En dan heb je ineens een verzorgster erbij

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

En dan heb je ineens een verzorgster erbij

Bericht door Ziggy » vr 18 sep 2009, 15:07

hoe raar kan het gaan in het leven? Ik had heel lang geleden voor Lenny (klavertje4) een advertentie op bokt gezet voor een verzorgster voor Meinderd. Nou is er toen niets uit gekomen en ik ben verder die hele advertentie vergeten, tot ik verleden week ineens een inboxje had over dat topic. In eerste instantie had ik zoiets van zucht weet je hoelang dat geleden is? Maar goed ik toch lezen en aangegeven dat ik niet wist of Lenny nog iemand nodig had, omdat ik haar nog maar zelden spreek. Ik gaf aan dat mijn fjorden ook ergens anders stonden en dat ik daarom nog maar weinig contact met haar heb.

Ik kreeg een pbtje terug of ik toevallig niet iemand zocht voor de fjorden? Tja ehhh weet ik eigenlijk niet, maar ach kom gewoon eens langs. Nou zo zijn we nog even door aan het pben geweest en vertelde ze dat ze op de manege rijdt waar ik ook regelmatig kom (in ieder geval bij buurvrouw Anja :D ) Ik heb haar gezegt dat ze voorlopig niet alleen kan/mag rijden op mijn fjordjes, omdat ze nou niet altijd de makkelijkste zijn. Vera is wel heel braaf, maar ik weet niet wat ze doet als ik er niet bij ben. Om over Exel maar te zwijgen :x

Vanmiddag is ze gekomen en we zijn ze samen gaan poetsen, ze was heerlijk met Vera aan het tutten en je zag Veer ook echt genieten. Ik heb even met Exel gereden in de wei om haar te laten zien waarom ze voorlopig niet op hem kan en dan zal je net zien dan heb je het braafste paard van de wereld onder je kont 8)7
Toen heb ik Veer gepakt die even wilde demonstreren dat ze heel hard kan racen, zucht hoe word je even voor paal gezet door je paarden? |o

Maar goed, ze durfde het toch aan om even op Vera te stappen, ze kwam zo uit school, dus met spijkerbroek en geleende cap van mij is ze opgestapt. Nou ken ik Veer en ik weet dat als ik met Exel voor blijf staan dat ze niet mee wil en als ze al een eindje weg is dat ze knoerhard omdraait en in rengalop terug komt. Dus ik ben maar zonder zadel op Exel geklommen en zo hebben we wat rondjes door de wei gestapt. Draven ging minder, bij Vera en haar ging het prima hoor, maar Exxie is nog niet zo gewend dat er zonder zadel gereden wordt, dus die liep een beetje maf te doen.

Ik vond haar heel netjes rijden, niet in de mond hangen en heel rustig blijven, dus heb afgesproken dat we zondag of maandag een klein rondje naar buiten gaan. Dan kan ze Vera meemaken buiten, buiten is Veer namelijk veel braver dan in een bak of op het weiland.

In het begin ben ik er wel bij als Cathy wat met ze gaat doen, zodat ze haar leren kennen en zij ook hun streken leert kennen. En dan kan ze in de toekomst zelf eens naar ze toe, al is het maar om ze van het gras te halen of te poetsen ofzo. Rijden bleef ik zowiezo bij, omdat ik in de wei geen zadel heb en dat daar ook niet laat liggen, maar het gaat haar niet eens zozeer om het rijden zegt ze.

Heb wel gezegt dat ze zich hier op het forum moet aanmelden, want nou ze fjorden gaat verzorgen moet ze wel hier lid zijn, toch? :))
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
jessica
Contacteer:

Re: En dan heb je ineens een verzorgster erbij

Bericht door jessica » vr 18 sep 2009, 15:21

:D Wat een toeval, leuk zeg!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 18 sep 2009, 15:54

Klinkt goed! Lijkt me best lastig om iemand te vinden die net zo als jij met je paarden omgaat en die je ook nog aardig lijkt. Hopen dat zich een mooie samenwerking gaat ontwikkelen..
Marloes

Bericht door Marloes » vr 18 sep 2009, 16:07

Dat klinkt wel leuk en ook gezellig! :)
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 18 sep 2009, 17:19

kristelhans schreef:Klinkt goed! Lijkt me best lastig om iemand te vinden die net zo als jij met je paarden omgaat en die je ook nog aardig lijkt. Hopen dat zich een mooie samenwerking gaat ontwikkelen..
En ik heb niet eens gezocht, ze kwam zomaar aanwaaien :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 18 sep 2009, 17:33

Dat is nog het mooiste!
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 18 sep 2009, 20:16

Heerlijk zeg, dat je iemand bent tegengekomen. Toch fijn als je weet dat er iemand is, die lief voor ze is en waarmee het klikt. :D
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 19 sep 2009, 04:59

Ik hoop voor dat het goed gaat uitpakken en dat jij, de paarden en zij er veel plezier aan zullen beleven.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » za 19 sep 2009, 05:13

Heeej wat leuk joh! Veel plezier samen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 19 sep 2009, 09:15

ze heeft zich hier al aangemeld, maar zit nog te wachten op de activatiemail, ze is namelijk 15 en moest toestemming van haar ouders hebben.

Straks ga ik naar de manege, ze heeft van 1-2 les en dan gaan we samen naar mijn tuig, ff een rondje maken :D

silvericathy

Bericht door silvericathy » za 19 sep 2009, 17:24

hallo,
en dat ben ik:):)
ben vandaag met claudia na buiten geweest, zij op exel en ik op vera:)
wat zijn het toch een sgatten van een pony's ze zijn echt mega lief buiten vooral..zijn ongeveer 1 1/2 uur gaan rijden buiten, alleen maar stappen en afentoe een paar pasjes draf, maar omdat claudia op exel zat zonder zadel hebben we niet zo vaak gedraaft.
ik heb best wel veel gereden vandaag, eerst 1 uur op de manege en toen naar vera en exel toe en dan 1 1/2 uur naar buiten toe:) was echt vet leuk...
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)

http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 19 sep 2009, 20:26

ik heb ook genoten meis, alleen was Exel wat druk, maar goed die leert het nog wel om zonder zadel te gaan :D

silvericathy

Bericht door silvericathy » za 19 sep 2009, 21:17

ik verheug me al op de volgende keer:)

DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 20 sep 2009, 09:24

Je moet niet zoeken is mijn ervaring, maar er spontaan tegen aan "lopen" Zo ben ik ook aan Maike en Carmen gekomen.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 20 sep 2009, 10:24

dat blijkt maar weer Wendy, want Cathy is mij ook min of meer aan komen waaien en ik ben heel blij met haar *o/*

Dorothea

Bericht door Dorothea » zo 20 sep 2009, 10:43

Wat leuk dat je een geschikt iemand hebt gevonden.
Heel veel plezier allebei!!
Marloes

Bericht door Marloes » zo 20 sep 2009, 11:28

Oh leuk, ze heeft zich ook gemeld!
Jullie hebben dus lekker gereden samen, fijn! :)
Ik ga inderdaad mee met wat Wendy zegt, dat is vaak het beste!
silvericathy

Bericht door silvericathy » zo 20 sep 2009, 11:50

Marloes schreef:Oh leuk, ze heeft zich ook gemeld!
Jullie hebben dus lekker gereden samen, fijn! :)
Ik ga inderdaad mee met wat Wendy zegt, dat is vaak het beste!
en het leuke is: ik zal nooit een paard slaan ofzo, ben heel erg aardig voor ze:) miss zelfs een beetje te aardig:) mij gaat het niet zo zeer om het rijden, vind het belangrijker dat de pony's me vertrouwen en niet zoiets hebben van: daar komt die weer, die wil toch alleen maar rijden:s
maar juist zo iets hebben van: joepy we worden weer lekker verwent met knuffels en een lekkere poetsbeurt:)

Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 20 sep 2009, 12:59

en zoals ik gisteren al zei, heb ik liever dat je te lief bent dan dat je in hun mond zit te sjorren of meppen uitdeelt die nergens voor nodig zijn. Je mag iets strenger zijn bij Vera, maar dat komt vanzelf wel. Zo het eerste ritje ging prima :))

silvericathy

Bericht door silvericathy » zo 20 sep 2009, 17:32

Ziggy schreef:en zoals ik gisteren al zei, heb ik liever dat je te lief bent dan dat je in hun mond zit te sjorren of meppen uitdeelt die nergens voor nodig zijn. Je mag iets strenger zijn bij Vera, maar dat komt vanzelf wel. Zo het eerste ritje ging prima :))
ja, denk dat ik dat idd nog effe moet leren, maar aangezien vera vroeger mishandelt is, ben ik liever niet te streng...maar moet toch eerst effe aan haar wennen, en weten hoe of wat :D

Plaats reactie