Vandaag was er een oriëntatierit bij ons in de buurt en de dochter van Anja wilde ook mee, maar die rijdt meestal op Pjaff en die was eigenlijk bezet door Brigitte. Nou wilde Brigitte ook wel op Vera, maar die is wat onzeker op Vera na een rijles op de manege. Vera houdt niet van bakrijden en heeft zich daar nou niet echt netjes gedragen met Brigitte op haar rug

En toen zei Macy dat zij wel op Vera wilde, ik heb haar een paar keer gevraagd of ze dat echt wel wilde en ze was vastbesloten. Nou weet ik dat Veer buiten heel braaf is, maarja het is toch een meisje van 13 jaar en gaat dat goedkomen? Dus wel voor alle zekerheid een martingaal eraan gedaan en een stangbitje, zodat Macy toch iets meer te vertellen zou hebben als Vera gek ging doen.
Maar onze voorzorgsmaatregelen waren helemaal niet nodig, die twee lijken wel voor elkaar gemaakt. Ze was zo braaf bij Macy en ze leek het ook echt leuk te vinden om voor haar te werken (die had qua gewicht een mug op haar rug

Op een gegeven moment waren we op de terugweg naar huis en toen moesten we een hele steile berg af. Nou kan Veer dat heel goed, maar Exel moet ik echt bij me houden, anders dan gaat hij op zijn voorbenen naar beneden, dus Exel en ik waren wat achter gebleven. Beneden aan de berg stonden Anja en Macy op ons te wachten en toen zag ik dat Macy lekker om de nek van Vera hing en met haar aan het knuffelen was

Ik blijf nog even op mijn roze trotse wolkje drijven hoor