Mijn droomfjord!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Mijn droomfjord!!

Bericht door Esther » zo 11 okt 2009, 04:30

Naja, zoals uit de titel blijkt ben ik dik tevreden!!

Gisterochtend om 6 uur de wekker, oeh, wat was het even moeilijk om eruit te komen nu het wat kouder weer is..
Ontbeten, laatste spullen in de tas, kleren aan, huh, wat is er met die broek?? Kon ik eerst een klein rood katje uit mijn broekspijp pulken, hihi.. Vervolgens schoenen aan waarbij ik door twee kleine stinkerds werd lastiggevallen aangezien mijn veters wel erg interessant waren, hihi..

Met Janna naar Wanneperveen gereden waar Annabel al bezig was met Tea, even een paar kleine vlekjes eraf, ze was dus nog redelijk schoon!!

Kom ik met het halster in de box draait Tea wel even lekker haar kont toe, 'ga jij maar baas, ik ga niet mee vandaag'. Helaas voor Tea was dat geen optie, hihi.. }-)

In de trailer met Yanneke, die Tea in de trailer nog zo gepest heeft dat Tea even wat strakker vast moest, trutje..

Aangekomen even opschieten want we waren iets aan de late kant.. Snel nummer om, nog even poetsen, vlekjes eraf, staart pluizen en gaan met de banaan.. Kom ik bij de ring zijn ze al begonnen. Meneer van Bon roepen dat ik meteen in de ring moest, maar ik moest echt nog even naar de wc!! Dus Mieke de ring maar in gestrompelt met Tea, hihi..
Hoefden niet meer te lopen meteen aan de kant bij de anderen aansluiten.. Arme Tea moest dus nog vers van de trailer een drafje laten zien, ging dus ook niet zo lekker..

Tweede ring ging het al beter, was ze even wat warm gestapt en liet ze zich beter zien!!

Eenmaal weer vast aan de trailer kon ik me weer bezighouden met mijn enorme zenuwen, maar het ging eigenlijk nog wel.. Bart had in de auto al gezegd, ik kom wel bij je op de kar en als het echt niet lukt dan neem ik haar van je over, komt helemaal goed!!
Wilde het wel heel erg graag zelf doen, maar ik durfde echt niet meer!!

Even wat rondgehangen, mijn ouders kwamen ook ineens opdagen, had ze helemaal niet verwacht, maar mijn vader was onverwachts vrij en ze wilden toch even kijken. Op dat moment vond ik dat helemaal niet leuk, op de een of andere manier mislukt het altijd als mijn ouders er zijn, maar goed, niet te veel over nadenken. Toen was het tijd om in te spannen. Ik ken Tea zelf het beste dus lekker inrijden met Bart naast me..
Bart heeft gewoon rustig met me gepraat zodat ik zelf ook wat meer kon ontspannen. Hij vroeg, moet ik ook op de kar blijven met bestgaand, waarop ik antwoorde, liever wel.. Nah, zegt hij, het staat wel mooier als je het alleen doet, en op dat moment liep ze zo lekker dat ik het toch wel alleen aan durfde, wat achteraf ook helemaal Bart zijn plan was.. Die man kent me intussen zo goed, dat hij precies weet wat hij moet doen en zeggen om mij er door te helpen en daar ben ik hem zo dankbaar voor!!
Ook kreeg ik heel veel steun uit het publiek van verschillende Fw'ers en andere bekenden en dat werkte ook hartverwarmend, dank jullie wel jongens!! +:)+

Nou Tea liep de sterren van de hemel!! Ze deed het keurig, zoals gehoopt was ze iets feller dan thuis, maar dat is dus wel fijn bij Tea.. Ze had er wel flink de pas in, en om netjes te stappen moest ik haar wel wat kalmeren, maar dat lukt vaak wel met mijn stem..
Ze liep echt superlekker!! Op een gegeven moment kreeg ik een enorme glimlach niet meer van mijn gezicht af, wat ging het goed!! En wat was ik trots op haar..
Met de uitgestrekte draf ging ze in galop, ze was toch wat druker dan normaal en daar had ik geen rekening mee gehouden, oeps.. En de stomste fout van de dag.. Van Bon zei dat we bij 3 moesten halthouden, ik verstond alleen halthouden, dus ik stond al stil, iedereen lachen, ik zelf ook hoor, oeps.. :=

Toen de eerste groep klaar was had ik al gewonnen, wat was ik apetrots op mijn meisje, mijn stresskipje waar toch een kop op kan zitten had het super gedaan!!
Ik ben uiteindelijk zelfs maar liefst vierde geworden!!! Wat was ik blij, kan me niet voorstellen dat er iemand blijer was dan ik, zelfs de nummer 1 niet!! Tijdens de ereronde, met mijn vader ook op de bok, nog even lekker rondgecrosst, Tea had er nog wel zin in, jemig die wilde hard!!
Ook toen we de ring uit gingen wilde ze nog wel even, maar het was genoeg..

Snel uitspannen en weer de ring in voor het defilé! Keuringsuitslag maakte me al niet zo veel meer uit, ik was ook niet met hoge verwachtingen gekomen, Tea is wat schraal voor een keuring en na dat belachelijke drafje van haar in ring 1 had ik al helemaal geen verwachting meer, maar we werden toch nog derde!! Jeej, het kon dus weer niet op!! Dikke beker mee naar huis, die zal ik nog even aan mijn oma showen, die vind het altijd zo leuk als ik in de prijzen ben gevallen, dan kan ze opscheppen tegen haar kennissen die ook paarden hebben zegt ze altijd, hihi..

Tea lekker op stal, die ging lekker staan eten, eindelijk rust zal ze hebben gedacht!! De stemming op stal in Vene was bijzonder goed, maar dat mag nog duidelijk worden als de meiden er zelf wat over schrijven!!

Lekker bij mijn ouders gegeten en nagenoten, al is het nagenieten nog niet afgelopen, als ik aan mijn heerlijke rit met Tea denk komt die grijns meteen weer op mijn smoel, hihi!!

Wat heb ik toch ook een prachtig, geweldig, lief, superpaard!!! *o/*
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Re: Mijn droomfjord!!

Bericht door Viv » zo 11 okt 2009, 05:47

Esther schreef: Met de uitgestrekte draf ging ze in galop,
Moesten we die ook laten zien dan? Oeps.... we verstonden er echt helemaal niks van (we waren al blij dat bij groep 1 alles werd omgeroepen door de microfoon maar die weigerde bij groep 2 blijkbaar dienst). Maar je deed het echt keurig hoor, echt knappies :D +:)+
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 11 okt 2009, 06:09

Leuk verslagje Esther!1 En gefeliciteerd met je resultaten!!!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 11 okt 2009, 06:16

wat een heerlijk gevoel, als je zoveel trots en blijdschap om je beestje voelt he

gefeliciteerd met jullie mooie plek
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 11 okt 2009, 06:28

Je hebt je voor niks zorgen gemaakt, het ging echt super +:)+ petje af hoor!
Elke keer dat je langs reed, zagen we de glimlach op je gezicht alleen maar breder worden ;)
Gefeliciteerd met je behaalde plaatsen *o/*
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
nina1993

Bericht door nina1993 » zo 11 okt 2009, 07:10

Die glimlach staat op de plaat hoor Es! Echt super dat jullie zo'n resultaat hebben behaald, gefeliciteerd! Dat van dat superpaard was toch al lang bekend? Je hebt een mooie indruk achtergelaten op de CK zoals gehoopt dus als ze dit vasthoud bij de abopproeven moet dat echt wel goedkomen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 11 okt 2009, 07:18

Hartstikke goed Esther. Ik heb je alleen maar gezien met de uitreiking. Maar ik vond het heerlijk je met die brede smile te zien. Gefeliciteerd!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » zo 11 okt 2009, 07:28

Fijn Es, dat het allemaal zo goed is gegaan.
Weer een overwinning voor je zelf!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
colunder

Bericht door colunder » zo 11 okt 2009, 07:56

Je hebt het supergoed gedaan hoor!!(en Tea ook natuurlijk).
Het was wel leuk om te zien dat je glimlach steeds groter werd, op het laatst straalde je gewoon.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 11 okt 2009, 08:35

Wat heb ik van jou en Tea genoten Es, het was geweldig om naar te kijken. Ik ben zo blij voor dat het zo goed is gegaan. Dat geeft moed voor het vervolg.
Van harte gefeliciteerd met je 4e plek bij het bestgaande en je 3e plek in jouw rubriek.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 11 okt 2009, 08:35

Tijdens het inrijden zag jij er zo vreselijk gespannen uit Es, maar tijdens de bestgaand zelf liep ze ineens zoveel beter (en dat zag ik zelfs en ik heb echt geen verstand van paarden voor wagentjes hoor).
Hartstikke goed gedaan, je mag oprecht trots zijn op je meid
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 11 okt 2009, 08:36

Toch jammer dat ik het niet gezien heb, was Pauliena net weer aan het opzadelen. Maar de ereronde heb ik wel gezien. Vond het zo mooi dat je vader bij jou op de kar zat! super.
Enne toch maar goed he dat we je al wat langer kennen en je er gewoon doorheen drukken, je kan het best wel. :D
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 11 okt 2009, 08:47

Wat goed van je dat je het toch zelf hebt gedaan +:)+
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » zo 11 okt 2009, 09:05

:D Voor jou ook een goeie dag!
Ze liep netjes hoor!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 11 okt 2009, 09:34

Ik ben supertrots op je, hoor Esther, je reed gewoon keurig aangespannen en net wat Janna ook zegt... maar goed dat ze je zo goed kennen!
Esther

Bericht door Esther » zo 11 okt 2009, 11:04

Ze hoefden me niet eens aan de kar vast te knopen, hihi.. En.. Ik heb niet over gegeven..
Of het nu aan die pilletjes heeft gelegen weet ik niet, maar de volgende keer neem ik ze weer!!

Heb nu wel wat last van mijn rug, heb mijn rug wat vast gezet op de bok door de spanning..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leentje

Bericht door Leentje » zo 11 okt 2009, 11:50

oh,wat super Esther,het is je zo gegund!!!!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Mir

Bericht door Mir » zo 11 okt 2009, 12:02

Wat een superprestatie Esther! En mooi dat Bart je zo even met je voeten op de grond...eh bok, krijgt +:)+ . Jullie komen er wel. En toch eigenlijk wel heel leuk dat je ouders dan komen kijken, al heb je er op een spannend moment misschien even niet zo'n zin in (want drukdrukdruk met van alles)... weet zeker dat je ouders dat ook weer begrijpen!
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 11 okt 2009, 12:03

Super gedaan, je mag echt trots zijn op Tea en zeker op je zelf +:)+
Gefeliciteerd!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 11 okt 2009, 13:04

Jaaah Esther wat onwijs goed dat je het helemaal alleen hebt gedaan!! *o/*
Zie je nou wel dat je het kunt :D en met een top resultaat ook nog. Gefeliciteerd!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Plaats reactie