Update, Nelly, Betsie en mijn rijavonturen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
vosse
Contacteer:

Update, Nelly, Betsie en mijn rijavonturen

Bericht door vosse » di 15 sep 2009, 16:45

Weer even een update vanaf deze kant ;)

Er is me een paar weken terug aangeboden om bij iemand te gaan rijden. Klonk allemaal heel leuk.
Paard stond bij de andere bijrijder aan huis om wat door te rijden. Vriend van diegene had er al BB parcours mee gesprongen ze reden er zo mee naar buiten etc. De man in kwestie heeft altijd jonge paarden. Lopen ze goed onder het zadel gaan ze voor de verkoop. Kortom altijd jonge dieren onder je kont.
Dus 3x gereden op dat paardje. Iets druk, maarja jong diertje, verder braaf. Liep nog niet echt op eigen benen dus daar moest ik erg aan wennen. 1e x gelijk kennis gemaakt met de bak daar, eigen schuld ;)
Maar ik kreeg steeds minder zin om er heen te gaan. Maarja kun je naar 3x rijden al iets zeggen of je het leuk vind ofniet. Maar mijn gevoel klopte niet helemaal. Dus toch maar met die man gepraat en gezegd dat ik niet helemaal zeker was of dit wel wat was voor mij. Doe mij maar een paard waar je op gaat zitten en zo mee weg rijdt. Heb helemaal geen zin en geduld voor dat onberekenbare en niks kunnende paard (niet het paard zijn schuld hoor, maar gewoon niet voor mij weggelegd). En het zal voor tijdelijk zijn, dus toch niet echt je eigen op één of andere manier.
Er viel een last van mijn schouders af. Maarja nu weet ik iig zeker dat continu jonge paarden rijden niks voor mij is.

Nelly (Hosta) is vant weekend mee geweest naar een men evenement, waar ze voor het vliegend tapijt heeft gelopen. Mevrouw is 1x er vandoor gegaan, zonder kindjes ;) maar verder heeft ze zich keurig gedragen.

Verder is Betsie niet meer. Ze ging steeds erger met de achterbenen langs elkaar schuren tot bloedens aan toe en een vierkante hoef aan toe.

Deze maand gaan we weer kijken bij het bonte merrie veulen, dus ben ik benieuwd of het wat gaat worden, dus dit wordt vervolgd ;)
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Elvis

Re: Update, Nelly, Betsie en mijn rijavonturen

Bericht door Elvis » di 15 sep 2009, 17:34

Hey Marije,

Wat gaaf dat Nelly(hosta) mee geweest is..Geert heeft wel lef hoor :D Leuk om weer is wat te horen!!Om Geert nou constant lastig te vallen met mijn telefoontjes is ook zo wat haha..Ze blijft toch nog een beetje me meisje voor me gevoel.

Wat jammer van betsie,helaas maak je dit nogal vaak mee bij de trekpaardjes..geen leuke dingen :n

Kan me voorstellen dat je het niet erg leuk vond dat jonge paarden grut,en als je gevoel al zo iets heeft van niet doen,moet je het er lekker bij laten!Je hebt genoeg dikke konten waar je wat mee kunt denk ik!

Ben benieuwd of het bonte veulen wat gaat worden!Doe Geert en Fenna maar de groetjes uit Leiderdorp ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 15 sep 2009, 18:59

Hey Marije, wat gaaf om dat met Hosta te kunnen! Had het wel willen zien Hosta voor dat tapijt haha! Heb je geen foto's?

Ach die Betsie, was dat die een met dat leuke koppie die kleinste? Die vond ik echt het liefste koppie hebben! Lastig he die mok, maar goed ze heeft nu geen pijn meer...

Doe je Geert en Fenna ook van mij de groetjes?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » wo 16 sep 2009, 15:59

nancy imka schreef:Hey Marije, wat gaaf om dat met Hosta te kunnen! Had het wel willen zien Hosta voor dat tapijt haha! Heb je geen foto's?

Ach die Betsie, was dat die een met dat leuke koppie die kleinste? Die vond ik echt het liefste koppie hebben! Lastig he die mok, maar goed ze heeft nu geen pijn meer...

Doe je Geert en Fenna ook van mij de groetjes?
Nee geen foto's was er ook niet bij. Geert vertelde het ;)
Betsie had geen mok, maar er bleek iets in haar rug goed verkeerd te zitten zodat ze d'r achterbenen niet goed neer zet en dus langs elkaar schuurt. Het was zo erg bij haar dat ze vaak een open wond had en helemaal vierkant was van binnen.

Zal ze de groetjes doen van jullie!
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 16 sep 2009, 17:45

Kan me best voorstellen dat je je niet helemaal kunt vinden in het jonge spul, je bouwt toch iets van een band op met zo'n dier en het is dan best vervelend om te moeten stoppen met het dier op het moment dat de knopjes erop zitten. Je gevoel volgen is alleen maar goed, 9 van de 10 keer klopt het.

Ik ben heel benieuwd naar dat bonte merrieveulen. Ook naar de ontwikkeling ervan, zo klein zal het nu niet meer zijn.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » do 17 sep 2009, 12:46

Waar was dat evenement? Waren er nog meer trekpaarden? ;) Wij hadden afgelopen zaterdag ook wat met de belgen jammer dat ik het niet wist was ik even langs gekomen onderweg naar huis!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » do 17 sep 2009, 20:32

In Zuidwolde (dr) was een menevenement.

Ben ook benieuwd hoe groot de bonte merrie is. Stond de vorige keer al te kijken hoe groot ze al was. Ben ook zeer benieuwd
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » vr 18 sep 2009, 07:05

Oh das waar was zaterdag he de powerhorse toch? Ik was in Muntendam (Gn)
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » vr 18 sep 2009, 11:29

Roosjuh schreef:Oh das waar was zaterdag he de powerhorse toch? Ik was in Muntendam (Gn)
Dacht dat powerhorse ergens anders verreden werd maar kan me vergissen. Hier is gewoon een paar keer per jaar een menevenement.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 18 sep 2009, 17:18

ik ben héél benieuwd naar de bonte :D
en die jonge paarden, dat snap ik... dat moet idd voor je weggelegd zijn, of je moet nog heel jong zijn... vroeger stapte ik ook overal op, nu denk ik ook wel 2 x na....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie