hoeveel grams deken Na het scheren?!

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Sjolvir

Re: hoeveel grams deken Na het scheren?!

Bericht door Sjolvir » do 01 okt 2009, 07:37

Ilonka schreef:Ik kom er achter dat de Bucas die ik ruim 10 jaar geleden gekocht heb als ongevoerd (en naar mijn idee dus 0 grams was) ook daadwerkelijk ongevoerd is maar dat de stay dry fleece lining 220 grams is... Betekend dat mijn andere dat ook is. Ilonk staat dus niet onder een 0 grams na het scheren maar onder een 220 (verklaard waarom ze het gewoon warm genoeg heeft). Bij extreme kou en helemaal geschoren staat ze dan dus onder 440.

Do, een Rhino en Rambo hebben dat dus niet, daarbij loopt de voering/lining gewoon tot onderaan.
Niet meer... geloof me.. deskundig verbouwd is deskundig verbouwd...

Mijn 0 grams is ook niet 100% o grams, aangezien er ook een dun voerinkje in zit, maar dat ding zweet tenminste
niet zo, als een regedeken die ik heb zonder voering, dat is pas een drama.. (reserve deken, voor de lol,
hier even op de foto..geeft toe dat jas iets te groot is, maar geeft echt roodkapje gevoel...
http://lh3.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/SWTqV ... %20003.JPG of paard in eigen koepel tentje???)

Sloten zijn van de week gebaggerd!!! YES! al het riet is nu weg.
Sjol niet meer met 4 natte poten en natte buik gezien.
Die zal ook wel denken, nat worden en blubberen is het het alleen waard als er iets bijzonders staat.

Snap nu wel, waarom ik het over de sloot springen toen niet gehaald heb :D ,
sloot is stuk breder dan ik dacht. Zo zonder begroeiing..
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 01 okt 2009, 07:51

Ja weet ik veel hoe goed Sjol kan verbouwen :P
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Vera

Bericht door Vera » do 01 okt 2009, 10:08

ik had vera dinsdag geschoren. ze staat nog 24 uur buiten, dus ik dacht er is een flinke vacht af. Ze moet een regendeken (0 grams) met een onderdeken op anders is het te koud, maar ze stond er onder te zweten dus ik heb de onderdeken er maar weer onderuit gehaald.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Fran

Bericht door Fran » do 01 okt 2009, 10:21

Het is nog hartstikke warm buiten overdag, wel zo'n 15 graden dus een 0 grams/ongevoerde regendeken kan prima hoor. 's Avonds is het ook nog niet onder 5 graden geweest dus no problemo. Olaf is nog niet geschoren, binnenkort even met zusje overleggen wanneer we dan gaan doen.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » vr 02 okt 2009, 14:32

dankjullie well voor alle érvaringen' :D
weet ik weer wat meer! :D ga toch ook beginnen met een 0 gr. regendeken ongevoerd voor binnen en buiten.. Vetreserves genoeg :D:P
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 02 okt 2009, 15:46

Hihi jaa en je moet toch ergens beginnen.. Als Jordy het te koud krijgt merk je het wel..gewoon even extra oortjes voelen en in de gaten houden..Beer doet het nog prima met de 0 grams..als het onder de 10 graden overdag komt gaat de dikkere deken erop..maar voor ons is het ook de eerste keer dus het is ook even aftasten..
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 03 okt 2009, 13:52

Nou die van mij voelde gisteren toch wat frisjes aan hoor onder alleen zijn regendeken, ik heb er nu lekker een dun fleece dekentje onder gedaan, hopelijk heeft ie het dan lekker en is het niet te warm, maar het is dit weekend best fris weer, dus ik denk dat hij het wel lekkerder vind zo :))

Groetjes Thessa :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
roos

Bericht door roos » za 03 okt 2009, 15:19

Danc is nog steeds niet geschoren, ik wacht nog even. Het is helemaal niet koud(en geloof me ik ben echt een onwijze koukleum!!)17 graden en van de week wordt het weer warmer.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 04 okt 2009, 07:19

Ja irritant weer zo.. Beer houdt gewoon zijn dekentje op..geen gezeur haha.. Moet ook zeggen dat het 'gedoe' allemaal wel meevalt..ik moet nu 2 per dag zijn been afspuiten en dan haal ik zijn deken ook af maar het is allemaal zo klaar..ik heb dan ook wel de luxe dat ik dichtbij stal woon en zo even heen en weer kan als ik thuis ben..
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » zo 04 okt 2009, 17:16

0 god. Jordy gaat zaterdag met zijn billen bloot!!!
Hij wordt GRIJS... ff slikken dan.. Maar ik hou van Gra fjordjes haha al is het toch weer wennen... Dit jaar laat ik zijn hoofd wel ongeschoren, vindt het toch wel een beetje zielig in de winter met een bloot voorhoofd! vink zelf ook nie fijn.

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Plaats reactie