Gisterochtend om 6 uur de wekker, oeh, wat was het even moeilijk om eruit te komen nu het wat kouder weer is..
Ontbeten, laatste spullen in de tas, kleren aan, huh, wat is er met die broek?? Kon ik eerst een klein rood katje uit mijn broekspijp pulken, hihi.. Vervolgens schoenen aan waarbij ik door twee kleine stinkerds werd lastiggevallen aangezien mijn veters wel erg interessant waren, hihi..
Met Janna naar Wanneperveen gereden waar Annabel al bezig was met Tea, even een paar kleine vlekjes eraf, ze was dus nog redelijk schoon!!
Kom ik met het halster in de box draait Tea wel even lekker haar kont toe, 'ga jij maar baas, ik ga niet mee vandaag'. Helaas voor Tea was dat geen optie, hihi..

In de trailer met Yanneke, die Tea in de trailer nog zo gepest heeft dat Tea even wat strakker vast moest, trutje..
Aangekomen even opschieten want we waren iets aan de late kant.. Snel nummer om, nog even poetsen, vlekjes eraf, staart pluizen en gaan met de banaan.. Kom ik bij de ring zijn ze al begonnen. Meneer van Bon roepen dat ik meteen in de ring moest, maar ik moest echt nog even naar de wc!! Dus Mieke de ring maar in gestrompelt met Tea, hihi..
Hoefden niet meer te lopen meteen aan de kant bij de anderen aansluiten.. Arme Tea moest dus nog vers van de trailer een drafje laten zien, ging dus ook niet zo lekker..
Tweede ring ging het al beter, was ze even wat warm gestapt en liet ze zich beter zien!!
Eenmaal weer vast aan de trailer kon ik me weer bezighouden met mijn enorme zenuwen, maar het ging eigenlijk nog wel.. Bart had in de auto al gezegd, ik kom wel bij je op de kar en als het echt niet lukt dan neem ik haar van je over, komt helemaal goed!!
Wilde het wel heel erg graag zelf doen, maar ik durfde echt niet meer!!
Even wat rondgehangen, mijn ouders kwamen ook ineens opdagen, had ze helemaal niet verwacht, maar mijn vader was onverwachts vrij en ze wilden toch even kijken. Op dat moment vond ik dat helemaal niet leuk, op de een of andere manier mislukt het altijd als mijn ouders er zijn, maar goed, niet te veel over nadenken. Toen was het tijd om in te spannen. Ik ken Tea zelf het beste dus lekker inrijden met Bart naast me..
Bart heeft gewoon rustig met me gepraat zodat ik zelf ook wat meer kon ontspannen. Hij vroeg, moet ik ook op de kar blijven met bestgaand, waarop ik antwoorde, liever wel.. Nah, zegt hij, het staat wel mooier als je het alleen doet, en op dat moment liep ze zo lekker dat ik het toch wel alleen aan durfde, wat achteraf ook helemaal Bart zijn plan was.. Die man kent me intussen zo goed, dat hij precies weet wat hij moet doen en zeggen om mij er door te helpen en daar ben ik hem zo dankbaar voor!!
Ook kreeg ik heel veel steun uit het publiek van verschillende Fw'ers en andere bekenden en dat werkte ook hartverwarmend, dank jullie wel jongens!!

Nou Tea liep de sterren van de hemel!! Ze deed het keurig, zoals gehoopt was ze iets feller dan thuis, maar dat is dus wel fijn bij Tea.. Ze had er wel flink de pas in, en om netjes te stappen moest ik haar wel wat kalmeren, maar dat lukt vaak wel met mijn stem..
Ze liep echt superlekker!! Op een gegeven moment kreeg ik een enorme glimlach niet meer van mijn gezicht af, wat ging het goed!! En wat was ik trots op haar..
Met de uitgestrekte draf ging ze in galop, ze was toch wat druker dan normaal en daar had ik geen rekening mee gehouden, oeps.. En de stomste fout van de dag.. Van Bon zei dat we bij 3 moesten halthouden, ik verstond alleen halthouden, dus ik stond al stil, iedereen lachen, ik zelf ook hoor, oeps..

Toen de eerste groep klaar was had ik al gewonnen, wat was ik apetrots op mijn meisje, mijn stresskipje waar toch een kop op kan zitten had het super gedaan!!
Ik ben uiteindelijk zelfs maar liefst vierde geworden!!! Wat was ik blij, kan me niet voorstellen dat er iemand blijer was dan ik, zelfs de nummer 1 niet!! Tijdens de ereronde, met mijn vader ook op de bok, nog even lekker rondgecrosst, Tea had er nog wel zin in, jemig die wilde hard!!
Ook toen we de ring uit gingen wilde ze nog wel even, maar het was genoeg..
Snel uitspannen en weer de ring in voor het defilé! Keuringsuitslag maakte me al niet zo veel meer uit, ik was ook niet met hoge verwachtingen gekomen, Tea is wat schraal voor een keuring en na dat belachelijke drafje van haar in ring 1 had ik al helemaal geen verwachting meer, maar we werden toch nog derde!! Jeej, het kon dus weer niet op!! Dikke beker mee naar huis, die zal ik nog even aan mijn oma showen, die vind het altijd zo leuk als ik in de prijzen ben gevallen, dan kan ze opscheppen tegen haar kennissen die ook paarden hebben zegt ze altijd, hihi..
Tea lekker op stal, die ging lekker staan eten, eindelijk rust zal ze hebben gedacht!! De stemming op stal in Vene was bijzonder goed, maar dat mag nog duidelijk worden als de meiden er zelf wat over schrijven!!
Lekker bij mijn ouders gegeten en nagenoten, al is het nagenieten nog niet afgelopen, als ik aan mijn heerlijke rit met Tea denk komt die grijns meteen weer op mijn smoel, hihi!!
Wat heb ik toch ook een prachtig, geweldig, lief, superpaard!!!