heb niet het idee dat hij het erg vindt.
Hij krijgt ook nog geen hooi of kuil er staat nog behoorlijk wat op het land. :D

Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » ma 19 okt 2009, 17:59

by ons hebben de pony's het ook nog prima naar hun zin buiten, maar de paarden, vooral de oudere willen savonds wel naar binnen.
de alleroudste staan nu een week snachts binnen, hebben ook extra voer nodig, alleen kuil voeren in t land is niet genoeg voor die ouwe sokken.
net even op stal geweest, ze staan binnen (vanwege enten) maar ze zeuren helemaal niet gelukkig. ze vinden het wel prima! als er maar eten is he haha
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 19 okt 2009, 18:25

Evian staat ook 24/7 buiten en zoals het er nu uitziet mag hij de hele winter buiten blijven. Ze hebben wel 2 schuilstallen, waarvan er een gevuld kan worden met stro wanneer het te slecht weer is om buiten te slapen. Die wintervachtjes zijn al goed in de maak!
Yada

Bericht door Yada » di 20 okt 2009, 09:06

ja die wintervachtjes zijn idd goed in de maak
Elmo is al zo'n babyface en nu zeker met die teddyvacht

Afbeelding
DaphneT

Bericht door DaphneT » di 20 okt 2009, 09:37

Els en Eliene staan ook gewoon dag en nacht buiten en dat blijven ze gedurende de winter. Ze hebben wel een schuilstal en het land is gedraineerd, waardoor het nooit te nat is en ze hebben erg veel ruimte met zijn 2-en. Ik ga morgen weer naar ze toe en zal eens foto's maken van de teddybeertjes. Vind het ook wel leuk jullie teddy's weer eens te zien.
roos

Bericht door roos » di 20 okt 2009, 10:06

Ik zou graag willen dat Ekdal dag en nacht buiten kon staan, maar helaas(en ik moet al blij zijn dat ie buiten kan aangezien dat ook niet altijd kan in de randstad)
S zomers staan ze zo'n 8 maanden buiten, waarvan 6 maandendag en nacht. De overige 4 maanden staan ze wel buiten in de bak en het pad, maar niet meer in het land. 's Nachts gaat ze dan naar binnen. Ik had liever gehad dat Ekdal dag en nacht buiten kon staan, maarja ....

Ekdal is gister bij de smid geweest. Alleen wat bijvijlen en klaar was ie. En hij was nog braaf ook.

Hij is wel de laatste tijd erg van het bijten. Maar ik blijf consequent, dus dan moet het vast goed komen.
Ekdal groeit nu ook wat meer in de breedte.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 20 okt 2009, 18:17

Vandaag met zijn alle wezen wandelen op de boseilanden met Eachann, Ewald en Byoux voor de sulky.
Ze waren ontzettend braaf, Eachann liep echt keurig mee. Meestal is hij erg vlot met lopen, en wil hij steeds langs je lopen, maar dat was vandaag niet ter sprake, hij liep met een slap touwtje mee.

Maar Ewald, ik heb al vaker gezegt dat hij geen stap verkeerd zet, maar vandaag was het wel heel erg extreem. Hij liep soms wel 100 meter achter de groep aan, en op de terugweg moest hij zelfs meegetrokken worden, zooooo sloom was hij... Oren opzij, hang lip, het is echt een sloompie. Ik vind dat heerlijk hoor dat karakter, ben helemaal gek op hem!!! Maar, als hij over 2 jaar bereden gaat worden, dan zal ie toch wel lopen??? Of moet iedereen dan tijdens een bosrit telkens wachten omdat Ewald en ik het niet bijhouden, haha.
Op een gegevenoment was Ewald ook uit zicht, het boeit hem ook totaal niks dat ie dan "alleen" is zeg maar, haha, lekker ding... Maar apart is het wel ,helemaal omdat ik hitsige kwpn-ers gewend ben..

Ik heb helemaal geen problemen met bijten, doen ze allebij gelukkig niet.
sandy87

Bericht door sandy87 » di 20 okt 2009, 19:43

het verhaal van ewald komt me erg bekend voor
seven heeft dat ook even gehad, vroeg me ook af of die het wel leuk vond om te wandelen..

toen zijn wintervacht dikker en dikker werd was die ook een week zooo sloom
heb toen ook even niet met hem gewandeld. nu is hy weer helemaal wakker.
tenminste dat houd in dat hy in mijn tempo mee loopt en om zich heen kijkt haha

verder ook zoooo braaf, zondag schrok he enorm van een herder van de buren die zat achter het hek te wachten tot we vlakby hem waren en op dat moment blaffen en springen. ik had verwacht dat we de eerste troubles zouden krijgen, maar sprong een meter de lucht in en liep weer verder.
wel blazen en kijken maar verder niks, heerlijk!

ewald zal straks ook wel wat wakkerder worden, ik heb t gevoel dat het ten eerste echte goed sullen zijn en t nu even druk hebben met groeien en vachtwisseling.
maar niet te veel klagen he, wij hebben over een paar jaar een makkie met inrijden, brave mannetjes haha
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Gesloten